Pompka elektryczna cyrkulacji wody

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
7dziadek
VIP
Posty: 210
Rejestracja: 25 lis 2018, o 15:27
VIN: wdb2037061a401701

Re: Pompka elektryczna cyrkulacji wody

Post autor: 7dziadek »

Koledzy...... bez urazy ale to jakieś "teorie spiskowe" - obie pompki pracują BEZ zastrzeżeń [[choć nie są one w moim przypadku aż takie ważne - można się bez nich obejść ]] a że wyskakuje błąd to widać 'siła wyższa' :bezradny:

Przy okazji jeszcze sprawa błędów.

U mnie NIE wyświetla się na liczniku żaden błąd - tylko po zapuszczeniu diagnozy się pojawiają.
Jestem przekonany - postawmy np. 10 aut MB w203 osób którzy nie są 'kumaty' - na pewno co najmniej w 7-miu przypadkach diagnoza wykaże różne błędy o których ich właściciel nie ma nawet pojęcia
np. błąd
-czujnik skrętu
-EIS czyli stacyjka/zapłon
-ESP czyli trakcja
-pompka obiegu wody o której tu piszemy
-CAN
-syrena alarmu
itp

częsta żadnych z tych błędów nie pojawia się na wyświetlaczu licznika.
Weźmy np. tą pompkę jeżeli jej nie dotkniesz to nie będziesz wiedział czy pracuje czy nie a który właściciel tak sprawdza , wielu nie wie nawet gdzie ona się znajduje ??
Albo np. syrena alarmu - pod maską na prawym błotniku jest kabelek masy do tej syreny odepnijcie go i zobaczcie co się stanie jeżeli syrena nie wyje to na 99.9% padł akumulator w syrenie - a jak jest dobry to ona powinna wyć.


-
C220-CDI Automat
COUPE 02r
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Pompka elektryczna cyrkulacji wody

Post autor: Przybek »

@dziadek, proponowałbym się zapoznać z instrukcją obsługi jakie błędy są sygnalizowane przez system ASSYST na zestawie wskaźników (co to jest ASSYST to sobie wygooglajcie).
Co do błędów CAN to głównie są generowane jak jest odłączany akumulator a kluczyk jest w stacyjce (nawet w pozycji 0).
Obie pompki masz zużyte, gdyby były bez "zastrzeżeń" to nie pojawiałby się błąd. Pompkę jak dotkniesz i czujesz że pracuje to jest już praktycznie na wykończeniu a jedynymi objawami jej niesprawności są błędy i słabsze ogrzewanie. Kolejna rzecz - sprawdzanie pompki podając prąd bezpośrednio z aku nie ma sensu bo w rzeczywistych warunkach pracy jeszcze są elementy sterujące które uznają czy np pobór prądu i generowany opór są prawidłowe i jak im wyjdzie za dużo/mało to odetną zasilanie i pojawi się błąd.
Zdecydowana większość problemów mechanicznych/elektrycznych jakie spotkały Twoje auto wynikają z bardzo prostej rzeczy - wieku auta, przebiegu i ilości godzin pracy. Nic nie jest wieczne i się zużywa w końcu. I czasem trzeba kupić nowe części bo używki z punktu widzenia technicznego są w takim samym stanie jak uszkodzona część albo gorszym a nie wszystko da się zreanimować.
Już wcześniej pisałem że miałem identyczny błąd jak Ty i załatwiłem sprawę nową pompką. Dlaczego nie reanimowałem starej - auto służy mi do pracy i w razie niepowodzenia operacji 2 dniowy postój jest mi nie na rękę.
Awatar użytkownika
7dziadek
VIP
Posty: 210
Rejestracja: 25 lis 2018, o 15:27
VIN: wdb2037061a401701

Re: Pompka elektryczna cyrkulacji wody

Post autor: 7dziadek »

Pozwolisz że z nie wszystkim się zgodzę - bo np. wg tej teorii że obie pompki są zużyte należało by wymienić wszystkie części bo one są też zużyte !!!
Gwoli ścisłości dodam że :
-autko jest 'pełnoletnie'
-kierowca ma prawie osiemdziesiątkę
-jeździ w zasadzie tylko po mieście
-'nabija' aktualnie 2-3 k km rocznie :-(
a to wiele tłumaczy :mysli:
C220-CDI Automat
COUPE 02r
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Pompka elektryczna cyrkulacji wody

Post autor: Przybek »

Przy przebiegach rzędu 2-3kkm jeżdżenie dieslem w dodatku po mieście jest mało opłacalne i średnio zdrowe dla silnika... Dziadek rozróżnij jeszcze 3 rzeczy - podzespoły które pracują chwilowo (np silnik podnośnika szyb, silnik wycieraczek), części które pracują w określonej liczbie cykli (np. pompa ABS/ESP) i części które pracują cały czas po zapłonie (wspomniana pompka). One nigdy nie zużyją się dokładnie w tym samym czasie.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Pompka elektryczna cyrkulacji wody

Post autor: Dziki Mar »

Panowie, odnoszę wrażenie że zaczęliście wymieniać się poglądami zamiast rozmawiać o problemie. Spróbujcie to naprawić.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
7dziadek
VIP
Posty: 210
Rejestracja: 25 lis 2018, o 15:27
VIN: wdb2037061a401701

Re: Pompka elektryczna cyrkulacji wody

Post autor: 7dziadek »

Dziki Mar pisze: 10 lip 2020, o 15:13 Panowie, odnoszę wrażenie że zaczęliście wymieniać się poglądami zamiast rozmawiać o problemie. Spróbujcie to naprawić.

Racja Szefie ..... z mojej strony EOD
C220-CDI Automat
COUPE 02r
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Pompka elektryczna cyrkulacji wody

Post autor: lechita »

Kolego Dziki Mar, przecież to poglądy tworzą nowe doświadczenia i ,,odkrycia".
Dziadek, nie ma skutku bez przyczyny. Jest błąd w sterowaniu silnikiem pompki i trzeba go znaleźć. Może ograniczony przepływ cieczy chłodzącej i jest zbyt duży pobierany prąd?
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Pompka elektryczna cyrkulacji wody

Post autor: polofix »

Tu jest ewidentnie przerwa w obwodzie. Czyli wystarczy, że na ułamek sekundy szczotka nie łączy i to wystarczy. Pompka nie działa, a np. po trzaśnięciu drzwiami działa jeszcze 2 dni, bo szczotki się wzruszyły. Z tym, że ruga pompka zamontowana przez dziadka jest od w211 bezszczotkowa, i elektronika w niej wbudowana nie jest prosta, ale konstrukcja działająca bardziej bezawaryjnie. Dla mnie zagadką jest ta przerwa w obwodzie.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
7dziadek
VIP
Posty: 210
Rejestracja: 25 lis 2018, o 15:27
VIN: wdb2037061a401701

Re: Pompka elektryczna cyrkulacji wody

Post autor: 7dziadek »

lechita pisze: 10 lip 2020, o 20:35 Kolego Dziki Mar, przecież to poglądy tworzą nowe doświadczenia i ,,odkrycia".
Dziadek, nie ma skutku bez przyczyny. Jest błąd w sterowaniu silnikiem pompki i trzeba go znaleźć. Może ograniczony przepływ cieczy chłodzącej i jest zbyt duży pobierany prąd?
Pisałem już o tym - pompka pobiera ok. 300 mA [[a nie np. 1.5 czy 2 A ]] więc to nie jest duży prąd na pewno.
Opis błędu ".... Signal Acquisition and Control Module - Front - SAMV203
B1003 Heating water circulation pump; open circuit or Short circuit to ground / Permanent ..."

Przez kilka miesięcy kiedy nie miałem jeszcze interfejsu - niewiedząc jeździłem na zablokowanej pompce i nic wielkiego się nie działa auto się nie przegrzewało z tytułu braku cyrkulacji wody.
Dodam że kabelek od wtyczki do SAMa sprawdzałem i nie było tam żadnego przebicia lub przerwy - a dla tej dla mnie błachej przyczyny nie będę demontował pół auta .
OK proponuję już zakończyć te dywagacje :mb:
C220-CDI Automat
COUPE 02r
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Pompka elektryczna cyrkulacji wody

Post autor: lechita »

Dziadek, a może inaczej - kod błędu to B1003, który jest interpretowany przez Twój skaner jako pompka cyrkulacji. Ale z tego co wiem, kod 1003 odnosi się do układów zabezpieczeń. Koledzy, którzy mają dostęp do wykazu kodów, niech zobaczą co on oznacza w SD. To szyna CAN i interpretacja błędów przez skanery może być różna. Nawet przez komputer samochodu. Informacja ,,pompka cyrkulacji", nie musi odnosić się do niej.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Re: Pompka elektryczna cyrkulacji wody

Post autor: Gerri »

Przybek pisze: 9 lip 2020, o 17:40 @dziadek, proponowałbym się zapoznać z instrukcją obsługi jakie błędy są sygnalizowane przez system ASSYST na zestawie wskaźników (co to jest ASSYST to sobie wygooglajcie).
Właśnie sobie wyguglałem. ASSYST to system aktywnej obsługi - na podstawie warunków eksploatacji kalkuluje czas koniecznego przeglądu i jego zakresu. Jakoś nic nie pisali, że pokazuje błedy.
lechita pisze: 10 lip 2020, o 20:35 Jest błąd w sterowaniu silnikiem pompki i trzeba go znaleźć. Może ograniczony przepływ cieczy chłodzącej i jest zbyt duży pobierany prąd?
Rzekłbym wręcz odwrotnie: 300 mA to raptem CZTERY WATY . Podobna pompka "bierze" w W124 500 mA.
7dziadek pisze: 11 lip 2020, o 04:41 Opis błędu ".... Signal Acquisition and Control Module - Front - SAMV203
B1003 Heating water circulation pump; open circuit or Short circuit to ground / Permanent ..."
Opis podałeś - ale część najbardziej dla nas istotna jest wykropkowana :)
B1003 Component M13 (Heating water circulation pump) or the line to the component has a short circuit to ground or open circuit.Component M13 (Heating water circulation pump) is not installed.Ignore fault code if it nevertheless occurs.
W wolnym tłumaczeniu: jeżeli po sprawdzeniu pompki i drutów bład pokazuje sie dalej to należy go zignorować. Opis z programu serwisowego.Ponjali?
Przybek pisze: 10 lip 2020, o 15:03 Dziadek rozróżnij jeszcze 3 rzeczy - podzespoły które pracują chwilowo (np silnik podnośnika szyb, silnik wycieraczek), części które pracują w określonej liczbie cykli (np. pompa ABS/ESP) i części które pracują cały czas po zapłonie (wspomniana pompka). One nigdy nie zużyją się dokładnie w tym samym czasie.
W tym samym to na pewno nie, ale już na etapie konstruowania bierze się pod uwagę charakter użytkowania urządzenia: ciągły, chwilowy, krótkotrwały. Włąśnie po to, żeby ich zużycie w czasie eksploatacji pojazdu było zblizone.
Awatar użytkownika
7dziadek
VIP
Posty: 210
Rejestracja: 25 lis 2018, o 15:27
VIN: wdb2037061a401701

Re: Pompka elektryczna cyrkulacji wody

Post autor: 7dziadek »

........ i dla mnie w zasadzie wszystko jasne :hejka:

Czy Ty *Gerri* musisz mieć zawsze rację [[a znamy się jeszcze z Forum w202 od cho...cho a może dłużej ]]

D z i ę k i i pozdrawiam :ok:


======================================================

A więc błąd 'B1003' znikł :hejka:
Prawdopodobnie przyczyną była kostka łączeniowa.
Nie miałem oryginalnej wtyczki do tej pompki z w211 i odciąłem wtyczkę z ory i połączyłem na 'wsuwki' przez kostkę takę elektryczną aby móc próbować naprawioną pompkę ory - zrezygnowałem więc z tej kostki przylutowałem 'wsuwki' bezpośrednio do kabelków i podłączyłem do pompki i ....... jest OK.
Dzięki All!
C220-CDI Automat
COUPE 02r
ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”