Elegancka V6

Tu chwalimy się swoim autem (zdjęcia, opisy, komentarze...)

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Elegancka V6

Post autor: Dziki Mar »

Secret menu było już omawiane na forum i nie tylko, także szukaj.
Co do tych danych. W innym wątku pisałem, że u siebie miałem Borbety CC właśnie w konfiguracji 8Jx17H2 ET30 i przód był równo z nadkolem. Opony 225/45. Z tyłu wrzucony był dystans 15 mm na stronę (choć powinno być 10 by nie ocierało na hopkach) bo tył był lekko schowany.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Dudek13
VIP
Posty: 212
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

Re: Elegancka V6

Post autor: Dudek13 »

Witam Panowie,

Wyrzuca mi info przed praktycznie każdym odpaleniem auta po nocy żeby sprawdzić poziom płynu chłodniczego.
Po otwarciu machy widze na zbiorniczku wyrównawczym że na miejscu zgrzewu jest mokre, a na dole lekko zarzygane, w sensie ze widzę mokre miejsca i raczej to płyn chłodniczy. Węże całe , sprawdzałem dotykając, nie czuć by gdzieś był dziurawy czy przerwany. Cybanty trzymają.
Komuś sie rozszczelniła ta miska co ją zobaczycie zaraz na fotach?
Pokazuje także miejsce gdzie jest mokre.

PS. na zbiorniczku nie mam podziałki.
Patrząc na nią i na korek... dolać? Ile.By przykryło tą płytkę wewnątrz jak patrzymy w korek??

Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
Awatar użytkownika
bosniak_sg
VIP
Posty: 1268
Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
VIN: WDB2030641F581928

Re: Elegancka V6

Post autor: bosniak_sg »

Na oko to ci z litr brakuje, nie masz instrukcji obsługi?
Płyn masz tak mieć wlany żeby zakrywało patrzac w miejsce korka ten pionowy plastik, a patrząc od przodu, żeby był na równi z zgrzewem tej części przeźroczystej z czarną zbiorniczka
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde :rotfl:
Dudek13
VIP
Posty: 212
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

Re: Elegancka V6

Post autor: Dudek13 »

bosniak_sg pisze: 16 sty 2020, o 19:19 Na oko to ci z litr brakuje, nie masz instrukcji obsługi?
Płyn masz tak mieć wlany żeby zakrywało patrzac w miejsce korka ten pionowy plastik, a patrząc od przodu, żeby był na równi z zgrzewem tej części przeźroczystej z czarną zbiorniczka
No i elegancka odpowiedź.
Dziękuje pięknie.

Doleję. Teraz muszę zobaczyć z którego miejsca rzyga dokładnie.
Wciąż obstawiam ten zgrzew
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
we86
Użytkownik
Posty: 224
Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
VIN: WDB2032161F622586
Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin

Re: Elegancka V6

Post autor: we86 »

Jak na wężach nie widać nieszczelności to zmień zbiorniczek one często lubiały przepuszczać płyn .
Ostatnio zmieniony 14 lut 2020, o 09:03 przez we86, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca :rotfl:
W201 1987r 200 etylina automat :rotfl:
Dudek13
VIP
Posty: 212
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

Re: Elegancka V6

Post autor: Dudek13 »

Witam,
Tak będę musiał zrobić.
Węże są całe nic nie widać przetarć i pęknięc.
Mokre gdzie było to na samym zbiorniczku i od strony błotnika widać jakby tam ktos chlapnął czy coś.

Swoją drogą bałem się że zaczął pożerać płyn...
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
Dudek13
VIP
Posty: 212
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

Re: Elegancka V6

Post autor: Dudek13 »

Witam ponownie.
Autko sprawuje się w porządku.
Umówiony do mechanika na wymianę gum stabilizatora bo zaczeły skrzypieć. Tu pojawia się pytanie są dwie czy cztery - dwie wewnętrzne i dwie zewnętrzne?
Do tego ma być robiona końcówka wydechu. Pokaże jak prace będą zakończone :D

Pomalutku zabieram się za rdze. Na dniach auto jedzie na wycenę do warsztatu gdzie robią blacharke i lakierowanie. Zobaczymy czy po usłyszeniu kwoty nie wyskoczę z butów :D

Pozdrawiam.
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Elegancka V6

Post autor: Przybek »

Masz po 2 gumy na drążek. Jeżeli chodzi o tylne gumy to te nie trzeszczą/skrzypią tylko jest takie typowo gumowe łupnięcie przy podjeżdżaniu pod krawężnik - z tyłu skrzypią tuleje pływające (dźwięk jest czasami jakby świnię zarzynali).
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Elegancka V6

Post autor: Dziki Mar »

Z przodu jeśli wyrobi się mocowanie gumy to guma potrafi zacząć pracować w obudowie i będzie skrzypieć.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Elegancka V6

Post autor: polofix »

Dziki Mar, on ma przedlifta i pewnie jeszcze drążek z gumami niezwulkanizowanymi i to w miejscu tarcia skrzypi. Mocowania aluminiowe wtedy się nie wycierają.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Dudek13
VIP
Posty: 212
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

Re: Elegancka V6

Post autor: Dudek13 »

Przybek pisze: 6 mar 2020, o 01:21 Masz po 2 gumy na drążek. Jeżeli chodzi o tylne gumy to te nie trzeszczą/skrzypią tylko jest takie typowo gumowe łupnięcie przy podjeżdżaniu pod krawężnik - z tyłu skrzypią tuleje pływające (dźwięk jest czasami jakby świnię zarzynali).
Po dwie gumy na drążek, więc dwie wew. i dwie zew. tak?
Sam tych gum nie widziałem, opisałem na stacji diagnostycznej problem, gosciu bach auto na podnośnik, posprawdzał i diagnoza gumy stabilizatora do wymiany. Więc tak 2 kwietnia auto idzie na gumy, korektę wydechu (końcówki) i filtrów (oprócz olejowego bo ten był z olejem wymieniany chwile temu)

Byłem na wycenie i ocenie prac blacharsko lakierniczych.
Mam do zrobienia rant (łączenie progu z nadkolem) po obu stronach, lekko ranty , a bardziej nad rantem tylnych nadkoli i przedni słupek od storny kierowcy - pojawiają się pajączki i chce to zrobić za wczasu.
Robię to w zaprzyjaźnionej lakierni przynależącej do salonu opla (robią blacharkę i lakierują auta wszystkich marek)
Potrwa to 4-5 dni, koszt 1500zł z metalowymi wstawkami.
Do wymiany zostanie także ćwiartka z przodu od strony pasażera ale to kupie nowy element.
Bagażnik też lekko łapie już ruda ale to kupie poliftowy i dopiero dam do lakierowania, bardziej muszę zająć się tymi newralgicznymi miejscami.

Nie ukrywam że termin umówię jak będę przy kasie, ale już wiem co i jak.
Tak więc jak uporam się z rudą, auto będzie zrobione na cacy.
Mechanicznie doprowadziłem tego że wszystko działa.
Racja znajdzie sie coś na chama, ale auto jedzie, żadnych błędów, a podzespoły które się zużywają (jak te gumy stabilizatora - staram się robić na czas, no teraz poczekają do wypłaty, ale nie tak ze jeżdżę z uszkodzeniem i mam to w du*ie...)
Z niczego nie cieknie z czego jestem najbardziej zadowolony. Uporanie się z tym nie było trudne nigdy nie wiadomo, a u mnie skończyło się wymianą uszczelek dekla o czym pisałem już wcześniej, skrzynia ok.
Z zbiorniczka wyrównawczego płynu też nie cieknie, posprawdzałem węże - ok. a sam zbiorniczek już nie jest mokry. Nie wiem czemu był wtedy. Na serio obstawiałbym że cieknie na zgrzewie.

Jedyne czego mi będzie brakowało to tych moich wymarzonych kół - tak chciałbym te monoblocki ale rdza ważniejsza, więc zostawię na razie na tych co mam obecnie.

Tyle obecnie,
Do usłyszenia i pozdrawiam.
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Elegancka V6

Post autor: Dziki Mar »

Guma, 2 sztuki, żadnych wewnętrznych i zewnętrznych. Guma to guma. Wpisz w Google to zobaczysz.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Elegancka V6

Post autor: polofix »

Dudek, przeczytaj co napisał Przybek ile gum jest na drążku. Dał ci jasną odpowiedź.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Dudek13
VIP
Posty: 212
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

Re: Elegancka V6

Post autor: Dudek13 »

Witam,

W wolnym czasie wymieniłem gumy stabilizatora. Auto w moim odczuciu jest sztywniejsze i nie ma już tego uciążliwego głosu gdy przejeżdżam przez spowalniacze na drodze. Zamontowałem 4 x Febi, chciałem ostatecznie Lemfroder ale nie było, cóż bywa. Jakiś czas na pewno wytrzymają.
Drugą rzeczą było ogarniecie tylnych zacisków. Przód zrobiłem w tamtym roku (zdjąłem podczas wymiany tarcz i klocków) : zdemontowałem cały zacisk, wyczyściłem i pomalowałem. Tak też się stało z tyłu (oprócz wymiany tarcz i klocków - są w dobrym stanie),więc : demontaż , czyszczenie mechanicznie, odtłuszczanie i malowanie. Pomalowałem jak z przodu srebrnym hammerite'm 2 warstwy. efekt dla mnie jest zadowalający, zobaczycie na zdjęciach.

Ostatnia rzecz jaką podziałałem w tym tygodniu było (w końcu!!) przedłużenie wydechu. Dołożyłem końcówki i wygląda przyzwoicie.
Oryginalne... schodzące ku dołowi jak w dieslach... ohyda. Teraz jest ok. :D

Zbieram kasę i robię te ranty nadkoli z tyłu i łączenie progu z rantem. Będą tam wspawki. Oddaje do zakładu blacharsko- mechanicznego, chyba wspominałem w wcześniejszych postach. Jeśli uda mi się uzbierać w 3 miesiące, byłbym zadowolony. Jeśli to ogarnę, misja przywrócenia mojego Merca do powiedzmy idealnego stanu zakończy się sukcesem. Mechanicznie już jest igła. Została blacha.
A i dziś wjechał aku Futurka 77Ah - wystarczy.

Tak wiec panowie, na chwilę obecna zostało mi cieszyć sie z jazdy. Benzynka tanieje, autko sprawne, czego chcieć więcej...???

Wiem !! Brakuje moich upragnionych Monoblocków :D

Pozdrawiam i do usłyszenia ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
Dudek13
VIP
Posty: 212
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

Re: Elegancka V6

Post autor: Dudek13 »

Witam witam po dłuższej nieobecności.

Przez ten czas trochę się pozmieniało. W sumie wszystko na lepsze. Za chwilę (któregoś maja) minie rok od kiedy posiadam W203 i można powiedzieć że w ten rok udało mi się dokonać wszystkich napraw i prac związanych z autem które miały na celu przywrócić mu jego świetność.
Zacznijmy po kolei.
Jakieś czas zrobiłem wycieczkę po nowe felgi do autka :D
Zakupiłem 17 calowe O.Z Opera. Szukałem felg i szukałem... a jak trafiłem na opery od razu wpadły mi w oko.
Et35, Szerokość 8'', otwór centrujacy jest nieco większy i jest pierścień aluminiowy który redukuje to do 66,6 .
Powiem Wam ze wchodziły bardzo ciężko. nie chciały się dobić do końca. Wyczyściłem piasty i już lepiej. Drugą sprawą były śruby... oryginalne merca do alufelg były za długie. Nie łapały koła. Śruby od stalówek były za krótkie. W końcu kupiłem u jakiegoś wulkanizatora 20 śrub, gdzie długość gwintu to ok 3cm. Pasują. Ale jak byłem zakładać to wulkanizator powiedział ze śruby są dość miękkie i dość długo się dokręcały zanim na kluczu dynanometrycznym kluczu osiągnięto 120 Nm. Tył doszedł fajnie ale przód można by było dokręcać w nieskończoność... takie wrażenie.
Pytałem. Powiedział że długość śrub była okej. Koła się teraz trzymają. Jest okej.
na fotach zobaczycie jak to się komponuje :)
Dalej...
Mercedes wczoraj wrócił z prac blacharsko-lakierniczych. Był tam lekko ponad 2 tyg. Jak kiedyś wspominałem miałem oddać go na wycięcie uszkodzeń i wspawanie nowych elementów i polakierowanie tego.
Si... oddałem. Ekipa zdjęła osłonę progu i co. Załamka. Dziury na pięść. Powiedzieli że nie ma do czego tego dospawać i trzeba ciąć próg.
Ok. Zamówili reperaturki (nowe), wycieli stare , wspawali nowe i ogarnęli prace lakiernicze. Efekt Powala :D:D.
Dodatkowo zrobili prace na tylnych błotnikach i słupki przy szybie z przodu gdyż wyszły pajączki, a chciałem już zrobić wszystko za jednym podejściem jak będzie w zakładzie. Koszt.... 3000 ( znam właściciela haha )
I tak jak mówię robota super. Fv. jest. Gwarancja na prace i lakier 2 lata jest. A co najważniejsze to fura w końcu odzyskała swój blask i elementy które wymagały takiej ingerencji zostały naprawione.
Z rdzy to jest tylko odprysk na klapie bagażnika i purchawa na przednim błotniku od strony pasażera - ale tam wlatują w najbliższym czasie całe nowe elementy. Nie naprawiam tego szpachlą...

Wszystko zaraz zobaczycie sobie na zdjęciach.

Oczywiście czekam na Wasze komentarze, które zawsze są mile widziane.

Z minusów, to coś mi cyka to ustrojstwo - Pompa ESP ??? . Cyka podczas samej jazdy i przestaje, później znowu i przestaje. Nieraz wgl. nie cyka...
To poważne? Jakie są objawy później, jakie są konsekwencje olania tematu? Czy to cykanie to norma czy już coś z tym trzeba robić.
Zdjęcia zrobiłem samego urządzenia i numerów.



A jeszcze robiłem sobie szczelność układu, czy płyn chłodniczy się nie przedostaje do komory spalania i czy spaliny nie przedostają się do płynu chłodniczego. o tak, chyba to drugie było by bardziej prawidłowe :D
Wg. instrukcji pomiar wyszedł prawidłowy :)

To by było na tyle, z aktualizacji na 12.05.2020

Blachy mam zrobione, jak zakupie te nowe elementy i je wymienię, w końcu go oddam na woskowanie :D

Pozdrawiam serdecznie i do usłyszenia ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
ODPOWIEDZ

Wróć do „Moje auto”