LPG W203 - C240 2.6 V6 - Jaka instalacja najlepsza??

Wszystko na temat instalacji LPG w C klasie

Moderator: Dziki Mar

XVS
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 4 gru 2012, o 17:46
VIN:
Lokalizacja: Dolny Śłąsk

Post autor: XVS »

Michal1980 pisze: po przełączeniu z benzyny na gaz ,śmierdzi gazem w samochodzie . Czy to normalne?
oczywiście, że nie.

Zachęcam do montażu lubryfikatorów. Te najtańsze dwie stówki, te porządne, ok 1000 zł, ale jak braknie płynu, to przełączy na benzynę . Temat zgłębiłem ostatnio. Nie tylko :mb: ma problem z zaworami przy LPG.
Na razie sympatyk. Chciałbym zostać posiadaczem W204 C 180 lub C 200 z silnikiem benzynowym.
Obecnie od siedmiu lat B5 FL automat 1,9 TDI 130 KM
Awatar użytkownika
abgutek
VIP
Posty: 163
Rejestracja: 4 sie 2013, o 21:31
VIN:
Lokalizacja: BL

Post autor: abgutek »

XVS pisze:
Michal1980 pisze: po przełączeniu z benzyny na gaz ,śmierdzi gazem w samochodzie . Czy to normalne?
oczywiście, że nie.

Zachęcam do montażu lubryfikatorów. Te najtańsze dwie stówki, te porządne, ok 1000 zł, ale jak braknie płynu, to przełączy na benzynę . Temat zgłębiłem ostatnio. Nie tylko :mb: ma problem z zaworami przy LPG.
Jak często trzeba taki płyn uzupełniać?
C180k 2007 sedan automat
WDB2030461f916494
Awatar użytkownika
bosniak_sg
VIP
Posty: 1268
Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
VIN: WDB2030641F581928

Post autor: bosniak_sg »

abgutek pisze:
XVS pisze:
Michal1980 pisze: po przełączeniu z benzyny na gaz ,śmierdzi gazem w samochodzie . Czy to normalne?
oczywiście, że nie.

Zachęcam do montażu lubryfikatorów. Te najtańsze dwie stówki, te porządne, ok 1000 zł, ale jak braknie płynu, to przełączy na benzynę . Temat zgłębiłem ostatnio. Nie tylko :mb: ma problem z zaworami przy LPG.
Jak często trzeba taki płyn uzupełniać?
I jeszcze koniecznie płytę CD na lusterko , odstrasza radary. :rotfl:
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde :rotfl:
Awatar użytkownika
art-fot
VIP
Posty: 82
Rejestracja: 4 lis 2011, o 20:50
VIN:
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: art-fot »

Michal1980 pisze:Witam ponownie! mam pytanie czy rano jak odpalam moje W203 jest zimny silnik i po przełączeniu z benzyny na gaz ,śmierdzi gazem w samochodzie . Czy to normalne??
po pierwsze spaliny nie mogą śmierdzieć gazem. Jeżeli tak jest to masz problemy ze składem mieszanki. Ale taki stan powinien już generować błąd silnika.

Jeżeli rano śmierdzi to na 90 procent masz nieszczelny układ pod maską.

Dlaczego śmierdzi rano: przewody są zimne i sztywne.Powstają miko nieszczelności i gaz się wydostaje. Jak silnik się rozgrzeje przewody miękną i się uszczelnia.

Sprawdź dokręcenie opasek. Dociągnij na ciepłym silniku opaski tylko z wyczuciem aby nie poprzecinać przewodów, szczególnie jak są niskiej jakości. Problem powinien zginąć.

[ Dodano: 2013-11-23, 15:03 ]
XVS pisze:
Michal1980 pisze: po przełączeniu z benzyny na gaz ,śmierdzi gazem w samochodzie . Czy to normalne?
oczywiście, że nie.

Zachęcam do montażu lubryfikatorów. Te najtańsze dwie stówki, te porządne, ok 1000 zł, ale jak braknie płynu, to przełączy na benzynę . Temat zgłębiłem ostatnio. Nie tylko :mb: ma problem z zaworami przy LPG.
lubryfikatory nie uszczelnią układu. pozdrawiam
1,8 kompresor, C-200, ELEGANCE, 2002 163 KM, manual + LPG, WDB2030421A393344
Michal1980
Użytkownik
Posty: 102
Rejestracja: 19 wrz 2013, o 09:19
VIN:
Lokalizacja: WKZ

Wypadanie zapłonu- check - po raz kolejny

Post autor: Michal1980 »

Pomocy, już wcześniej pisałem i świecącym się check ale gazownik zrobił delikatną korektę i powiedział że jest to wypadanie zapłonu na na 1, 4,5, różnie cylindrze .Powtórzy się check albo nie .Świece wymienione , ale przewody nie ,gazownik mówi że wymienić, bo co ma powiedzieć,zawsze będzie jakaś wina mojego :mb: .Co myślicie , prawdę mówiąc trzeba te przewody wymienić a jeżeli problem znów się powtórzy??i dlaczego tak się dzieje że wypada na różnych cylindrach??? chyba zazwyczaj na jednym??
Michał - Mercedes W203 c240- 2.6 V6- 170
VIN WDB2030611F007134
album_personal.php?user_id=9311
mrbraindeath
expert
Posty: 2754
Rejestracja: 22 cze 2011, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mrbraindeath »

Wywal LPG, proste :wysmiewacz:
Michal1980
Użytkownik
Posty: 102
Rejestracja: 19 wrz 2013, o 09:19
VIN:
Lokalizacja: WKZ

LPG

Post autor: Michal1980 »

Na benzynie śmiga normalnie .
Michał - Mercedes W203 c240- 2.6 V6- 170
VIN WDB2030611F007134
album_personal.php?user_id=9311
mrbraindeath
expert
Posty: 2754
Rejestracja: 22 cze 2011, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mrbraindeath »

Ooooo, eureka :rotfl:

Pojezdzij tydzien na benzynie, jak sie NIC nie stanie to na 100% problem z instalacja a nie samochodem.. M112 jest malo awaryjny, wiec mysle ze raczej gazownik spartaczyl.
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Dodam tylko , że drobne problemy , które są często niezauważalne na benzynie, potęgują się na gazie... Samochód do zagazowania powinien być w 100% sprawny! A już na pewno układ zapłonowy / aparat o ile występuje, przewody, świece/ , dolot silnika /szczelność, filtr/. W przeciwnym wypadku .... mało kto ogarnie /zwłaszcza w systemach gazowych z np emulacjami sond/ .... No i jeszcze sama instalacja. Częstym procederem jest "składanie instalacji". Czyli najmądrzejszy pan "fachowiec gazownik" zakupi u pośredników lub na allegro elementy różnych producentów /wg wyznacznika = cena/ i później składa to do kupy ... czasami się udaje , z naciskiem na czasami. Skoro sztab konstruktorów pracował nad instalacją , zgrywał ze sobą jej poszczególne elementy, testował etc, to pan Zdzisek gazownik uważa , że jest mądrzejszy ? E..... chyba niekoniecznie. Pozdrawiam .. bardzo serdecznie pozdrawiam :D
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
zbychumax
Użytkownik
Posty: 429
Rejestracja: 5 mar 2009, o 06:14
VIN:
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: zbychumax »

Michal1980, A tak z ciekawości ile Ci pali gazu? I od razu sorry za :offtopic:
Obecnie:
Mercedes W210 E200 Kompresor
BMW E60 528i 2010r x-drive

Sprzedane:
C200CDI 2001r Kombi
VIN: WDB2032041F120608
Lakier: 040 i rdza
Zawieszenie: -30mm
Przebieg: 325 tys km
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Michal1980, wymiana przewodów może pomóc.........ale nie musi. Jak są bardzo stare, to może warto. Zamienniki po ok. 60zł szt. (iParts) Można by wszystkie połączenia oczyścić i posprawdzać. Ciekaw jestem jak tam cewki. Tu mógłby mrbraindeath, podpowiedzieć jaka jest ich trwałość.

Myślę, że można również ten problem zapodać na forum zajmującym się LPG i podać jaka to konfiguracja jest w aucie. Może ktoś coś podpowie, albo poleci kogoś zorientowanego w BRC, kto mógłby zweryfikować ustawienia tego Twojego gazownika.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2014, o 12:25 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
Michal1980
Użytkownik
Posty: 102
Rejestracja: 19 wrz 2013, o 09:19
VIN:
Lokalizacja: WKZ

Przew

Post autor: Michal1980 »

Gazu pali ok 15-18 po mieście krótkie odcinki, trasa ok 11-13

[ Dodano: 2014-01-14, 12:23 ]
Przewody stare sztywne ,już zamówiłem,teraz słyszę opinie że że jeżeli wymieniłem trzy miesiące temu świece a teraz dopiero przewody to zniszczyłem świece, bo nie jeździ się na dobrych świecach i kiepskich przewodach.Fakt mogłem od razu ale to koszty :)
Michał - Mercedes W203 c240- 2.6 V6- 170
VIN WDB2030611F007134
album_personal.php?user_id=9311
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Michal1980, no to ładnie. Gazu bierze ok. Ale jak masz takie starocie pewnie od nowości, to faktycznie warto wymienić.
Michal1980
Użytkownik
Posty: 102
Rejestracja: 19 wrz 2013, o 09:19
VIN:
Lokalizacja: WKZ

Post autor: Michal1980 »

Tak też podejrzewam na PB wszystko OK na gazie jak jeżdżę łagodnie też OK ale jak dam w pedał kick down Check i nie ma jazdy. Wkurza mnie brak tej pewności czy to napewno to :) pierwsze auto na LPG i trochę panikuje.Wymienię musi pomóc
Michał - Mercedes W203 c240- 2.6 V6- 170
VIN WDB2030611F007134
album_personal.php?user_id=9311
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

W nocy , odpal auto i zobacz /stosując sie do BHP/ czy niebieskie ogniki ci po kablach nie skaczą. Jeśli tak to na 1000% do wymiany , ale i tak z tego co piszesz to są na 200% do wymiany.
PS .. chyba nie walnełem babola? są tam przewody wysokiego napięcia? W Hance mam tylko niskie napięcie i cewkę na każdej świecy.. wiem że w MB też tak bywa .. ale nie znam ich na tyle aby stwierdzić bez organoleptyki czy takowe występują :zmeczony: Jak coś po :censored: yłem to sorki.

PS 2.
Nie polecam zamienników do lpg. Zainwestować warto w oryginalne przewody. Wiem co piszę.. Przerabiałem kilka razy.. temat oczywiście..
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG - Nowy dział!!!”