Wyciecie Katalizatorów C320B+LPG

Wszystko na temat instalacji LPG w C klasie

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
jakubart
VIP
Posty: 43
Rejestracja: 24 lip 2008, o 15:16
VIN:
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: jakubart »

Dawno tu nie zagladalem, wiec moze wypowiem sie do konca na temat.
Magnaflow nie jest "chinolem" - made in usa. No a cana magnaflow to juz napewno nie chinol... nie sa to tanie czesci, ale w porownaniu z oryginalnymi np. katalizatorami sa bardzo tanie. Mam u siebie cos takiego: http://rpmotorsport.pl/auta/katalizator ... 16339.html nie ma zadnych bledow sond, po zamontowaniu nie wzroslo spalanie, silnik nie stracil mocy. Moge nawet powiedziec ze zrobil sie bardziej żwawy - zaczal chetniej reagowac na pedal gazu.
Tyle z mojej strony.
Awatar użytkownika
perzu126
VIP
Posty: 242
Rejestracja: 27 sie 2011, o 02:22
VIN:
Lokalizacja: Perzów

Post autor: perzu126 »

A czy po wycięciu katalizatora, nie wzrasta hałas, albo nie pojawiaja sie dziwne dzwięki przy określonych obrotach?
Star Diagnosis, okolice Kępna
W123 300D - Ex
W202 C220 Diesel WDB2021211A313360
A208 CLK 200Kompressor, bezdachowiec:)WDB2084441T098123
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

perzu126 pisze:A czy po wycięciu katalizatora, nie wzrasta hałas, albo nie pojawiaja sie dziwne dzwięki przy określonych obrotach?
Zapewne tak będzie. Katalizator jest elementem układu wydechowego, który został precyzyjnie dobrany do parametrów silnika.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
perzu126
VIP
Posty: 242
Rejestracja: 27 sie 2011, o 02:22
VIN:
Lokalizacja: Perzów

Post autor: perzu126 »

Gdyniak, wiem, że w starszych modelach, takich jak chocby mój, wycięcie kata wiąże się z różnymi dziwnymi hałasami w układzie wydechowym. W pewnych partiach obrotów pojawia sie metaliczny odgłos, który może się niektórym fanatykom tuningu podobać... Nie pomaga na to wspawanie trzeciego tłumika a tym bardziej strumienicy, bo niektórzy tez tak robią. Fabryczny katalizator ma bardzo wiele zalet jak dla mnie.
Star Diagnosis, okolice Kępna
W123 300D - Ex
W202 C220 Diesel WDB2021211A313360
A208 CLK 200Kompressor, bezdachowiec:)WDB2084441T098123
TENETA
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 19 maja 2011, o 20:12
VIN:
Lokalizacja: STRZELIN

Post autor: TENETA »

U też wypadał zapłon niby przez katalizatory już miałem je wymieniać ale pewna osoba mi podpowiedziała żeby sprawdził szczelność układu dolotowego. i okazało sie że to nie wina katalizatorów tylko uszczelek pod kolektorem dolotowym, wymieniłem je wyczysciłem dolot przepustnice i przy okazji zaślepiłem EGR i nie poznałem auta :) co do sprawdzenia szczelności najlepiej wpiąc się pod komputer i sprawdzic wskazania na wszystkich cylindrach potem najlepiej pryskac dookoła pokrywy dolotu oraz samego dolotu wd- 40 i sprawdzać czy wskazania sie zmieniają u mnie sie znieniały :) dodam że silnik to c240 z lpg :) pozdrawiam :hejka:

[ Dodano: 2012-02-29, 09:10 ]
a co do samych katalizatorów to mam sklep motoryzacyjny i uniwersalny kat przed sonde owalny lub płaski do benzyny od 0 do 3l pojemnosci kosztuje 220 zł :) podobno radzi sobie z sondami mercedesa
C 240 elegance sedan 00``mój :)
G 280 87``(przerobiony na off road )
C 200 kompressor (sport coupe) 04`` (Mamy)
olo79
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 24 sty 2013, o 21:06
VIN:
Lokalizacja: Katowice GE

Post autor: olo79 »

dorzucę swoje 3 grosze. Mialem problem z katem po jeździe na gazie LPG. Stara instalacja mieszalnik owa zabiła mi katalizator. Objawialo sie to tym, ze samochód nie chciał jechać ze stałym gazem, bo sie dusił. Przy lekkim przyspieszaniu lub z lekkim ujęciem gazu było dobrze. Nie wierzyłem kumplowi który mi mówił ze to kat, bo niby jaki to możne mieć wpływ. Jak wyjąłem kat to ceramika mi wyleciała. Zamiast malych otworkow bylo widac ze wszystko jest zapieczone i kawałki byly luźne. Zdecydowałem sie wiec wybić wszystko co bylo w srodku i zamontowałem spowrotem. Auto jeździło dobrze ale przy jakis 3000 obrotów chodziło bardzo glosno. Poprostu na tłumiku miałem puszke i spaliny mialy utrudniony przepływ. Zamieniłem kat na rurkę kupiona u tlumikarza i bylo OK.
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Te owalne katy uniwersalne się sprawdzają, więc polecam raczej rozwiązanie jak TENETA napisał wyżej bo koszt niewielki i to działa a masz kat jeśli nie wchodzisz w oryginał. :tak:

Wprawdzie nie mercu ale w RS4 B5 wpadłem po ostrej jeździe w taflę wody i katy poszły do nieba. Niestety w V6 były dwa, takie malutkie wyporfilowane do spodu nadwozia. Koszt w serwisie ... padłem krzyżem jak mi powiedzieli i to dwa razy. Znajomy od wydechów zaproponował mi te małe owalne uniwersalne katy, wtedy też za śmieszne pieniądze. Były niewielkie i w miarę płaskie więc podeszły jak nic i do dzisiaj jedżą z tego co wiem. Myślę, że do 203 podejda. :usmiech:
Ostatnio zmieniony 19 sie 2013, o 18:14 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Dajcie spokój.......................przecież tyle tych angoli i rozbitków, że można ori używany. Oczywiście nie kupować na allgro tylko po oględzinach zdjęcia, ale ruszyć 4 litery i na własne oczy zobaczyć co się bierze. Ostatnio chyba ktoś na forum wymieniał i zadowolony. Katalizatory w starym aucie mogą się zużyć i nie tylko od LPG. Smart jak widzę wiedziałeś do czego używa się RS'a :ok: Ja to tylko plecionki z wydechu wyrywałem :dobani: - za niskie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG - Nowy dział!!!”