Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach

Wszystko na temat instalacji LPG w C klasie

Moderator: Dziki Mar

amilo
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 11 sty 2016, o 10:37
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach

Post autor: amilo »

Witam,
I jak kolego oliwer138, zaradziłeś coś na ten wypadający zapłon? Pytam bo mam podobny problem.
WDB2030351F135130
C180 W203, silnik 2.0 doładowany podtlenkiem LPG :haha:
Awatar użytkownika
CvB
VIP
Posty: 42
Rejestracja: 28 lis 2015, o 23:55
VIN: WDB2032421F329664
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach

Post autor: CvB »

Jak mam być szczery to listwa wtryskowa Valteka to już zabytek, kto to jeszcze montuje? Ile dałeś za taki piękny montaż?
MB :mb: S203 C200K 163KM 2002 - WDB2032421F329664
Awatar użytkownika
oliwer138
VIP
Posty: 35
Rejestracja: 2 cze 2016, o 14:05
VIN: WDB2030351A127077
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach

Post autor: oliwer138 »

Sorry, że bez odpowiedzi, ale wyjazdy i okres wakacyjny oderwały mnie skutecznie od internetu :ok:

Nic narazie nie robiłem z gazem, bo nie miałem na to czasu. Oprócz wyjazdów wymieniałem tłoczki w tylnym zacisku hamulca :rotfl: . Dopiero teraz zaczynam coś działać i będę informował. Za montaż Valteka dałem koło 100 zł, nie licząc ceny samej listwy (150zł ?). Zabytek czy nie, listwa jest nowa więc powinna działać. Liczę się jednak z jej wymianą za jakiś czas, bo słyszałem opinie, że długo nie pociągnie. W ramach ciekawostki, ostatnio dawno nie sprawdzałem błędów licząc, że coś się przez wakacje nowego zapisze. Wyskoczyło mi, oprócz standardowego wypadania zapłonu (teraz P0302 - drugi cylinder), także:
P0172 - za bogata mieszanka paliwowo-powietrzna zasilająca blok cylindrów nr 1
P0102 - obwód przepływomierza mierzącego za niska wartość sygnału wejściowego
P0113 - obwód czujnika temperatury powietrza dolotowego za wysoka wartość sygnału wejściowego

Tak czy siak - pierwszą rzeczą, za którą się biorę w tej chwili jest wymiana elektromagnesu.

Pozdrawiam!
W203 C180 / 2001 r. WDB2030351A127077

W203 C240 4MATIC / 2005 r. WDB2030811F697600
Awatar użytkownika
Swiking
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 25 kwie 2016, o 19:49
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach

Post autor: Swiking »

Cześć,

mam taki sam problem, jak wy wszyscy. Silnik się dusi na niższych obrotach, o wiele częściej na rozgrzanym silniku. Gazownicy zaproponowali mi wymianę świec zapłonowych. Wymieniłem je na nowe NGK i problem się powtarzał. Teraz proponują mi wymianę cewek zapłonowych (też nowe - NGK 480zł). Zostawiłem samochód z dwoma usterkami:

P0410 - Secondary Air Injection System
P0302 - Cylinder 2 Misfire Detected

Odebrałem go z dodatkowym błędem... :
P0131 - O2 Sensor Circuit Low Voltage <Bank 1 Sensor..>

Znajomy elektryk polecił mi, żebym pojeździł 200 km na benzynie i wtedy podpiął komputer, sprawdził czy wypada zapłon cylindra. Dodatkowo powiem, że na benzynie silnik pracuje idealnie. Pytanie moje jest następujące:

Czy cewki zapłonowe mają oddzielne własne sterowanie z komputera gazu? Jeśli nie, to przecież cewka podaje tak samo często napięcie niezależnie od czynnika roboczego (gaz lub benzyna). Gazownicy nie wiedzą co jest przyczyną i próbują wymienić wszystko oprócz elementów pokrytych gwarancją? (jeszcze jeden rok obejmuje). Czytając wasze przypadki, chyba wolę oddać samochód do elektryka, żeby sprawdził ten sterownik silnika lub czasy ładowania tych cewek...

Pozdrawiam
MB CL203 C230 Kompressor WDBRN47J02A298706
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach

Post autor: jarod32 »

Przypomnę, że każda usterka (nawet ta minimalna) przy pracy silnika na LPG uwidoczni się z dziesięciokrotnie większą siłą jak na etylinie .. Dlatego silnik poddany gazyfikacji MUSI być SPRAWNY. Znajomy elektryk kombinuje w dobrym kierunku ...
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach

Post autor: polofix »

Swiking pisze:Cześć,

mam taki sam problem, jak wy wszyscy. Silnik się dusi na niższych obrotach, o wiele częściej na rozgrzanym silniku. Gazownicy zaproponowali mi wymianę świec zapłonowych. Wymieniłem je na nowe NGK i problem się powtarzał. Teraz proponują mi wymianę cewek zapłonowych (też nowe - NGK 480zł). Zostawiłem samochód z dwoma usterkami:

P0410 - Secondary Air Injection System
P0302 - Cylinder 2 Misfire Detected

Odebrałem go z dodatkowym błędem... :
P0131 - O2 Sensor Circuit Low Voltage <Bank 1 Sensor..>

Znajomy elektryk polecił mi, żebym pojeździł 200 km na benzynie i wtedy podpiął komputer, sprawdził czy wypada zapłon cylindra. Dodatkowo powiem, że na benzynie silnik pracuje idealnie. Pytanie moje jest następujące:

Czy cewki zapłonowe mają oddzielne własne sterowanie z komputera gazu? Jeśli nie, to przecież cewka podaje tak samo często napięcie niezależnie od czynnika roboczego (gaz lub benzyna). Gazownicy nie wiedzą co jest przyczyną i próbują wymienić wszystko oprócz elementów pokrytych gwarancją? (jeszcze jeden rok obejmuje). Czytając wasze przypadki, chyba wolę oddać samochód do elektryka, żeby sprawdził ten sterownik silnika lub czasy ładowania tych cewek...

Pozdrawiam
Cewka w M111 jak już się uszkodzi to szansa jak jeden do miliona.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach

Post autor: polofix »

Jakie masz korekty?
Przepływkę podmieniałeś?
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
Swiking
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 25 kwie 2016, o 19:49
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach

Post autor: Swiking »

polofix pisze:Jakie masz korekty?
Przepływkę podmieniałeś?
Przepraszam, nie rozumiem. Jednak nie oddałem samochodu do elektryka. Rozmawiałem ze znajomym z niezależnego serwisu mercedesa i powiedział, że to cewki. Polecił mi tylko te ze znaczkiem mercedesa. Kończy się na tym, że kupię oryginalne używane (70zł/sztuka) lub nowe OEM (obstawiam, że >200zł/sztuka) i sam je wymienię.

Gazownicy co prawda powiedzieli, że są pewni, że to cewki i że zapłacę jak je wymienią i gdy samochód będzie sprawny.

Przejechałem 200 km na benzynie i jedyny błąd jaki wywalił komputer to ten O2 Sensor Circuit.. i O2 High Voltage (wcześniej był Low Voltage co ciekawe). Sonda pewnie też trochę kosztuje :szok:
MB CL203 C230 Kompressor WDBRN47J02A298706
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach

Post autor: polofix »

Swiking pisze:
polofix pisze:Jakie masz korekty?
Przepływkę podmieniałeś?
Przepraszam, nie rozumiem. Jednak nie oddałem samochodu do elektryka. Rozmawiałem ze znajomym z niezależnego serwisu mercedesa i powiedział, że to cewki. Polecił mi tylko te ze znaczkiem mercedesa. Kończy się na tym, że kupię oryginalne używane (70zł/sztuka) lub nowe OEM (obstawiam, że >200zł/sztuka) i sam je wymienię.

Gazownicy co prawda powiedzieli, że są pewni, że to cewki i że zapłacę jak je wymienią i gdy samochód będzie sprawny.

Przejechałem 200 km na benzynie i jedyny błąd jaki wywalił komputer to ten O2 Sensor Circuit.. i O2 High Voltage (wcześniej był Low Voltage co ciekawe). Sonda pewnie też trochę kosztuje :szok:
Kupuj nowe cewki BERU. BERU produkuje dla mercedesa. Nowe to koszt ok 100zł/szt. w sklepie. Na allegro taniej.
Czyli starych się nie opłaci.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach

Post autor: Gabrielll »

Swiking - zanim cokolwiek kupisz, poczytaj moje tematy.
Słynny P0410 nie świadczy tylko o elektronice :) - demontaż kolektora się kłania :)
Nie słuchaj ludzi, którzy nie mają o tym pojęcia, bo wydasz kupę kasy i d... z tego i tak będzie.
Ja jak bym się nie znał, oddał bym auto do specjalisty, wydał 800 zł i miał z bani.
Jak będziesz jeździł po wymieniaczach, to zabulisz 200 zł razy 8 wizyt, bo błąd będzie co chwile wracał.

Powodzonka
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
steryd
Użytkownik
Posty: 45
Rejestracja: 24 lis 2015, o 15:02
VIN: WDB2030451F079009
Lokalizacja: Białystok

Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach

Post autor: steryd »

Witam, mam ten sam problem wypadanie zapłonu, za bogata mieszanka. Obroty faluja też na benzynie przy zatrzymywaniu się i szarpie przy przyspieszaniu. Wymieniona przeplywka, świece, ori cewki, czyszczona przepustnica i robiona adaptacja. Gazownik rozkłada ręce, wymienili mi wtryski i dalej to samo. Za co powinienem teraz się zabrać?
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach

Post autor: polofix »

steryd pisze:Witam, mam ten sam problem wypadanie zapłonu, za bogata mieszanka. Obroty faluja też na benzynie przy zatrzymywaniu się i szarpie przy przyspieszaniu. Wymieniona przeplywka, świece, ori cewki, czyszczona przepustnica i robiona adaptacja. Gazownik rozkłada ręce, wymienili mi wtryski i dalej to samo. Za co powinienem teraz się zabrać?
To niech ci mechanik odda kasę i włoży stare części. Jedź do innego. Wydałeś kupę kasy i na nic.
Jakie konkretnie błędy wyszły?
Miał SD i nie umiał naprawić?
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
steryd
Użytkownik
Posty: 45
Rejestracja: 24 lis 2015, o 15:02
VIN: WDB2030451F079009
Lokalizacja: Białystok

Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach

Post autor: steryd »

Wyskakiwal błąd przeplywki więc ją wymieniłem. Świece wymienilem bo to nie jest aż tak wielki koszt, cewki miałem na podmianke a wtryski gazu w ramach gwarancji. Nie ukrywam wydałem trochę pieniążków ale jeśli trzeba to trzeba nic niepotrzebnego nie wymienialem

2-0-kompressor-falowanie-vt19679.html#p190326 jak ktoś ma jakąś cenna radę lub pomysł to serdecznie zapraszam do tego watku
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach

Post autor: polofix »

steryd pisze:Wyskakiwal błąd przeplywki więc ją wymieniłem. Świece wymienilem bo to nie jest aż tak wielki koszt, cewki miałem na podmianke a wtryski gazu w ramach gwarancji. Nie ukrywam wydałem trochę pieniążków ale jeśli trzeba to trzeba nic niepotrzebnego nie wymienialem

2-0-kompressor-falowanie-vt19679.html#p190326 jak ktoś ma jakąś cenna radę lub pomysł to serdecznie zapraszam do tego watku
Moim zdaniem masz na 99% uszkodzoną przepływkę.
Jeśli mechanik ci ją wymienił i była to podróba to przyczyna już jest znana. Ona nie będzie lepsza jak ta twoja zepsuta.
Bo jeśli dobrej firmy,a koszt co najmniej 800zł w co wątpię, to pewnie używkę niewiadomego pochodzenia i stanu.
Druga ew opcja to olej w sterowniku.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
steryd
Użytkownik
Posty: 45
Rejestracja: 24 lis 2015, o 15:02
VIN: WDB2030451F079009
Lokalizacja: Białystok

Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach

Post autor: steryd »

Możesz przeplywke wyeliminować, Bosch trochę za nią zaplacilem i u nie jednego mechanika bylem i to nie wina przepływomierza
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG - Nowy dział!!!”