Dogrzewacz - czy może go nie być?

Moderator: Dziki Mar

osiol666
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 20 wrz 2015, o 11:44
VIN:
Lokalizacja: Opole

Post autor: osiol666 »

pytanie może głupawe ale z drugiej strony silnika jest podobna "kość" podobna do tej ponieważ gościu który mi to pokazywał mial wyjęty silnik i nie pamietam doklnie którą stroną był obrócony w dodatku nie mówił po polsku jedynie po rusku i holendersku gdyż jestem w holandii a po angielsku nie umiał .Pytam bo nie chciałbym sie pchać znowu w dodatkowe koszta to raz a dwa lepiej dostaść sie do tej kośći od spodu czy od góry samo zdemontowanie rozrusznika juz było dość kłopotliwe ze względu na ilość miejsca do dyspozycji :) jak byscie mieli jakies propozycję co jeszcze może rozładowywac akumulator oprucz alternatora rozrusznika i braku widocznego spadku napięcia na multimetrze to dajcie jakiś pomysł

[ Dodano: 2015-10-12, 19:46 ]
Panowie czy jest możliwe ze podgrzewacz jest zepsuty "pobiera napięcie na lewo" a komputer nie wykazuje błędu ?? auto ledwo pali po postoju 8h ;/

[ Dodano: 2015-10-13, 07:51 ]
,podpowie ktos ktory bezpiecznik jest za to odpowiedzialny znalazlem tu na forum schemat do 2.2 cdi ale cos nie tak godc pisze ze kabina pasazerska nr 15 30A a to fotel pasazera u mnie ;/ brak juz sil
darpad
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 22 sty 2015, o 13:50
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: darpad »

Witam serdecznie. Temperatura otoczenia spada i powraca mój problem z mesiem. Czy mógłbym uzyskać pomoc w okresleniu czy mój samochód posiada dogrzewacz ?. Szukałem zgodnie z Waszymi sugestiami w menu i menu serwisowym i nie znalazłem funkcji ustawiania pracy dogrzewacza może moje auto go nie ma? Pomóżcie proszę.
220 cdi 150 km 2006 limuzyna ASB
WDB2030081F792615
osiol666
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 20 wrz 2015, o 11:44
VIN:
Lokalizacja: Opole

Post autor: osiol666 »

Serwus Panowie rozwiązałem w końcu problem z wiecznie padającym akumulatorem okazało sie ze przyczyną jest siedzenie kierowcy a dokładnie silniczek od sterowania :)
Dwoik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 5 paź 2016, o 11:21
VIN: WDB2030081F460331

Re: Dogrzewacz silnika

Post autor: Dwoik »

Witajcie - chciałbym zapytac osoby które NA PEWNO mają sprawny dogrzewacz ELEKTRYCZNY KABINY (nie webasto) w 2.2 CDI jak szybko powinno dmuchać ciepłe powietrze z nawiewu?
WDB2030081F460331
tonidriver
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
VIN: WDB2032161F226567
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dogrzewacz silnika

Post autor: tonidriver »

Dwoik nie ma czegoś takiego w aucie
C 270 CDI '02r
Awatar użytkownika
kidrys
Użytkownik
Posty: 225
Rejestracja: 20 sty 2016, o 11:29
VIN: WDB2037462E049488
Lokalizacja: UK

Re: Dogrzewacz silnika

Post autor: kidrys »

Kolega Dwoik , ma na mysli "HEATER BOOSTER", czyli wlasnie dogrzewacz. Opcja 208. W niektorych samochodach (E,CLS) byla mozliwosc recznego wlaczenia ogrzewacza zeby silnik szybciej sie zagrzewal I tym samym cieple powietrze z nawiewow bylo szybciej dostepne.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2016, o 09:22 przez kidrys, łącznie zmieniany 1 raz.
Obecnie jezdze: Dawniej:
Dwoik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 5 paź 2016, o 11:21
VIN: WDB2030081F460331

Re:

Post autor: Dwoik »

perzu126 pisze:(..) dogrzewacz (..) Jest to tylko dodatkowa grzałka, która daje szybciej dodatkowe ciepło do kabiny
Chodzi mi o "heater booster" którego dotyczy temat - jak może go nie być skoro przeczytałem tutaj przed chwilą 7 stron na jego temat
WDB2030081F460331
Awatar użytkownika
kidrys
Użytkownik
Posty: 225
Rejestracja: 20 sty 2016, o 11:29
VIN: WDB2037462E049488
Lokalizacja: UK

Re: Dogrzewacz silnika

Post autor: kidrys »

Dwoik, pytasz o grzalke wody nr czesci a000 159 19 04 albo a000 159 15 04 w twoim samochodzie. Ona bezposrednio nie grzeje powietrza w kabinie tylko pozwala SILNIKOWI osiagnac temperature robacza szybciej. A potem juz rozgrzany silnik daje ci cieplo w kabinie.
Obecnie jezdze: Dawniej:
Dwoik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 5 paź 2016, o 11:21
VIN: WDB2030081F460331

Re: Dogrzewacz silnika

Post autor: Dwoik »

Aha czyli poprostu źle zrozumiałem - czyli działanie tego dogrzewacza jest podobne do webasta - dogrzewa płyn a nie kabinę dobrze teraz to rozumuję ? W takim razie poprawiam moje pytanie - jak szybko i do jakiej temperatury płynu powinien grzać sprawny dogrzewacz? czytałem też że niespawny dogrzewacz wykrywa podpiecie pod komputer. A co jeśli ktoś poprostu go odłączył, czy to również zauważy komputer?
WDB2030081F460331
Awatar użytkownika
kidrys
Użytkownik
Posty: 225
Rejestracja: 20 sty 2016, o 11:29
VIN: WDB2037462E049488
Lokalizacja: UK

Re: Dogrzewacz silnika

Post autor: kidrys »

Jak szybko płyn ma być ciepły? Różnie to bywa. Od temperatury silnika przy starcie. Jak szybko jedziesz.
Z tego co wiem dogrzewacze włączają się automatycznie przy temperaturze zewnętrznej poniżej 7st albo gdy temperatura silnika przy starcie ma poniżej 70st. W e klasie i cls można spotkać włącznik który wymusza włączenie grzałki.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Obecnie jezdze: Dawniej:
Awatar użytkownika
perzu126
VIP
Posty: 242
Rejestracja: 27 sie 2011, o 02:22
VIN:
Lokalizacja: Perzów

Re: Dogrzewacz silnika

Post autor: perzu126 »

Dwoik pisze:Aha czyli poprostu źle zrozumiałem - czyli działanie tego dogrzewacza jest podobne do webasta - dogrzewa płyn a nie kabinę dobrze teraz to rozumuję ? W takim razie poprawiam moje pytanie - jak szybko i do jakiej temperatury płynu powinien grzać sprawny dogrzewacz? czytałem też że niespawny dogrzewacz wykrywa podpiecie pod komputer. A co jeśli ktoś poprostu go odłączył, czy to również zauważy komputer?
Tak, podobne. Tylko, że w W203 jest to elektryczna grzałka cieczy chłodzącej (w w202 czy w210 były to spalinowe dogrzewacze), działająca na pracującym silniku. Warunki działania opisane wyżej. Powoduje w jakimś stopniu szybsze nagrzanie silnika, ale generalnie bardziej chodzi o szybkie nagrzanie plynu przed nagrzewnicą.
Niepodłączone napewno wykryje SD. Często dochodzi do ich uszkodzenia w ten sposób, że jest zwara i rozładowują aku w kilka minut. Najprostsza naprawa: odłączyć :tak:
Star Diagnosis, okolice Kępna
W123 300D - Ex
W202 C220 Diesel WDB2021211A313360
A208 CLK 200Kompressor, bezdachowiec:)WDB2084441T098123
Awatar użytkownika
=Pietr3k=
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: 20 sie 2015, o 00:58
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dogrzewacz - czy może go nie być?

Post autor: =Pietr3k= »

Właśnie pozbyłem się dogrzewacza i powiem Wam, że w tym wypadku warto było.

Z dogrzewaczem:
- głośniejsza praca zimnego silnika,
- dużo większe wibracje (nawet coś mi rezonowało pod deską - jakiś kabelek albo plastik),
- temp. 92st. osiągana po ok 6km przy temp 0st,
- spalanie na zimnym na poziomie X,

Z odłączonym dogrzewaczem:
- silnik pracuje zauważalnie ciszej w pierwszych minutach od rozruchu,
- zdecydowanie mniejsze wibracje silnika (pewnie z powodu braku silnego obciążenia alternatora),
- temp. 92st. osiągana po ok 9km przy temp 0st,
- spalanie na zimnym na poziomie 0,9 X.

Najbardziej zaskoczyło mnie spalanie. Silnik wolniej się rozgrzewa, a i tak spalanie nie wzrosło względem stanu przed wykodowaniem grzałki.
C 220 CDI Automat Avantgarde 2005
233KM 560Nm
WDB2030081A862579
tonidriver
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
VIN: WDB2032161F226567
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dogrzewacz - czy może go nie być?

Post autor: tonidriver »

To jesteś jedyny na świecie któremu silnik pali tyle samo zimno co ciepły.
C 270 CDI '02r
Awatar użytkownika
=Pietr3k=
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: 20 sie 2015, o 00:58
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dogrzewacz - czy może go nie być?

Post autor: =Pietr3k= »

Raczej to nie jest wyjątkowa sytuacja.
Silnik jest poprzez alternator bardzo mocno obciążony dogrzewaczem. Duże obciążenie powoduje wzrost zużycia paliwa. Jak robiłem odczyt miernikiem, to pożera on ok 20A prądu.

Różnice najbardziej widać kiedy pałujesz od startu zimny silnik. Z dogrzewaczem 220CDI mi dochodził ze spalaniem do 10-11,5 l/100 w pierwszej minucie jazdy a teraz w tych samych warunkach ledwo przekracza 10 l/100

Uzasadnienie tego też jest proste.. W pierwszej minucie jazdy silnik z dogrzewaczem czy bez i tak jest zimny - a z dogrzewaczem spali więcej, bo grzałka pobiera dużo prądu jeszcze zanim wytworzy to dla silnika zauważalny efekt cieplny
C 220 CDI Automat Avantgarde 2005
233KM 560Nm
WDB2030081A862579
tonidriver
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
VIN: WDB2032161F226567
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dogrzewacz - czy może go nie być?

Post autor: tonidriver »

Ja tam u siebie nie widzę różnicy w obciążeniu. Może dlatego,że mam 5 cylindrów.
C 270 CDI '02r
ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”