M271 zjada olej na LPG.
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 37
- Rejestracja: 8 kwie 2019, o 16:04
- VIN: WDB2030461A784403
- Lokalizacja: Rzeszów
M271 zjada olej na LPG.
Mam następujący problem. Auto od ostatniej wymiany oleju po 2000 km zjadło 1,5l oleju. Zrobiłem dolewkę do pełnego stanu a nastepnie jezdziłem 650km tylko na benzynie i nie ubyło oleju ani grama. Teraz gdy znów wróciłem na LPG to po 260km ubyło już 0,2l oleju. Na stacji diagnostycznej spaliny OK mierzone na LPG. Olej Motul 8100 5w40. Brak wycieków oleju,dolna odma wymieniona na nową.Hmmm... nie wiem co jeszcze? Auto 1.8K 143hp. Ludzie jakoś mają LPG w tych silnikach i robią dolewkę 1l na 10000km a u mnie wychodzi 1l na 1000km to trochę nieopłacalne przy cenie oleju 42zł za 1l. Jakieś pomysły?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3377
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: M271 zjada olej na LPG.
Pomiar kompresji z próbą olejową...
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: M271 zjada olej na LPG.
Na LPG ubywa więcej oleju, ponieważ LPG nie miesza się z olejem zwiększając jego objętość. Silnik zużywa tyle samo oleju na LPG, co na benzynie. Na LPG oleju ubywa, ale za to jest on w lepszym stanie (nie jest rozrzedzany benzyną).
Może mocno ,,ciśniesz" swój silnik i dlatego ma zwiększone zużycie oleju.
Ale kompresję w cylindrach możesz sprawdzić.
Może mocno ,,ciśniesz" swój silnik i dlatego ma zwiększone zużycie oleju.
Ale kompresję w cylindrach możesz sprawdzić.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
-
- VIP
- Posty: 37
- Rejestracja: 8 kwie 2019, o 16:04
- VIN: WDB2030461A784403
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: M271 zjada olej na LPG.
To samo powiedział mi dzis gazownik. Kompresję mierzyłem i bylo 13.5 bara. Czyli wyglada na to, że mam pierścienie do roboty
-
- VIP
- Posty: 2136
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: M271 zjada olej na LPG.
Mam pewną teorię. W m271 mierząc olej np rano, może być go więcej, mierząc chwilę po zgaszeniu, o wiele mniej. A to dlatego, że zaworek zwrotny w podstawie nie trzyma i olej z filtra po dłuższym postoju trafia do miski.
Wymieniłem 5 takich zaworków w pięciu podstawach i żaden stary nie trzymał.
Kompresja 13,5 to w porządku. A może uszczelniacze puszczają?
Wymieniłem 5 takich zaworków w pięciu podstawach i żaden stary nie trzymał.
Kompresja 13,5 to w porządku. A może uszczelniacze puszczają?
Ostatnio zmieniony 4 maja 2020, o 11:33 przez polofix, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: M271 zjada olej na LPG.
Al Capone, to silnik benzynowy, tak więc kompresja dobra. Musiałbyś coś robić gdyby wynosiła poniżej 11.
Silnik zawsze zużywa olej, ponieważ pierścienie na tłokach zawsze puszczają olej, który jest spalony w czasie pracy.
Może faktycznie, jak napisał Polofix, uszczelniacze trochę oleju puszczają. Turbina też przepuszcza olej w zależności od jej stanu technicznego. Nie warto szukać dziury w całym. Pojeździj delikatniej i zobacz czy też bierze tyle samo oleju, co poprzednio.
Silnik zawsze zużywa olej, ponieważ pierścienie na tłokach zawsze puszczają olej, który jest spalony w czasie pracy.
Może faktycznie, jak napisał Polofix, uszczelniacze trochę oleju puszczają. Turbina też przepuszcza olej w zależności od jej stanu technicznego. Nie warto szukać dziury w całym. Pojeździj delikatniej i zobacz czy też bierze tyle samo oleju, co poprzednio.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
-
- VIP
- Posty: 2136
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: M271 zjada olej na LPG.
Turbiny on nie ma tylko kompresor.
Dochodzi jeszcze niesprawne odpowietrzenie skrzyni korbowej, które w tym silniku jest częstą awarią.
Dochodzi jeszcze niesprawne odpowietrzenie skrzyni korbowej, które w tym silniku jest częstą awarią.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: M271 zjada olej na LPG.
Al Capone napisał, że odpowietrzenie skrzyni wymienił.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
-
- VIP
- Posty: 37
- Rejestracja: 8 kwie 2019, o 16:04
- VIN: WDB2030461A784403
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: M271 zjada olej na LPG.
Już odpiwiadam na wszystkie sugestie. Dzięki za zainteresowanie tematem.
Tak jak pisze lechita dolną odmę zakładałem nówkę. Podstawę filtra też wyjmowałem i była na wymianie zaworka u pewnego mechanika z Youtuba w Krk.
Osobiście uszczelniacze bym odrzucił bo gdyby to one były winne olej palił by też przy jeździe na Pb. Dodaykowo podobno auto wtedy mocno dymi a ja nic takiego nie odnotowałem.
Słyszałem od jednego mechanika, że przy jeździe na Pb olej bierze tak samo tylko zastępuje go nie spalonym paliwem a LPG ponoć nie łączy się z olejem. Trudno mi się odnieść czy to farmazony czy fakty bo za mało jestem obeznany w temacie. Podobno też kompresja może być ok a sam pierścień olejowy(czy zgarniający? ) może być zuzyty.
Tak jak pisze lechita dolną odmę zakładałem nówkę. Podstawę filtra też wyjmowałem i była na wymianie zaworka u pewnego mechanika z Youtuba w Krk.
Osobiście uszczelniacze bym odrzucił bo gdyby to one były winne olej palił by też przy jeździe na Pb. Dodaykowo podobno auto wtedy mocno dymi a ja nic takiego nie odnotowałem.
Słyszałem od jednego mechanika, że przy jeździe na Pb olej bierze tak samo tylko zastępuje go nie spalonym paliwem a LPG ponoć nie łączy się z olejem. Trudno mi się odnieść czy to farmazony czy fakty bo za mało jestem obeznany w temacie. Podobno też kompresja może być ok a sam pierścień olejowy(czy zgarniający? ) może być zuzyty.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3377
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: M271 zjada olej na LPG.
Ostatnie zdanie o pojedynczym pierścieniu jest możliwe i się zdarza. Co do mieszania paliwa z olejem też się to zdarza ale głównie w dieslach użytkowanych na krótkich odcinkach (niedogrzany silnik), chociaż w benie też jest taka możliwość. Co do uszczelniaczy to jak masz dobrego kata to w spalinach nie zobaczysz niebieskiego dymu.
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: M271 zjada olej na LPG.
Al Capone, na temat ,,utrzymywania się stałego" poziomu oleju w silnikach benzynowych, znajdziesz wiele artykułów wyjaśniających to zjawisko (np. w Internecie). Uważam, że wyjaśnienia te są logiczne.
W dieslach występuje takie zjawisko, ale dotyczy to silników z dopalaczami sadzy, które jeżdżą na krótkich trasach.
Mój diesel też zużywa olej i traktuję to jako normalny efekt eksploatacji. A że drogi, no cóż, dobry olej kosztuje. Poszukaj odpowiedzi dlaczego na LPG Twój silnik ,,zużywa więcej" oleju niż na benzynie. Przecież to jest ten sam silnik, a jedynie rodzaj paliwa zmienia się i wtedy zauważasz różnicę.
W dieslach występuje takie zjawisko, ale dotyczy to silników z dopalaczami sadzy, które jeżdżą na krótkich trasach.
Mój diesel też zużywa olej i traktuję to jako normalny efekt eksploatacji. A że drogi, no cóż, dobry olej kosztuje. Poszukaj odpowiedzi dlaczego na LPG Twój silnik ,,zużywa więcej" oleju niż na benzynie. Przecież to jest ten sam silnik, a jedynie rodzaj paliwa zmienia się i wtedy zauważasz różnicę.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
-
- VIP
- Posty: 2136
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: M271 zjada olej na LPG.
Al. Capone, co do kosztów oleju nie potrzeba kupować drogiego. Wystarczy wejść w listę bevo, wpisać normę i kupić taki olej, który będzie dopuszczony przez MB i który będzie kosztował np. 15-20zł/ litr. Zasilisz wtedy swój budżet a nie firmy, która ten olej produkuje i wydaje fortunę na jego reklamę.
Wierzyć mi się nie chce, że przy takiej kompresji jest taka różnica w zużyciu oleju na LPG/benzynie. Przecież to jak byś zrobił ze 4000km, to byś zamiast oleju miał benzynę w silniku.
Wierzyć mi się nie chce, że przy takiej kompresji jest taka różnica w zużyciu oleju na LPG/benzynie. Przecież to jak byś zrobił ze 4000km, to byś zamiast oleju miał benzynę w silniku.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853