W203 C230k Avantgarde '04, sedan

Tu chwalimy się swoim autem (zdjęcia, opisy, komentarze...)

Moderator: Dziki Mar

Alpa-Chino
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: 3 sty 2015, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ellesmere Port, UK

W203 C230k Avantgarde '04, sedan

Post autor: Alpa-Chino »

Witam,

dnia wczorajszego stałem się nabywcą leciwej już dość C-klasy z września 2004 roku. Auto poza automatyczną skrzynią biegów nie ma chyba właściwie żadnego dodatkowego wyposażenia - z tego przynajmniej co zdążyłem poczytać na forum.

Przesiadłem się z A4 B5 1.8T Quattro i, ku mojemu zdziwieniu, C klasa wydaje się sporo wolniejsza od Audi, nie wspominając już, że dużo słabiej się prowadzi, ale póki co może to być wina kiepskich opon (16 cali jakaś chińszczyzna ze słabym bieżnikiem.

Ogólnie auto w dobrym stanie, po historii serwisowej widać, że nie oszczędzane, miała kilka zabiegów polegających na nakładaniu jakichś politur i wosków na lakier, także nie jest źle. Przejechane ma 90tys mil, czyli jakieś 150.000km.

Jedyne co na tą chwilę muszę dokładniej sprawdzić, to dywaniki pod fotelem pasażera z tyłu - szyberdach.

Zdjęcia na szybko, bez mycia itp.:)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Modyfikacje:

Zakupiłem zestaw hamulców z C32 kombi (AMG)
Obrazek
Plany:
Lusterko wewnętrzne z GDO (kompas)
Lekkie obniżenie (-30mm)
Felgi 19", jeszcze nie wiem jaki model - propozycje?
Przednia blenda USA (z obrysówkami)
Sensor deszczu (jego brak denerwuje:))
Reflektory ksenonowe (zobaczymy jak z instalacją w aucie)
Renowacja lakieru (detailing)
Wydech 3.2 AMG?
Wymiana listw aluminiowych na jakieś ciekawsze drewno (może takie? http://i.ebayimg.com/00/s/OTA0WDE2MDA=/ ... S/$_57.JPG)
Marzy mi się jasny środek, szczytem marzeń (:D) byłby taki zestaw, ale z pamięcią i w pełnej elektryce. I ciemna podsufitka.:)

To na razie tyle.:)
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2015, o 09:46 przez Alpa-Chino, łącznie zmieniany 4 razy.
W203, 230k 189KM, 2004r, WDC2030402R157100
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Alpa-Chino pisze:Przesiadłem się z A4 B5 1.8T
też to potwierdzam, ale kładę na karb większej masy C.
Alpa-Chino pisze:Przejechane ma 90tys mil, czyli jakieś 150.000km.
zainteresuj się rozciągnięciem łańcucha rozrządu......... bo nie będzie miło.
Alpa-Chino
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: 3 sty 2015, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ellesmere Port, UK

Post autor: Alpa-Chino »

W sobotę jedziemy na przegląd (w tym czyszczenie przepustnicy).:)
W203, 230k 189KM, 2004r, WDC2030402R157100
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Jak się przesiadasz z quattro to wiekszosc aut jezdzi do d*py, NAWET Z B5 I to nie kwestia opon. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
Alpa-Chino
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: 3 sty 2015, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ellesmere Port, UK

Post autor: Alpa-Chino »

no na razie to jestem zdziwiony tym, ze przod zadzwiajaco latwo ucieka. myslalem, ze bardziej tylnonapedowa charakterystyke auta bedzie czuc. Dysponujecie, szanowni Koledzy, jakims instruktarzem odnosnie zdejmowania podsufitki? Co poradzicie na kiepsko dzialajace elektrycznie skladane lusterka zewnetrzne?

Kolejne pytanie. Dziś niedługo po ruszeniu "wypiął" mi się bieg w automacie. Po prostu w pewnym momencie auto przestało jechać po dodaniu gazu. Zaraz po zatrzymaniu, bez ruszania skrzyni biegów, poczułem znajome "puknięcie" jak po wbiciu "D" z "N". Jakieś pomysły?

Kolejne - czy ktoś tutaj na forum programował ECU w tych silnikach 1.8K? Czy lusterko z kompasem (GDO) działa od razu po podłączeniu, czy wymaga jakichś korekt systemu. Czy lusterka zewnętrzne oba są samościemniające, czy tylko od kierowcy?

[ Dodano: 2015-01-07, 20:05 ]
Trochę uzupełniony temat + parę pytań.

Ktoś może podpowiedzieć co nieco?

Z góry dzięki i pozdrawiam,

Łukasz

[ Dodano: 2015-08-21, 09:08 ]
Witam,

Po wymianie silnika (rozrząd:)) na regenerowany z Niemiec, autko jeździ całkiem fajnie.

Kilka pytań:
1. Czy ktoś wymieniał lusterka w w203 na poliftowe w211/w209? (przeglądałem forum, nie ma jednoznacznego tematu wyjaśniającego kwestię)
2. Z tego co wyczytałem przekładka hamulców C32AMG jest bezproblemowa? Pompa hamulcowa/ABS spokojnie obsłuży?
3. Czy instalacja foteli sterowanych elektrycznych/z pamięcią to ekstremalnie trudna impreza?
4. Po przekładce silnika, cały czas działa wentylator chłodnicy na maksymalnych obrotach - jakieś pomysły?


Z góry dzięki i pozdrawiam,

AC.

[ Dodano: 2015-12-19, 22:42 ]
Obrazek

Porownanie wielkoscia standardowych tarcz i zaciskow c230 kompressor i c32 amg:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 6 sty 2015, o 20:33 przez Alpa-Chino, łącznie zmieniany 1 raz.
W203, 230k 189KM, 2004r, WDC2030402R157100
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

No proszę .. Tyle pytań i brak odpowiedzi ? Trzeba by w epc sprawdzić czy inne są pompy dla AMG i standard. Co do wentylatora .. nie jest to went od AC ? Jeśli nie (po wyłączeniu AC nadal kręci) diagnostyka na SD. Instalacja pamięci .. dołożenie modułu komfort, fotele z serwomechanizmem i kierownica też, do tego położenie wiązek etz .. Chyba taniej kupić auto wyposażone w takowe . Lusterka .. szukaj tematu o retrolifcie lusterek . Coś tam chyba znajdziesz ;) Koledzy .. ja nie jestem ekspertem .. pomóżcie koledze :D
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
Dave0103
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 16:57
VIN:
Lokalizacja: WGM

Post autor: Dave0103 »

Lusterka od CLK nie założysz, od W211 :ok:
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Gulczas ma założone w swoim cywilu zaciski i tarcze z AMG, a nie wymieniał pompy i wszystko działa, tylko jeśli się nie mylę najmniejsza felga wtedy, która wchodzi to 17 cali a tu masz o fotelach: viewtopic.php?t=13332&highlight=foteli i o lusterkach: viewtopic.php?t=11028&highlight=fotochrom . :tak:
Ostatnio zmieniony 20 gru 2015, o 13:24 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
Alpa-Chino
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: 3 sty 2015, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ellesmere Port, UK

Post autor: Alpa-Chino »

Smart - tarcze i zaciski już założone, felgi 18" - jak na zdjęciach powyżej.:) To teraz muszę szukać poliftowych, składanych, fotochromowych, podgrzewanych lusterek z w211.:)
W203, 230k 189KM, 2004r, WDC2030402R157100
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Powodzenia w modowaniu i pochwal się jak coś dołożysz. :ok:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
gulczas
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 10 maja 2014, o 08:57
VIN:
Lokalizacja: PDM

Post autor: gulczas »

Ładny mesio i do tego fajne felgi ;)
Alpa-Chino, jak tam różnica na hamulcach od AMG? Bo z tego co zauważyłem to chyba wcześniej włącza się ABS. Ale tak najmniejsze felgi to 17 cali. Zawieszenie obniżałeś do tych felg 18?
Kolejne pytanie. Dziś niedługo po ruszeniu "wypiął" mi się bieg w automacie. Po prostu w pewnym momencie auto przestało jechać po dodaniu gazu. Zaraz po zatrzymaniu, bez ruszania skrzyni biegów, poczułem znajome "puknięcie" jak po wbiciu "D" z "N". Jakieś pomysły?
Może masz problem z nastawnikami w skrzyni biegów. Miałem podobny problem ale w tedy było mocne "puknięcie" z 2-3 biegu, po regulacji jest lepiej tzn łagodniej biegi wskakują ;)
WDB2037471A278977
Mój CL203 2.3 kompressor :D viewtopic.php?t=14269
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Obawiam się, że masz początki problemów z tzw "mózgiem" skrzyni . Jest to płyta sterująca skrzynią składająca się z elementów elektrohydraulicznych . Diagnostykę na sd polecam i jakiś dobry szpec od skrzyń .
Ostatnio zmieniony 20 gru 2015, o 21:41 przez jarod32, łącznie zmieniany 1 raz.
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Alpa-Chino
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: 3 sty 2015, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ellesmere Port, UK

Post autor: Alpa-Chino »

Skrzynia do diagnostyki w styczniu.

Gulczas - dopiero docieram hamulce, kupiłem nowe klocki (EBC Green Stuff), więc jeszcze nie stawałem dęba, ale jest wyczuwalnie lepiej, dużo bardziej liniowa charakterystyka.
Zawieszczenia nie obniżałem, bo przód jest trochę za szeroki i ledwo mi się mieści w nadkolach - musiałem dość wąskie opony wkładać, żeby mi nie tarło o plastik. Póki co, zastanawiam się co z tym fantem zrobić.

Teraz mod na horyzoncie - poliftowe lusterka z w211.. :)
Ostatnio zmieniony 21 gru 2015, o 22:08 przez Alpa-Chino, łącznie zmieniany 1 raz.
W203, 230k 189KM, 2004r, WDC2030402R157100
Awatar użytkownika
gulczas
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 10 maja 2014, o 08:57
VIN:
Lokalizacja: PDM

Post autor: gulczas »

A co to masz felgi i jakie opony?
Hamulce z C32 są bardziej "przewidywalne" i mają dość spory zapas hamowania. Myślałem o założeniu tych klocków EBC ale założyłem ATE.
WDB2037471A278977
Mój CL203 2.3 kompressor :D viewtopic.php?t=14269
Alpa-Chino
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: 3 sty 2015, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ellesmere Port, UK

Post autor: Alpa-Chino »

Gulczas, felgi mam AMG z w204, ale to są chyba dwa komplety tylne, bo przód i tył mam 8,5J. Z przodu opony 215/35 albo 215/40, muszę sprawdzić. Z tyłu 245/40.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2015, o 18:15 przez Alpa-Chino, łącznie zmieniany 1 raz.
W203, 230k 189KM, 2004r, WDC2030402R157100
ODPOWIEDZ

Wróć do „Moje auto”