Problem ze świeća ? wtryskiwaczem gazu ?

Wszystko na temat instalacji LPG w C klasie

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Setuza
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 23 kwie 2013, o 13:06
VIN:
Lokalizacja: Bytom

Problem ze świeća ? wtryskiwaczem gazu ?

Post autor: Setuza »

Witam od niedawna mam malutki problem z moim MB(c180 163km - automat + LPG) a mianowice: jadąć jeszcze na benzynie wcisnąłem dosyć mocno gaz (prawie do ziemi) aby wyorzedzic inny samochód i podcas tego manewru auto przełączyło mi sie na gaz i wyskoczył mi check i auto palilo na 3 cylindry miałem akurat przy sobie komputer zatrzymałem sie podpiąłem i błąd PO304 węć mówie cewka padła błąd skasowałem włączam auto na benzynie i działa normalanie przełączam na gaz i odrazu błąd i praca na trzy cylindy więć skasowałęm błąd i pojechałem na benzynie. Wieczorm pod domem zamieniłem cewki miejscami i ta sama sytuacja błąd na czwartym cyindrze (świece mam beru platinium wymienione rok temu) zadzwoniłem do firmy która zakładała mi gaz i opowiedziałem im wszystko i mowią mi to skoro świece był wymieniane i nie jest to cewka i problem jest tylko na gazie to padł wtryskiwacz. umówiłem sie z nimi na jego wymiane pojechałem do nich po 4 dniach przełączamy na gaz w celu sprawdzenia i odziwo wszystko działa i na gazie i na benzynie zero błędów itp. zamienilimi tylko miejscami wtryski z 4 na 1 i odwrotnie jeździłem tak 2 tygodnie i nic w między czasie zamieniłem też swiece miejscami z 1 na 4 i po ok. 3 tygodniach ta sama sytuacja wyprzedzam auto na wysokich obrotach zmienił mi sie na gaz i błąd lecz tym razem na cylindrze nr.1 . skasowałęm go i jest ok auto jeździ lecz chce wyeliminować ten problem przejechałęm już na tym gazie ok 70000km bez remontów usłyszałem również , że skoro wtrysk działą to będzie działał nie ma tak że on się zawiesi czy, że raz działa a raz nie. Jest ktoś wstanie pomóc czy to napewno tylko świeca lub wtrysk ? niechciałbym wymieniać sprawnych elementów Z GÓRY DZIEKI ZA POMOC
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Setuza, listwa wtryskiwaczy gazowych nie jest droga. Pewnie sie powoli kończą. Przy podobnym przebiegu przy podobnej sekwencji w innym aucie wymienialem parownik i listwę. Wiem że by jeszcze pochodziły, ale też byly problemy od czasu do czasu. Wymiana zestawu naprawczego i calego parownika jest zbliżona cenowo. Może membranę masz już twardą i nie podaje wystarczająco gazu przy naglym otwarciu przepustnicy :bezradny: A może tez powoli się kończą wtryskiwacze. Ja na Twoim miejscu wymienilbym komplet. Wówczas byś miał prawie świeżą instalke na kolejne kilometry.

[ Dodano: 2014-03-15, 10:21 ]
Poza tym jak wymienisz jeden wtrysk to zaraz odezwie się nastepny. One nie są drogie wiec tu byłbym za kompletem
Ostatnio zmieniony 15 mar 2014, o 10:22 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
Setuza
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 23 kwie 2013, o 13:06
VIN:
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Setuza »

Listwa + parownik + wtryskiwacze to pewnie z 1200-1400zł wydam, a nie wiem czy jest taka potrzeba. Gdy byłem u mojego gazownika stwerdził, że wszystko działa poprawnie. Chyba zaczne od wymiany świec i zobacze co dalej. Można jakoś sprawdzić zużycie wtryskiwaczy? koszt 4 to ok. 1000zł
Ostatnio zmieniony 15 mar 2014, o 10:37 przez Setuza, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Sluchaj...... po tym co opisujesz oznacza ze coś Ci się kończy i w koncu padnie. Pewnie jeszcze kilka tysiecy przejesziesz. A co masz za instalację, ze taką sumę podajesz?


Z drugiej strony to byś sobie stopkę z autem dorobił.

[ Dodano: 2014-03-15, 11:11 ]
Sprawność układu gazowego można sprawdzić podpinajac interfejs i wybierając się na przejażdżkę, w trakcie której mozna przetestować te duże obciążenia.

[ Dodano: 2014-03-15, 11:49 ]
Nie wiem skad Ci się wzięła ta cena skoro pojedynczy wtryskiwacz kosztuje ok. 80zł, a parowniki ok. 300zł. :bezradny: Średnie ceny wzięte z allegro nowych podzespołów. :bezradny:
Setuza
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 23 kwie 2013, o 13:06
VIN:
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Setuza »

hmm mam instalacje BRC wtryskiwacze "stary model" z żółtym kolorem, szukałem na allegro to koszt 200-220 zł aczkolwiek jeden koleś niby nowe miał po 80zł u gazownika wrtyskiwacz + wymiana wołali 270zł. szczerze nienam cen podzespołów gazowych chyba się jednak zainteresuje :)
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Setuza, pojedynczo są droższe. Jak masz jakie stare, to może warto włoży jakie nowsze i dobrze zestroić. A parownik kosztuje ok. 300 jak powiedziałem. Owszem do tego dochodzi robocizna, ale przez te 70kkm wystarczająco zaoszczędziłeś na PB, aby teraz nie żałować na nowe podzespoły.
Setuza
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 23 kwie 2013, o 13:06
VIN:
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Setuza »

instalacja ma ok.4 lata więc chyba mega stara nie jest a zadowolony z niej jestem bardzo, nigdy nic przy niej nie robiłem (oprócz filtrów oczywiście. Dzieki za rady pozdrawiam.
stasiu12
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 1 kwie 2014, o 11:48
VIN:
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: stasiu12 »

Ja miałem podobny problem, przy gwałtownym przyspieszaniu wypada zapłon i odłącza cylinder, po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wraca do normy. Jest to typowy objaw padającego wtryskiwacza. W przypadku BRC wymiana listwy jest bezsensu, tam się nie ma co popsuć zwykły kawał aluminium z nawierconymi otworami w które wsuwa się wtryskiwacz. Wymienić można wtryskiwacz samemu, nic nie trzeba programować, po prostu odkręcamy stary i zakładamy nowy i auto śmiga. Problem jest jedynie z ceną 220zł, może wie ktoś gdzie można kupić taniej.
C200 kompresor 163 PS 2001 r.
Michal1980
Użytkownik
Posty: 102
Rejestracja: 19 wrz 2013, o 09:19
VIN:
Lokalizacja: WKZ

Post autor: Michal1980 »

Ja też miałem problem z nagłym przyśpieszaniem daje buta auto przyśpiesza i tu CHECK i jazdy niema.Mam BRC .Wymieniłem cewkę na 4 cylindrze świece przewody i Merc jeżdzi GIT. Pozdrawiam
Michał - Mercedes W203 c240- 2.6 V6- 170
VIN WDB2030611F007134
album_personal.php?user_id=9311
siniak1974
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 22 kwie 2014, o 13:31
VIN:
Lokalizacja: NYSA

Post autor: siniak1974 »

Witam
Ja do dzisiaj mam problem z gazem w moim mercedesie W 203.
Mercedesa sprowadziłem z Włoch i był zagazowany instalacją Tartarini.
Przy hamowaniu na przejściu dla pieszych zaczyna mi wariowac,tak jakby palił na 3 cylindry,a ponieważ że niema w moim mieście dobrego gazownika to proszę o pomoc.
Po podłączeniu interfejsu made in china pokazuje błąd P0101(niby przepływomierz).
Silnik tylko wariuje na lpg
pozd
Mercedes W203 KOMPRESOR 2.0 LPG 2001 r
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

siniak1974, no to odpowiedź masz sam......... instalacja powoduje problem. Ja bym wymienił świece i skontrolował cewki. Moim zdaniem trzeba jednak udać się do gazownika. Nie wiem , czy ta instalacja jest znana u nas i jeszcze w jakim jest stanie.
Setuza
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 23 kwie 2013, o 13:06
VIN:
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Setuza »

Witajcie bylem u gazownika i okazalo sie ze mam uszkodzony reduktor gazu poniewaz podaje cisnienie zamiast 1,5 to 3 i faktycznie od wymiany reduktora nie wyskoczyl mi blad i gazu nie czuc i niby jest git ale....... od tego czasu jak ruszam (mam automat) co kilka startow mam takie szarpniecie czasami po zatrzymaniu auto na stopie rowniez mi szarpnie , stoje dam na luzi dodaje gazu to czuje jak szarpie, wymienilem swiece , cewki pozamienialem miejscami i nic ciagle to samo a odpowiedz gazownika u mnie na komputerze jest ok moze wtryski gazu moze listwa musialby pan wszystko to wymienic zalamuja mnie takie odpwiedzi Dodam ze problem jest tylko na gazie. Sprostowanie do mojego postu wyzej , Zrobilem na tej instalacji 100000 km .
Ostatnio zmieniony 5 maja 2014, o 21:18 przez Setuza, łącznie zmieniany 2 razy.
magneto
VIP
Posty: 79
Rejestracja: 17 maja 2012, o 17:21
VIN:
Lokalizacja: Płock

Post autor: magneto »

Miałem podobny problem z wypadającym zapłonem na jednym cylindrze przy szybkim przyśpieszaniu,i silnik pracował na 3 cylindrach.U mnie przyczyną było to że gwałtowny przepływ gazu przy przyśpieszaniu powodował obniżenie temperatury parownika a co za tym idzie gazu podawanego do wtryskiwacza i jego "wypadanie".Warto podpiąć kompa i pojeżdzić gwałtownie przyśpieszając obserwując tp gazu na listwie.Typowy błąd to nieprawidłowe podpięcie reduktora do układu chłodzenia lub za mała wydajność cieplna reduktora,i nie ważne że ktoś powie że ma reduktor np. do 300 km a silnik 100km,ważne jak wychodzi tp gazu przed wtryskiem. Może warto zwrócić uwagę na to gazownikowi
C 200 kompresor 2.0 Avantgarde 2002r
WDB2032451f251928
Setuza
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 23 kwie 2013, o 13:06
VIN:
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Setuza »

Zmieniłem gazownika pojechałem do innego ledwo co podłączył auto pod komputer okazało się, że mam mapy wgrane z całkiem innego silnika i to był podstawowy problem !! przy okazji podłączył mi inaczej instalacjęgazową o ile dobrze pamiętam to w sposób taki, żeby komputer pobierał informację z czujnika wałka rozrządu a nie z cewki potem komputer sam sobie stworzył mapę jak auto pracuje na benzynie i wczytali to do gazu i mam po problemie od ponad dwóch miesiecy wszystko gra :)
irekgaz
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 12 kwie 2011, o 21:52
VIN: WDB2030351A335004
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: irekgaz »

Wypadania zapłonów i szarpnięcia :zly: mogą być spowodowane mnóstwem powodów. Sam jestem użytkownikiem gwiazdy i wiem że ta marka bardzo wymaga wiedzy i doświadczenia od gazownika. Pomijając stan świec i cewek, przewodów (jeśli są) zapłonowych podaję kila przyczyn od strony instalacji gazowych.
Przyczyny : króćce wwiercone zbyt daleko od wtryskiwaczy benzynowych (powyżej 5 cm, najlepiej ok 1 cm), węże do wtryskiwaczy skrajnie długie i nierówne , np powyżej 25,30cm, wtryskiwacze zbyt wolne (najlepsze hany lub baracudy, matrixy i ac w ostateczności), reduktor stary lub mało wydajny przy nagłych depnięciach - trzeba obserwować w trakcie jazdy, bo mapki mogą być idealne a duże chwilowe spadki ciśnienia. Do tego trzeba dodać efekt starzenia i zabrudzenia reduktora i wtryskiwaczy gazowych. Do tego jeszcze kwestia ustawienia (w elektronice) cut-of w reduktorach - czyli opróżnianie ciśnieniach po przegazowaniu. To po krótce kilka rzeczy co przychodzi mi do głowy.
Pozdrawiam :usmiech:
www.autocentergaz.pl
W210 E200K Pb+LPG
W203 C180 Pb+LPG
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG - Nowy dział!!!”