Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

Wszystko na temat instalacji LPG w C klasie

Moderator: Dziki Mar

polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

Post autor: polofix »

Wymieniłem przepływkę na starą oryginalną. Ta byłą podróba i ewidentnie padła. Nieraz lekko falują obroty. Teraz wywala błąd przepływomierza PO101. Wyczyściłem i uszczelniłem intercooler, dalej wywala. Wymieniłem filtr powietrza, zresetowałem kompa i czekam dalej. Ale wiem że będzie falował wywali bo podłączyliśmy pod kompa i korekty są wysokie, całkiem odwrotnie jak na tej poprzedniej.
Wychodzi +24% na benzynie, na gazie też. Podczas pracy na benzynie czas wtrysku miej więcej 2,8ms, podczas pracy na gazie skraca go do ok 2,6. Jak zaczyna występować delikatne falowanie to wiem że wyskoczy check. Faluje nieraz podczas jazdy. Jak jadę to czuję jak głowa kiwa mi się do przodu i do tyłu. Tak jak by sobie sam dodawał leciutko gazu i popuszczał.
Nie wiem czy to może rzeczywiście ta przepływka?
Dodam że rozebrałem sterownik i jest suchutki jak pieprz [czyszczony ponad rok temu], przepływka sucha i czysta.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

Post autor: polofix »

polofix pisze:Wymieniłem przepływkę na starą oryginalną. Ta byłą podróba i ewidentnie padła. Nieraz lekko falują obroty. Teraz wywala błąd przepływomierza PO101. Wyczyściłem i uszczelniłem intercooler, dalej wywala. Wymieniłem filtr powietrza, zresetowałem kompa i czekam dalej. Ale wiem że będzie falował wywali bo podłączyliśmy pod kompa i korekty są wysokie, całkiem odwrotnie jak na tej poprzedniej.
Wychodzi +24% na benzynie, na gazie też. Podczas pracy na benzynie czas wtrysku miej więcej 2,8ms, podczas pracy na gazie skraca go do ok 2,6. Jak zaczyna występować delikatne falowanie to wiem że wyskoczy check. Faluje nieraz podczas jazdy. Jak jadę to czuję jak głowa kiwa mi się do przodu i do tyłu. Tak jak by sobie sam dodawał leciutko gazu i popuszczał.
Nie wiem czy to może rzeczywiście ta przepływka?
Dodam że rozebrałem sterownik i jest suchutki jak pieprz [czyszczony ponad rok temu], przepływka sucha i czysta.
Przepływka podmieniona na inną. Jest na razie wszystko ok. Korekty w granicach +4 ,4,5% na benzynie u na gazie. Muszę pojeździć i sprawdzić co będzie.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re:

Post autor: przecinek »

irekgaz pisze:Najlepiej zresetować komputer odłączając baterię wtedy adaptacja ulegnie skasowaniu i komputer startuje z danych fabrycznych. Odpalasz auto i czekasz aż się w pełni zagrzeje na postoju po czym ruszasz oczywiście tylko na benzynie. Po przejechaniu różnymi trybami czyli łagodnie i sportowo ok 30-50 km ecu zrobi sobie adaptacje i powinno ci pokazywać prawidłowe korekty przy założeniu w pełni sprawnego przepływomierza i sondy lambda.
pamięta ktoś jak to się robiło ? chciał bym zresetować ecu i przejrzeć parametry live data itp ,gdzie ta bateria? czytałem też o specjalnej procedurze z wciskaniem gazu do końca wyłączaniu zapłonu itd.. ale nie mam pewności czy to o to chodzi
Francuzz
Użytkownik
Posty: 145
Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
VIN: wdb2032461f330317
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

Post autor: Francuzz »

Witam,

u mnie w aucie tez coś nie tak:

-korekta długoterminowa +26 (17-26)
-korekta krótkoterminowa 0.00 (pewnie dlatego że odłączyłem aku jak wymieniałem to sie wykasowało)
-sonada lambda 2 napięcie 0,5v do 0,9v (na wykresie idzie równo nie ma wahań) - nie wiem czy to dobrze
-przepływomierz reaguje są wahania (nie pamiętam wartości)
-sprawdzałem nieszczelność lewe powietrze raczej nie występuje
-elektro magnesy maja przejściówkę także oleju nie ma

Byłem na SD mechanik powiedział ze w porządku sonda ma napięcie i że z LPG tak się dzieje ze sie MIL zapala. Dziwne

Objawy
-delikatne falowanie na luzie
-poszarpywanie czasami przy przyśpieszaniu
-najczęściej MIL zapala sie jak jest mżawka, deszcz duża wilgotność
-błąd z ELM P0171


teraz objawy sa mniej widoczne jak zrobiłem mam nadzieje reset ECU (ta metoda z kluczykiem i pedał gazu)

Może ktoś wie co jest przyczyną takich korekt i tego falowania (może trzeba lpg wyregulować) Na Pb dużo mniej widoczne objawy falowania i poszarpywania.

Pozdrawiam
Francuz :mb:
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny :)
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
Francuzz
Użytkownik
Posty: 145
Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
VIN: wdb2032461f330317
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

Post autor: Francuzz »

I ten ELM obd nie pokazuje w ogóle 2 sondy tylko jedna jest widoczna na odczytach
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny :)
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

Post autor: misha1982 »

u mnie pokazuje jedną i drugą. A jaki masz program?
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
Francuzz
Użytkownik
Posty: 145
Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
VIN: wdb2032461f330317
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

Post autor: Francuzz »

Pinston i SDProg- no i korzystałem z innych ale darmowych i też tylko jak coś 1 sąde pokazywał
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny :)
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

Post autor: misha1982 »

Mi w torque pro pokazuje obie sądy,
Mam wskazania O2 1x1 i O2 1X2 i obie wartości od 0,1 do 0,9 latają.
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
Francuzz
Użytkownik
Posty: 145
Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
VIN: wdb2032461f330317
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

Post autor: Francuzz »

O to musze sprawdzić tego torque...byłem dzisiaj u gazownika i miał dobry program diagnostyczny druga sonda jest widoczna ma jakies odczyty ale nie sa to wahania 0,1 do 0,9.

1 sonda ma wskazania 0,54 i jak pogazował to miała 1,2 cos i sie trzymała na wolnych obrotach troche sie ruszałą na wykresie ale słabo
2 sonda nie pamiętam (ale nie miała wykresu książkowego) może przez tą pierwszą sondę. Albo dwie są ciachnięte

Sprawdzałem czy gdzieś lewego powietrza nie łapie ale nic od góry nie znalazłem może pod filtrem przy kolektorze ale tam cięzko sie dostac
No nic zamówiłem sondę nr 1 przed kata. Trudno już nie mam pomysłu jak nie to to kiepsko bo już nie wiem gdzie z tym jechać.

MAP sensor ma wskazanie na luzie 30 [kpa]
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny :)
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
Francuzz
Użytkownik
Posty: 145
Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
VIN: wdb2032461f330317
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

Post autor: Francuzz »

Jednak narzazie sprawdzę szczelność czy nie ma lewego powietrza i przy okazji pompkę podciśnienia.
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny :)
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
Francuzz
Użytkownik
Posty: 145
Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
VIN: wdb2032461f330317
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

Post autor: Francuzz »

Prośba o info jakie parametry ciśnienia w kolektorze dolotowym macie w swoich autach :mb:
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny :)
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
Francuzz
Użytkownik
Posty: 145
Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
VIN: wdb2032461f330317
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

Post autor: Francuzz »

W zasadzie jak ma ktoś ELM do obd i troche czasu byłbym wdzięczny jakby podał parametry
- przepływomierz
- ciśnienie w kolektorze dolotowym
- korekty
- sondy
1.8 kompresor 143 Km byłoby super
cały czas sie bujam z tym problemem może jakoś mnie to nakieruje bo mechanicy nie bardzo potrafią albo im się nie chce znaleźć usterkę.
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny :)
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

Post autor: przecinek »

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG - Nowy dział!!!”