Syczenie spod deski podczas pracy klimatyzacji

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Witam,

dwa dni temu znowu popsula mi sie klimatyzacja :) Przez caly rok dzialala przepieknie do teraz. Po krotkiej analizie, okazalo sie ze wystrzelil wentyl wysokiego cisnienia (ten na skraplaczu klimy, pod ktorym jest osuszacz).

Teraz moje pytanie. Czy jest mozliwosc dokupienia w ASO tylko tego korka z wentylem nad osuszaczem? Bo szukam na eBay, ale maja tylko same skraplacze.

Sorki za pytania, ale siadl mi PC w domu, wiec i brak dostepu do EPC.

Z gory za odpowiedz dziekuje,

opis autka ponizej.

[ Dodano: 2011-04-05, 22:19 ]
Ewentualenie jaka jest jego cena?
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

Więcej by pomógł VIN, niż opis auta...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

WDB2030041A258510, dzieki.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

kSmuk pisze:wystrzelil wentyl wysokiego cisnienia

Zanim cokolwiek zrobisz to ustal dlaczego wywalił.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Zanim cokolwiek zrobisz to ustal dlaczego wywalił.
Wystrzelil gdyz rok temu urwalem go (wstad sie przyznac), a ze spawac sie nie dalo (aluminium, nie mam takiej spawarki), to przykleilem go na silikonie. I teraz po przejechaniu 20.000 km wystrzelil :(
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

Poniżej rysunek i lista części, o które chyba pytasz... nie jestem pewien czy zawór o który pytasz to nr 10 na rysunku (ostatni nr na liście części)...
Jest też sporo numerów skraplacza, bo były jak widać kolejno zastępowane, więc ostatni jest najaktualniejszy...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
Rumcajs
VIP
Posty: 1096
Rejestracja: 12 paź 2009, o 10:20
VIN:
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Rumcajs »

kSmuk jeżeli go widziałeś to czy to taki zaworek?? http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/image ... xwidth=360
a może cały komplet naprawczy?? http://elgracool.pl/data/gfx/pictures/l ... /624_2.jpg :usmiech:

[ Dodano: 2011-04-06, 16:41 ]
Te zaworki nazywają się zaworki schredera jak to takie to daj znaka

[ Dodano: 2011-04-06, 17:02 ]
I jeszcze jeden typ kompletny zawór z uniwersalnym podejściem 1/8, 3/16, 1/4, cala http://www.internetowy.agdex.com/images ... 00x165.jpg
C220 CDI 2148ccm 105kW 2003 automat
:hejka: se pozdrawiam Ciebie [you]
buk-humor-dziczyzna. :oczko:
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Rumcajs pisze:kSmuk jeżeli go widziałeś to czy to taki zaworek?? http://www.e-sklep-laser-...pg&maxwidth=360
Jakby go pozbawic tej sprezyny, to mniej wiecej tak wyglada.
jjanicki pisze:Poniżej rysunek i lista części, o które chyba pytasz... nie jestem pewien czy zawór o który pytasz to nr 10 na rysunku (ostatni nr na liście części)...
Jest też sporo numerów skraplacza, bo były jak widać kolejno zastępowane, więc ostatni jest najaktualniejszy...
Super! Dzieki za pomoc. Czesc juz zamowilem, 24 € brutto w ASO (z cala obudowa i uszczelkami).
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
car II
VIP
Posty: 39
Rejestracja: 5 paź 2014, o 23:40
VIN:
Lokalizacja: Kielce

Post autor: car II »

W niedawno zakupionym aucie używanym, rozwiązanie problemu rodzi kolejny problem...
Po zgaszeniu silnika włączał się wentylator pod maską. :zly:
Podczas wizyty na podnośniku okazało się że kabelek czujnika temp i cisn pod chlodnica był rozłączony. :mysli:
Podłączyłem kabelek :hurra: i....
Zaczęło syczeć w środku auta. :placz:
Załamka.
Na razie wyczytałem że chodzi najpewniej o (ogólnie) brak czynnika chłodzącego w układzie klimy, czyli że gdzieś może by nieszczelność. W trzynastoletnim aucie w sumie nie ma co się temu dziwić. Powiedzcie co i jak wg Was po kolei posprawdzać. help
Ostatnio zmieniony 5 lis 2014, o 00:03 przez car II, łącznie zmieniany 2 razy.
VIN: WDB2037451A151069
Bartosz
Użytkownik
Posty: 142
Rejestracja: 6 mar 2009, o 21:52
VIN:
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Bartosz »

Jedziesz tam gdzie nabijają klimę i oni sprawdzą ewentualną nieszczelność w ultrafiolecie.
c 220 CDI, 2001r. 143 KM automat, VIN WDB2030061A119508
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

car II pisze:o (ogólnie) brak czynnika chłodzącego w układzie klimy, czyli że gdzieś może by nieszczelność.
na forum w wielu miejscach masz informację, że czynnik zawiera również środek smarujący kompresor ( jak Ci go szlag już trafił, to masz duży problem z opiłkami w układzie ). Myślę, że coś tam tego czynnika jest.
car II pisze:W trzynastoletnim aucie w sumie nie ma co się temu dziwić
bzdura............. to nie jest normalność...... chyba, że weteran po jakimś zdarzeniu marnie naprawiony :dobani: lub problem opisany przez noc'a w tym temacie. Sprawdź czy to na pewno tyczy się klimy...... poprostu czy chłodzi. Warto by auto podłączyć do SD choćby aby ogólnie sprawdzić jakie w nim "kwiatki" siedzą oraz szczelność układu. Kłania Ci się warsztat specjalizujący się w MB..... inni możliwe, że będą się uczyć na Twoim aucie i może wyjść drożej :wysmiewacz:

Poczytaj viewtopic.php?p=147490&highlight=#147490
Ostatnio zmieniony 5 lis 2014, o 08:38 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
car II
VIP
Posty: 39
Rejestracja: 5 paź 2014, o 23:40
VIN:
Lokalizacja: Kielce

Post autor: car II »

dzięki za odpowiedzi,
oczywiście przeczytałem wcześniej podesłane przez Ciebie posty supi i rzeczywiście w tym jednym miejscu jest napisane, że czynnik chłodzący również smaruje. (swoją drogą właśnie posty gerri i noc'a są najlepsze :ok: )
Również myślę, że trochę tego czynnika jest w układzie ponieważ zgodnie z tym co jest na forum pisane na temat "syczenia" występuje ono przy niedoborze a nie braku czynnika (liczę na to bo opcja z opiłakami i zniszczonym kompresorem jeży mi włos na głowie)

Podjadę na SD i podzielę się wynikami tutaj.
Tak już poza tematem może ktoś wie gdzie w Kielcach można SD zrobić? Lub na jaki koszt nastawić się w serwisie?
VIN: WDB2037451A151069
Robson1
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 16 mar 2014, o 21:28
VIN:
Lokalizacja: DKL

Post autor: Robson1 »

car II pisze:
Podjadę na SD i podzielę się wynikami tutaj.
Tak już poza tematem może ktoś wie gdzie w Kielcach można SD zrobić? Lub na jaki koszt nastawić się w serwisie?
Miałem to samo,syczenie,no i oczywiście po jakimś czasie nie załączał mi się kompresor,podjechałem do kolesi gdzie sprawdzają takie przypadłości klimy,miałem za mało czynnika,po prostu,poprzedni właściciel,a było ich trzech włącznie z niemcem :tak: nic nie robił z tą klimą,(jak jakoś chłodziła to poco miał sprawdzać),sprawdzone na nieszczelności,jest ok.odgrzybione ,wyfreowane,od marca chłodzi jak trzeba,pamiętaj,nie musi być rozszczelniona instalacja,czynnik może po jakiś latach sam się ulotnić. Koszt to 270zł.
Ostatnio zmieniony 5 lis 2014, o 21:53 przez Robson1, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 CLASSIC,200CDI WDB2030041A417085
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Robson1 pisze:,czynnik może po jakiś latach sam się ulotnić
mógł byś to jakoś rozwinąć ?? Bo mi np z lodówki nic się z wiekiem nie ulatnia (z samochodu też pomimo 12 lat) .. Może o czymś nie wiem ..
ps . prawdą jest , że czynnik powinno się co kilka lat wymienić (uszlachetnić) . Chodzi tylko i wyłącznie o smarowanie pompy ...
Ostatnio zmieniony 5 lis 2014, o 23:31 przez jarod32, łącznie zmieniany 1 raz.
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
woyas
Użytkownik
Posty: 78
Rejestracja: 15 gru 2012, o 12:27
VIN:
Lokalizacja: LHR
Kontakt:

Re:

Post autor: woyas »

noc pisze:Syk pod deską na włączonej klimie to za mała ilość gazu lub uszkodzony zawór rozprężny gazu.Zawsze.


Kolega ma 100% racji co do tego ze za mała lub kończąca się ilość gazu daje taki syk :rotfl:
Były :mb: C-CLASS COUPE (CL203) Kompressor [M271.940] :mb:
:?: WDB2037422A775968 :?:

Terazniejszy Golf MkV R32 S-A :glupek:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”