Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

Wszystko na temat instalacji LPG w C klasie

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

Post autor: Gabrielll »

Witam,
zamierzam dostroić instalację LPG po korektach LTFT1 i STFT1, ale nie podobają mi się wartości które są na Bp a mianowicie:
-długoterminowa stała wartość 10,9 %
-krótkoterminowa zmienna od jakichś 2 % nawet do 18 % - zależy czy wolne obroty czy nie, trochę za krótko siedziałem w aucie ale uznałem że nie ma sensu obserwacja skoro nie wiem jakie są normy. Zauważyłem że im większe obroty tym korekta krótka dąży do 2, ale jest ciągle zmienna.

Takie parametry mogą być spowodowane jazdą tylko na LPG i ECU podaje wartości " ogłupiałe ".

Przed regulacją zamierzam przepalić kilkadziesiąt km na Bp aby ECU pokazywało poprawne dane, tylko pytanie: jakie to są poprawne dane ?
Dlatego proszę o podanie prawidłowych wartości dla mojego silnika odnośnie korekt.
Nie ma sensu abym ustawiał LPG skoro mam coś nie tak z silnikiem jeżdżąc na Bp.

Z góry dzięki za pomoc.

[ Dodano: 2014-08-20, 21:19 ]
Powiedzcie mi czy da się je zresetować i od nowa zbierać czy muszę swoje wyjeździć na Bp ?
Ostatnio zmieniony 20 sie 2014, o 21:19 przez Gabrielll, łącznie zmieniany 1 raz.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
korzen
VIP
Posty: 344
Rejestracja: 28 sty 2011, o 13:30
VIN:
Lokalizacja: B-Biala/Bedzin

Post autor: korzen »

Najpierw wyjasnij co to jest Bp bo ja nei kumam. Ze tam tankujesz LPG czy jak??
S203 200CDI 2004 lift 152KM&338Nm SPRZEDANY
INFINITI FX35 280KM&366Nm, BBK Akebono, Tech P/Sport P| Touring P... Buldog :) SPRZEDANY
S204 200KOMPRESSOR ELEGANCE 2008
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Korekty na Bp - czyli jeżdżąc na benzynie...
Odnośnie tematu. Pojeździłem ma benzynie i korekty latają w okolicach Zera. Wiec chyba jest ok. Pojeżdżę jeszcze trochę to dam znać co i jak. Ale możecie powiedzieć jakie u was są korekty krótkie i długa na Bp dla porównania.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
irekgaz
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 12 kwie 2011, o 21:52
VIN: WDB2030351A335004
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: irekgaz »

Najlepiej zresetować komputer odłączając baterię wtedy adaptacja ulegnie skasowaniu i komputer startuje z danych fabrycznych. Odpalasz auto i czekasz aż się w pełni zagrzeje na postoju po czym ruszasz oczywiście tylko na benzynie. Po przejechaniu różnymi trybami czyli łagodnie i sportowo ok 30-50 km ecu zrobi sobie adaptacje i powinno ci pokazywać prawidłowe korekty przy założeniu w pełni sprawnego przepływomierza i sondy lambda.

W różnych markach instrukcje serwisowe podają różny zakres dopuszczalny dla korekt długoterminowych kiedy nie pojawi się check z błędem mieszanki. Doświadczenie pokazuje że w granicach -10% +10% nie jest źle , lecz -5% +5% jest super. Np. w serwisówce isuzu dopuszczalne jest -20% +20%.
Najlepszym efektem jest oscylowanie w okolicach zera , wtedy jest idealna mieszanka. Jeżeli korekta wychodzi na +-40 - to jest fatalnie. Jeżeli idzie w plus to znaczy że mieszanka jest za uboga, jak w minus to znaczy za bogata.

Przy bardzo ubogiej przegrzewasz głowicę, cewki zapłonowe pracujące wtedy na wyższym napięciu szybko padają.

Przy bardzo bogatej zaczyna się zapychanie kata, więcej sadzy na świecach, złe spalanie a nawet szarpanie.

Kolego "Gabriell" przy dobrej elektronice od instalacji gazowej można zgrać idealnie mieszankę bez potrzeby śledzenia korekt. Zaobserwowanie np korekt krótkoterminowych pomaga ocenić czy urządzenia lpg mianowicie reduktor i wtryskiwacze są odpowiednio wydolne do mocy silnika :mb: .
Ostatnio zmieniony 23 sie 2014, o 22:25 przez irekgaz, łącznie zmieniany 1 raz.
www.autocentergaz.pl
W210 E200K Pb+LPG
W203 C180 Pb+LPG
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

irekgaz, wielkie dzięki za wyczerpującą wypowiedź oto mi chodziło. właśnie przepalam auto na benzynie i korekty wyglądają w miarę. Jeżeli chodzi o regulację na przykładzie Staga 4+ którego mam to bez wglądu do korekt ecu nie jesteśmy w stanie idealnie zestroić instalacji ponieważ nie mamy wglądu za pomocą sterownika gazowego do ecu silnika. Samym programem acgazsynchro widzimy mapy i różne korekty np. Po temperaturze, obrotach i ciśnieniowa. Może i się da pomału patrząc na czasy wtrysku we wszystkich korektach coś ustawić ale uważam że nie będzie to tak dokładne jak po obd2 patrząc na korekty.
Tak naprawdę można nie zbierać map i stroić na mapy tylko od razu na mapę mnożnika i patrząc na korekty krótkie ustawiać lpg. Po takim ustawieniu i tak jak zbierze instalacja mapy Bp i Lpg to nałożął się na siebie.

Co masz na myśli mówiąc dobrą elektronikę? Afr czy coś w tym stylu?
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
irekgaz
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 12 kwie 2011, o 21:52
VIN: WDB2030351A335004
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: irekgaz »

Stag4+ jest dobrą elektroniką, ale np starszej generacji np stella(elpigaz) lub dream(omvl) gorzej jest zestroić niż np staga.
Korekty w stagu po temperaturze czy ciśnieniu w zasadzie mają niewielki wpływ (max2%). Jak np reduktor nie wydala ciśnieniowo to mapki będą się pokrywać a i tak będzie chwilowe zubożenie mieszanki. Wtedy jedynie obserwacja korekt krótkoterminowych będzie wskazywać na wymianę reduktora.
Ostatnio zmieniony 24 sie 2014, o 19:40 przez irekgaz, łącznie zmieniany 1 raz.
www.autocentergaz.pl
W210 E200K Pb+LPG
W203 C180 Pb+LPG
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

irekgaz, ogólnie moja instalacja jest dobrze dobrana i ustawiona ( za pomocą sterownika STAG) , nic nie przerywa równo pracuje itp. ale chcę ją dostroić bo jak sprawdziłem korekty to mi się nie podobały ( za duże) dlatego poprosiłem dla porównania jakie korekty są realnie uzyskiwane w MB C200 ( teoretycznie każdy może powiedzieć że powinno być ok 0 ale przecież tak nie zawsze jest ( bo to wartość książkowa/laboratoryjna. )
Jak pisałem śmigam teraz na Bp i sprawdzę korekty jakie uzyskałem na Bp, następnie na podstawie tego dostroję LPG.

Da zainteresowanych mój sprzęt:
Hanna niebieskie - rozdzielone od króćca do wtryskiwacza jakieś 2 cm.
KME Gold + miedziny przewód fj 8mm
Stag 4+

Jak już pisałem chcę tylko się zorientować jakie uzyskujecie korekty jeżdżąc tylko na Bp, bo ja nie miałem jak sprawdzić przed montażem LPG a teraz przy okazji jeżdżąc na Bp po korektach sprawdzę czy np. przepływka jest OK, sondy itp.

Dzięki za pomoc oraz mam prośbę od osób które np. nie mają LPG a mogą sprawdzić korekty ( Bp ) jakie uzyskujecie przy normalnej jeździe.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Post autor: misha1982 »

Bp to sieć stacji, pb to bezołowiówka tak na marginesie. Jak bede u gazownika to podam ci te korekty. Pozdro
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
Awatar użytkownika
magila
VIP
Posty: 197
Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
VIN: WDB2093421F076273
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magila »

U mnie korekty LTFT i STFT przy równej jeździe są w granicach zera, czasem skoczy na +/- 3% może czasem na chwilę dochodzą do ją +/- 5%.
Jak miałem walniętą drugą sondę to LTFT dochodziło do 14-16 na plusie i tak się utrzymywało.

Tu mam filmik z pracą korekt w zaprzyjaźnionym MB CLK 200 Kompressor (silnik m271 bez gazu) dolne prawe liczniki. https://www.youtube.com/watch?v=BA0Jqianddg

Jednak w tym czasie było tam trochę errorów i nie traktowałbym tego jako wyznacznik lecz ogólnie jak to się kształtuje.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

magila, Dzięki za pomoc, ja muszę wyjeździć swoje na benzynie dopiero będę wyciągał wnioski. Pierwszą sondę wymieniałem w maju na jakiś zamiennik ale co do drugiej za katem nie mam pewności,.. z napięcie na niej wynosi stałe 0,5 V podajże, a na pierwszej korekcie wiadomo - zmienna wartość.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
magila
VIP
Posty: 197
Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
VIN: WDB2093421F076273
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magila »

Dziś tak z ciekawości jadąc przez miasto podłączyłem się i sprawdziłem jak to wygląda w mojej :mb: (m271 bez gazu).
Jak obroty silnika się ustabilizują to prawie natychmiast, niezależnie czy stoję czy jadę mam STFT na 0,0% do 0,8%, a LTFT wmurowane -1,6%. Wahnięcia są wyłącznie chwilowe w zakresie kilku % i tylko przy zmianie obciążenia silnika co jest zapewne naturalne.

Ja właśnie maiłem trafioną drugą sondę pomimo, że nie zgłaszała błędów (przypadek opisywany tu na forum). Kupiłem Boscha.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2014, o 11:52 przez magila, łącznie zmieniany 2 razy.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Ktoś wie jak wyliczana jest wartość LTFT1 ? raczej to nie jest zwykła średnia z StFt1.

[ Dodano: 2014-09-14, 17:37 ]
Gdy kupowałem auto miałem uszkodzoną sondę przed katalizatorem. Dogadałem się ze sprzedawcą aby mi usuną usterkę przed zakupem i niestety wymienił część na zamiennik. Czy możliwe że przez ten zamiennik tak mi korekty latają ? Tak mi się przypomniało a myślę że jest to dość istotne. Niestety nie jeździłem jeszcze za dużo autem aby korekty się poprawiły na benzynie. ale za tydzień mam małą podróż to na benzynce pojeżdżę.

[ Dodano: 2014-10-18, 18:21 ]
Witam ponownie,
dzisiaj pobawiłem się regulacją LPG i dostroiłem na takie wyniki:
LTFT +-3
STFT +-8

Natomiast na benzynie mam takie :

LTFT +-6
STFT +-3

Czy może tak zostać że na LPG silnik ma długą bliżej zera ?
Ostatnio zmieniony 29 sie 2014, o 09:24 przez Gabrielll, łącznie zmieniany 1 raz.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re:

Post autor: polofix »

Witam.Odgrzebuję temat.
Niestety coś złego dzieje się z moim w203 LPG.
Pali się check engine. Po wykasowani po jakimś czasie z powrotem się świeci.
Z kolegą podłączyliśmy i wychodzi błąd to P0172 [mieszanka paliwowo powietrzna zasilająca blok cylindra A3w nr.1. za bogata.
Korekty
Chwilowa min -4,69 średnia -2,33 max -0,78
Korekta [Bank 1 -8,6%]
Ciśnienie w kolektorze 55kPa jak przygazuję to spada do ok 40. Ale to chyba mało ważne.
Czujnik powietrza MAF min 4,9 ,max 6,49, średnia 5,72.
Zmieniłem parę dni temu świece. Raczej nic to nie zmieniło. Gdybym jeździł manualem to pewnie nie poczuł bym że coś jest nie tak. A tu czuć jak schodzą biegi z 2 na 1, obroty spadają na ułamek sekundy zbyt nisko, po czym gwałtownie powraca do normalności.Jak na zimnym do na D zdarza się że spadną obroty i skoczą do góry. Czyli zafaluje. Nie dzieje się to jedynie wtedy gdy bardzo powoli hamuję, np przed skrzyżowaniem.
Na zimnym silniku daję gazu i ma chwilę zawahania i dopiero wkręca się na obroty.
Filtr benzyny zmieniony kilka tygodni temu. Na gazie jest gorzej niż na benzynie, znaczy bardziej to czuć.
Moje i kolegi podejrzenie pada na lejący wtrysk LPG. Co wy na to?
Jak to w ogóle wygląda. Co robić?
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

Post autor: misha1982 »

Jakby wtrysk przelewał nie było by takich korekt
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

Post autor: polofix »

Nie wszystko uchwyciło ale
https://zapodaj.net/8b08971a77f75.jpg.html
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG - Nowy dział!!!”