WENTYLATOR KRĘCI NON STOP ???
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 52
- Rejestracja: 12 maja 2010, o 20:20
- VIN:
- Lokalizacja: Świdwin
- macek
- Użytkownik
- Posty: 103
- Rejestracja: 9 mar 2011, o 01:51
- VIN:
- Lokalizacja: UK/Poznan
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 1 mar 2021, o 21:57
- VIN: Brak vin
Re: WENTYLATOR KRĘCI NON STOP ???
Witam i o poradę pytam.
Mercedes w203 kombii 2002r 2.7 cdi, klimatyzacja dwustrefowa, panel klimatyzacji z wyświetlaczem.
Sytuacja ma się następująco. Po przekręceniu kluczyka na zapłon czy już nawet odpaleniu silnika dmuchawa działa non stop na najwyższym biegu, regulacja obrotów z panelu nie widać żeby ingerowała w pracę dmuchawy, po wyjęciu kluczyka dmuchawa działa jeszcze dłuższą chwilę, tak około 20s. Czasem się zdarzy, że dmuchawa nie działa na full, ale tak jakby skokowo pracuje, zrobi pół do całego obrotu i staje, i zaraz znowu
Co było robione:
Wymiana jeżyka i dmuchawy(w ogóle nie działało, nawet na krótko, więc to konieczne było)
Wymiana silniczków sterowania klapkami:
-na szybę strona kierowcy(stukał i nie działał)
-prawy i lewy z takim długim ramieniem (zapomniałem od czego one były, też stukały)
Została wykonana adaptacja z panelu klimatyzacji i wygląda na sukcesywną, bo diody przestają migać(kompem nie mogłem adaptacji/kalibracji zrobić, ze względu na temperaturę, min 10 °C wewnątrz i na zewnątrz, tak mówi komputer). Mimo wszystko dmuchawa dalej daje na full. Podmieniłem panel klimatyzacji na inny(choć wizualnie w gorszej kondycji) i nic się nie zmieniło.
Gdzie dalej szukać, inwestować w nowy panel, jeżyk nowy może być uszkodzony?
Mercedes w203 kombii 2002r 2.7 cdi, klimatyzacja dwustrefowa, panel klimatyzacji z wyświetlaczem.
Sytuacja ma się następująco. Po przekręceniu kluczyka na zapłon czy już nawet odpaleniu silnika dmuchawa działa non stop na najwyższym biegu, regulacja obrotów z panelu nie widać żeby ingerowała w pracę dmuchawy, po wyjęciu kluczyka dmuchawa działa jeszcze dłuższą chwilę, tak około 20s. Czasem się zdarzy, że dmuchawa nie działa na full, ale tak jakby skokowo pracuje, zrobi pół do całego obrotu i staje, i zaraz znowu
Co było robione:
Wymiana jeżyka i dmuchawy(w ogóle nie działało, nawet na krótko, więc to konieczne było)
Wymiana silniczków sterowania klapkami:
-na szybę strona kierowcy(stukał i nie działał)
-prawy i lewy z takim długim ramieniem (zapomniałem od czego one były, też stukały)
Została wykonana adaptacja z panelu klimatyzacji i wygląda na sukcesywną, bo diody przestają migać(kompem nie mogłem adaptacji/kalibracji zrobić, ze względu na temperaturę, min 10 °C wewnątrz i na zewnątrz, tak mówi komputer). Mimo wszystko dmuchawa dalej daje na full. Podmieniłem panel klimatyzacji na inny(choć wizualnie w gorszej kondycji) i nic się nie zmieniło.
Gdzie dalej szukać, inwestować w nowy panel, jeżyk nowy może być uszkodzony?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3345
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: WENTYLATOR KRĘCI NON STOP ???
Uzupełnij VIN w profilu a potem pojedź na Star Diagnosis znaleźć przyczynę awarii bo tak to se pól auta wymienisz a i tak nie będzie działać.
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 1 mar 2021, o 21:57
- VIN: Brak vin
Re: WENTYLATOR KRĘCI NON STOP ???
Vin uzupełniony.
Na SD za bardzo nie mam gdzie pojechać, bo daleko trochę mam do serwisu, a w okolicach nie kojarzę żadnego majstra od meśków co by program miał. Mam możliwość Autelem i wurthem diagnozę robić. Pod komputer podłączyłem i brak komunikacji z regulatorem napięcia pokazuje. Przy jeżyku jeśli dobrze mówię, są dwa przewody sterujące, jeden(chyba różowy) ma stale napięcie około 11,5v(pewnie tyle co akumulator) drugi zaś niebieski wydaje mi się steruje obrotami dmuchawy. I tu pytanie, jak mierzyłem miernikiem to napięcie faluje od 5v do 8v, tak ma być, czy powinno być stałe? Jest po drodze jakiś moduł czy jeżykiem bezpośrednio panel steruje?
Dzisiaj się kawałek przejechałem i raz dmucha na full, zaraz przestaje, po czasie znowu chwilę dmucha na full i przestaje. Z resztą ciepłym dmucha mimo że jest na zimne ustawione, choć silniczki od klapek temperatury działają normalnie. Wyczytałem na forum, że czujnik słoneczny(pomiędzy spryskiwaczami) ktoś wymienił, choć parę rzeczy przy tym też i pomogło, ma ten czujnik coś wspólnego z tymi objawami?
Na SD za bardzo nie mam gdzie pojechać, bo daleko trochę mam do serwisu, a w okolicach nie kojarzę żadnego majstra od meśków co by program miał. Mam możliwość Autelem i wurthem diagnozę robić. Pod komputer podłączyłem i brak komunikacji z regulatorem napięcia pokazuje. Przy jeżyku jeśli dobrze mówię, są dwa przewody sterujące, jeden(chyba różowy) ma stale napięcie około 11,5v(pewnie tyle co akumulator) drugi zaś niebieski wydaje mi się steruje obrotami dmuchawy. I tu pytanie, jak mierzyłem miernikiem to napięcie faluje od 5v do 8v, tak ma być, czy powinno być stałe? Jest po drodze jakiś moduł czy jeżykiem bezpośrednio panel steruje?
Dzisiaj się kawałek przejechałem i raz dmucha na full, zaraz przestaje, po czasie znowu chwilę dmucha na full i przestaje. Z resztą ciepłym dmucha mimo że jest na zimne ustawione, choć silniczki od klapek temperatury działają normalnie. Wyczytałem na forum, że czujnik słoneczny(pomiędzy spryskiwaczami) ktoś wymienił, choć parę rzeczy przy tym też i pomogło, ma ten czujnik coś wspólnego z tymi objawami?
-
- VIP
- Posty: 2135
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: WENTYLATOR KRĘCI NON STOP ???
Powinieneś jechać na SD. Może być uszkodzony panel, któryś czujnik, a jest ich kilka.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 1 mar 2021, o 21:57
- VIN: Brak vin