błąd P0407 co to?

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
ostrry
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 15 lip 2017, o 16:21
VIN: WDB2030521A887362

błąd P0407 co to?

Post autor: ostrry »

Witam
Wyskakuje mi błąd P0407 Zawór odcinający układ ogrzewania, zwarcie do plusa lub przerwa w obwodzie. Dodam, ze ogrzewanie działa. Czy ktoś miał coś podobnego?
walc230
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 2 wrz 2020, o 20:48
VIN: WDBRF52H96A906154

Re: błąd P0407 co to?

Post autor: walc230 »

Dzień dobry
Gdy za pomocą programu DELPHI sprawdzałem co nie tak jest z klimą i wentylatorem chłodnicy wywaliło mi taki sam błąd.
0407 - zawór odcinający układ ogrzewania, zwarcie do plusa albo przerwa w obwodzie - stały
0695 - elektryczny wentylator ssący silnika i AC, stopień wyjściowy - stały

Objawy są takie
Wentylator chłodnicy załącza się na najwyższe obroty jak tylko przekręcę kluczek w pozycję zapłon i pracuje ciągle, bez względu:1. jaką temperaturę ma silnik; 2. jaka temperatura jest na zewnątrz: 3 czy włączona jest klima. Wyłącza się po ok.2 minutach po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

Klimatyzacja nie działa (czynnik jest uzupełniony, jest szczelna)
Pokrętła sterowania temperaturą działają bardzo dziwnie, bo jeśli ustawie je w skrajnie lewej pozycji to wieje zimne powietrze, przy minimalnym ruchu pokrętłem w prawo po kliku sekundach wieje maksymalnie ciepłym powietrzem. Nie można ustawić optymalnej temperatury .
Miał ktoś podobnie ????
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: błąd P0407 co to?

Post autor: polofix »

Witam. Odgrzebuję temat. W moim WDDHF8HB5AA175853 [silnik m272] wywala P0407 Zawór odcinający układ ogrzewania, zwarcie do plusa lub przerwa w obwodzie. Odczytałem to niestety zwykłym Delphi, po skasowaniu powraca. I to powraca nawet przekręcając sam zapłon, nie muszę odpalać. Natomiast na skanerze Viaken jest błąd P0410 Układ dotłaczania powietrza dodatkowego wadliwe działanie, i nie da się go wykasować.
To co już sprawdziłem, to podciśnienia, elektrozawór sterujący dwoma zaworami podciśnieniowymi, oba zwory, pompa powietrza wtórnego startuje po odpaleniu zimnego silnika.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: błąd P0407 co to?

Post autor: siwix »

Błąd P0410 nie powinien wyskakiwać od razu po zapłonie, powinien się pojawić dopiero po 3 nieudanym testowaniu dotrysku powietrza. Pompa chodzi przez chwile po odpaleniu następnie po przejechaniu jakiegoś odcinka (powiedzmy 5 km) i zatrzymaniu się na obrotach jałowych sterownik na krótko znów odpala pompę aby zweryfikować działanie systemu. Sondy muszą w tym wypadku wykryć zwiększoną ilość o2 w spalinach.
Chyba trzeba poszukać SD
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: błąd P0407 co to?

Post autor: polofix »

Chyba wizytą SD zajmę się tym latem. Z tego co widzę, to chwilami przelewa go na benzynie, nieraz powraca do normy i jest wszystko dobrze. Znaczy na wolnych obrotach korekty są na minusie i rosną coraz bardziej w minus. Dzieje się też tak przy bardzo powolnej jeździe, przy bardzo niskim obciążeniu. Po dodaniu gazu na biegu jałowym korekty prawidłowe, i podczas normalnej, czy dynamicznej jeździe też wszystko w porządku. Stawiam, że Vaiken mógł pokazać zły błąd [P410] , bo Delphi [P407] i to może jakiś trop. W tej chwili star diagnosis, to 70km jazdy, zapisać się do kolejki i zaprowadzić samochód na 2 tygodnie w kolejkę. Potem po niego jechać odebrać i takie tam jazdy. Może coś ktoś jeszcze dopowie, bo z tego co widziałem, to nie jestem sam z tym błędem w tym silniku, bo na innych forach przewija się temat, ale nikt nic nie podpowiada co było, ani żadnej mądrej głowy.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”