Lubryfikator od A do Z

Wszystko na temat instalacji LPG w C klasie

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
olo79
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 24 sty 2013, o 21:06
VIN:
Lokalizacja: Katowice GE

Lubryfikator od A do Z

Post autor: olo79 »

Co sadzicie o smarowaniu zaworow w MB? Gdzie podlaczyc wlot lubryfikatora w M112? Czy nie zaszkodzi to mechanizmowi zmiennych kanalow,czy nie zabrudzi kolektora? Mnie osobiscie przekonala reklama V-LUBE i zdecydowalem sie na zakup. Koszty sa stosunkowo niewielkie a same zalety (pod warunkiem ze to dziala i ze jest poprawnie zabudowane).
WDB2030611F274860 do roboty i cos na niedziele ZFA126A0003105432
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Nie jestem pewien czy w MB ma to sens .. Ale to powinni wiedzieć praktykujący "gazownicy". Nie wierz reklamom .. bo wg nich , jak rano nie walniesz garści suplementów , to wieczora nie dociągniesz .. Popytaj na forum LPG.
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Post autor: misha1982 »

U mnie nie ma ale to m111 i spokojnie moge powiedziec ze nie potrzebne bo 70kkm na gazie i jest wszystko ok
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

olo79, lubryfikator nie jest potrzebny do silników z hydrauliczną regulacją zaworów.
jarod32 pisze: Nie wierz reklamom
tu Jord ma rację,

Powiem tak, zamiast lubryfikatora, to niech Ci gazownik ustawi tak instalację, że przy dużych obrotach i obciążeniach będzie dodawana benzyna z wtryskiwaczy benzynowych - lepsze rozwiązanie i bez ingerencji w jakieś dodatkowe urządzenia ( w naszym przypadku ).
Ja osobiście ustawiłem sobie bez mieszania LPG/Benzyna bo jeżdżę spokojnie, nie gazuję itp. Ale jak lubisz zmieniać biegi powyżej 4500 obrotów to można ustawić aby była dodawana benzyna ( powiedzmy procentowo będzie to 5-8 % ) niby niewiele ale już poprawia dynamikę i smarowanie w pewnym sensie. A dodatkowo lepiej wpływa na korekty.

Podsumowując odpuść lubryfikator i dodaj zawartość benzyny w dużych zakresach.
Spalisz na 100 km. 1 litr benzyny max.

Jak nie założyłeś jeszcze LPG to polecam BRC lub mój zestaw ze sterownikiem Q-box Stag 4.
I jak masz zakładać to tylko z poleconych warsztatów na LPG-Forum ( tam druciarstwo jest tępione).
Już poprawiałem instalację po 2 zakładach a po trzecim to wymieniłem pół instalacji ;p.
Ostatnio zmieniony 30 paź 2014, o 11:36 przez Gabrielll, łącznie zmieniany 1 raz.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
olo79
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 24 sty 2013, o 21:06
VIN:
Lokalizacja: Katowice GE

Post autor: olo79 »

mam brc ale to tansze-to gdzie bodajrze nie mozna dotrysku ustawic-takze nic z tego. Na gazie zrobilem juz 40tkm i tez moge powiedziec ze wszystko chodzi ale pytanie jak dlugo. Po mojej jezdzie wyczynowej padl mi simmering na wale-niestety od strony skrzyni. Lubryfikator drogi nie jest a przynajmniej uspokoi moje sumienie. Nie usmiecha mi sie panowanie kasy w zawory, gniazda, uszczelniacze i ten caly kram.

A co ma do tego hydrauliczna regulacja? Chodzi o wytrzymalosc gniazd, prowadnic i samych zaworw. To ze hydraulika dostosuje luz to ok ale gniazda nie sa wieczne tzn nieskonczone. Jezeli wybijaja sie regularnie to ok ale szelkie niejednorodnosci prodadza do ucieczki potrzebnej nam wszystkim matki-kompresji.
Ostatnio zmieniony 30 paź 2014, o 19:47 przez olo79, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2030611F274860 do roboty i cos na niedziele ZFA126A0003105432
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

olo79, wiesz .. tak na marginesie .. to po co nas zapytałeś skoro już wcześniej postanowiłeś to zamontować ?? A z mojego doświadczenia (posiadam uprawnienia na montaż LPG .. aczkolwiek teraz nie praktykuję) są silniki które się nadają do konwersji i są takie które się nie nadają .. i żadne czary mary pod tytułem lubryfikator nie pomogą. Mercedes jest w grupie nadającej się , bo to solidny motor . Jak nie masz co z kasą robić, doinwestuj forum :D , ale nie baw się w coś co kilkoma kroplami iluzorycznie ma wspomóc silnik .. a przy przedawkowaniu (o co nie jest wcale trudno) zapcha katalizator etc....
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Michal1980
Użytkownik
Posty: 102
Rejestracja: 19 wrz 2013, o 09:19
VIN:
Lokalizacja: WKZ

lpg-olej

Post autor: Michal1980 »

Już bez zakładania nowego tematu.
A prawda to ,że przy LPG silnik bierze więcej oleju??
Mi się nie podoba trasa -jazda z prędkością 100-160 a i potrafi 1l na 1000km .
W mieście wszystko OK
Normalne to????
Michał - Mercedes W203 c240- 2.6 V6- 170
VIN WDB2030611F007134
album_personal.php?user_id=9311
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Wszystko zależy od stanu silnika. Nie jest powiedziane , że gaz jest winny.
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Michal1980
Użytkownik
Posty: 102
Rejestracja: 19 wrz 2013, o 09:19
VIN:
Lokalizacja: WKZ

Post autor: Michal1980 »

Właśnie dlatego pytam.
Czy to normalne ? Jak ocenić ten stan silnika?Ma 310 tys przebiegu(prawdziwy) Może wcale to nie wina LPG.
Michał - Mercedes W203 c240- 2.6 V6- 170
VIN WDB2030611F007134
album_personal.php?user_id=9311
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Dobrze zbadać stopień kompresji. Stan uszczelniaczy zaworowych . To tak ogólnie .. Koledzy znający lepiej te silniki może coś dodadzą ..
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
olo79
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 24 sty 2013, o 21:06
VIN:
Lokalizacja: Katowice GE

Post autor: olo79 »

Kupilem bo tak doradzil mi mechanik. Dozujac 1:1000 raczej nic nie zapcham. Owszem lepszym rozwiazaniem byloby BRC plug&play z mozliwoscia mieszania gazu i benzyny, ale niestety za rada gazownika dalem sobie wepchnac zwykly BRC Sequent. Co do tematu to nie chodzi o to czy silnik wytrzyma gaz bo w to nie watpie-zwlaszcza ze insalacja gazu chodzi dosc dobrze-ale o to jak wydluzyc jego eksploatacje. I nie o to czy bedzie chodzil a jak bedzie chodzil. Chcialbym sprostowac ze dobrze wyregulowany gaz silnikowi nie szkodzi - jedyne co dostaje po d.. to glowica. Nie chce miec za dwa lata silnika z klepiacymi zaworami, pozerajacego przez wywalone prowadnice i uszkodzone gniazda olej. Tymbardziej ze mam gdzie jezdzic i czesto zamiatam na ostatnim biegu pod czerwone na obrotomierzu. I tu nasowa sie pytanie-gdzie to podpiac. Ma ktos moze jakis sprytny schemat przepustnicy do M112 i kolektora dolotowego?
WDB2030611F274860 do roboty i cos na niedziele ZFA126A0003105432
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

olo79 pisze:czesto zamiatam na ostatnim biegu pod czerwone na obrotomierzu.
No i tutaj raczej jeżdżąc na gazie odpuścił bym na Twoim miejscu, bo taki styl jazdy plus gaz równa się kłopoty i wtedy lubryfikator Ci nie pomoże. :nie:
CL203 WDB2037461A802397
olo79
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 24 sty 2013, o 21:06
VIN:
Lokalizacja: Katowice GE

Post autor: olo79 »

I dlatego sie ciesze ze to byla instalacja na niemcy i ten rzemieslnik nie mogl calkowicie marketingowo sie popisac. Chodzi mi o to ze nie mogl jak w Polsce zakladac co chce tylko mosial zalozyc caly kit z BRC. Widac musze sie przestawic i klikac powyzej 4000 na bezyne. Swoja droga moze Sequent daje taka mozliwosc? Wie ktos?
WDB2030611F274860 do roboty i cos na niedziele ZFA126A0003105432
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Prawdę mówiąc jak rozważałem gaz też byłem za lubryfikatorem jakoś tak podprogowo. :rotfl:

[ Dodano: 2014-11-06, 19:00 ]
Prawdę mówiąc jak rozważałem gaz też byłem za lubryfikatorem jakoś tak podprogowo. P :rotfl:
CL203 WDB2037461A802397
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG - Nowy dział!!!”