Założenie instalacji LPG 2.0L kompressor

Wszystko na temat instalacji LPG w C klasie

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
XVS
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 4 gru 2012, o 17:46
VIN:
Lokalizacja: Dolny Śłąsk

Post autor: XVS »

znalazłem gdzie ofertę za 5400 zł z promocja do 4400. Oferta ważna od 01-01-2013 do końca lipca. Więc się skończyła. Z ciekawości zadałam pytanie w Abarcie. Tylko wolałbym montować gdzieś w Głogowie, czy Lubinie. W razie serwisu, czy jakiejsik awarii. W Głogowie mam speca, ale od BRC. Są na rynku bardzo długo i są godni zaufania. Na razie to trzeba miec Damę, a potem myśleć o ewentualnych zmianach
Na razie sympatyk. Chciałbym zostać posiadaczem W204 C 180 lub C 200 z silnikiem benzynowym.
Obecnie od siedmiu lat B5 FL automat 1,9 TDI 130 KM
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Koniecznie kombi?
XVS
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 4 gru 2012, o 17:46
VIN:
Lokalizacja: Dolny Śłąsk

Post autor: XVS »

generalnie tak. Sedan pięknie wygląda, ale kombi jest bardzo praktyczne i wygodne. Wiem, że zaraz mnie okrzyczą, że Mercedes to nie ciężarówka, ale czasami trzeba coś przywieźć i po co się męczyć z załadunkiem do sedana ?
Na razie sympatyk. Chciałbym zostać posiadaczem W204 C 180 lub C 200 z silnikiem benzynowym.
Obecnie od siedmiu lat B5 FL automat 1,9 TDI 130 KM
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

No ja mam poważny kłopot z wożeniem psa w coupe ... kombi rozwiązuje takie dylematy od ręki. Przyglądam się kwestii Lpi Vialle. 12 zakładów montażowych w kraju, w moim okręgu jeden w Krakowie i tyle, tych gwarantowanych. Zakład montujący w Kielcach Lpi ma kiepskie opinie. Czekam na kalkulację do 1,8K. Fajnie bo ta instalacja nie wymaga żadnych regulacji i nie ma parownika itd.. ale ma też cenę ponoć wyższą o 2 tysiące od sekwencji STAG. Na pewno warto co 50-60 tysi wymienić pompę a nie czekać do osiemdziesiąt. Ciekawe. Tak wrzucam zainteresowanym. I w LPI nie wolno jeździć do wyczerpania butli. Myślałem, że to się przełącza z automatu na wachę i po sprawie. Tankowanie gazu do pełna i jazda dalej a tu trzeba być czujnym, żeby butli nie opróżnić. :mysli:
CL203 WDB2037461A802397
XVS
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 4 gru 2012, o 17:46
VIN:
Lokalizacja: Dolny Śłąsk

Post autor: XVS »

Smartlandia pisze:ale ma też cenę ponoć wyższą o 2 tysiące od sekwencji STAG
sekwencja STAG jest w porównaniu do konkurencji w ogóle tania.
Smartlandia pisze: Na pewno warto co 50-60 tysi wymienić pompę a nie czekać do osiemdziesiąt.
pompa to najdroższy element tych instalacji. te pompy się przegląda i.........regeneruje, a nie wymienia ot tak sobie, ale kto bogatemu zabroni
Smartlandia pisze:Tankowanie gazu do pełna i jazda dalej a tu trzeba być czujnym, żeby butli nie opróżnić. :mysli:
to jest problem każdej instalacji. Ale już pilnowanie żeby nie opróżnić do zera, to jest chore. Pewnie jest problem z zapowietrzeniem pompy ? Nie wiem. Kurcze 12 stacji na całą Polskę, mało, zdecydowanie za mało.
Na razie sympatyk. Chciałbym zostać posiadaczem W204 C 180 lub C 200 z silnikiem benzynowym.
Obecnie od siedmiu lat B5 FL automat 1,9 TDI 130 KM
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

XVS pisze:Smartlandia napisał/a:
Tankowanie gazu do pełna i jazda dalej a tu trzeba być czujnym, żeby butli nie opróżnić.
to jest problem każdej instalacji. Ale już pilnowanie żeby nie opróżnić do zera, to jest chore. Pewnie jest problem z zapowietrzeniem pompy ? Nie wiem. Kurcze 12 stacji na całą Polskę, mało, zdecydowanie za mało.
Nom ale takie fakty niestety. Mówię o tych autoryzowanych i polecanych na ich stronie. A z tą pompą trochę kicha ... ciut o tym poczytałem. Niby pierwsza liga ale swoją poważną wade ma i hmm :mysli:. W poniedziałek pogadam z tymi w Krakowie żeby dowiedzieć się więcej, bo dzisiaj wiadomo a też byłem zajęty. :bezradny:

Spotkam się też z gościem, ktory od zarania siedzi w gazie i instaluje i mówią o nim na mięscie, że nie rzeźbi i nie robi fuszery i podpytam o to i owo. Jak człowiek zaczyna pytać to nagle okazuje się, że znajdują się konkretni ludzie he he. Wrzucę jak się dowiem czegoś ciekawego. :ok:
CL203 WDB2037461A802397
mlody2504
Użytkownik
Posty: 36
Rejestracja: 12 cze 2012, o 08:26
VIN:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: mlody2504 »

hmm...koledzy ale skoro ty niby extra instalki jest tak mało to czy warto az tyle przeplacic?? bo jeżeli nawe zwykla instalacje lg przezyje 2razy to i tak koszty zakupu i serwisu sa razy 2.?? :mysli:
Są samochody i... MERCEDESY :) w203 2.0L KOMPRESSOR
XVS
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 4 gru 2012, o 17:46
VIN:
Lokalizacja: Dolny Śłąsk

Post autor: XVS »

mlody2504, na takie pytania to trzeba by odpowiedzi szukać tu : http://lpg-forum.pl/ lub w dobrym zakładzie, np. Abart z wieloletnia tradycją.
Na razie sympatyk. Chciałbym zostać posiadaczem W204 C 180 lub C 200 z silnikiem benzynowym.
Obecnie od siedmiu lat B5 FL automat 1,9 TDI 130 KM
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

mlody2504 pisze:hmm...koledzy ale skoro ty niby extra instalki jest tak mało to czy warto az tyle przeplacic?? bo jeżeli nawe zwykla instalacje lg przezyje 2razy to i tak koszty zakupu i serwisu sa razy 2.?? :mysli:
Trzeba rozkminić temat na spokojnie. Negatywnie opinie wszyscy chętnie ale o tym, że generalnie nie dbali, nie serwisowali i jak to mówią "jak kupił tak wdup*ł" przez 100 tysięcy kilometrów i patykiem u Pana Henia to juz nikt nie napisze. Rozneznam sprawę po swojemu w tygodniu i przekażę tutaj :mysli:.
Ostatnio zmieniony 17 sie 2013, o 21:07 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
mlody2504
Użytkownik
Posty: 36
Rejestracja: 12 cze 2012, o 08:26
VIN:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: mlody2504 »

no w 100% sie zgadzam... Ja oczywiscie zakladam tylko jedna opcje po swojemu... ze trzeba dbac serwisowac regularnie... nie ma wogole tematu ze nie wymienie filtrow plynow itp... albo cos jest nie tak i trzeba naprawic... to jezdza niektoe osoby az auto stanie a potem szukaja przyczyny(sami sa sobie winni). Jak dbasz regularnie robisz co trzeba to zawsze jest ok(ewetualnie jakas drobnostka z tytulu juz wieku) i tyle. A to ze to tylko maszyna i ma prawo nawalic to odrebna sprawwa:) :idea: :mb:
Są samochody i... MERCEDESY :) w203 2.0L KOMPRESSOR
Trebor_GD
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 7 lis 2010, o 22:26
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Trebor_GD »

No to po lekturze wątku i ja MUSZĘ coś w tej sprawie dodać.
Wstęp:
Zazwyczaj miałem, diesle i takowego również szukałem po kraksie vołowinki.
Szukałem ponownie volvo w dieslu: bo bezpieczny (kraksa 5 aut wyszła dla mnie bez zadrapania), bo wygodny, bo dobrze wyposażony, bo szybki, bo w dieslu zawsze jeździłem.
Niestety nic godnego nie znajdowałem (same tłuczki i regenerowane przystanki). Kolega, fan szybkich aut + LPG namówił mnie na zakup MB z LPG, mówiąc: chłopie ja mam gaz w audi S4 Quattro 230KM i sam zobacz jak pomyka.
Na moją uwagę o pomyśle podniesienia cen gazu (akcyza) stwierdził, że jak gaz podrożeje to zobaczysz po ile będzie ON i Pb.
Prorok jaki czy co? W 1,5 roku ON dogonił Pb w cenie. Skąd to wiedział, nie mam pojęcia, ale dziękuję mu za namówienie mnie na ten zakup.

Kupiłem obecnego MB w 2010 roku razem z gazem zakładanym w 2006 roku w DE: instalacja PRINS VSI System (faktura na ponad 2000€).

Fakty:
Mój pierwszy MB – zielony w marce zacząłem i chyba przeczytałem całe forum na w203 i mercmanii, aby poznać wady i zalety pojazdu (każda marka i typ ma swoje słabe i mocne strony).
Instalacja PRINSA z DE założona przez druciarzy, i zaniedbana prze barana właściciela= same kłopoty.
Znalazłem bardzo ogarniętego gaziarza, który doprowadził wszystko do logicznego porządku, mimo to ten PRINS cały czas mnie denerwował, nie wyrzucał co prawda już żadnych Checków silnika i żadnych błędów gazu, a jednak często sam gaz wchodził w tryb awaryjny i bujałem się na Pb - strasznie mnie to irytowało (różnica na stacji – 60 cdm LPG = ca 130 PLN, a 60 cdm Pb = ca 300 PLN)
Po lekturze forum zacząłem doszukiwać się problemów w silniku (mam M271 najgorszy z możliwych w/g niektórych forumowiczów) i stwierdziłem problemy z kompresją - decyzja: regeneracja głowicy+zmiana gniazd wydechu pod gaz.
Ale gaziarz logicznie (głowica+gniazda+robota=do 2500PLN) zaproponował zmianę gazu na używkę BRC (kupiłem z allegro za 700 PLN z przesyłką) - oczywiście z odpowiedniej mocy silnika (sam gaziarz ją wyszukał w necie i do mnie zadzwonił, że godna i należy brać) = przełożył i gaz hula jak ta lala.

Wnioski:
Gaz:
Taniej kupić z gazem, ale trzeba mieć dobrego i normalnego gaziarza, żeby to przed zakupem sprawdził = ja wtedy tego nie wiedziałem, teraz wiem.
Regulacja gazu musi bezwzględnie uwzględniać jego przełączanie po rozgrzaniu silnika na benzynie do minimum 60oC – a nie jak czytam: „u mnie na gaz przechodzi od razu…” - są i tacy.
Eksploatacja na gazie jest u mnie przy obecnych cenach tańsza na zbiorniku o ca 170 PLN.

Może OT, ale uważam, że muszę:
mrbraindeath - jak czytam Twoje posty to jakbym słuchał Macierewicza i zamachu (tylko się nie najeżaj) tak to odbieram czytając twoje posty w tym wątku, mimo że podchodzę z luzem do życia.
Nie atakuję Ciebie tylko próbuję pokazać Twoje nastawienie do sprawy , no... jest dziwnie wręcz agresywne, nie rozumiem tego. Nie lubisz gazowni OK, ale nie podchodź do tego w kontekście marka+paliwo jak islamiści do obrazy koranu czy Mahometa. Ok masz swoje zdanie, co należy szanować, ale jednocześnie nie musisz narzucać go innym.
Zapytam, czy miałeś kiedykolwiek pojazd z gazem, którym jeździłeś kilka lat? Pytanie nie dotyczy sytuacji: koleś podjechał straszny syf itd... .
Ludź pyta (po to jest forum) się odpowiada konkretnie, napisałeś raz i OK, ale powtarzanie jej kilka razy mnie dziwi/martwi = niepotrzebne emocje.
Z kolei jak się nie ma konkretu to lepiej konstruktywnie pomilczeć.
A tak już na koniec:
Twoja uwaga do mlody2504 w stylu per "młody" w/g mnie brzmi kabaretowo (raptem 4 lata masz wyżej), no chyba, że odnosiłeś się do nick’a.

Gaz jest substancją powodującą różne historie i problemy = podchodźmy do niego (i do nas samych) z dystansem.
C200 kompressor kombi '03 benzyna+LPG, automat
WDB2032421F396957
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Też zauważyłem choć gazu nie mam ale temat mnie zainteresował, że kluczem do zabawy jest dobry gazownik, właściwy reduktor do mocy i bez tego lipa. Jesteś drugim użytkownikiem, który sugeruje temperaturę przełączania nie jak większość zakładów Lpg, przy około 30 stopniach tylko 50-60, co brzmi rozsądnie. :ok:

Mrbrain ... mógłbyś wrzecić jakiś link do raportów MB o szkodliwości CNG o których wspominałeś. Może być po germańsku. Dzięki. :haha:
Ostatnio zmieniony 27 sie 2013, o 11:19 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Germański, angielski, rosyjski - wsio ryba. Serio jak masz jakie opracowania, to zapodaj. Bo to jak w wiadomej reklamie muszą być twarde dowody :wysmiewacz:
Ostatnio zmieniony 27 sie 2013, o 11:43 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Fresco
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 8 sie 2013, o 22:00
VIN:
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Fresco »

Może mój komentarz nie będzie pomocny bo nigdy na gazie nie jeździłem ale... Ja swoją C klasę kupiłem z miesiąc temu... C200 kompressor. Spalanie faktycznie na mieście przerażające. Porozmawiałem z mechanikiem który pracował ponad 6 lat w ASO Mercedesa, powiedział, że ten silnik ciężko znosi gaz (mówił, że jak już gaz to właśnie instalować tą Prins), ale i tak bywają problemy. Nawet mi tłumaczył pewne tematy, ale już nie pamiętam zbytnio co i dlaczego...
Jest: C200 Kompressor '01 sedan /man/
Było: Escort '92; Calibra '92; BMW E36 '96 sedan /man/; BMW E46 '00 sedan /man/, BMW E46 '03 touring /aut/
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Wiesz tu chodziło bardziej, tak z ciekawości poczytać sobie opracowanie i zalecenia producenta, a nie prawdy ogólnie znane. Ale jak nie ma to trudno.........nie ważne.
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG - Nowy dział!!!”