Gaz w C200 Kompressor
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 919
- Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
Panowie nie ma sensu abysmy się tu szykanowali za poglądy CDI czy LPG.
Niech każdy sam decyduje LPG, czy CDI a może poprostu zwykła benzyna.
Dla mnie jedynym argumentem przemawiającym za LPG jest to, że nasze kochane Pańswto robi nas kierowców w ch...ja i nie mam zamiaru tego tolerować, więc przekornie jestem zwolennikiem LPG. Nie wnikam w szczegóły techniczne, profanację marki itp.
pozdrawiam
Niech każdy sam decyduje LPG, czy CDI a może poprostu zwykła benzyna.
Dla mnie jedynym argumentem przemawiającym za LPG jest to, że nasze kochane Pańswto robi nas kierowców w ch...ja i nie mam zamiaru tego tolerować, więc przekornie jestem zwolennikiem LPG. Nie wnikam w szczegóły techniczne, profanację marki itp.
pozdrawiam
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Nie wiem w jakim zakresie CDI ma dostępny swój moment. Nie mówię, że LPG ogranicza osiągi, bo to zależy od instalacji. LPG wpływa na żywotność silnika, reszta spraw, to upodobania. Ekonomika jazdy, to jeszcze inna bajka, a to, że mam uczulenie na gaz w samochodzie, to jeszcze inna bajka. Ty jeździsz na LPG, ja jeżdżę CDI, ty uważasz, że CDI, to wół roboczy, a ja się z tobą zgadzam. Wypowiadamy tu swoje opinie, bo nikt nikogo na siłę nie przekona do swoich racji. Współczesna moda troszkę mnie już zaczyna przerastać, więc tutaj nie trafiłem.
Zapytam jeszcze o inną sprawę, która przyda się tym którzy mają LPG i chcą założyć, a mnie niezwykle to ciekawi, chodzi mi o to jak są wprowadzone przewody od wlewu do butli i od butli do silnika? Czy to po prostu są dziury w podłodze? Jeżeli tak, to jak to zabezpieczacie, bo uszkodzenie powłoki lakierniczej nie wróży nic dobrego.
Zapytam jeszcze o inną sprawę, która przyda się tym którzy mają LPG i chcą założyć, a mnie niezwykle to ciekawi, chodzi mi o to jak są wprowadzone przewody od wlewu do butli i od butli do silnika? Czy to po prostu są dziury w podłodze? Jeżeli tak, to jak to zabezpieczacie, bo uszkodzenie powłoki lakierniczej nie wróży nic dobrego.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 282
- Rejestracja: 2 maja 2008, o 00:53
- VIN:
- Lokalizacja: Opolskie
V126 ja wcale nie twierdze że CDI to włół roboczy, uważam jedynie że małe silniki turbodiesladają mało radości z jazdy, a przy tym nie są aż tak ekonomiczne jak się powszechnie uważa. Natomiast ich przewaga nad benzyną to wysoki moment obrotowy dostępny przy niskich obrotach ale za to w bardzo wąskim ich zakresie. Stąd też dynamika, elastycznośc takiego silnika jest gorsza niż silnika benzynowego z kompressorem.
Co do samej instalacji LPG aboslutnie nic nie jest naruszane, żadna powłoka lakiernicza ani inne elementy. Wlew jest robiony w tym samym miejscu gdzie wlewa się benzynę a zbiornik jest w miejscu koła zapasowego. Jedyny element w jaki się ingeruje to nawierty w kolektorze ssącym(bo którędyś ten gaz musi sie dostać do silnika).
Owszem są ludzie którzy mają awersje do LPG, ale w większości wynika to albo z niewiedzy albo ze wcześniejszej styczności z pseudo profesjonalistami, którzy gdzieś w budce zbitej z desek montują LPG za pół ceny.
I jeszcze jedno - prawidlowo założona i serwisowana instalacja LPG w żaden sposób nie może wpływać na żywotnośc silnika. Chyba że trafi się jakis idiota który w zimie przy minus powiedzmy 20stopniach zaraz po odpaleniu silnika na benzynie nie czekając na jego rozgrzanie przełącza(lub ma źle ustawione przelączanie) na zasilanie LPG. W takim przypadku pełna zgoda - takie auto długo nie pozyje a już zwłaszcza takie jak Mercedes który jest po uszy naszpokowany elektroniką.
Co do samej instalacji LPG aboslutnie nic nie jest naruszane, żadna powłoka lakiernicza ani inne elementy. Wlew jest robiony w tym samym miejscu gdzie wlewa się benzynę a zbiornik jest w miejscu koła zapasowego. Jedyny element w jaki się ingeruje to nawierty w kolektorze ssącym(bo którędyś ten gaz musi sie dostać do silnika).
Owszem są ludzie którzy mają awersje do LPG, ale w większości wynika to albo z niewiedzy albo ze wcześniejszej styczności z pseudo profesjonalistami, którzy gdzieś w budce zbitej z desek montują LPG za pół ceny.
I jeszcze jedno - prawidlowo założona i serwisowana instalacja LPG w żaden sposób nie może wpływać na żywotnośc silnika. Chyba że trafi się jakis idiota który w zimie przy minus powiedzmy 20stopniach zaraz po odpaleniu silnika na benzynie nie czekając na jego rozgrzanie przełącza(lub ma źle ustawione przelączanie) na zasilanie LPG. W takim przypadku pełna zgoda - takie auto długo nie pozyje a już zwłaszcza takie jak Mercedes który jest po uszy naszpokowany elektroniką.
W203 C200 Kompressor 2001
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
ja nie wiem skąd u mnie ta awersja, ale nigdy nie skrzywdziłbym samochodu montując gaz, pomimo tego, że nie odczułbym różnicy. Co do zużycia, to oprócz tej ekstremalnej sytuacji, to LPG jest bardziej suche i jednak nieco obniża żywotność.tomuniooo pisze:Owszem są ludzie którzy mają awersje do LPG, ale w większości wynika to albo z niewiedzy albo ze wcześniejszej styczności z pseudo profesjonalistami, którzy gdzieś w budce zbitej z desek montują LPG za pół ceny.
A wrażenia z jazdy, inna para kaloszy, tutaj benzynka z kompresorkiem albo turbinką jest niezastąpiona przez żadnego diesela.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
Miałem się nie odzywać w tym temacie ale poruszyło mnie to stwierdzenie.Wczoraj jeździłem 180 kompresorem ,auto 130tys , zadbane i na prawdę wkręca się doskonale i daje z pod świateł jak trzeba. Ale wachlowanie non stop lewarkiem doprowadza do Bardzo krótkie biegi 1,2,3 .Przy 60-70 nie wiadomo jak ustawić skrzynię żeby było dynamicznie i nie za wysokie obroty. Od 80 jest ok i ładnie ciągnie ale dół to porażka tym bardziej że jeżdżę automatem i nie za bardzo chce mi się pilnować wajchy.tomuniooo pisze:Stąd też dynamika, elastycznośc takiego silnika jest gorsza niż silnika benzynowego z kompressorem.
-
- Użytkownik
- Posty: 282
- Rejestracja: 2 maja 2008, o 00:53
- VIN:
- Lokalizacja: Opolskie
V126 uwierz że dobrej jakości, dobrze dobrana i wykonana instalacja gazowa nie ma najmniejszego prawa w jakikolwiek sposób niszczyc silnika ani jakichkolwiek innych elementów samochodu.
Tata piszesz o silniku 180kompressor (z kontekstu rozumiem że w manualu) powiem Ci że nie miałem okazji sprawdzac jak jeździ ten silnik w W203. Ja cały czas mam na mysli przy porównaniach c200 kompressor w automacie 163KM
Tata piszesz o silniku 180kompressor (z kontekstu rozumiem że w manualu) powiem Ci że nie miałem okazji sprawdzac jak jeździ ten silnik w W203. Ja cały czas mam na mysli przy porównaniach c200 kompressor w automacie 163KM
W203 C200 Kompressor 2001
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 cze 2009, o 12:32
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
Mam c200 kompressor i pali mi 11l na 100km a robię ponad 100 kilometrów dziennie. Mam benzyne, chce również założyc gaz ale nie jestem pewien czy to dobra decyzja.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2009, o 23:10 przez bondi103, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 28
- Rejestracja: 4 cze 2009, o 20:47
- VIN:
- Lokalizacja: WarSZawkA
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
ołów nie miał zadania smarowania (bo żaden metal nie "smaruje") tylko sprawiał, że wybuchy były łagodniejsze (jest ładne słowo określające to zadanie, tylko mam dziurkę w pamięci).benzyna tez jest teraz sucha bo nie ma Pb
Tutaj głowy nie daję, ale gaz chyba bardziej gwałtownie wybucha od benzyny.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 28
- Rejestracja: 4 cze 2009, o 20:47
- VIN:
- Lokalizacja: WarSZawkA
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- Użytkownik
- Posty: 28
- Rejestracja: 4 cze 2009, o 20:47
- VIN:
- Lokalizacja: WarSZawkA
nie wiem generalnie dla nowych silnikow zasilanie gazem nie jest problemem. poprzednio mialem carisme z sekwencyjna instalacja i przy przebiegu 230 000 nic sie z silnikiem nie dzialo (80 000 na lpg)
[ Komentarz dodany przez: V126: 2009-06-13, 14:03 ]
Używaj polskich znaków i formułuj swoją wypowiedź w zdaniach.
[ Komentarz dodany przez: V126: 2009-06-13, 14:03 ]
Używaj polskich znaków i formułuj swoją wypowiedź w zdaniach.
Kobiety zamiast gwiazdek z nieba wolą diamenty... CZMU NIE KUPILEM MITSUBISHI?? CZEMU!!
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 lut 2014, o 19:06
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
te na gaz dzialaja bez zarzutow
ps. sport CUPE ? ocb ?
[ Dodano: 2014-02-14, 00:54 ]
Przeciwstukowe dzialanie bo gaz ma wiecej oktanow i gwaltowniej ulega spalaniu - tetraetyloolow byl dawniej stosowany obecnie to syntetyki
iceman pisze:Ja powiem tak " Nawet porządne zapalniczki są na benzynę " , koniec .
[ Dodano: 2014-02-14, 00:54 ]
Przeciwstukowe dzialanie bo gaz ma wiecej oktanow i gwaltowniej ulega spalaniu - tetraetyloolow byl dawniej stosowany obecnie to syntetyki
V126 pisze:ołów nie miał zadania smarowania (bo żaden metal nie "smaruje") tylko sprawiał, że wybuchy były łagodniejsze (jest ładne słowo określające to zadanie, tylko mam dziurkę w pamięci).benzyna tez jest teraz sucha bo nie ma Pb
Tutaj głowy nie daję, ale gaz chyba bardziej gwałtownie wybucha od benzyny.
C240 Classic V6 2,6l 2001
Mietek jezdzi najlepiej a i celownik na masce pomaga wycentrowac pieszych : D
Mietek jezdzi najlepiej a i celownik na masce pomaga wycentrowac pieszych : D
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
loneraider, Muszę Ciebie zmartwić . Cytat z wikipedii :
"LPG jako paliwo samochodowe
W wielu krajach wzrasta popularność LPG jako paliwa silnikowego, zwłaszcza w Europie (głównie w Holandii, Belgii, Włoszech, Wielkiej Brytanii) oraz w Indiach i Korei. W Polsce liczba aut z LPG ciągle rośnie – pod koniec 2011 roku wyniosła ona 2,5 mln[2].
Liczba oktanowa LPG wynosi 90-120, choć do oceny właściwości antystukowych tego paliwa stosuje się częściej liczbę metanową, która dla LPG stosowanego do napędu samochodów mieści się w granicach 60-80.
LPG stosowany jest głównie jako źródło zasilania silników benzynowych, zarówno gaźnikowych, jak i z jedno i wielopunktowymi układami wtryskowymi. Korzystanie z LPG wymaga zainstalowania specjalnej instalacji. Samochody zaopatrzone w tę instalację muszą też częściowo korzystać z benzyny, gdyż ze względów technicznych rozruch i rozgrzanie silnika powinno odbywać się przy zasilaniu benzyną. Bardziej zaawansowane technicznie instalacje do LPG automatycznie przełączają się z benzyny na gaz w momencie uzyskania przez silnik odpowiedniej temperatury i prędkości obrotowej. W mniej zaawansowanych istnieje konieczność ręcznego przełączania zasilania z benzyny na LPG."
To , że moc silnika spada, wynika tylko i wyłącznie z niedoskonałości układu zasilania. W testowych układach zasilania silników płynnym LPG zanotowano przyrost mocy silników.
"LPG jako paliwo samochodowe
W wielu krajach wzrasta popularność LPG jako paliwa silnikowego, zwłaszcza w Europie (głównie w Holandii, Belgii, Włoszech, Wielkiej Brytanii) oraz w Indiach i Korei. W Polsce liczba aut z LPG ciągle rośnie – pod koniec 2011 roku wyniosła ona 2,5 mln[2].
Liczba oktanowa LPG wynosi 90-120, choć do oceny właściwości antystukowych tego paliwa stosuje się częściej liczbę metanową, która dla LPG stosowanego do napędu samochodów mieści się w granicach 60-80.
LPG stosowany jest głównie jako źródło zasilania silników benzynowych, zarówno gaźnikowych, jak i z jedno i wielopunktowymi układami wtryskowymi. Korzystanie z LPG wymaga zainstalowania specjalnej instalacji. Samochody zaopatrzone w tę instalację muszą też częściowo korzystać z benzyny, gdyż ze względów technicznych rozruch i rozgrzanie silnika powinno odbywać się przy zasilaniu benzyną. Bardziej zaawansowane technicznie instalacje do LPG automatycznie przełączają się z benzyny na gaz w momencie uzyskania przez silnik odpowiedniej temperatury i prędkości obrotowej. W mniej zaawansowanych istnieje konieczność ręcznego przełączania zasilania z benzyny na LPG."
To , że moc silnika spada, wynika tylko i wyłącznie z niedoskonałości układu zasilania. W testowych układach zasilania silników płynnym LPG zanotowano przyrost mocy silników.
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne