Wybaczcie..

Wszystko na temat instalacji LPG w C klasie

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

jarod32 pisze:a jak trafi na pechowca, to cegła na łeb w drewnianym kościele spadnie
Dokładnie tego powiedzenia chciałem użyć przy wczorajszej wypowiedzi. :haha: Ejj nie grzeb mi w głowie dobra. :haha: Jednak jakoś mi sie nie skleił z tym czynnikiem ludzkim. :mysli:

Oczywiście nie ma co popadać w paranoje ale warto myślę weryfikować pracę "gazowników" a już na pewno stan instalacji jak się ją nabywa, że tak powiem z pojazdem, żeby nie być potem zaskoczonym. :tak:

Pamiętam któryś odcinek Top Gear gdzie gościnnie był jakiś angielski komik, ja gościa jakoś tak nie kojarzę, i chłopaki darły z niego łacha, ze jeździ zagazowanym Roverem 75 czy jakoś tak. Gościu opowiadał, że furak mu się w końcu zapalił i spalił. Na pytanie "Czym jeździ teraz?" odpowiedział ... "Roverem 75 z gazem" . :haha: Kupił drugiego u tego samego dealera i zagazował. :haha: Twardziel. :haha:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

W UK jest ciut inaczej .. Tam LPG możesz sobie sam wstawić i nic nikomu do tego. Diagnostę na MOT interesuje tylko twoja emisja i jak jest ok to gitara . Jest też seria udogodnień jak np . zezwolenie na wjazd do wielu miast /centra ścisłe/ gdzie dla innych są ograniczenia .. itd...
Wpis w dowodzie o przeróbce DVLA robi na podstawie deklaracji właściciela pojazdu.
przykład:
http://www.ebay.co.uk/itm/LPG-AUTOGAS-C ... 3a89a939c4
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

No proszę. Nie wiedziałem. Ciekawe. :tak:

Chcę dorzucić coś jeszcze w tym temacie, bo jak się powiedziało A publicznie, to trzeba teraz skończyć a nie jestem typem, który zamiata sprawy pod dywan i pali potem głupa, że buły nie ma. :tak:

Kwestia ostatniej wypowiedzi Loneraider'a z 06.02.2014r bodaj z 21.25ć. Otóż z wielu względów NIE MOGĘ się do niej odnieść na wprost na forum. Popełniłem merytoryczny błąd, używając ich jako argumentów w dyskusji a nie powinienem tego robić. Sprawa ma wiele warstw niestety i to był mój błąd. Starość. Żałuję. :mysli:

Natomiast mogę powiedzieć, ze suma sumarum dobrze, że Lon w taki właśnie sposób się w tym wątku wypowiedział, za co mu dziękuję. :ok:

Wylało się ... musi wyschnąć. Kropka. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

V126, no nie sądziłem, że w jakiś sposób ubodę słowem "chłopie"........ to zwrot w mowie potocznej i nie miałem zamiaru Ci w jakiś sposób dokuczyć. Powracając do sprawy....... to już takie teoretyczne rozważania. Instalacja lpg przeważnie jest montowana w uzywanych pojazdach, ktorych stan jest różny. Nie spotkałem się ze statystykami....... no chyba że sam znalazłeś takie ........, które by podawaly konkretnie ile aut LPG płonie rocznie, a ile z tylko PB. Ponadto trzeba uwzględnić wśród tych palących się z LPG, ile konkretnie spłonęło faktycznie ze względu na instalację. Wszystkie przypadki samochodów ktore się zapaliły i które znam to PB. Oczywiście nie jest to argumentem, ale to co Ty podajesz to też żaden konkret. Jesteś po prostu uprzedzony do LPG i tyle. Z cegłą i kościołem......... no tak :mysli: Titanic też miał być niezatapialny :haha: wszystko tak, ale nadal to żaden argument. :hyhy:

[ Dodano: 2014-02-09, 09:12 ]
Upsss jeden przypadek znam z lpg .... auto ze wschodu...... ale nie wiem czy przyczyną zapłonu było akurat lpg.

[ Dodano: 2014-02-09, 09:15 ]
Chyba że założymy że skoro pali się auto posiadające lpg , to znaczy że to napewno wina lpg ........ ale to chyba byłoby przesadą.
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

supi, zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości tematu :D Samochody jako takie, a ZWŁASZCZA instalacje LPG są zabezpieczone przed statyką ... a jak ktoś galoty z syntetyku nosi to nie dziwota , że drzwi własnego pojazdu codziennie go traktują kilkoma tysiącami voltów :D

PS. Ostatni samochód w którym dano ciała w temacie statyki to była astra łod łopla ... jak się paliwko lało to statyka iskrzyła i buumm na tankszteli :D :wysmiewacz:

[ Dodano: 2014-02-09, 09:19 ]
i jeszcze jedna perełka z uk ...
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksi ... &_from=R40
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

jarod32 pisze:jak ktoś galoty z syntetyku nosi to nie dziwota , że drzwi własnego pojazdu codziennie go traktują kilkoma tysiącami voltów
Chyba, że płucze w płynie "K". :rotfl:
Ostatnio zmieniony 9 lut 2014, o 09:25 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Chyba że :D
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

V126, jak wnioskuję bezpośrednio z Twojego postu to poruszona przez Ciebie kwestia statyki odnosi się jeno do LPG. .... i nie ma wpływu na PB znaczy ewentualne opary PB?

A o tej cudnej elektryczności statycznej słyszałem bo w tym wieku już wypada ....... :wstyd: ..... Syrenka mnie "kopała" małpa jedna :censored: :haha:

[ Dodano: 2014-02-09, 10:21 ]
Allllbo 125p już dokładnie n8e pamiętam. ....... skleroza chyba :mysli: :wysmiewacz:
Ostatnio zmieniony 9 lut 2014, o 10:18 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Ostatnio zmieniony 17 lut 2014, o 16:34 przez jarod32, łącznie zmieniany 1 raz.
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Aet C200Kompr.
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 17 lut 2014, o 15:57
VIN: WDB2032421F586862
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Aet C200Kompr. »

Dobry temat gdzie wszyscy sceptycy mogą się wyżalić tekstami w stylu "spartaczona instalacja gazowa może wybuchnąć" :bravo:

Dodam np. że niefachowo naprawiane hamulce mogą zabić a niefachowo zamykane drzwi mogą połamać palce :glupek:
dobrze, że jest temat gdzie wszyscy mogą do woli przytaczać tego typu argumenty i dzięki temu nie robi się syf w innych postach :tak:
C200 Kompressor 1.8/163km 2004r. (Lift) Kombi
LPG

WDB2032421F586862
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Aet C200Kompr., polecam od poczatku......... :rotfl:
Aet C200Kompr.
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 17 lut 2014, o 15:57
VIN: WDB2032421F586862
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Aet C200Kompr. »

hehe no chyba za krótko jeszcze na forum jeszcze przebywam, żeby tutejszy regionalny humor zrozumiec ;)

mam wrażenie, ze wszystko zostało już w wątku napisane...

Co do samej butli jeszcze krótko to jako amator widzę tam co najmniej 3 systemy zabezpieczeń:

1) Po pierwsze jako zbiornik ciśnieniowy każda jest sprawdzana na szczelnośc ciśnieniowo + spoiny (można sprawdzic dokładnie ile jakich badań chodzi w grę)

2) W butli jest poduszka powietrzna regulowana pływakiem który odcina zawór przy tankowaniu. Poduszka powietrzna odpowiada pewnie za to, że nawet jeśli napełnimy butlę do pełna i wystawimy na słońce auto (lekko osiągniemy temp. powyżej 50st. to ciśnienie nie wzrośnie na tyle aby wywali zawór bezpieczeństwa)

3) sam zawór bezpieczeństwa, który jeśli już jakimś cudem ciśnienie w butli niebezpiecznie wzrośnie, wypierdzi nam (tylko nadmiar) na zewnątrz auta. (jeśli nie stoimy na ognisku to nie mamy się czeg obawiac)

Sama butla wykonana jest z blachy grubszej od najgrubszego elementu w autach osobowych blacha 5-6mm więc podczas wypadku elementy konstrukcyjne auta owiną się na niej jak sreberko na ferrero rocher :oczko:
C200 Kompressor 1.8/163km 2004r. (Lift) Kombi
LPG

WDB2032421F586862
greenwitch
VIP
Posty: 1175
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 10:32
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: greenwitch »

http://joemonster.org/filmy/60244/Proba ... auta_z_LPG

I co? I dupa, na złość nie wybuchło :/
Adam
Mercedes W203 2002 sedan Elegance
VIN WDB2030061A360421
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Bo nie wybucha :P
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
piasektt
VIP
Posty: 647
Rejestracja: 14 sty 2009, o 17:58
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piasektt »

Witam



Panowie powiedźcie mi czy jeżeli jest zainstalowana instalacja gazowa. To czy na wyświetlaczu pokazywane jest rzeczywiste spalanie gazu czy co?
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG - Nowy dział!!!”