Jazda na gazie przy ale jakiej temperaturze ?
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 167
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 08:18
- VIN: wdb2030351a079570
- Lokalizacja: lublin
Jazda na gazie przy ale jakiej temperaturze ?
Jaka macie ustawioną temperaturę przełączania na gaz i ile to trwa przy obecnej pogodzie(rano ok 1 st.) U mnie jest 33 st. i trwa to 1,5-2 km zależnie czy muszę zamykać bramę czy ruszam od razu. Grzanie mam załączone na auto lub wcale większej różnicy nie ma 200-400 metrów. Chciał bym się dowiedzieć czy taka temperatura jest odpowiednia czy jednak coś muszę poprawić
Proszę o wypowiedzi osób co maja gaz założony Osoby posiadające tylko Pb proszę zaoszczędzić komentarzy wywołujących tylko zamęt.
Dziękuję
Proszę o wypowiedzi osób co maja gaz założony Osoby posiadające tylko Pb proszę zaoszczędzić komentarzy wywołujących tylko zamęt.
Dziękuję
C180 m111 2001r Classic
-
- Użytkownik
- Posty: 87
- Rejestracja: 13 lut 2011, o 17:26
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
Ja mam na 50 stopni. Nigdy nie ruszam odrazu po odpleniu. Nie posiadam garazu i skrobaczki. Odpalam auto, ide z psem na spacer i jak wracam samochód jest już odszroniony i chodzi na gazie. Spacer ten trwa ok 10min. Po odpleniu załanczam tez webasto żeby szybciej się rozgrzał. Przy takich temperaturach jak mamy dzisiaj to odpalam, spalę papierosa i jade i po ok 1km chodzi na gazie. Ten pierwszy kilometr to jest to bardzo spokojna jazda przez osiedlowe drogi.
Latem to jest moment do 500m.
Latem to jest moment do 500m.
C320+lpg avantgarde 2001r
VIN WDB2030641A212254
VIN WDB2030641A212254
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
-
- VIP
- Posty: 167
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 08:18
- VIN: wdb2030351a079570
- Lokalizacja: lublin
30 stopni to raczej standard wśród właścicieli pojazdów , bo jest tak gazownik chce dać jak najwyżej żeby parownik nie ulegał szybszemu uszkodzeniu co za tym idzie serwis gwarancyjny i częste regulacje. A właściciel auta z gazem chce jak najniżej żeby jak najkrócej jechać na tej drogocennej benzynie
C180 m111 2001r Classic
-
- Użytkownik
- Posty: 87
- Rejestracja: 13 lut 2011, o 17:26
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
-
- VIP
- Posty: 995
- Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: wroc
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
Dla silnika , im wyższa temperatura tym dla silnika lepiej . 50 stC jest zalecane przez większość producentów instalacji. Tego powinniśmy się trzymać .. a jak komuś szkoda etyliny i ma w silnik i jego kondycję, to może non stop /jak dla mnie/ na awryjnym odpalaniu na LPG śmigać ... Na szczęście większość producentów zrezygnowała z tej opcji. Rozprężony gaz to około -20 st C podane do silnika ... Powodzenia...
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
-
- Użytkownik
- Posty: 47
- Rejestracja: 17 lut 2014, o 15:57
- VIN: WDB2032421F586862
- Lokalizacja: Bełchatów
Nie wiem czy im wyższa temperatura tym dla silnika lepiej, chodzą słuchy, że dla parownika tak ale dla silnika jeden ch...
w c klasie jeszcze nie mam LPG a w dotychczasowej instalce w e46 330 temp. mam ustawioną na 25st. od założenia instalacji przejechałem tak już 70k na gazie bezproblemowo na tym samym parowniku, wtryskach, świecach itp.
W zimę potrzebuje przejechać ok 2km w słoneczny dzień w lato jak stoi na słońcu to praktycznie z miejsca po odpaleniu na benzynie przełącza się na LPG
w c klasie jeszcze nie mam LPG a w dotychczasowej instalce w e46 330 temp. mam ustawioną na 25st. od założenia instalacji przejechałem tak już 70k na gazie bezproblemowo na tym samym parowniku, wtryskach, świecach itp.
W zimę potrzebuje przejechać ok 2km w słoneczny dzień w lato jak stoi na słońcu to praktycznie z miejsca po odpaleniu na benzynie przełącza się na LPG
C200 Kompressor 1.8/163km 2004r. (Lift) Kombi
LPG
WDB2032421F586862
LPG
WDB2032421F586862
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 47
- Rejestracja: 17 lut 2014, o 15:57
- VIN: WDB2032421F586862
- Lokalizacja: Bełchatów
Tak, przed samym montażem instalacji wymieniłem na nowe BERU i już dobijam do 70k na tej instalce (może faktycznie czas rzucić na nie okiem, sprawdze je podczas wymiany uszczelki pokrywy zaworów w najbliższym czasie, większość tego przebiegu to trasy ok 1000km i niskie zużycia i mogą z tego wynikać )
C200 Kompressor 1.8/163km 2004r. (Lift) Kombi
LPG
WDB2032421F586862
LPG
WDB2032421F586862
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
Aet C200Kompr., za długo............ to ich normalny przebieg na PB. Jeżeli chodzi o LPG, to skróciłbym go co najmniej o 1/3
[ Dodano: 2014-02-25, 22:21 ]
[ Dodano: 2014-02-25, 22:21 ]
Jak jeden ............. to po kiego w ogóle PB ......... Dać lepszą membranę w parowniku i już na -20 odpalanie na LPG............Aet C200Kompr. pisze:chodzą słuchy, że dla parownika tak ale dla silnika jeden ch...
Ostatnio zmieniony 25 lut 2014, o 22:23 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
-
- Użytkownik
- Posty: 47
- Rejestracja: 17 lut 2014, o 15:57
- VIN: WDB2032421F586862
- Lokalizacja: Bełchatów
No to jest dobre pytanie, bo po coś tą temperaturę minimalną się ustawia, ale np. dolot schłodzonego powietrza w silnikach jest mile widziany...
Zbyt niska temperatura przejścia na LPG kojarzyła mi się zawsze ze zbyt małą wydajnością parownika ew. szybszym zużyciem jego membrany ale czy sa jakieś negatywne skutki dla silnika? wtrysk gazu w 4tej generacji do komory cylindra następuje i tak w fazie gazowej, także nie widziałbym tu negatywnych skutków...
Do póki temp. silnika nie osiągnie tych zakładanych 80-90 stopni na wskaźniku nie pałujemy auta (max 2-2,5k obr/min) i wówczas parownik powinien się spokojnie wyrabiać i nie zużywać się nadmiernie
Zbyt niska temperatura przejścia na LPG kojarzyła mi się zawsze ze zbyt małą wydajnością parownika ew. szybszym zużyciem jego membrany ale czy sa jakieś negatywne skutki dla silnika? wtrysk gazu w 4tej generacji do komory cylindra następuje i tak w fazie gazowej, także nie widziałbym tu negatywnych skutków...
Do póki temp. silnika nie osiągnie tych zakładanych 80-90 stopni na wskaźniku nie pałujemy auta (max 2-2,5k obr/min) i wówczas parownik powinien się spokojnie wyrabiać i nie zużywać się nadmiernie
Ostatnio zmieniony 25 lut 2014, o 22:52 przez Aet C200Kompr., łącznie zmieniany 2 razy.
C200 Kompressor 1.8/163km 2004r. (Lift) Kombi
LPG
WDB2032421F586862
LPG
WDB2032421F586862
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
http://www.autocentrum.pl/lpg/zima-z-lpg/ w zasadzie masz tu wyjaśnione z grubsza dlaczego jest tak a nie inaczej. Zwróć uwagę, że nie tylko chodzi o reduktor.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
-
- VIP
- Posty: 167
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 08:18
- VIN: wdb2030351a079570
- Lokalizacja: lublin
Kto czyta autocentrum? Tam piszą nie spełnieni mechanicy. Za niska temperatura przejścia na gaz potrafi uszkodzić parownik zwłaszcza membrany, dowiedziałem się od mechanika co montował mi gaz Z szybszym zużyciem silnika nie ma nic wspólnego, oczywiście trzymając się zasad jazdy na niedogrzanym silniku . Jazda na zimnym silniku z obrotami przekraczającymi czerwone pole to w aucie bez instalacji gazowej można silnik wykończyć w tempie expresowym
C180 m111 2001r Classic
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
Wszystkie elementy wykonane z tworzyw sztucznych, gumy, uszczelnienia /zaworów np/, oczywiście są obojętne na spadek temp do -20stC. Panowie .. skoro wiecie lepiej , to czemu sami nie konstruujecie instalacji ?? 100 /ja nie więcej/ inżynierów siedziało w kilku firmach przez lata konstruowało , liczyło , testowało ... a kilku chłopców na forum i tak wie lepiej jak to zrobić .. Polacy ... potrafimy poprawić wszystko .... A na 100% wiemy lepiej .. Co nie ?
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne