WENTYLATOR KRĘCI NON STOP ???
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 4
- Rejestracja: 7 gru 2009, o 21:19
- VIN:
- Lokalizacja: Zakopane
WENTYLATOR KRĘCI NON STOP ???
Witam Koledzy,
za każdym razem, kiedy zwracałem sie z prośbą o wyjaśnienie jakiegoś problemu dostawałem bardzo cenne informacje i zazwyczaj bardzo pomocne. Mam nadzieję że i tym razem mogę liczyć na pomoc.
Otóż, problem dotyczy wentylatora i regulacji nawiewu a konkretniej jej braku. Wentylator nie wyłącza się nawet po zgaszeniu auta i wyjęciu kluczyka. Za każdym razem kiedy chcę nagrzać wnętrze muszę wkładać bezpiecznik i odwrotnie, jak chcę wyłączyć nawiew muszę go wyciągnąć. O ile się nie mylę bezpiecznik ma numer 41 i znajduje się w kabinie.
Dodam, że ciągle świeci mi się dioda EC REST i kiedy bezpiecznik jest włożony i nawiew działa to i tak nie działa regulacja.
proszę o wskazówki co może być tego przyczyną i jak ewentualnie mógłbym to naprawić samodzielnie.
pozdrawiam
Marek (C 240 W203, 2001)
za każdym razem, kiedy zwracałem sie z prośbą o wyjaśnienie jakiegoś problemu dostawałem bardzo cenne informacje i zazwyczaj bardzo pomocne. Mam nadzieję że i tym razem mogę liczyć na pomoc.
Otóż, problem dotyczy wentylatora i regulacji nawiewu a konkretniej jej braku. Wentylator nie wyłącza się nawet po zgaszeniu auta i wyjęciu kluczyka. Za każdym razem kiedy chcę nagrzać wnętrze muszę wkładać bezpiecznik i odwrotnie, jak chcę wyłączyć nawiew muszę go wyciągnąć. O ile się nie mylę bezpiecznik ma numer 41 i znajduje się w kabinie.
Dodam, że ciągle świeci mi się dioda EC REST i kiedy bezpiecznik jest włożony i nawiew działa to i tak nie działa regulacja.
proszę o wskazówki co może być tego przyczyną i jak ewentualnie mógłbym to naprawić samodzielnie.
pozdrawiam
Marek (C 240 W203, 2001)
Marek - Zakopane
- Barnaba
- VIP
- Posty: 204
- Rejestracja: 15 mar 2009, o 16:54
- VIN:
- Lokalizacja: Pruszków
Może nie będę zbytnio oryginalny, ale myślę że wizyta na komputerze SD prawdę Ci powie. Świecąca cały czas dioda EC/REST (beż możliwości jej wyłączenia - a zarazem włączenia klimatyzacji) oznacza awarię układu klimatyzacji.
Jest: W124 220CE 1995
Było: W124 200E 1991; W211 E320 T 2003; W203 C200 Kompressor 2000; W202 C250 Diesel 1993; Daewoo Nexia!!!
Było: W124 200E 1991; W211 E320 T 2003; W203 C200 Kompressor 2000; W202 C250 Diesel 1993; Daewoo Nexia!!!
- mugger
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
-
- VIP
- Posty: 4
- Rejestracja: 7 gru 2009, o 21:19
- VIN:
- Lokalizacja: Zakopane
-
- Użytkownik
- Posty: 271
- Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
- VIN:
- Lokalizacja: wałbrzych
dziwne, jedno z drugim nie ma nic wspólnego
kiedyś w bmw miałem podobny problem tylko, że nic mi się nie chciało wyłączyć a czasami to samo się włączało łącznie z samoczynnym uruchamianiem silnika.
okazało się, że między przewód od klimy a sprężarkę wszedł kabel zasilający i takie cyrki się działy
kiedyś w bmw miałem podobny problem tylko, że nic mi się nie chciało wyłączyć a czasami to samo się włączało łącznie z samoczynnym uruchamianiem silnika.
okazało się, że między przewód od klimy a sprężarkę wszedł kabel zasilający i takie cyrki się działy
C320 CDI 7 G-tronic
BMW 120D 163 KM
NISSAN TERRANO 1989rok
W124 E 200 D 1994rok
BMW 120D 163 KM
NISSAN TERRANO 1989rok
W124 E 200 D 1994rok
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
-
- Użytkownik
- Posty: 271
- Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
- VIN:
- Lokalizacja: wałbrzych
- mugger
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 271
- Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
- VIN:
- Lokalizacja: wałbrzych
-
- VIP
- Posty: 4
- Rejestracja: 7 gru 2009, o 21:19
- VIN:
- Lokalizacja: Zakopane
Dziekuję Koledzy za każdą podpowiedź. Spróbuję jeszcze gdzieś poszukać informacji na ten temat co pozwoli mi przynajmniej orientacyjnie poznać usterkę. Zależy mi by zdjagnozować problem samemu ponieważ ostatnie moje wizyty u mechanika (częste), z awariami nawet banalnymi kończą się, co zauważyłem, jakąś poważniejszą usterką i wymianą różnych podzespołów i części na "hybił trafił". Do najbliższego ASO mam ponad 100 km a w moim regionie większość warsztatów nie ma sprzętu do diagnostyki Mercedesa i głównie zgadują co mogłoby jeszcze nawalić. Worek wymienionych części, szok przy zapłacie a wszystko po to by poprzez eliminowanie ewentualnych przyczyn awarii silnika, stwierdzić że należy zmienić świece i po problemie. A droga do tego jest dluga i kosztowna, zawsze.
Po wyjechaniu z warsztatu za każdym razem jest coś zepsute, coś stuka albo dziura od peta w tapicerce. Same straty, więc głównym powodem dla którego zależy mi by rozszyfrować ten wentylator i poznać szacunkowy koszt naprawy.
dziękuję za każdą informację
Marek
Zakopane
[ Dodano: 2010-11-14, 20:43 ]
Czy Kolega Mugger przypaszczając, że usterka może tkwić w panelu klimatyzacji lub przewodach mógłby jeszcze podpowiedzieć, czy ten panel jest naprawialny i jak mógłbym sprawdzić przewody?
Może pomocne będzie jak dodam, że od maja 2010 r nabijałem klimatyzację 3 razy (mam potwierdzenia) po drugim razie zapewniano mnie że jest szczelna i sprawna. Czy może to mieć wplyw, że gaz gdzieś ucieka?
Po wyjechaniu z warsztatu za każdym razem jest coś zepsute, coś stuka albo dziura od peta w tapicerce. Same straty, więc głównym powodem dla którego zależy mi by rozszyfrować ten wentylator i poznać szacunkowy koszt naprawy.
dziękuję za każdą informację
Marek
Zakopane
[ Dodano: 2010-11-14, 20:43 ]
Czy Kolega Mugger przypaszczając, że usterka może tkwić w panelu klimatyzacji lub przewodach mógłby jeszcze podpowiedzieć, czy ten panel jest naprawialny i jak mógłbym sprawdzić przewody?
Może pomocne będzie jak dodam, że od maja 2010 r nabijałem klimatyzację 3 razy (mam potwierdzenia) po drugim razie zapewniano mnie że jest szczelna i sprawna. Czy może to mieć wplyw, że gaz gdzieś ucieka?
Marek - Zakopane
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
Zdecydowanie powinieneś podłączyć samochód pod SD - to ograniczy niepotrzebne wydatkowanie pieniędzy w przyszłości.marcox2 pisze:w moim regionie większość warsztatów nie ma sprzętu do diagnostyki Mercedesa
Dlaczego trzy razy to robiłeś?marcox2 pisze:od maja 2010 r nabijałem klimatyzację 3 razy (mam potwierdzenia)
To gdzie ucieka gaz powinien ustalić warsztat - "domowymi" sposobami nie ma sensu tego robić.marcox2 pisze:że gaz gdzieś ucieka?
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- mugger
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
-
- VIP
- Posty: 52
- Rejestracja: 12 maja 2010, o 20:20
- VIN:
- Lokalizacja: Świdwin
Cześć Marcox2, ja ten ciągle dmuchający wentylator mam do dziś , diagnoza u mnie była taka że mam padnięty panel klimy, z taką małą różnicą że ze środka nawiewów latem dmuchało zimnym powietrzem z klimy a na szybę zasuwało ciepło na maxa. Nie muszę ci pisać że nie dało się tak jeździć, teraz zima więc ciepło jest jak najbardziej wskazane z tym że po pół godziny nie idzie wytrzymać z gorąca, podejrzewam że u mnie oprócz panela klimy mogły przestać działać wszystkie silniczki od nawiewów lub też padł jeden od przepustnicy ciepło/zimno ale na CD nie wybieram się z powodu braku forsy na naprawę - więc mówisz że bezpiecznik od dmuchawy ma nr 41 - przetestuję ten sposób narka i pozdrawiam
[ Dodano: 2011-04-14, 21:42 ]
Po wielu miesiącach jazdy z wentylatorem na maxa dziś 14.04.2011 rok jest spokój. Co było przyczyną tak do końca to nie wiem na 100%. PO piersze : wymiana silnika, kt óry zamyka/otwiera dopływ ciep/zimno( na nagrzewnicy), drugi silnik od klap ( zaraz za wentylatorem tuż za schowkiem od strony pasażera blisko filtra wenglowego), trzeci silnik który otwiera nadmuch na przednią szybę jest on na wysokości kierownicy, ostatnia rzecz to czujnik słoneczny ( na przedniej klapie tak po środku między spryskiwaczami tz.otworami do spryskiwania szyb). NA KOŃCU SD.......i problem naprawiony.!!! KONIEC MĘKI!!! POZDRAWIAM SZCZĘŚLIWYCH POSIADACZY GWIAZD
[ Dodano: 2011-04-14, 21:42 ]
Po wielu miesiącach jazdy z wentylatorem na maxa dziś 14.04.2011 rok jest spokój. Co było przyczyną tak do końca to nie wiem na 100%. PO piersze : wymiana silnika, kt óry zamyka/otwiera dopływ ciep/zimno( na nagrzewnicy), drugi silnik od klap ( zaraz za wentylatorem tuż za schowkiem od strony pasażera blisko filtra wenglowego), trzeci silnik który otwiera nadmuch na przednią szybę jest on na wysokości kierownicy, ostatnia rzecz to czujnik słoneczny ( na przedniej klapie tak po środku między spryskiwaczami tz.otworami do spryskiwania szyb). NA KOŃCU SD.......i problem naprawiony.!!! KONIEC MĘKI!!! POZDRAWIAM SZCZĘŚLIWYCH POSIADACZY GWIAZD
C220 W203 Combi 2002 2,2CDI 143KM AUTOMAT
- macek
- Użytkownik
- Posty: 103
- Rejestracja: 9 mar 2011, o 01:51
- VIN:
- Lokalizacja: UK/Poznan
cieszymy sie Twoim szczesciemirtek62 pisze:wymiana silnika, kt óry zamyka/otwiera dopływ ciep/zimno( na nagrzewnicy), drugi silnik od klap ( zaraz za wentylatorem tuż za schowkiem od strony pasażera blisko filtra wenglowego), trzeci silnik który otwiera nadmuch na przednią szybę jest on na wysokości kierownicy, ostatnia rzecz to czujnik słoneczny ( na przedniej klapie tak po środku między spryskiwaczami tz.otworami do spryskiwania szyb). NA KOŃCU SD.
powiedz mi czy robiles to w ASO czy jednak znalazles kogos kompetentnego u siebie
macek
W203 SPORTCOUPE CDI 105kW AUTOMAT
W203 SPORTCOUPE CDI 105kW AUTOMAT