problem z domykaniem szyb z pilota

Moderator: Dziki Mar

krolik2002
Użytkownik
Posty: 157
Rejestracja: 15 maja 2008, o 19:13
VIN:
Lokalizacja: wawa

Post autor: krolik2002 »

Gerri.....bredzisz. Brak domykania szyb w std to kicha i tyle. Bezpieczeństwo nie ma tu nic do rzeczy bo wystarczy zastosować czujnik przeciążeniowy i niczego nikt sobie nie przytnie
C270 CDI 2002r
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

ten czujnik obciązenia to wymóg od 1993 roku przy elektrycznych szybach
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
radzioo
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 16 cze 2008, o 10:05
VIN:
Lokalizacja: Opole

Post autor: radzioo »

Z tą "kichą" to chodziło mi bardziej o to że raz działa a raz nie. Po wyjściu z auta czasem zapomnę zamknąć szyb no i musze z powrotem kluczyk do stacyjki i zamykać przyciskiem w drzwiach :(. A o programowaniu to przeczytałem na forum tyle że trzeba opuścić i podnieść szyby (przynajmniej tyle zrozumiałem). Zresztą myślę że nie o programowanie tu chodzi bo np. po otwarciu auta przytrzymuję przycisk i szyby się otwierają (niestety też nie zawsze), natomiast po zamknięciu auta już nie da się ich zamknąć. Więc kiedy by miały się rozprogramować, w czasie jazdy ??
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Mam dokladnie ten sam problem :( Moze MB tak ma ?
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

zalezy w jakiej odległosci trzymacie kluczyk od tego "okienka" podczerwieni w drzwiach, u mnie dziala do 1 metra od klamki. A co do tego programowania to w ten sposob programuje sie komfortowe otwieranie i zamykanie szyb, czyli 2 poziomy przycisku, ze szyba ma sie sama opuszczac lub recznie.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

mercfan pisze:A co do tego programowania to w ten sposob programuje sie komfortowe otwieranie i zamykanie szyb, czyli 2 poziomy przycisku, ze szyba ma sie sama opuszczac lub recznie.
Tzn.??
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
homontos
Moderator VIP
Posty: 504
Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
VIN:
Lokalizacja: gdynia

Post autor: homontos »

mercfan pisze:programuje sie komfortowe otwieranie i zamykanie szyb, czyli 2 poziomy przycisku, ze szyba ma sie sama opuszczac lub recznie.
masz rację ale jak dzwoniłem do ASO to powiedzieli mi że się tak samo robi jak z tym komfortem na dwa przyciski tyle że inną kombinacją klawiszy. Powiem tylko że u mnie to działało do czasu wymiany akumulatora (auto ok 2 h było bez aku. ) W ASO wytłumaczyli mi że trzyma się przycisk do góry tak długo aż się zamknie szyba i plus jeszcze ok 2s do momentu usłyszenia takiego cyknięcia, powiedzieli że taką czynność trzeba powtórzyć na 4 szybach no i coś jeszcze do tego trzeba było zrobić tyle że zapomniałem bo od momentu zadzwonienia do momentu zabawy klawiszami minęło ok 3 tyg. pamięć zawodna, wybaczcie :) sobie jeszcze też nie ustawiłem :)
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Tak, trzeba wyuczyć moduł komfortu (tak sie to nazywa w VW) dla kazdej szyby osobno ale jak to zrobic w mercedesie to jeszcze nie doszedlem, dojdę jak mi przestanie dzialac:) po odlączeniu aku w mercedesie faktycznie giną takie rzeczy jak wlasnie domykanie szyb, nie wiem czy tez komputer nie wraca do nastaw podstawowych, fabrycznych.A szyby ci sie otwierają same czy nie po wcisnięciu głębiej przycisku?? to moze byc powiązane z automatycznym domykaniem.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
homontos
Moderator VIP
Posty: 504
Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
VIN:
Lokalizacja: gdynia

Post autor: homontos »

no właśnie szyby już zaprogramowałem, bo też były rozprogramowane. Pozostał tylko ten szkopół z domykaniem szyb. Z ciekawości: teściu ma w210 i też zmieniał aku, to samo ma co ja :( wtedy miał funkcję domykania, a teraz już nie ma.
Spox jak tylko będę przejazdem oło ASO nie omieszkam zajechać i się spytać co i jak. Wtedy napewno podzielę się informacją jak to dokładnie zrobić :) no chyba że wy wiecie jak to zrobić ?
Alxxx
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: 25 mar 2008, o 03:43
VIN:
Lokalizacja: Kalifornia

Post autor: Alxxx »

to zrobcie tak,raz nacisnac,zamkna sie drzwi,drugi raz nacisnac i chwilke przytrzymac,trzeci raz nacisnac i trzymac,szyby powinny sie zamknac,pozdrawiam
C 230 kompressor Coupe 2002
eumor
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 1 lip 2008, o 20:38
VIN:
Lokalizacja: zielona

Post autor: eumor »

meritum sprawy jest włączanie pakietu komfort.
kierując pilota na czujnik podczerwieni w klamce kierowcy naduście na jednocześnie dwa przyciski: otwierania drzwi i otwierania bagażnika (lub zamykania i otwierania) na 7 sekund.

i już !!! łątwe nie ??

jeśli macie alarm to jest sposób na ciche i głośne włączanie i wyłączanie, równie prosty. interesuje was ?
Oliva

Post autor: Oliva »

eumor, nie trzymaj w napięciu tylko pisz :ok:
marcinmos
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 12 maja 2008, o 12:35
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: marcinmos »

Ja mam taką sytuację: raz, działa, raz nie działa. Nic się nie rozprogramywuje, baterie zmienione, umyty, lub nie NIE WIEM o co chodzi. Ale raz zadziała czyli otworzy ale później musze wsiadać i odpalać stacyjkę aby zamknąć. Odgległość też ma znaczenie. Jeszcze nie doszedłem o co chodzi. Czasami nie działa pare dni a potem działa. Coś jest nie tak albo z kluczykami albo z samymi portami podczerwien. Aha wpadł mi do głowy jeszcze pomysł, jak ktoś ma PPC z irdą programowalną albo pilota do programowania, może sprobować zaprogramować i zobaczyć czy chodzi???
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

krolik2002 pisze:Gerri.....bredzisz. Bezpieczeństwo nie ma tu nic do rzeczy bo wystarczy zastosować czujnik przeciążeniowy i niczego nikt sobie nie przytnie
Ja nie będę taki zasadniczy w osądach - niby masz rację, ale nie do końca.
Traktujesz problem bardzo jednostronnie - od strony wyłącznie elektrycznej. Jest on jednak dużo szerszy...
Podam przykład z innej beczki, ale z tego samego podwórka;
Najnowszy Mercedes Sprinter ma w opcji elektryczne zamykanie i otwieranie bocznych drzwi przesuwnych. Ponieważ drzwi zamykają się bez dozoru zamykającego (za naciśnięciem przycisku) dla zachowania bezpieczeństwa zastosowano podwójny system: wyłącznik nadprądowy i oprócz tego na krawędzi drzwi jest listwa kontaktowa zatrzymująca proces zamykania z bardzo dużą czułością - wystarczy lekko dotknąć palcem.
Jednak ta opcja nie jest oferowana w Stanach Zjednoczonych. Domyślacie się już dlaczego?
W tym kraju zawsze znajdzie się człowiek, który z nudów tak długo będzie kombinował, aż znajdzie sposób aby tymi drzwiami zrobić sobie krzywdę i wyciągnąć dużą kasę od bogatego producenta.
Tej możliwości niestety nie ma jeżeli zamykanie ( w naszym wypadku szyb) jest nadzorowane poprzez kierowcę z kluczykiem skierowanym do odbiornika sygnału.
W takim przypadku możliwość wysępienia czegokolwiek spada prawie do zera: byłeś przy aucie, widziałeś co się dzieje - spadaj na drzewo!
Może w innych autach jest inaczej - może jednak inni producenci nie mieli negatywnych doświadczeń z pazernymi klientami.

A odnośnie wyłącznika przeciążeniowego: pewnie w większości wypadków wystarczy; jednak typowe wyłączniki odcinają jedynie dopływ prądu w przypadku mechanicznego przeciążenia pozostawiając szybę w pozycji, w jakiej się zatrzymała. To wystarczy do spowodowania katastrofy: wystarczy że małe dziecko wystawi przez okno głowę w momencie domykania - szyba z siłą prądu zwarciowego dociśnie krtań i w tej pozycji pozostanie. Czy do otrzymania olbrzymiego odszkodowania potrzebne jest coś jeszcze? Mercedes poszedł dalej: szyba po stwierdzeniu mechanicznej przeszkody się cofa - jednak jak widać jest to niewystarczające.

Pzdr.
dzi3ciak
VIP
Posty: 19
Rejestracja: 15 kwie 2008, o 15:36
VIN:
Lokalizacja: Koło

Post autor: dzi3ciak »

To i ja sie wypowiem o moich doświadczeniach.

Każdy ma po trochu racji:

1. Żeby to działało muszą się wam opuszczać szyby same (po wciśnieciu przyciusku od danej szyby są dwa tryby pierwszy sam kontrolujesz ile się szyba otworzy i drugi gdy nacisniesz mocniej szyba zjezdza sama na sam dół)

2. Trzeba tak zrobić z każda szybą oddzielnie i już są zaprogramowane - jeśli z auta wam sie nie opiszcza z pilota tym bardziej nie pójdzie!!

3. Raz działa raz nie - a to sprawa zasilania skąd bierze się prąd do opuszczania szyb :) W jakich sytuacjach to było że akurat wam nie chciał domknąć ? Wystarczy że na wyłączonym silniku pochodzi troche radio i już się mogą nie dokmnać.

4. Wtedy sytarczy na chwile przekrecic stacyjke (aż na desce rozbłysną wszystkie kontolki) i po chwili wyłączyć i muszą sie domknąc - jak jest prąd i (czyt 1 są zaprogrmowane to muszą zawsze działać nie możliwe że raz idą a raz nie)

Tylko mnie nie bijcie - u mnie działają a jak nie to ta sztczka z kluczem pomaga ;p
C200 '04
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie, szyby, blachy”