Avangarde C200K 2001r

Tu chwalimy się swoim autem (zdjęcia, opisy, komentarze...)

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Gabrielll, Nie, nie będę dyskutował w tym temacie. Przepraszam poniosło mnie.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Gibusik pisze: jarod32 napisał/a:
Gibusik napisał/a:
A czynnika było tylko 120 g gdzie powinno być 850g.
To co się z resztą stało ??


Nie wiem kiedy wcześniej była nabijana i czy w ogóle była. Poza tym co roku ubywa go kilka a nawet kilkanaście % również z całkowicie szczelnego układu.
Gabrielll pisze: jarod32 napisał/a:
Gibusik napisał/a:
A czynnika było tylko 120 g gdzie powinno być 850g.
To co się z resztą stało ??

A to nie jest tak że po prostu ten płyn się zużywa ?? i trzeba uzupełniać ?? czy ma być zawsze tyle samo i miesza go się ponownie z czynnikiem ??
Rozumiem koledzy , że lodówki też regularnie wozicie do nabijania ?? Układ klimatyzacji jest układem szczelnym / zamkniętym .. Ubytek świadczy o nieszczelności układu. A to , że większość pseudo-fachowców nie potrafi wyszukać nieszczelności , to wkręcają bajki o nabijaniu klimatyzacji .... :bezradny: Jakoś w moim aucie (12 lat) wszystko jest jak należy .. W poprzedniej Hondzie 2001 rocznik , to samo , poprzednie auto 1999 rocznik (Civic) podobnie ... Można .. i nawet zaleca się co jakiś czas WYMIENIĆ czynnik (zregenerować ? ) poprzez upuszczenie i napełnienie w odpowiednich proporcjach (czynnik chłodniczy i olej smarujący ) To na bank dobrze zrobi klimatyzacji ... A jak są ubytki .. na 100% jest nieszczelność .
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

loneraider, to gdzie się przenosimy ?? Nie piszę tu aby się mądrzyć tylko szukam dobrych sprawdzonych rad a tym bardziej że jest to moje pierwsze MB i nie chcę się władować w g. Jest to dział moje auto, które chcę doprowadzić do ładu i składu dlatego piszę.

Poczytam jeszcze trochę forum może znajdę odpowiedzi. Teraz wpadłem na pomysł o nowym temacie dla początkującego :) pt. pierwszy przegląd
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Fachowiec spuściłby czynnik , rozebrał układ , wymienił WSZYSTKIE uszczelnienia i uruchomił system ... ale .. komu się chce i kto za to zapłaci ???

Co do filtrów kabinowych ... mi tam robi różnice czym się sztacham w aucie .. A co do filtra olejowego ... Panie kolego .... Troszkę fachowej lektury i okaże się , że dla silnika ważniejsza jest CZYSTOŚĆ oleju , jak jego pozostałe parametry ....
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

jarod32 pisze:A jak są ubytki .. na 100% jest nieszczelność .
jarod32,

Dziś byłem na sprawdzeniu klimy u Noc... Sprawdziliśmy że nie ma czynnika chłodzącego a niestety nie miałem czasu zostawić auto na szczegółową diagnostykę. Widzę że nie ma sensu się oszukiwać i chcąc cieszyć się klimą muszę zainwestować i sprawdzić dokładnie gdzie jest nieszczelność, tym bardziej że jeszcze 2 dni temu mroziło ok... Z fusów ciężko wróżyć
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Ta firma (kiedyś miałem zaszczyt współpracować) produkuje różnej maści filtry .... Prowadzi badania naukowe w materii i wg jajogłowych od nich , gdyby zastosowano w samochodach filtry jakości i wydajności takiej jak się stosuje np w systemach smarowania turbin energetycznych , olej byłby praktycznie w silniku dożywotnio ... dolewany tylko w celu uzupełnienia ubytków ... ale koszt ...... :boisie: http://www.pall.com/main/home.page
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

jarod32, pomału dochodzę do wniosku że jak już się szarpnąłem na takie auto to nie ma co oszczędności szukać bo może paść coś droższego :(... hmm zastanowię się jeszcze nad kpl filtrów za 60 zł czy te ważniejsze kupić MANN - i chyba tak zrobię 100 zł rocznie to nie duży pieniądz
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Gabrielll pisze:100 zł rocznie to nie duży pieniądz
:hurra: w końcu :!:

Ja nie jestem fanem płacenia za logo, ale "hynskich" też nie wsadzę
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Uffff.... dotarło .... :ok: Moja pisanina nie poszła na marne :D :rotfl:

loneraider, co racja to racja ....
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Dobra filtry załatwione :ok:
a co z pozostałymi płynami, wymieniać czy zostawić jak nic się nie dzieje ?? mam na myśli hamulcowy i chłodzący...

Z tego co już przeczytałem wspomagania się nie wymienia, ale odnośnie wspomagania mam pytanie czy to normalne że tak ciężko chodzi ?? przesiadłem się z Vectry B to tam chodziła jak bajka...
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Gabrielll pisze:a co z pozostałymi płynami, wymieniać czy zostawić jak nic się nie dzieje ?? mam na myśli hamulcowy i chłodzący...
strasznie nie lubie głupich pytań :glupek: Dobra powiem wprost : hamulcowy wypieprzyć i zalać nowym, tym który przewiduje MB (DOT4 chyba idzie), a chłodzenia jak nie wiesz ile lat tam jest i czy ori ( ten może długo być ten sam o ile jakimś gównem nie jest uzupełniany ) to też można by na świeży wymienić.
loneraider pisze: Gabrielll napisał/a:
100 zł rocznie to nie duży pieniądz


w końcu

Ja nie jestem fanem płacenia za logo, ale "hynskich" też nie wsadzę


Lony odpuść mu :rotfl:

Gabrielll, no niestety, jak chcesz jeździć bezawaryjnie............. przestań żyletką tyłek traktować :szok:
Pies trącał........ i filtron może być. Oleje sprawdź tu http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.3_de.html jak ten Twój olej za pól darmo jest na liście to lej i będzie dobrze, a jak nie ma to Twoja sprawa................. lej co chcesz i się nie pytaj. Na listach bevo są oleje na każdą kieszeń...........niektóre naprawdę mają cenę przystępną - np. krajowe.
To że jeździsz na LPG to nie znaczy , że układ PB masz olewać :nunu: , bo jak Ci pompka walnie bo syfem zajdzie lub się przytrze z braku PB, to wywalisz 2k na pompkę z pływakiem.......... to dopiero oszczędnością się wykażesz :wysmiewacz:
Gabrielll pisze:chyba tak zrobię 100 zł rocznie to nie duży pieniądz
- Ty się ciesz jak w ciągu najbliższego czasu może roku lub dwóch połowy wartości zakupu nie włożysz :wysmiewacz:

[ Dodano: 2014-05-20, 21:37 ]
Gabrielll, pobudka............. nawet jak za auto dałeś naście tysięcy, to nie znaczy że utrzymanie jego o ile normalnie jeździsz będzie kosztować jak VW Golfa lub Tico. Ufff trochę ciśnienie skoczyło i ręce opadli :rotfl:
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

ASO zaleca wymianę płynu co 2 lata ... Płyn ma taką jedną paskudną przypadłość .. higroskopijność .. Znaczy to , że ma zajebiaszczą zdolność do sublimowania wody z otoczenia. Skutkuje to , spadkiem jego parametrów, a co za tym idzie , układ hamulcowy zaczyna działać gorzej .. Płyn chłodzący .. zbadać aerometrem i organoleptycznie , Wspomaganie też pewnie by się przydało .. w końcu on pracuje tak samo jak olej silnikowy. Skrzynia biegów ? A czemu nie skoro nie wiesz kiedy i czy w ogóle był wymieniany ?
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

[quote="supi"][/quote]
Z tym się zgodzę... Będę starał się zapobiegać usterkom które są powtarzalne na forum. Może uda się czegoś uniknąć. Muszę się przespać z tym wszystkim i rozsądnie wydać pieniądze na części eksploatacyjne. Tak jak już pisałem chcę przygotować auto dla siebie na jakieś 5 lat a nie na sprzedaż.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Gabrielll pisze:zapobiegać usterkom które są powtarzalne
te wynikają z normalnej eksploatacji ................ a żyletka.......... to wiesz.......... będą te niepowtarzalne :rotfl: Niestety niektóre elementy są drogie i nie ominiesz tego. Gównem zastąpisz......... to w normalnym czasie 3 x wymienisz :dokuczacz: Przejrzyj wątek kosztów i będziesz mieć pojęcie co i ile. Warto zabezpieczyć spód auta ( przede wszystkim rejon dyfra i progi pod nakładkami) i budę z zewnątrz jak nadgryza ją rudzielec. Sprawdź pod dywanem kierowcy w środku jak blacha wygląda :usmiech:
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Panowie muszę podjąć dość szybką decyzję dotyczącą wymiany oleju. W tej chwili mam zalany Shell 5w30 a mam możliwość zdobycia 8 litrów oleju ( dwie bańki po 4 litry )
Mobil 1 0W-40 ( w cenie 50 zł/8litrów ) który jest na normie 229.3 Czy będzie to duża różnica dla silnika ze zmiany 5w30 na 0w40 ??? Proszę o doradzenie. Mobil 1 0W-40 to full syntetyk.
Filtry ( powietrza i oleju ) kupię MANN a kabina już coś z niższej półki

Dla ciekawości sama robocizna wymiany oleju i filtru w ASO na al. jerozolimskich kosztuje 130 zł - olej i inne elementy można przywieść swoje :) ich to nie obchodzi. Dodatkowo jest jakaś promocja na w203 ( można założyć kartę z rabatem 30 % od całej FV - trzeba doczytać na stronie MB)

[ Dodano: 2014-05-21, 09:29 ]
W ASO podali mi normę na płyn hamulcowy: 331.0 DOT4+
Ostatnio zmieniony 21 maja 2014, o 09:33 przez Gabrielll, łącznie zmieniany 1 raz.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Moje auto”