Jazda na gazie przy ale jakiej temperaturze ?

Wszystko na temat instalacji LPG w C klasie

Moderator: Dziki Mar

Aet C200Kompr.
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 17 lut 2014, o 15:57
VIN: WDB2032421F586862
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Aet C200Kompr. »

nikt o -20 stopniach tutaj nie pisze, przy poprawnie działającym układzie chłodzenia i termostacie temp +25 st. to już jest jakaś granica (w zimie przy -10 to różnica w sumie 35 st.)

Przy ostrożnym operowaniu gazem i obrotami do momentu rozgrzania się silnika (co powinno stosować się również na samej benzynie) nie widzę problemu tak ze strony wydajności parownika, czy zmniejszenia jego żywotności, (o czym przekonałem się na własnej skórze) ani ze strony układu wtryskowego...

Powiedzmy sobie przy tym szczerze, że przy trasie do 5km w zimie, włączanie instalacji lpg mija się z celem.
C200 Kompressor 1.8/163km 2004r. (Lift) Kombi
LPG

WDB2032421F586862
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Przy zbyt niskiej temp. przejścia auto potrafi zgasnąć, gdy to odbędzie się na wolnych obrotach np. gdy stoisz na skrzyżowaniu na światłach. Powiedz mi ile jesteś w stanie "zaoszczędzić" wachy na tej różnicy 15-20 stopni?
Aet C200Kompr.
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 17 lut 2014, o 15:57
VIN: WDB2032421F586862
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Aet C200Kompr. »

Wiem wiem, przy zapowietrzonym układzie chłodzenia gdy do parownika nie dociera obieg rozgrzanego płynu chłodniczego mamy takie właśnie efekty, parownik zamarza, auto gaśnie na LPG, szarpie przerywa itp. męka dla silnika.

Jeśli ktoś ma tego typu przygody przez zbyt niskie nastawy temp. to trzeba podnieść temp. i po bólu, ja na początku nie miałem pojęcia jak mam ustawioną instalke ale przez to że delikatnie obchodzę się z silnikiem do czasu rozgrzania nigdy powyższych przypadłości nie uświadczyłem, Czasem podczas serwisów ktoś z gazowników pytał czy nie ma problemu po przejściu na gaz przy tej temp. i tyle.

Czy coś zaoszczędzam? Pewnie nie zwłaszcza przy 3 litrowym silniku w e46 ;) są to śladowe ilości... ale z drugiej strony w lecie praktycznie z miejsca jade lpg zaraz po odpaleniu bo nawet jeśli wskazówka temp. płynu leży na dnie to silnik jak, płyn i parownik nabrał temp. otoczenia i nie ma wg. mnie przeciwwskazań do pracy praktycznie z miejsca :)) Tylko nie butujemy silnika z miejsca i wszystko będzie ok.
C200 Kompressor 1.8/163km 2004r. (Lift) Kombi
LPG

WDB2032421F586862
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Aet C200Kompr. pisze:przy zapowietrzonym układzie chłodzenia gdy do parownika nie dociera obieg rozgrzanego płynu chłodniczego mamy takie właśnie efekty, parownik zamarza, auto gaśnie na LPG, szarpie przerywa itp. męka dla silnika.
o czym Ty mówisz :glupek: .......... długo byś tak nie pojeździł.
Aet C200Kompr. pisze:Czy coś zaoszczędzam? Pewnie nie zwłaszcza przy 3 litrowym silniku w e46 są to śladowe ilości...
to po kiego?

W lato i tak przy nastawieniu na 40 stopni praktycznie za moment po nocy się przestawia, a w ciągu dnia od razu.
Aet C200Kompr.
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 17 lut 2014, o 15:57
VIN: WDB2032421F586862
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Aet C200Kompr. »

supi pisze:
Aet C200Kompr. pisze:przy zapowietrzonym układzie chłodzenia gdy do parownika nie dociera obieg rozgrzanego płynu chłodniczego mamy takie właśnie efekty, parownik zamarza, auto gaśnie na LPG, szarpie przerywa itp. męka dla silnika.
o czym Ty mówisz :glupek: .......... długo byś tak nie pojeździł.
No właśnie mówie o efektach zapowietrzonego ukł. chłodniczego w miejscu obiegu parownika, efektem jest zamarzający niedogrzany parownik, efekt podobny do tego jakbyś przy -20 właśnie odpalił auto bezpośrednio z LPG i próbował pałować... wiem ze się tak nie pojeździ to tylko przykład + czytaj wyraźnie ;)
(miałem taki przypadek w innym aucie, temp. silnika w normie i mimo tego parownik zamarzał bo nie było w nim obiegu wody)
Ostatnio zmieniony 26 lut 2014, o 22:34 przez Aet C200Kompr., łącznie zmieniany 2 razy.
C200 Kompressor 1.8/163km 2004r. (Lift) Kombi
LPG

WDB2032421F586862
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Aet C200Kompr., proszę Cię przestań opowiadać ......... jak byś jeździł na zapowietrzonym układzie to byś miał problem z ogrzewaniem i zaraz uszczelka pod głowicą powiedziała by PA PA. Guzik mnie obchodzi w tym momencie parownik..... bo jest tani jak barszcz :!: Ja mówię o efekcie przy pojeździe ( i to nie jednym) sprawnym. W pojeździe sprawnym przy sekwencji na zbyt niskiej temperaturze w momencie przełączania się na LPG potrafi silnik zgasnąć na wolnych obrotach i być może jest to związane ze złą pracą parownika w tej temperaturze, a być może również z dostawaniem się jakiejś części gazu w postaci płynnej :bezradny:
Aet C200Kompr.
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 17 lut 2014, o 15:57
VIN: WDB2032421F586862
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Aet C200Kompr. »

No przecież tylko potwierdziłem Twoje słowa ;] czytaj uważnie i ze zrozumieniem...

Ten przypadek zapowietrzonego układu był w innym aucie i faktycznie nie dało się jechać na LPG bo samochód właśnie gasł a parownik zamarzał... nikt tak nie eksploatował auta po prostu układ się z jakiegoś powodu zapowietrzył i już.
C200 Kompressor 1.8/163km 2004r. (Lift) Kombi
LPG

WDB2032421F586862
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Aet C200Kompr., obawiam się, że nie czytasz to na co odpisujesz......... ja mówie o takim efekcie przy 100% sprawnym aucie przy niskiej temperaturze. W związku z tym po kiego grzyba piszesz o aucie z niesprawnym układem chłodzenia? To żaden przykład na poparcie czegokolwiek w tym przypadku.

[ Dodano: 2014-02-26, 22:50 ]
zapowietrzony = niesprawny
Aet C200Kompr.
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 17 lut 2014, o 15:57
VIN: WDB2032421F586862
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Aet C200Kompr. »

Eh no powiedziałeś co się będzie działo przy zbyt niskiej temp. przejścia na LPG - silnik będzie gasł, szarpał etc. - ok
Podałem przykład zapowietrzonego układu chłodzenia na parowniku dlatego, że jego efekty będą takie same jak zbyt niska temperatura przejścia na LPG - jasne? Parownik nie będzie dogrzany, membrany będą zbyt sztywne, jego sprawność będzie zbyt niska, będzie zamarzał zalewając wtryski i gasząc silnik...

Przy ustawionej temp. na 25st. mi nigdy nic podobnego się nie zdarzyło (przez 3 lata, przebieg na LPG - 70k) dlaczego taka temp.? Nie wiem, taką ustawili mi gazownicy, którzy montowali instalację i nie ma z tym żadnego problemu do tej pory więc nie będę tego zmieniał skoro się sprawdza :)
Ostatnio zmieniony 26 lut 2014, o 23:26 przez Aet C200Kompr., łącznie zmieniany 1 raz.
C200 Kompressor 1.8/163km 2004r. (Lift) Kombi
LPG

WDB2032421F586862
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

supi, Easy .... niech panowie śmigają jak się im podoba... Mają swoją teorię i będą bronić jak Częstochowy ... Ich auta , ich wola , ich kasa ... Ktoś zadał pytanie padły odpowiedzi i to powinno wystarczyć ... Tyle w temacie ... :offtopic:
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Aet C200Kompr.
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 17 lut 2014, o 15:57
VIN: WDB2032421F586862
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Aet C200Kompr. »

Nie wiem po co te nerwy, czytajcie panowie uważnie i ze zrozumieniem :tak:

Dodam jeszcze pewną istotną różnice jaką właśnie zauważyłem pomiędzy moimi instalacjami LPG w bmw oraz w203.
W bmw parownik wraz z czujnikami jest zamontowany w przegrodzie gdzie wcześniej znajdował się aku (właściciele bmek wiedzą ocb) a więc jest dośc dobrze odizolowany od kolektora.
W w203 parownik wisi kilkanaście cm nad kolektorem i przejmuje ciepło dużo szybciej zanim cały układ zdąży się nagrzac.

Efekt tego jest taki, że pomimo ustawienia temp w w203 na 35st. instalacja przechodzi na zasilanie lpg szybciej niż w bmw gdzie mam ustawioną temp. na 25st. :tak: ot taki szczegół a robi różnicę.
C200 Kompressor 1.8/163km 2004r. (Lift) Kombi
LPG

WDB2032421F586862
Awatar użytkownika
majki
VIP
Posty: 105
Rejestracja: 18 sie 2008, o 22:09
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: majki »

kolejny argument aby nie kupować bmw :)
E200 Kompressor Kombi Avangarde 2007 r.
irekgaz
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 12 kwie 2011, o 21:52
VIN: WDB2030351A335004
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: irekgaz »

Dodam w sprawie temperatury załączenia instalacji. W Stagu producent ustawia na 30st.C., gaz w momencie rozprężania osiąga temp. ok. -41st. C zatem logika podpowiada że powinno być min 35-40st.C. Przy założeniu poprawnie mierzonej temperatury optymalnie jest 35st.C. Ja tak u siebie w warsztacie klientom ustawiam i jest to jakieś kompromisowe ustawienie. Moim zdaniem powinno być 40st.C po to aby wtryskiwacze lpg pracowały na rozprężonym gazie w temp powyżej zera, wydłuża to żywotność wtryskiwaczy lpg oraz daje płynność pracy silnika.
Ostatnio zmieniony 8 mar 2014, o 13:53 przez irekgaz, łącznie zmieniany 1 raz.
www.autocentergaz.pl
W210 E200K Pb+LPG
W203 C180 Pb+LPG
Michal1980
Użytkownik
Posty: 102
Rejestracja: 19 wrz 2013, o 09:19
VIN:
Lokalizacja: WKZ

Post autor: Michal1980 »

W moim Mercedesie przełącza się w 45-50 stopni,też miałem jechać do gazownika dlaczego tak późno ,ale nie jest jak w sam raz.Bez przesady. Silnik zagrzany i w LPG.
Michał - Mercedes W203 c240- 2.6 V6- 170
VIN WDB2030611F007134
album_personal.php?user_id=9311
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG - Nowy dział!!!”