Jazda na gazie przy ale jakiej temperaturze ?

Wszystko na temat instalacji LPG w C klasie

Moderator: Dziki Mar

murgrabia
VIP
Posty: 167
Rejestracja: 11 paź 2012, o 08:18
VIN: wdb2030351a079570
Lokalizacja: lublin

Jazda na gazie przy ale jakiej temperaturze ?

Post autor: murgrabia »

Jaka macie ustawioną temperaturę przełączania na gaz i ile to trwa przy obecnej pogodzie(rano ok 1 st.) U mnie jest 33 st. i trwa to 1,5-2 km zależnie czy muszę zamykać bramę czy ruszam od razu. Grzanie mam załączone na auto lub wcale większej różnicy nie ma 200-400 metrów. Chciał bym się dowiedzieć czy taka temperatura jest odpowiednia czy jednak coś muszę poprawić
Proszę o wypowiedzi osób co maja gaz założony Osoby posiadające tylko Pb proszę zaoszczędzić komentarzy wywołujących tylko zamęt.
Dziękuję
C180 m111 2001r Classic
lukaszpoznan1
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 13 lut 2011, o 17:26
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukaszpoznan1 »

Ja mam na 50 stopni. Nigdy nie ruszam odrazu po odpleniu. Nie posiadam garazu i skrobaczki. Odpalam auto, ide z psem na spacer i jak wracam samochód jest już odszroniony i chodzi na gazie. Spacer ten trwa ok 10min. Po odpleniu załanczam tez webasto żeby szybciej się rozgrzał. Przy takich temperaturach jak mamy dzisiaj to odpalam, spalę papierosa i jade i po ok 1km chodzi na gazie. Ten pierwszy kilometr to jest to bardzo spokojna jazda przez osiedlowe drogi.
Latem to jest moment do 500m.
C320+lpg avantgarde 2001r
VIN WDB2030641A212254
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Z tego co sie nasluchalem to te 30 stopni to taki standard wsrod gazownikow a koledzy za dlugim doswiadczeniem w kwestii Lpg doradzaja jednak temperture przelaczania 50 stopni. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
murgrabia
VIP
Posty: 167
Rejestracja: 11 paź 2012, o 08:18
VIN: wdb2030351a079570
Lokalizacja: lublin

Post autor: murgrabia »

30 stopni to raczej standard wśród właścicieli pojazdów , bo jest tak gazownik chce dać jak najwyżej żeby parownik nie ulegał szybszemu uszkodzeniu co za tym idzie serwis gwarancyjny i częste regulacje. A właściciel auta z gazem chce jak najniżej żeby jak najkrócej jechać na tej drogocennej benzynie :placz:
C180 m111 2001r Classic
lukaszpoznan1
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 13 lut 2011, o 17:26
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukaszpoznan1 »

Bez przesady. Ile tej benzyny więcej spali?
C320+lpg avantgarde 2001r
VIN WDB2030641A212254
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Post autor: misha1982 »

u mnie 45 st
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Dla silnika , im wyższa temperatura tym dla silnika lepiej . 50 stC jest zalecane przez większość producentów instalacji. Tego powinniśmy się trzymać .. a jak komuś szkoda etyliny i ma w :censored: silnik i jego kondycję, to może non stop /jak dla mnie/ na awryjnym odpalaniu na LPG śmigać ... Na szczęście większość producentów zrezygnowała z tej opcji. Rozprężony gaz to około -20 st C podane do silnika ... Powodzenia...
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Aet C200Kompr.
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 17 lut 2014, o 15:57
VIN: WDB2032421F586862
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Aet C200Kompr. »

Nie wiem czy im wyższa temperatura tym dla silnika lepiej, chodzą słuchy, że dla parownika tak ale dla silnika jeden ch...

w c klasie jeszcze nie mam LPG a w dotychczasowej instalce w e46 330 temp. mam ustawioną na 25st. od założenia instalacji przejechałem tak już 70k na gazie bezproblemowo na tym samym parowniku, wtryskach, świecach itp.

W zimę potrzebuje przejechać ok 2km w słoneczny dzień w lato jak stoi na słońcu to praktycznie z miejsca po odpaleniu na benzynie przełącza się na LPG :)
C200 Kompressor 1.8/163km 2004r. (Lift) Kombi
LPG

WDB2032421F586862
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

70 tyś na świecach ??
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Aet C200Kompr.
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 17 lut 2014, o 15:57
VIN: WDB2032421F586862
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Aet C200Kompr. »

Tak, przed samym montażem instalacji wymieniłem na nowe BERU i już dobijam do 70k na tej instalce (może faktycznie czas rzucić na nie okiem, sprawdze je podczas wymiany uszczelki pokrywy zaworów w najbliższym czasie, większość tego przebiegu to trasy ok 1000km i niskie zużycia i mogą z tego wynikać :))
C200 Kompressor 1.8/163km 2004r. (Lift) Kombi
LPG

WDB2032421F586862
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Aet C200Kompr., za długo............ to ich normalny przebieg na PB. Jeżeli chodzi o LPG, to skróciłbym go co najmniej o 1/3

[ Dodano: 2014-02-25, 22:21 ]
Aet C200Kompr. pisze:chodzą słuchy, że dla parownika tak ale dla silnika jeden ch...
Jak jeden :censored: ............. to po kiego w ogóle PB ......... Dać lepszą membranę w parowniku i już na -20 odpalanie na LPG............ :rotfl:
Ostatnio zmieniony 25 lut 2014, o 22:23 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
Aet C200Kompr.
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 17 lut 2014, o 15:57
VIN: WDB2032421F586862
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Aet C200Kompr. »

No to jest dobre pytanie, bo po coś tą temperaturę minimalną się ustawia, ale np. dolot schłodzonego powietrza w silnikach jest mile widziany...
Zbyt niska temperatura przejścia na LPG kojarzyła mi się zawsze ze zbyt małą wydajnością parownika ew. szybszym zużyciem jego membrany ale czy sa jakieś negatywne skutki dla silnika? :mysli: wtrysk gazu w 4tej generacji do komory cylindra następuje i tak w fazie gazowej, także nie widziałbym tu negatywnych skutków...

Do póki temp. silnika nie osiągnie tych zakładanych 80-90 stopni na wskaźniku nie pałujemy auta (max 2-2,5k obr/min) i wówczas parownik powinien się spokojnie wyrabiać i nie zużywać się nadmiernie :ostr:
Ostatnio zmieniony 25 lut 2014, o 22:52 przez Aet C200Kompr., łącznie zmieniany 2 razy.
C200 Kompressor 1.8/163km 2004r. (Lift) Kombi
LPG

WDB2032421F586862
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

http://www.autocentrum.pl/lpg/zima-z-lpg/ w zasadzie masz tu wyjaśnione z grubsza dlaczego jest tak a nie inaczej. Zwróć uwagę, że nie tylko chodzi o reduktor.
murgrabia
VIP
Posty: 167
Rejestracja: 11 paź 2012, o 08:18
VIN: wdb2030351a079570
Lokalizacja: lublin

Post autor: murgrabia »

Kto czyta autocentrum? Tam piszą nie spełnieni mechanicy. Za niska temperatura przejścia na gaz potrafi uszkodzić parownik zwłaszcza membrany, dowiedziałem się od mechanika co montował mi gaz Z szybszym zużyciem silnika nie ma nic wspólnego, oczywiście trzymając się zasad jazdy na niedogrzanym silniku . Jazda na zimnym silniku z obrotami przekraczającymi czerwone pole to w aucie bez instalacji gazowej można silnik wykończyć w tempie expresowym :ok:
C180 m111 2001r Classic
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Wszystkie elementy wykonane z tworzyw sztucznych, gumy, uszczelnienia /zaworów np/, oczywiście są obojętne na spadek temp do -20stC. Panowie .. skoro wiecie lepiej , to czemu sami nie konstruujecie instalacji ?? 100 /ja nie więcej/ inżynierów siedziało w kilku firmach przez lata konstruowało , liczyło , testowało ... a kilku chłopców na forum i tak wie lepiej jak to zrobić :ok: .. Polacy ... potrafimy poprawić wszystko .... A na 100% wiemy lepiej .. Co nie ?
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG - Nowy dział!!!”