Syczenie spod deski podczas pracy klimatyzacji

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Tak. Zależy od typu uszkodzenia.Zawór reguluje przepływ gazu względem temperatury gazu
przepływającego, jego ciśnienia i temperatury powietrza wokół zaworu.Sprawdzenie polega
na podłączeniu urządzenia napełniającego (stacji) i obserwacji ciśnień na układzie wysokiego
i niskiego ciśnienia.Są do tego specjalne wykresy obrazujące przebieg ciśnień.Doświadczony
diagnosta klimy rozpozna natychmiast błędy powodowane przez zawór.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

mercfan pisze:Yeah w końcu coś co naprowadza mnie na trop.
I mnie też! :haha:

[ Dodano: 2009-09-15, 19:26 ]
Ten zawór to znajduje się na dole przy chłodnicy, czy gdzieś indziej?
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Ale ja osobiście stawiam na ilość gazu.Zawór rozprężny to wynik uszkodzenia sprężarki i złe
wypłukanie układu z wiórów lub wada materiałowa.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

noc pisze:Ale ja osobiście stawiam na ilość gazu.
To by się zgadzało. Sam go ręcznie popuszczałem, bo od włączenia klimy wariował wentylator. Z miejsca wchodził na maksymalne obroty. Popuściłem i jest już OK, ale za to zalęgły się świerszcze! :uee:
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Przydałoby się wrzucić na Star Diagnosis i porównać ciśnienie i ilość gazu z punktem włączenia
wentylatora przez czujnik. W większości wypadków to skraplacz klimy zabity owadami.Wystarczy "kercher" trochę uwagi żeby nie zniszczyć chłodnic i gaz można uzupełnić.Wentylator przestanie szaleć.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

noc pisze:Przydałoby się wrzucić na Star Diagnosis i porównać ciśnienie i ilość gazu z punktem włączenia
wentylatora przez czujnik. W większości wypadków to skraplacz klimy zabity owadami.Wystarczy "kercher" trochę uwagi żeby nie zniszczyć chłodnic i gaz można uzupełnić.Wentylator przestanie szaleć.
U mnie to raczej coś innego. Chłodnica klimy była wymieniana, bo auto miało stłuczkę. Jest czysta. Czujnik, ten na dole, założyłem ten sam. Po napełnieniu klimy jakiś czas wszystko było OK. Dopiero po ok miesiącu, w czasie powrotu z wakacji, przy temp zew ok 32 i na włączonej klimie, zaczęły się cyrki. Popuszczenie czynnika temat uspokoiło. Sądzę, że tak jak piszesz, mam nieodpowiednie ciśnienie w układzie, bądź walnięty czujnik.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Sprawdź dokładnie kość na czujniku i przewody na długości 50cm.Tam też dzieją się cuda.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

noc pisze:Sprawdź dokładnie kość na czujniku i przewody na długości 50cm.Tam też dzieją się cuda.
:mysli: Kość - rozumiem czy dobrze siedzi. A przewody? Przerwana izolacja będzie miała znaczenie? Po kolizji różnie tam może być. Powoli i dokładnie składałem wszystko sam, ale czegoś mogłem nie zauważyć.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Kość lub styki mogą być skorodowane (utlenione) na pewno "kontakt" nie zaszkodzi.
Dawne zacięcie na przewodzie to po pół roku zielony lub czarny pod izolacją przewód.
Proponuję rozpleść izolację i dokładnie obejrzeć przewody.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

noc pisze:Kość lub styki mogą być skorodowane (utlenione) na pewno "kontakt" nie zaszkodzi.
Dawne zacięcie na przewodzie to po pół roku zielony lub czarny pod izolacją przewód.
Proponuję rozpleść izolację i dokładnie obejrzeć przewody.
Dziękuję za pomoc. Najpierw zrobię co radzisz, a jak to nie przyniesie skutku, któregoś dnia trzeba będzie auto podłączyć do SD.

Mercfan, wnioskuję, żeby koledze noc kliknąć pomógł. Proszę o wykonanie. :tak:
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Uczyniłem :ok:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

mercfan pisze:Uczyniłem :ok:
:bravo:
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

U siebie dziś z ciekawości popuściłem trochę gazu zaworkiem, ciśnienie niesamowite więc gaz jest...noc, co może być powodem tego, że na prawą stronę leci zimniejsze powietrze, a na lewą ciepłe mimo temp. 18 na obydwu stronach??
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Musiałbym znać Vin Twojej MB, jest tyle wersji, że chwilami "kociokwik" w głowie.
Muszę zerknąć w WIS i przypomnieć sobie.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Po moim VIN nie znajdziesz klimy bo przecież sobie ją założyłem parę miesięcy temu... Ale nie różni się niczym od oryginału bo wszystko łącznie z wiązkami było z jednego auta.
Jeżeli to pomorze produkcja lipiec 2002 klima bez wyświetlacza 1.8 kompresor 143 konie manual, sedan.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”