LPG. Instalacja sekwencyjna do 203 1,8K.

Wszystko na temat instalacji LPG w C klasie

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

LPG. Instalacja sekwencyjna do 203 1,8K.

Post autor: Smart »

Jak obiecałem zacząłem rozkminiać temat tak zgodnie ze sztuką bez druciarstwa i jakiś oszczędności do model jak wyżej. Gazownik znajćy temat naszych DRESÓW, polecany za kompetencję i gdybym miał gazować auto zrobił bym to u niego. :ok:

Temat ten też nie jest w kwestii ja mogę to taniej a gdzieś jest drożej tylko raczej jeśli, to jak to należy zrobić żeby nie umoczyć. :haha:

Kwestia dotyczy modelu 203 W i T 1,8K także i innych modeli z tym konkretnym silnikiem M271 ale zonk zaczyna się przy CL i CLC. :mysli:

Instalacja STAG 300 PREMIUM (ten montuje STAG), reduktor do 200 koni w kompresorze, wtryski Hana, filtr odstojnikowy, lubryficator, tankowanie w kalpce obok wlotu paliwa, butla ze wskażnikiem poziomu gazu osobnym montowanym w wybranym miejscu i instalacją przłączająca się automatycznie na benzynę jak skończy się gaz, bez siupów z opróżnieniem butli itd.. czyli pełen automat. 2 lata gwarancji i przeglądy instalacji w sieci STAG, co 10 tysięcy kilometrów przez okres gwarancji za darmo. Koszt 3500 brutto po cenniku. Gwarancja wykonania w tym modelu bez jakichkolwiek kłopotów później wynikająca z osobistego doświadczenia gazownika, potwierdzona przez samych użytkowników z tym silnikiem M271.

Co do pytań w kwestii lubryfikator jak najbardziej tak w sensie żywotności gniazd i generalnie smarowania (gaz jest suchy), oraz ochrony bo substancja tworzy filtr. Zalecane. Koszt gwałetem w całej zabawie jakieś 320-330 pln w cenie wyżej. :tak:

Podobno i tu nie potwierdzałem jeszcze tej informacji ale jak ktoś z Germanii to proszę zapytać, auta z gazem w Germanii nie dostaną TUV, jeśli nie mają LUBRYFIKATORA w instalacji gazowej montowanej od 2009 roku lub po 2009. :oczko:

Zwrot kosztu instalacji przy przebiegu 2,5 tysiąca kilometrów miesięcznie po 6 miesiącach i przy uwzględnieniu dodatkowych kosztów przeglądów itd.. roczne oszczedności wynikające z różnicy paliwa to rząd wilekości 5-6 tysięcy pln lub jak kto woli dwa razy taka przejchana ilość kilometrów w cenie jak przy Pg95. :usmiech:

No i teraz wydawało by się, że jak ktoś chce to droga wolna i tu zaczynąją się schody i zalatuje nieco rzeźbą. żeby nie budować nowego tematu podepnę się pod istniejący. Link poniżej (moment skocze po link :haha:) :

viewtopic.php?t=8513
Ostatnio zmieniony 19 sie 2013, o 17:56 przez Smart, łącznie zmieniany 3 razy.
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

http://gazeo.pl/lpg/technika-lpg/akceso ... 4,s,2.html Smart przeczytaj sobie. Ja mam taką w zasadzie instalację jak wyżej, lecz bez tego. Zdania na temat lubryfikatora są podzielone. Jedni twierdzą , że to tylko syf po tym zostaje i jest zbędne, natomiast inni twierdzą, że dobrze to mieć. Nigdy nie miałem tego i nie miałem też broblemów. Czyli tak naprawdę ciężko mi powiedzieć. Na razie na tej instalacji 10tysi i ok. Inna sprawa, że ja to bardzo spokojnie jeżdżę tą krówką.

[ Dodano: 2013-08-19, 19:28 ]
Kurcze, ale powiem Ci, że za ten zestaw dość drogo chcą, bo bez lubri ja zapłaciłem tysiaka mniej.
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Opisałem co się dowiedziałem i powiem szczerze, że wydatek na lubri rzędu 300 pln i mniej więcej 0,28pln na sto kilometrów nie jest dla mnie przedmiotem rozważań i w mojej ocenie z tego co czytałem na ten temat przez długi weekend i co usłyszałem dzisiaj ja bym złożył. A co tam ... :haha: .

Co do ceny nie mam pojęcia. Dzielę się wiedzą i jeśli nawet różnica miała by wynikac z jakości montażu to akurat ten gość mnie przekonuje. Pewnie można o tysiak taniej czy drożej ale podałem akurat na bazie tego co się dowiedziałem, więc nie mam zdania a ten gość sprawdza się przy dresach na 100% w kwestii gazu i to tych, kótre nabijają kilosów. Nie mniej podjade jeszcze do jednego dla porównania i też podzielę się informacją a jak, kto, gdzie za ile Supi ale to już każdy zainteresowny oczywiście każdy dogra sobie temat. W CL prawdziwym problemem jest kwestia butli na zapasie i z tym się trzeba liczyć ... rzeźba :ok:.

Ten załgad o którym mówię nie słynie z taniości ale kolejka chętnych jest więc też może to o czymś świadczyć. Nie wiem. Jest polecany w pewnych miejscach, gdzie kwestia ewentualnej nawet działki za polecenie nie jest czymś ważnym a raczej czymś drugorzędnym dla polecających, bo źle wykonana instalacja czy jaki zonk mógłby wielu osobom poważnie zaszkodzić. Ja szedłem też z jednego z tych poleceń. :ok:

[ Dodano: 2013-08-19, 19:51 ]
supi pisze:Kurcze, ale powiem Ci, że za ten zestaw dość drogo chcą, bo bez lubri ja zapłaciłem tysiaka mniej.
No to z lubri masz już niecałe siedem stówek mniej i może kwestia typów wtrysków itd.. :bezradny: Też masz tak, że masz wskaźnik butli osobny i wszystko Ci się przełącza na automacie i w tą i w tą stronę i możesz butlę wyjeździć do zera?

[ Dodano: 2013-08-19, 19:55 ]
A i byłbym zapomniał. Ten sam kokotek do takowania gazu w miejscu wlewu paliwa z reduktorem jeśli coś, to 100pln brutto z montażem a tu już masz niecałe 600pln różnicy. Plus pewnie jakiś rabacik jak się zdecydujesz bo gość liczył z cennika i robi się blisko. :mysli:
Ostatnio zmieniony 19 sie 2013, o 19:49 przez Smart, łącznie zmieniany 2 razy.
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Jest Stag, są Hany. Butla to u Ciebie może i zonk, ale nie powinno skoro teoretycznie miejsce na zapas pełny jest. Może mniejszą butlę. Wskaźnik normalny we wnętrzu. Ja nie upominałem się o lubryfikator, bo w zasadzie jest polecany do nie wszystkich silników. Hondy kręcą się wyżej. Ja jeżdżąc na co dzień żadko przekraczam 3-4 tysie. Ja czytałem ze produkty spalania tego siuwaksu co smaruje zawory też nie są ok.
Ja mam: reduktor silver (chyba KME) do 200 kuni, STAG 3000, wtrysk HANA2000. Zawory tomasetto, zawór odcinający OMB, filtr filgaz, zbiornik 53/630.
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

No z tą butlą jest zonk. Nie ma tak małej żeby wlazła w tą wytłokę bo tam nie ma miejsca na pełny zapas. Niestety. Tam jest skos w środku i generalnie klops. Albo baryła w bagażniku albo cięcie i rzeźba. Trochę lipa. W W203 i T203 bez problemu a w CL ... fiu, fiu :haha: .
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Wolałbym baryłkę niż cięcie mietka - szczerze. I tak nie jest to autko z rodziną na wczasy. We dwie osoby jak jedziesz, to klamoty na tył i naprzód.
Awatar użytkownika
milimetr1981
Użytkownik
Posty: 103
Rejestracja: 11 sie 2013, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: małopolska

Post autor: milimetr1981 »

A ja się orientowałem o instalacji z tymi cudami co piszecie bez lubri...coś tam tylko nazywa się Stag ISA 2....
Cena 2700-2800 plus 100 za tankowanie w klapce....
co Wy na taką instalkę?
MERCEDES C200 KOMPRESSOR/120KW-163 KM/KOMBI/MANUAL

WDB2032421F406635
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Cięcie nie- no jakoś nie.

[ Dodano: 2013-08-19, 22:48 ]
Grunt, aby Tobie pasiło. Ja powiedziałem gazownikom, że ma być dobrze i niech sami dobierają. Póki co jest wzorowo.

[ Dodano: 2013-08-19, 22:49 ]
Tylko w klapce, bo inaczej wygląda do d.................y
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Ja też nie jestem za piłą. Reszta zamyka się w przedziałach w miarę spójnych bo gościu liczył z cennika i nie widział u mnie tego spojrzenia na tak. Pewnie gdybym rzekł słowo i jakieś 10% rabatu by wpadło. Nie mniej kluczem jest jak pisał Damazzi, staranność wykonania. :ok:
CL203 WDB2037461A802397
xangel
VIP
Posty: 264
Rejestracja: 16 kwie 2012, o 02:06
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: xangel »

Smartandia: liczysz i liczysz... czyżbyś miał zamiar montować?
Niepuszczone bąki unoszą się do głowy i stąd się biorą posrane pomysły.

Srebrne C 270 CDI kombi 2004r (modelowo 2005) / Automat / SportEdition+ / delikatny chip
WDB2032161F645378
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Powiem wprost. Dresa mam do roboty. Nie modlę się do niego choć go bardzo lubię bo sprawia mi przyjemność. gdyby nie problem z piłą pewnie bym się schylił tak na wspak dla żartu, zobaczyć jak to faktycznie jest i czy mogę za te same pieniądze zrobić dwa razy wiekszy przebieg. Mam jeszcze inne auta a jedno takie, że hej i wierzcie mi, że spalanie w nim nie ma odnośnika do 203 :rotfl: i nie mam na myśli smarta, który też może ... więc jakby się zapsuł to bez żalu. Trudno. Ale nie ciepię rzeźby. Baryła w bagażniku ogranicza mnie estetycznie i praktycznie bo czasem trzaba zlożyć siedznia. Mój ma przebieg 73 tysie i mówiąc wprost jest mi ryba. Nie mniej lubię wiedzieć jak to zrobić porządnie. W CL z powodu wytłoki ... noł łej. Nie potnę jej żeby mieć głośniej i syf. Doceniam jednak oszczedności jeśli jest to ot tak można i nie dziwię się tym, którzy zakładają porządne instalacje. :ok:
CL203 WDB2037461A802397
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Post autor: misha1982 »

Smartlandia pisze:Nie potnę jej żeby mieć głośniej i syf.
Można przecież wyciąć starą podłogę i zrobić nową np z blachy KO


[img][img]http://img687.imageshack.us/img687/1414/dsc00200iu.jpg[/img][/img]

A od spodu zakonserwować bitumitem i silikon na uszczelnienie. 3 lata jeżdzę i jest ok

[img][img]http://img684.imageshack.us/img684/4268/dsc00193ia.jpg[/img][/img]

Instalacja jak widać BRC. Przejechane ponad 40tys. Cena 3100PLN - 2010rok
Ostatnio zmieniony 20 sie 2013, o 09:52 przez misha1982, łącznie zmieniany 6 razy.
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Tak pewnie można i fajnie, że o tym piszesz. Jesteś z Wroc a ja często tam bywam i chętnie jak kiedyś zerknę na żywo jak to tego. Nie mneij rozwiązanie mocno inwazyjne. :mysli:
CL203 WDB2037461A802397
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Post autor: misha1982 »

Smartlandia pisze:Nie mneij rozwiązanie mocno inwazyjne. :mysli:
Zgadza się, ale sprawuje się bardzo dobrze, a na spota zapraszam jak najbardziej.
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

:ok:
CL203 WDB2037461A802397
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG - Nowy dział!!!”