Regulacja temperatury nawiewu nie działa poprawnie.
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 kwie 2010, o 17:47
- VIN:
Regulacja temperatury nawiewu nie działa poprawnie.
Mam problem w c200 Diesel z chlodzeniem mimo iz pokretla sa ustawione na chłodzenie to i tak leci z nich ciepłe powietrze. Czytalem ze moze miec to zwiazek z zaworami nagrzewnicy. Co można z tym zrobić ??? POMOCY
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2010, o 20:42 przez ludi_xD, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VIP
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 gru 2008, o 19:22
- VIN:
- Lokalizacja: Gdańsk
- iceman
- VIP
- Posty: 193
- Rejestracja: 28 kwie 2008, o 13:59
- VIN:
- Lokalizacja: Leszno
Powody :
1. rozregulowany regulator temperatury ( może ktoś rył w panelu )
2. Niskie lub brak ciśnienia w układzie klimatyzacji
3. Padnięty czujnik temperatury w panelu ( choć wtedy ciągle chłodzi , no chyba ,że ma zwarcie )
4. Zawory o których pisałeś
1. rozregulowany regulator temperatury ( może ktoś rył w panelu )
2. Niskie lub brak ciśnienia w układzie klimatyzacji
3. Padnięty czujnik temperatury w panelu ( choć wtedy ciągle chłodzi , no chyba ,że ma zwarcie )
4. Zawory o których pisałeś
C 200 Kompresor Sport-Cupe 2001 r. ( 215 KM ) sequentronic
-
- VIP
- Posty: 83
- Rejestracja: 8 wrz 2008, o 21:02
- VIN: WDB2032041F377249
- Lokalizacja: z internetu
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Klima jest dwustrefowa więc (tak myślę) są klapy od temperatury lewo/prawo, prawa działa dobrze, lewa stoi w położeniu takim, że puszcza tylko gorące powietrze. Klapy te znajdują się nie przy kanałach powietrznych tylko przy samej nagrzewnicy, nie wiem czy dojdzie się do tego od spodu bez zdjęcia deski. Po podłączeniu SD powinien być jakiś błąd informujący o uszkodzeniu silnika nastawczego, a jeśli to nie jest silnik to zapewne dźwigienka pomiędzy klapą a silnikiem jest ułamana i klops
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- Użytkownik
- Posty: 47
- Rejestracja: 19 wrz 2007, o 13:37
- VIN:
- Lokalizacja: Slupsk/London
Witam. Mam problem z klimatyzacją, ostatnio przestała chłodzić i zaczęło syczeć jak się włączyło klime, wyczytałem na forum, ze obiaw ten informuje o zbyt małej ilości czynnika. Byłem dzisiaj nabić klime i jest lepiej ale z lewej strony chłodzi bardzo dobrze, a z prawej bardzo słabo, na klimatroniku ustawiam wszystko na low. Co może być przyczyną takiego zachowania ??
MB W202 C200 '00
MB W210 E200 '01
MB W210 E200 CDI '00
ex MB S202 C220 T CDI '99
ex MB S203 C180 Kompressor '06
ex MB W124 250 D '91
ex MB W210 E230 '97
MB W210 E200 '01
MB W210 E200 CDI '00
ex MB S202 C220 T CDI '99
ex MB S203 C180 Kompressor '06
ex MB W124 250 D '91
ex MB W210 E230 '97
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
No tak, czytam to i się zastanawiam dlaczego u ciebie tak jest, a powinno być odwrotnie, przecie anglik...
Z prawej (u ciebie z lewej) jest umiejscowiony parownik, im bliżej niego tym chłodniej bo to źródło zimna. Jest tak bo nabili ci prawdopodobnie za mało gazu. U mnie jak gaz powoli ulatywał do atmosfery to na koniec właśnie chłodziła tylko jedna strona jak u ciebie.
Z prawej (u ciebie z lewej) jest umiejscowiony parownik, im bliżej niego tym chłodniej bo to źródło zimna. Jest tak bo nabili ci prawdopodobnie za mało gazu. U mnie jak gaz powoli ulatywał do atmosfery to na koniec właśnie chłodziła tylko jedna strona jak u ciebie.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
-
- Użytkownik
- Posty: 47
- Rejestracja: 19 wrz 2007, o 13:37
- VIN:
- Lokalizacja: Slupsk/London
-
- VIP
- Posty: 83
- Rejestracja: 8 wrz 2008, o 21:02
- VIN: WDB2032041F377249
- Lokalizacja: z internetu
czyli jak u mnie lewa strona mniej chłodzi to może być za mało czynnika ?mercfan pisze:No tak, czytam to i się zastanawiam dlaczego u ciebie tak jest, a powinno być odwrotnie, przecie anglik...
Z prawej (u ciebie z lewej) jest umiejscowiony parownik, im bliżej niego tym chłodniej bo to źródło zimna. Jest tak bo nabili ci prawdopodobnie za mało gazu. U mnie jak gaz powoli ulatywał do atmosfery to na koniec właśnie chłodziła tylko jedna strona jak u ciebie.
no bo w sumie to ta prawa strona też nie jest taka zimna ale lewa w porównaniu do prawej to jest cieplejsza o jakieś 3 stopnie
C 200cdi W203 2002r.
Vin. WDB2032041F377249
Vin. WDB2032041F377249
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Regulacja temperatury nawiewu nie działa poprawnie.
Temperatur na zewnątrz 25stopni. Klimatyzacja włączona na tryb auto. Nawiewy ustawione na środkowe kratki. Chłodzenie działa ale regulacja temperatury już nie do końca tzn.
Pokretła ustawione najpierw na 18 stopni a nastepnie na 26stopnii a temperatura powietrza z kratek bez zmian czyli cały czas zimnem dmuchało. Tak samo gdy ustawiłem na kierowce 18 a na pasażera 26 to nie bylo różnicy temp powietrza na wylocie kratek.
Gorace powietrze poleciało dopiero jak pokrętło dałem max na prawo w kierunku 26stopnii aż kliknął przełącznik. Dodatkowo po włączeniu max gorąco to nawiewy zmieniły się samoczynnie na nogi. Czy to normalne ?
Brakuje regulacji temp bo wracajac wieczorem na tych samych ustawieniach było zdecydowanie za zimno mimo że ustawiłem około 23 stopnie.
Czy uszkodzone klapy odmrażacza mogą być przyczyną braku regulacji temperatury czy może któryś z czujników temp wewnętrznej?
Pokretła ustawione najpierw na 18 stopni a nastepnie na 26stopnii a temperatura powietrza z kratek bez zmian czyli cały czas zimnem dmuchało. Tak samo gdy ustawiłem na kierowce 18 a na pasażera 26 to nie bylo różnicy temp powietrza na wylocie kratek.
Gorace powietrze poleciało dopiero jak pokrętło dałem max na prawo w kierunku 26stopnii aż kliknął przełącznik. Dodatkowo po włączeniu max gorąco to nawiewy zmieniły się samoczynnie na nogi. Czy to normalne ?
Brakuje regulacji temp bo wracajac wieczorem na tych samych ustawieniach było zdecydowanie za zimno mimo że ustawiłem około 23 stopnie.
Czy uszkodzone klapy odmrażacza mogą być przyczyną braku regulacji temperatury czy może któryś z czujników temp wewnętrznej?