Szarpie, wypada jeden cylinder - M271 olej w wiązce silnika
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 lip 2022, o 12:50
- VIN: WDB2032461F305086
Szarpie, wypada jeden cylinder - M271 olej w wiązce silnika
Witam.
Poszła mi ostatnio uszczelka pod pokrywą ( W203 1,8 kompresor), zalało olejem świece i koncówki zewek, samochódjest zagazowany. Przyzczyną tego byłoi szarpanie samochodu i chodził jakby na trzech garach. Przymyłem benzyna wszystki koncówki cewek do tego wymieniłem swiece na nowe, nadal było źle, ale już lepiej. Jedna z cewek miała rozwaloną koncówkę więc wymieniłem całą, cewkę. Troszkę jeździł dobrze i znowu szarpie. śmierdzi benzyną/gazem jakby go zalewało.Czy powinienem wymienić wszystkie koncówki cewki bo były zabrudzone olejem i bedzie przebicie, czy może nawet całe cewki? Dodam że gaz niedawno był serwisowany, nowe wtryskiwacze, filtry, do tego przy tych objawach na wszelki wypadek pojechałem jeszcze raz żeby się upewnić czy wszystko ok z dawkami. Tę cewkę znalazłem bo było łatwo, poprostu odcinało ją na postoju a teraz to tylko czasem i jak jadę pod obciążeniem. Poza tym głównie tylko czuć jakby nie dopalał a szarpanie to od czasu do czasu.
Poszła mi ostatnio uszczelka pod pokrywą ( W203 1,8 kompresor), zalało olejem świece i koncówki zewek, samochódjest zagazowany. Przyzczyną tego byłoi szarpanie samochodu i chodził jakby na trzech garach. Przymyłem benzyna wszystki koncówki cewek do tego wymieniłem swiece na nowe, nadal było źle, ale już lepiej. Jedna z cewek miała rozwaloną koncówkę więc wymieniłem całą, cewkę. Troszkę jeździł dobrze i znowu szarpie. śmierdzi benzyną/gazem jakby go zalewało.Czy powinienem wymienić wszystkie koncówki cewki bo były zabrudzone olejem i bedzie przebicie, czy może nawet całe cewki? Dodam że gaz niedawno był serwisowany, nowe wtryskiwacze, filtry, do tego przy tych objawach na wszelki wypadek pojechałem jeszcze raz żeby się upewnić czy wszystko ok z dawkami. Tę cewkę znalazłem bo było łatwo, poprostu odcinało ją na postoju a teraz to tylko czasem i jak jadę pod obciążeniem. Poza tym głównie tylko czuć jakby nie dopalał a szarpanie to od czasu do czasu.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3372
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Szarpie, wypada jeden cylinder
Fajki od świec jak pływały w oleju to lepiej wymienić.
Spraw sobie jakiś interfejs typu ELM327 na BT (np. Vgate Icar2 ładnie współpracuje z tym silnikiem a kosztuje tyle co dobra flaszka) i w Twoim silniku podstawowe rzeczy sprawdzisz oraz łatwiej będzie szukać przyczyn.
Spraw sobie jakiś interfejs typu ELM327 na BT (np. Vgate Icar2 ładnie współpracuje z tym silnikiem a kosztuje tyle co dobra flaszka) i w Twoim silniku podstawowe rzeczy sprawdzisz oraz łatwiej będzie szukać przyczyn.
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 lip 2022, o 12:50
- VIN: WDB2032461F305086
Re: Szarpie, wypada jeden cylinder
Dzięki wielkie za info. Pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 lip 2022, o 12:50
- VIN: WDB2032461F305086
Re: Szarpie, wypada jeden cylinder
Podłaczyłem i o dziwo działa.
|Błędy:
P2046
P2029
P2038
P2022
P0130
P0136
P0141
Te błędy od sondy to od dawna (mechanik wymienił sondę a wtyczka była olejem zalana i g... pomogło). Co do zapłonu to nie mam pomysłu, jest słąby i i czasem gaśnie (tylko na gazie ) ale chla i benzynę i gaz, gazu to 15-16l w trasie Przemyłem wszystko benzyną, nawet jedna cewkę wymieniłem, wtyczki cewek też przemyłem bo były olejem zachlapane. Wydawało się że wszystko ok bo na początku nie gasł ale z powrotem to samo. Swiece wymienione, cewki przemyte w tym jedna nowa, co teraz powinienem przewody powymieniać? a może wszystkie cewki nowe?
|Błędy:
P2046
P2029
P2038
P2022
P0130
P0136
P0141
Te błędy od sondy to od dawna (mechanik wymienił sondę a wtyczka była olejem zalana i g... pomogło). Co do zapłonu to nie mam pomysłu, jest słąby i i czasem gaśnie (tylko na gazie ) ale chla i benzynę i gaz, gazu to 15-16l w trasie Przemyłem wszystko benzyną, nawet jedna cewkę wymieniłem, wtyczki cewek też przemyłem bo były olejem zachlapane. Wydawało się że wszystko ok bo na początku nie gasł ale z powrotem to samo. Swiece wymienione, cewki przemyte w tym jedna nowa, co teraz powinienem przewody powymieniać? a może wszystkie cewki nowe?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3372
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Szarpie, wypada jeden cylinder
Jak miałeś olej we wtyczce sondy to sobie zobacz wtyczki od elektromagnesów bo olej nimi wali w wiązkę i idzie wiązką dalej, może nawet dojść do złącza ECU i potem się dzieją dziwne cyrki - sprawdzić, wymyć z oleju, skasować błędy i zobaczyć które wrócą (są specjalne adaptery do cieknących elektromagnesów żeby olej nie szedł w wiązkę).
Co do LPG - na 99,5% jest źle wyregulowana instalacja - ogarnąć najpierw problemy z zasilaniem Pb, pojeździć trochę na benie żeby autoadaptacja wróciła do normy a potem prawidłowo ustawić LPG.
Kody patrzyłem na szybko i ta konfiguracja może wskazywać jeszcze na problem z przepływką i przepustnicą ale najpierw ogarnij to co w pierwszym zdaniu napisałem bo to może być tylko następstwo zalanej olejem wiązki.
Co do LPG - na 99,5% jest źle wyregulowana instalacja - ogarnąć najpierw problemy z zasilaniem Pb, pojeździć trochę na benie żeby autoadaptacja wróciła do normy a potem prawidłowo ustawić LPG.
Kody patrzyłem na szybko i ta konfiguracja może wskazywać jeszcze na problem z przepływką i przepustnicą ale najpierw ogarnij to co w pierwszym zdaniu napisałem bo to może być tylko następstwo zalanej olejem wiązki.
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 lip 2022, o 12:50
- VIN: WDB2032461F305086
Re: Szarpie, wypada jeden cylinder
Dzięki wielkie. Pozdrawiam
EDIT
Rzeczywiście wtyczka elektromagnesu cała w oleju, jestem w szoku jak to tam zawędrowało (kapilara ) z wierzchu nic nie widać. Przemyjemy i zobaczymy.
Odpiałem, przeczysciłem i teraz na benzynie nie chodzi prawidłowo, jutro wymienie wiązki.
Może coś się stać jak bede tak jezdził?
Inaczej, czym grozi samoczynne wypiecie się wtyczki?
EDIT
Rzeczywiście wtyczka elektromagnesu cała w oleju, jestem w szoku jak to tam zawędrowało (kapilara ) z wierzchu nic nie widać. Przemyjemy i zobaczymy.
Odpiałem, przeczysciłem i teraz na benzynie nie chodzi prawidłowo, jutro wymienie wiązki.
Może coś się stać jak bede tak jezdził?
Inaczej, czym grozi samoczynne wypiecie się wtyczki?
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 lip 2022, o 12:50
- VIN: WDB2032461F305086
Re: Szarpie, wypada jeden cylinder
We wtyczce sterownika też jest olej, w twj wiekszej. Przemyłem benzyną ale chyba mnie czeka wymiana cołości? Umówiłem sie już u elektromechanika, tyle ze dopiero na 30.08
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3372
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Szarpie, wypada jeden cylinder
Zaolejoną wiązkę najlepiej wymienić bo żeby się w całości pozbyć oleju to by trzeba ją całą rozpruć a i tak nie wiadomo czy izolacja już się nie zaczęła rozpuszczać.
Cieknących elektromagnesów nie uszczelnisz - albo wsadzasz nowe albo stosujesz adaptery (poszukaj na allegro, 2 sztuki coś koło 70 zeta kosztują).
Złącza wymyć najlepiej zmywaczem do hamulcy. Co do oleju we wtyczce sterownika może być tak że olej jest już też w sterowniku niestety. Jak pozbycie się oleju z wiązki za dużo nie pomoże to będzie jeszcze zabawa z ECU.
Aktualnie najlepiej autem już nie jeździć żeby nie powiększać zasięgu usterki.
Poszukaj na forum bo jest obszerny temat o tym problemie i jest podanych kilka rozwiązań.
I staraj się nie pisać posta pod postem tylko korzystaj z opcji edycji posta.
Cieknących elektromagnesów nie uszczelnisz - albo wsadzasz nowe albo stosujesz adaptery (poszukaj na allegro, 2 sztuki coś koło 70 zeta kosztują).
Złącza wymyć najlepiej zmywaczem do hamulcy. Co do oleju we wtyczce sterownika może być tak że olej jest już też w sterowniku niestety. Jak pozbycie się oleju z wiązki za dużo nie pomoże to będzie jeszcze zabawa z ECU.
Aktualnie najlepiej autem już nie jeździć żeby nie powiększać zasięgu usterki.
Poszukaj na forum bo jest obszerny temat o tym problemie i jest podanych kilka rozwiązań.
I staraj się nie pisać posta pod postem tylko korzystaj z opcji edycji posta.
-
- VIP
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 wrz 2023, o 00:31
- VIN: WDB2037461A605790
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Szarpie, wypada jeden cylinder - M271 olej w wiązce silnika
Zastanawiam się nad wymianą wiązki. Używki chodzą po 100-200 zł, tylko pytanie czy taka "nowa" wiązka coś pomoże? Czy np lepiej rozbebeszyć własną, usunąć olej, posprawdzać izolację i przewodzenie, a potem zwinąć ją od nowa i po prostu kupić adaptery do kabli elektromagnesów?
'03 CL203 C180 Kompressor WDB2037461A605790
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3372
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Szarpie, wypada jeden cylinder - M271 olej w wiązce silnika
Zależy czy olej już dopłynął do ECU. Bo jeśli tak, to adaptery i nowa wiązka lub prucie starej nic nie dadzą.
-
- VIP
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 wrz 2023, o 00:31
- VIN: WDB2037461A605790
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Szarpie, wypada jeden cylinder - M271 olej w wiązce silnika
Jutro się tam dobiorę to się okaże. Jeszcze kwestia teoretyczna - adaptery to po prostu przedłużki (z podobno bardziej hermetycznym gniazdem niż pierwotne wtyczki). Wystarczyloby przedłużyć standardową wiązkę do elektromagnesów tak, aby zaraz za kostką przewody szly w górę zamiast opadać. Wtedy olej będzie skapywał zamiast wlewać się w peszle itd.. To są tylko dwa kable na stronę. Dobrze myślę, czy te adaptery mają jakieś dodatkowe magiczne właściwości?
'03 CL203 C180 Kompressor WDB2037461A605790
-
- VIP
- Posty: 2136
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Szarpie, wypada jeden cylinder - M271 olej w wiązce silnika
Olej płynie w środku kabla, przez miedziane żyły. Obwód musi być przerwany. Adaptery przerywają drogę oleju. Zamiast adaptera można uciąć przewody i je zlutować. Lut spowoduje, że w środku żyły się zasklepią i olej nie idzie. Niektórzy przecinają przewody i zakładają zwykłe konektory, ale robi się po czasie syf w tym miejscu.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853