Syczenie spod deski podczas pracy klimatyzacji

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

W wersji z zaworem wodnym pojedynczym czy podwójnym?.Jeżeli podwójny, to on jest
przyczyną.Jeżeli pojedynczy, to klapa temperaturowa wewnątrz nagrzewnicy, a bardziej jej napęd (dźwigienka lub silnik".
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Tę właśnie klapę miałem wymienianą ze starej nagrzewnicy bo w nowej/uzywanej był uwalony silnik. Wiec pozostaje zawór. dzięki na pomoc :ok:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

A adaptację-normalizację klap robiłeś. :nunu:
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Tak, właśnie dzisiaj. Ile to powinno dokładnie trwać?? Wiało i wiało i przestać nie mogło...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Około 5 min. jeżeli wszystko jest OK.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

noc pisze:A adaptację-normalizację klap robiłeś. :nunu:
O! Samemu można to zrobić?
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

To czekałem za krótko, jutro zrobię jeszcze raz. Tak dla formalności uruchamia się to wciskając nawiew na szybę i grzanie tylnej jak to robiłem...
A jak poznać, jeżeli coś jest uszkodzone??
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Tylko na S.D.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Aha, no to w porządku. Czyli sprawdzenie ciśnienia i diagnoza SD pozwoli na zlokalizowanie problemu dość szybko, nie to co w VW... Jizas... :boisie:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Tak S.D. załatwia w W203 sprawę bardzo precyzyjnie.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Panowie, byłem dziś na diagnozie a raczej odebrać auto z niej, jednak okazuje się, że to nie będzie takie proste.
Ponowne napełnienie gazem usprawniło klimę, świerszcze spod deski ucichły i nie ma problemu z temperaturami lewo/prawo. Nie widać żadnych nieszczelności, zawór był założony jako nowy o czym zdążyłem już zapomnieć. Podejrzany jest jedynie kompresor klimatyzacji. Układ na postoju nie puszcza ciśnienia (24h z podłączonym azotem i ciśnienie trzyma) zostaje tylko nieszczelny kompresor, podobno też się zdarza. Następnym razem gdy świerszcze zawitają prawdopodobnie kompresor do śmieci :usmiech:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

mercfan pisze:kompresor do śmieci
kompresor da się regenerować, na Allegro są po regeneracji za około 1000zł.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Zapomniałem napisać co było ostatecznym powodem ulatywania gazu z klimy do atmosfery, czujnik ciśnienia został prawdopodobnie uderzony (jak to części używane...) Jest na chłodnicy więc niewiele trzeba żeby go uszkodzić.
Jak został znaleziony wyciek?? Pojawienie się środka fluorescencyjnego w kostce wewnątrz czujnika od razu potwierdziło, że musi być uszkodzony, wymiana na zupełnie nowy z nowym o-ringiem usprawniła klimę na nowo :ok:
Dzięki wszystkim wam za zainteresowanie tematem i za sugestie :ok:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
wojtek1303
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 14 sty 2011, o 18:09
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wojtek1303 »

Miałem również problem z syczeniem po włączeniu klimatyzacji. Pomogło uzupełnienie czynnika w układzie. Pozdrawiam
W203 C180 2001 & GSXR 600 k4
Awatar użytkownika
aTomek
VIP
Posty: 43
Rejestracja: 15 cze 2009, o 21:05
VIN:
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: aTomek »

wojtek1303 pisze:Miałem również problem z syczeniem po włączeniu klimatyzacji. Pomogło uzupełnienie czynnika w układzie. Pozdrawiam
Też tak miałem.
U mnie powodem ubywania czynnika była minimalna nieszczelność chłodnicy. Po jej wymianie wszystko jest OK.
Pozdrawiam
Tomek

VIN: WDB2032041F336617
ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”