Czy kupilibyście W203 z zamontowaną instalacją LPG ?

Wszystko na temat instalacji LPG w C klasie

Moderator: Dziki Mar

Czy kupiłbym W203 z zamontowaną instalacją LPG?

Czas głosowania minął 30 sty 2011, o 11:03

Tak, kupiłbym auto z zamontowaną instalacją.
14
22%
Nie, kupiłbym auto bez instalacji i zamontowałbym samemu
17
27%
Nie, w życiu nie kupie auta z LPG choćby instalacja była ze złota
30
48%
Jest mi wszystko jedno
2
3%
 
Liczba głosów: 63
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Czy kupilibyście W203 z zamontowaną instalacją LPG ?

Post autor: sq5npb »

Zastanawiam się nad montażem gazowni do mojego auta i zastanawiam się jak fakt zamontowanej instalacji wpłynie na późniejsze postrzeganie auta przez potencjalnego klienta.
Biorąc pod uwagę poziom druciarstwa instalatorów, chyba wolałbym kupić auto bez instalki i potem samemu zagazować, ale z drugiej strony mając zamontowaną instalację zostaje nam jakieś 3-4 tys w kieszeni (nawet minus 1000 PLN na nowe wtryski i reduktor).
Jakie jest Wasze zdanie?
Piotruś
C180K
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Ja bym odradzal LPG do W203, jezeli paliwo Ci za drogie, to wymien na diesla, jest oszczedniejszy, ale LPG zalatwi Ci silnik.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
nosferatu997
VIP
Posty: 501
Rejestracja: 5 paź 2010, o 11:59
VIN:
Lokalizacja: Wawa/Cz-wa

Post autor: nosferatu997 »

Ja nigdy nie założe LPG do żadnego samochodu. Zawsze miałem takie zdanie na ten temat.
C220 CDI SportCoupe "Evolution" 2002r.
galeria:
album_personal.php?user_id=4947
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

Instalacji gazowej zdecydowanie mówię ............NIE........... :dobani:
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Może wróćmy do tematu, bo zaraz będzie dym tych, którzy nie widzą świata poza LPG i tych, którzy nie widzą świata z LPG.
sq5npb zawsze w każdym samochodzie możesz trafić na kaszanę, że ktoś zakładał gaz nie mając o tym pojęcia i jest niewłaściwa, że instalacja jest uszkodzona, że jest zjeżdżona i wymaga gruntownego przeglądu i czyszczenia. Są jednak ludzie, którzy kupują z LPG, bo nie chcą mieć bólu głowy przy zakładaniu, a wychodzą z założenia, że skoro to jest, to jakoś to działa.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
sq5npb
VIP
Posty: 414
Rejestracja: 2 lis 2009, o 12:19
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Post autor: sq5npb »

Szanuję Wasze zdanie, ale możecie jeszcze napisać ile km, jakimi autami i na jakich instalacjach przejechaliście?

Zmieniać auta nie mam zamiaru gdyż wątpię w możliwość znalezienia diesla w takim stanie jak obecne za pieniądze które uzyskam ze sprzedaży.
Pomysł montażu LPG wynikł z rachunku ekonomicznego - zamierzam pojeździć nim z 60 tys km więc przy obecnej cenie benzyny/lpg będę jakieś 4-5kPLN do przodu.

Znam też zagrożenia jakie wynikają z konwersji, ale nie słyszałem o jakichś konkretnych przeciwskazaniach w silnikach MB (np Ford i Toyota wypalające się zawory).
Piotruś
C180K
power
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: power »

Ja również jestem przeciwko LPG nie tylko w :mb: , ale w każdym innym samochodzie. Silnik benzynowy został przygotowany (jak sama nazwa mówi) do pracy na benzynie. Oczywiście to jest tylko moje zdanie i każdy może jeździć na czym chce. Jak już ktoś koniecznie chce zainstalować LPG to na pewno nie należy oszczędzać przy montażu takiej instalacji.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

viewtopic.php?t=106&postdays=0&postorder=asc&start=0 tutaj poczytaj. Montaż LPG to nie tylko kwestia doświadczenia, ale o tym mniejsza.
Ogólnie skąd się biorą przeciwwskazania, stąd, że silnik benzynowy jest projektowany to spalania benzyny, jeśli zmienisz paliwo (tutaj nawet stan skupienia paliwa jest inny) zmieniają się warunki spalania i to może powodować jakieś awarie.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
may_day28
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: 27 sie 2010, o 08:57
VIN:
Lokalizacja: Ś-ca

Post autor: may_day28 »

kSmuk pisze:Ja bym odradzal LPG do W203, jezeli paliwo Ci za drogie, to wymien na diesla, jest oszczedniejszy, ale LPG zalatwi Ci silnik.
Ale mnie rozbawił ten tekst :usmiech:
Ale tak nawracając do tematu to powiem Ci ze napewno nic nie weźmiesz więcej za :mb: przy sprzedawaniu jedyne co to szybciej sprzedasz. Ja osobiście sam wole zakładac gazociąg niż kupować już z zamontowaną ale już tyle aut sprzedałem z instalacja i nie było problemu ze ktoś coś marudził.
Ja montowałem już w wielu autach instalacje i oczywiście mam też w :mb: i nie słuchaj się innych że się auto będzie psuło itp bo to wielka bzdura. Jak masz dobrze zrobioną instalke to auto będzie śmigac jak złoto a Ci co piszą że auto się będzie psuło to nie wiem ale chyba o motoryzacji znają się tyle co Ja na gotowaniu :usmiech:
Ostatnio zmieniony 23 sty 2011, o 13:27 przez may_day28, łącznie zmieniany 1 raz.
Białe W203 C200 kompressor
Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

browar203 pisze: Roznice na portfelu odczulem momentalnie ale jak sie dojezdza 150 dziennie to o to nie trudno
W Twoim przypadku rozumiem powody zamontowania instalacji gazowej, bo to rzeczywiście jest oszczędność.
W ciągu czterdziestu lat, miałem szesnaście aut różnych marek, ale tylko jedno z instalacją gazową....Pod koniec użytkowania paliło mi 13-14 litrów gazu na setkę, a biorąc pod uwagę, że pokonuję średnio 20 km dziennie, niewiele więcej wydaję na benzynę poruszając się W-203, który spala 7-8l/100.
Może wyjdę na dziwaka, ale jestem zdecydowanym przeciwnikiem instalacji gazowej w samochodzie, a zwłaszcza w :mb:.To oczywiście zależy od tego, jak kto to traktuje, ale jeśli zakładamy, że to auto (podobnie jak dobra broń) ma "duszę", to na gaz na pewno "nie zasługuje".... :tak: Jest to jednak wyłącznie moje zdanie i szanuję każde odmienne na ten temat.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
miłośnikMB
Użytkownik
Posty: 83
Rejestracja: 12 lis 2010, o 21:50
VIN:
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: miłośnikMB »

Odpowiem zgodnie z ankietą i pytaniem zawartym w temacie bez wdawania się w dyskusję nad wyższością ropniaka nad benzyniakiem, oraz szkodliwości gazu na silnik benzynowy.
Właśnie tydzień temu kupiłem moje pierwsze W203 w wersji C280 4MATIC z instalacją gazową.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Luz przede wszystkim :ok:
Wózki widłowe zasuwają na gazie tanio i bez zarzutu :dokuczacz:

Ale sam miałem zagazowane Audi V8, które w jakiś sposób było kultowe i też mnie w pewnych sferach za to nienawidzili więc moje zdanie jest jedno. Jeżeli ci się to opłaca i chcesz to rób co ci przyjdzie do głowy. Jedni wyznają islam inni są katolikami i zawsze będą prowadzić wojny tak samo i my tyle, że nie mamy broni. Ale gdybyśmy ją mieli :mysli: ....... na zlocie szybka przecinka :wysmiewacz:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Ja Wam powiem trochę inaczej
Otóż miałem swego czasu zagazowaną Mazdę na zwykłej instalacji i mimo, że prawie nie miałem kłopotu a zrobiłem 60-80k to okrutnie drażniło mnie że co 200km muszę szukać stacji co ma LPG (dzisiaj już prawie każda ale "prawie") a na dodatek czułem się jak niepełnosprawny bo jedyne co mogłem to sobie podzwonić w dystrybutor..... i czekać aż łaskawie pan czy pani założy rękawice i podepnie węża do krućca przy czym cała ta operacja w moim wyobrażeniu trwała lata świetlne.
To tak trochę z innej perspektywy moja subiektywna opinia
Dziękuję, nie chcę :!: wolę Gnojojada
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
magico
VIP
Posty: 451
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: magico »

sq5npb, a jak Twoja ankieta? zadowolony z wyników?
c200 kompressor sedan avantgarde '01
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

No to teraz ja :)
Moja odpowiedź na pytanie: gazowi mówię stanowcze NIE!
Dlaczego (wszystko - subiektywne opinie):
- zraziłem się... od czasu pewnej zimowej nocy, -25st a ja czekałem 3 godziny na lawetę... przez instalację gazową
- nie lubię tego zapachu...
- kocham turbiny... w mercedesach
- nikt nie jest w stanie mi zagwarantować długiej bezawaryjnej eksploatacji - przebiegi 15-30tys nie robią na mnie wrażenia i nie są dla mnie miarodajne przy ocenie trwałości (ostatnie moje auto chodziło bez problemu prawie 40tys km - zachwycałem się jego trwałością... za wcześnie :dokuczacz: )

Z innej beczki... fanatykom mówię nie :usmiech: ludzie (poniektórzy) nie buzujcie się tak :)

Wszystkim tym, którzy twierdzą, że prawdziwe mercedesy skończyły się na w124... życzę dożywocia z tym autem... to będzie wystarczająca kara za takie gadanie - świat się rozwija... nie będziemy do końca życia jeździć autami z lat 80-tych... oczywiście standardowy polski mechanik przeklina wszystko co nowe... ale tylko dlatego, że nie potrafi tego naprawiać bo jest za tępy, żeby się czegoś nowego nauczyć...
Do tych, których nie przekonuje... w123 jest lepsze od waszego w124 :dokuczacz:
w168, w203, w123
Zablokowany

Wróć do „LPG - Nowy dział!!!”