Miałem te same objawy. Zawór rozprężny pada. Ja zlekceważyłem i musiałem robić całą klimę, bo sprężarka się w końcu zatarła. Zawór jest umiejscowiony na grodzi od strony silnika, pod mechanizmem wycieraczek.
Dobra, jak mógłbym Cię prosić o rozpisanie się na temat...
Co to oznacza ten zawór, robiłeś sam (trudne to?) czy do serwisu klimy dałeś? Droga sprawa?
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
Robiłem sam. Jeżeli nie poszła jeszcze sprężarka, to wyjdzie Ci taniej niż mnie. Zawór to koszt około 100 zł. Musisz zdjąć mechanizm wycieraczek i na środku grodzi komory silnika jest umieszczony ten zawór. Na początek odsłon go i pojedź do gościa od klimy na sprawdzenie szczelności. Będzie widać, że to z zaworu, to trzeba go wymienić. O ile demontaż jest dość łatwy, to montaż może być problematyczny, bez zwalania deski rozdzielczej. Śruba mocująca wchodzi od strony kabiny. Zdejmij podszybie ,mechanizm wycieraczek i kombinuj. Jeżeli umiesz sam coś zrobić, to tylko koszt zaworu. Najpierw jednak sprawdź jednak szczelność. Ja musiałem zwalać deskę, bo wymieniałem skraplacz i płukałem cały układ. Pamiętaj po odkręceniu zaworu, zaślepić przewody na czas podmiany. Ze względu na wilgoć. Pozdrawiam i pisz co się udało ustalić.
Gwiazdor pisze: ↑3 sie 2019, o 22:48
Robiłem sam. Jeżeli nie poszła jeszcze sprężarka, to wyjdzie Ci taniej niż mnie. Zawór to koszt około 100 zł. Musisz zdjąć mechanizm wycieraczek i na środku grodzi komory silnika jest umieszczony ten zawór. Na początek odsłon go i pojedź do gościa od klimy na sprawdzenie szczelności. Będzie widać, że to z zaworu, to trzeba go wymienić. O ile demontaż jest dość łatwy, to montaż może być problematyczny, bez zwalania deski rozdzielczej. Śruba mocująca wchodzi od strony kabiny. Zdejmij podszybie ,mechanizm wycieraczek i kombinuj. Jeżeli umiesz sam coś zrobić, to tylko koszt zaworu. Najpierw jednak sprawdź jednak szczelność. Ja musiałem zwalać deskę, bo wymieniałem skraplacz i płukałem cały układ. Pamiętaj po odkręceniu zaworu, zaślepić przewody na czas podmiany. Ze względu na wilgoć. Pozdrawiam i pisz co się udało ustalić.
Ty miałeś rzędówkę, ja mam v6, na bank będzie to w tym miejscu?
Czy nie można najpierw pojechać na spr. klimy, a później "kopać" do tego zaworu? Czy na spr. wyjdzie od razu co jest nie tak?
Szczerze to zmartwiłeś mnie zdejmowaniem deski,
i wgl. dziękuje za tak dobry opis sprawy.
hehe nikt mi nie wierzył że tak może się dziać.
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
Nie mam pewności, ale myślę, że układ klimy idzie w miarę podobnie w każdej 203. Zdejmij mechanizm wycieraczek, to przy sprawdzaniu będzie dobrze wszystko widać. Jeżeli to tylko zawór, to przy odrobinie gimnastyki, nie będziesz musiał zdejmować deski.
Przy włączonej klimatyzacji zapach powietrza jest normalny, a przy wyłączonej czuć taki gryzący zapach z nawiewów.Mam pytanie filtr węglowy jest tylko do wymiany nad akumulatorem i czy jeszcze w innym miejscu?
Dziki Mar pisze: ↑5 sie 2019, o 19:25
Masz kod 580 - THERMATIC
Masz tylko filtr nad akumulatorem, ale nie winiłbym go za zapach. raczej koło akumulatora masz za dużo wody.
Chodzi o kod 580 z kompa o błąd, akumulator odkręciłem, pod w około gdzie jest zamontowany sucho nie ma wody.
Jedynie jak alternator ładuje aku i jest teraz gorąco to gazy są zaciągane przez nawiew.
Dziki Mar pisze: ↑5 sie 2019, o 19:25
Masz kod 580 - THERMATIC
Masz tylko filtr nad akumulatorem, ale nie winiłbym go za zapach. raczej koło akumulatora masz za dużo wody.
Chodzi o kod 580 z kompa o błąd, akumulator odkręciłem, pod w około gdzie jest zamontowany sucho nie ma wody.
Jedynie jak alternator ładuje aku i jest teraz gorąco to gazy są zaciągane przez nawiew.
Gazy są odprowadzane przez odpowietrznik do odpływu.
Dziki Mar pisze: ↑5 sie 2019, o 19:25
Masz kod 580 - THERMATIC
Masz tylko filtr nad akumulatorem, ale nie winiłbym go za zapach. raczej koło akumulatora masz za dużo wody.
Chodzi o kod 580 z kompa o błąd, akumulator odkręciłem, pod w około gdzie jest zamontowany sucho nie ma wody.
Jedynie jak alternator ładuje aku i jest teraz gorąco to gazy są zaciągane przez nawiew.
Gazy są odprowadzane przez odpowietrznik do odpływu.
Tylko u mnie nie ma przewodu do odpowietrzania i gdzie się go podłącza w samochodzie?
IMG_20190806_165839.jpg
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zabijecie mnie pewnie za pytanie ale muszę je zadać.
Czy w naszych mercach, sprężarka klimatyzacji kreci sie cały czas, czy zatrzymuje się jak to bywa w innych autach??
Moja czy włączona przyciskiem (chłodzi) czy wyłączona przyciskiem na pasku obraca się non stop.
To normalne?
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
Mam z kolei taki problem, mechanik stwierdził nieszczelnośc chłodnicy, wymienił na nową, sprawdził szczelność, nabił klimę i niestety klima nadal sie nie włącza. Auto mam (W203 coupe lift) od 2 tygodni i dopiero je poznaję. prosze o poradę w kwestii przyczyny takiego stanu. Pozdrawiam.