klimatyzacja

Moderator: Dziki Mar

Artur11
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 12 lut 2017, o 13:35
VIN: WDC2030402R184106

Re: klimatyzacja

Post autor: Artur11 »

wiem jak dziala sprezarka klimatyzacji moj mb to z 2005 roku po lifcie z przyciskiem ac off gdy dioda swieci sie to klima jest wylaczona a gdy nie swieci to jest wlaczona ale gdy ale gdy chce wylaczyc klime to dioda zapala sie tak jak ma to wygladac ale klimatyzacja nadal jest wlaczona chlodzi wylaczy sie dopiero wtedy gdy zgasze silnik i wyjme kluczyk i ponownie zapale auto to jest dopiero wtedy wylaczona a przyciskiem nieda sie wylaczyc i to samo pokazuje na kompie jako on i nie pokazuje zadnego bledu w systemie klimatyzacji a byl podlaczany po program w laptopie pozatym zastanawiam sie na ile procent moze byc ze jest uszkodzony panel sterowania
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: klimatyzacja

Post autor: siwix »

najbardziej wskazane jest SD czyli Star Diagnosis i obeznany diagnosta a nie pod program w laptopie. na ile % to już raczej pytanie do bukmacherów.
nic więcej nie podpowiem niestety..
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
Artur11
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 12 lut 2017, o 13:35
VIN: WDC2030402R184106

Re: klimatyzacja

Post autor: Artur11 »

ok rozumiem dzieki za pomoc napewno pojade do diagnosty jak cos bede wiedzial to napisze dzieki
jarekM78
VIP
Posty: 290
Rejestracja: 1 sty 2017, o 14:25
VIN: WDB2032161F223143
Lokalizacja: Kalisz

Re: klimatyzacja

Post autor: jarekM78 »

siwix pisze:
jarekM78 pisze: Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc "przekaźnik od elektromagnesu sprężarki chłodu" sprężarka w naszych damach jest napędzana przez pasek w sposób ciągły nie ma tam żadnego sprzęgła elektromagnetycznego jeżeli to miałeś namyśli. Pracę sprężarki reguluje elektrozawór--znajduje się na/w sprężarce--również tutaj może być problem podobno potrafią się "zwiesić"]
OK myślałem że jest tak elektromagnes od kółka pasowego a nie elektrozawór ale zasada działanie jest ta sama włącza i wyłącza kompresor .
Pamiętałem że na sprężarce był kabelek os włączania i wyłączania ustrojstwa :rotfl:
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: klimatyzacja

Post autor: siwix »

No właśnie zasada działania jest całkiem inna. Jest to gdzieś w WIS ładnie opisane. Wstawię jak odnajdę.

edit: Warto przeczytać http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyz ... netycznym/
i o samym działaniu zaworu
zawórregulacyjny sprężarki klimatyzacji opis działania.pdf
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
markus43
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 21 mar 2017, o 08:56
VIN: WDB2032461F721584
Lokalizacja: Warszawa

Re: klimatyzacja

Post autor: markus43 »

Witam !

Mam dokładnie ten sam problem co założyciel wątku.
Różnica jest taka że nie muszę wyjmować kluczyka, aby po ponownym uruchomieniu silnika klima nie chłodziła.
Po przejechaniu 5-10 km. z wyłączoną, ale działającą klimą, potrafi się sama wyłączyć.
Pytanie, czy do zaworu sterującego chłodzeniem, da się jakoś "dobrać" i sprawdzić, czy to on się zacina, czy dostaje błędny sygnał ze sterownika ?

A może założyciel wątku już coś ustalił ?


Ps. Załącznik "pdf" z poprzedniego postu się nie otwiera. :placz:
Artur11
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 12 lut 2017, o 13:35
VIN: WDC2030402R184106

Re: klimatyzacja

Post autor: Artur11 »

Witam jeszcze nie doszedlem do tego co jest nie tak jak narazie odkladam to na inny czas
markus43
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 21 mar 2017, o 08:56
VIN: WDB2032461F721584
Lokalizacja: Warszawa

Re: klimatyzacja

Post autor: markus43 »

Da się z tym żyć. ;)
Regulacja temperatury wewnątrz działa poprawnie, załącza się ogrzewanie, żeby podgrzać powietrze bezsensownie schłodzone przez kompresor klimy. Tylko trochę szkoda paliwa :placz:
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: klimatyzacja

Post autor: siwix »

Załącznik jak najbardziej się otwiera
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
markus43
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 21 mar 2017, o 08:56
VIN: WDB2032461F721584
Lokalizacja: Warszawa

Re: klimatyzacja

Post autor: markus43 »

siwix pisze:Załącznik jak najbardziej się otwiera


Dzięki, faktycznie się otwiera wcześniej coś musiałem pop :censored:
Budowa zaworu jest skomplikowana, ale jego działanie dość proste.
Sprawdzę czy zamiast wyłączać stacyjkę, nie wystarczy wyłączyć pokrętłem nawiewu na "0" aby kompresor przestał działać.
Następnie sprawdzenie ilości i ciśnienia czynnika w układzie.
Awatar użytkownika
M1V1M1
VIP
Posty: 237
Rejestracja: 17 mar 2016, o 16:30
VIN: WDB2032081F725719
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: klimatyzacja

Post autor: M1V1M1 »

markus43 pisze:Witam !

Mam dokładnie ten sam problem co założyciel wątku.
Różnica jest taka że nie muszę wyjmować kluczyka, aby po ponownym uruchomieniu silnika klima nie chłodziła.
Po przejechaniu 5-10 km. z wyłączoną, ale działającą klimą, potrafi się sama wyłączyć.
Pytanie, czy do zaworu sterującego chłodzeniem, da się jakoś "dobrać" i sprawdzić, czy to on się zacina, czy dostaje błędny sygnał ze sterownika ?

A może założyciel wątku już coś ustalił ?


Ps. Załącznik "pdf" z poprzedniego postu się nie otwiera. :placz:
To o czym kolega pisze, to raczej jest normalne, ze od 5 - 10 km przejedziesz i chłodzi.
Po wyłączeniu klimatyzacji (a powinno się ją wcześniej wyłączać niż silnik np. 3km przed celem) ciśnienie tłoczenia czynnika jest jeszcze tak wysokie, że odnosi się wrażenie jakby klima nie przestawała działać.
Dopiero jak ciśnienia się zrównają, to układ klimatyzacji przestaje chłodzić a zebrana woda na parowniku zaczyna odparowywać do wnętrza pojazdu i wtedy czujemy wilgotne, ciepłe powietrze, pachnące jak para.
Pozdrawiam

:hejka:
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: klimatyzacja

Post autor: Dziki Mar »

W takim razie źle robię że cały czas, nawet w zimie jeżdżę na włączonej klimatyzacji i nigdy jej nie wyłączam?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
markus43
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 21 mar 2017, o 08:56
VIN: WDB2032461F721584
Lokalizacja: Warszawa

Re: klimatyzacja

Post autor: markus43 »

M1V1M1 pisze:
To o czym kolega pisze, to raczej jest normalne, ze od 5 - 10 km przejedziesz i chłodzi.
Po wyłączeniu klimatyzacji (a powinno się ją wcześniej wyłączać niż silnik np. 3km przed celem) ciśnienie tłoczenia czynnika jest jeszcze tak wysokie, że odnosi się wrażenie jakby klima nie przestawała działać.
Dopiero jak ciśnienia się zrównają, to układ klimatyzacji przestaje chłodzić a zebrana woda na parowniku zaczyna odparowywać do wnętrza pojazdu i wtedy czujemy wilgotne, ciepłe powietrze, pachnące jak para.
Super, a już myślałem że się popsuło. :usmiech:

Klimy jakich używałem, miały kompresor napędzany przez sprzęgiełko, akcja włącz-wyłącz odbywała się niemal natychmiast.

Tak przy okazji sprawdziłem taką sekwencję:
-wyłączam klimę AC-OFF
-wyłączam nawiew, pozycja "0"
-załączam nawiew po kilkunastu sekundach
Po jakiejś minucie, powietrze robi się wyraźnie cieplejsze, czyli dużo szybciej niż przy "normalnym" wyłączeniu.

Dla mnie najważniejsze, że tak czy inaczej da się klimę wyłączyć, już nie zamarznę. :hurra:

Atak filozoficznie, to tęsknię za samochodem, a nie komputerem z wyjściem na koła. :yyy:
Awatar użytkownika
M1V1M1
VIP
Posty: 237
Rejestracja: 17 mar 2016, o 16:30
VIN: WDB2032081F725719
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: klimatyzacja

Post autor: M1V1M1 »

Dziki Mar pisze:W takim razie źle robię że cały czas, nawet w zimie jeżdżę na włączonej klimatyzacji i nigdy jej nie wyłączam?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Jak to mówią: "ile szkół, tylu fachowców", jedni radzą wyłączać inni twierdzą że nie ma takiej potrzeby.
Osobiście wyłączam, ciśnienie tłoczenia za sprężarką/kompresorem (różnie to nazywają)
może dochodzić do 30bar'ów a nawet spotkałem się, że znacznie przekracza tą wartość.
Poza tym czy silnik 1.0, 2.0 czy 4.0 litra, to i tak spalanie jest większe,
a czy zawsze 24/dobę, 365/rok potrzebujesz suche i schłodzone powietrze?
Pozdrawiam

:hejka:
misiaksnk
VIP
Posty: 86
Rejestracja: 7 lis 2016, o 14:55
VIN: WDB2037061A417194
Lokalizacja: Sanok

Re: klimatyzacja

Post autor: misiaksnk »

Witajcie,
Po przeczytaniu kilku wątków na forum, dotarłem na posty kol. noc, który sugeruje, aby sprawdzić ilość czynnika klimatyzacji, jeżeli słychać charakterystyczne poświstywanie z okolicy deski rozdzielczej. Więc będę musiał to skontrolować. Ale zmierzam do troszkę innego tematu...

Ostatnio podpiąłem samochód pod komputer Delphi (NIE SD) i otrzymałem w zamian kilka błędów, głównie w układzie klimatyzacji. Poniżej ich kody i opisy:

Deska rozdzielcza:
B110D - CAN, błąd komunikacji z przyciskiem układu sterowania AAC - nieciągły
Klimatyzacja:
B15A8 - Aktuator klapy nadmuchu na nogi lewi i prawy jest zablokowany - nieciągły
Funkcje różne:
9023 - Błąd w komunikacji CAN z (tylny SAM)
9024 - Usterka komunikacji CAN z przednim górnym modułem panelu sterowania - stały
9025 - CAN - błąd komunikacji z układem sterowania SRS
B1029 - Moduł sterowania AAC nie wysyła żadnych danych. Jeżeli pojawi się kod błędu przy braku podania usterek, to wykasuj pamięć błędów i wykonaj kontrolę działania - stały
B1046 - Czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego; zwarcie lub przerwa w obwodzie albo nieprawidłowe kodowanie - stały
B1091 - Błąd w komunikacji CAN z jednostką sterowania przycisku AAC. Jeżeli pojawi się kod błędu przy braku podania usterek, to wykasuj pamięć błędów i wykonaj kontrolę działania - stały.

Cóż... Trochę tego jest, ale dodam, że:
- Wiem, że klapy nawiewu nie działają prawidłowo, bo podczas włączonej klimatyzacji wieje na nogi, do tego stopnia, że trzeba by nosić buty zimowe podczas jazdy, aby nie zmarznąć po stopach...
- Klimatyzacja ogólnie działa bardzo dobrze, chłodzi do bardzo niskiej temperatury, ale syczenie dało mi do myślenia i na pewno podjadę na uzupełnienie czynnika chłodzącego. Sterowanie również działa poprawnie, więc skąd tyle błędów? :bezradny:

Oczywiście skasowałem wszystkie błędy, ale po kilku dniach eksploatacji samochodu powracają te same błędy.

Biorę też poprawkę, że używane przeze mnie oprogramowanie Delphi to nie SD i też stąd mogą się brać małe nieścisłości...

Jakieś pomysły?

Pozdrawiam
W203, 220 CDI Sport Coupe, 2002r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”