Relingi/bagażnik dachowy

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
kuba_kubi
Użytkownik
Posty: 82
Rejestracja: 5 kwie 2012, o 21:48
VIN: WDB2037461A409362
Lokalizacja: Kraków

Relingi/bagażnik dachowy

Post autor: kuba_kubi »

Witam, jako że od dość niedawna posiadam swoją :mb: chciałbym zadać pytanie do bardziej doświadczonych posiadaczy a konkretniej jestem zainteresowany kupnem bagażnika dachowego by można było przewozić dwie deski tylko nie posiadam relingów na które się taki bagażniki zakłada a wszystko co udaje mi się wyszukać jest do wersji kombi. Czy ktoś może wie gdzie mogę kupić relingi pasujące do sedana oraz jakie bagażniki możecie polecić w rozsądnej cenie ponieważ używany będzie raczej sporadycznie.
www.naprawimyzaciebie.pl <-- serwis techniczny
W203 Kompressor Sedan --> był
W203 Kompressor Coupe --> obecnie
magico
VIP
Posty: 451
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: magico »

na używany ori raczej nie patrz, bo to nie jest najlepsze rozwiązanie. bardziej chyba rozejrzałbym się za bagażnikiem np thule albo innej firmy, która się w tym specjalizuje. sam używam bagażnika ori do sedana (nabyłem razem z autem) i tak :
na plusy :
1) solidność konstrukcji - pakuje 2 deski, zamykam i wiem ,że nic nie zgubie nawet przy autostradowej prędkości :hurra:
2) wygląd - jak ktoś na to zwraca uwagę, to pasuje jak ulał

minusy ( w sumie jeden wielki minus):
1) montaż - można dojść do pewnej wprawy , ale i tak jest kłopotliwy, do tego trzeba mega uważać ,żeby przy zakładaniu nie porysowac auta bo uchwyty to tylko zagięty metal bez żadnej osłony (kawałek gumy jest tylko od spodu samego bagażnika, gdzie opiera się o rynienkę).


jak szukasz bagażnika na 1 wyjazd w roku ( a patrząc gdzie mieszkasz to pewnie tak nie jest :haha: ) to ori :mb: bedzie ok. jak często śmigasz na krótkie wyjazdy, to kup coś lepszego bo skończysz jak ja zostawiając bagażnik w garażu, a deska w pokrowcu na przednim siedzieniu :STRES:
c200 kompressor sedan avantgarde '01
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

kuba_kubi pisze: Czy ktoś może wie gdzie mogę kupić relingi pasujące do sedana
Do sedana relingów, takich jak w kombi, nie kupisz.

kuba_kubi pisze: jakie bagażniki możecie polecić w rozsądnej cenie ponieważ używany będzie raczej sporadycznie.
Poszukaj używanych na alledrogo. Nowe (porządne!) kosztują ponad tysiaka.
magico pisze:na używany ori raczej nie patrz, bo to nie jest najlepsze rozwiązanie.
Nie wiem, dlaczego tak uważasz. Ja mam oryginalny bagażnik MB (oraz uchwyt do roweru - też MB) i naprawdę jestem zadowolony. Wszystko pasuje idealnie, po prostu MB.
magico pisze:minusy ( w sumie jeden wielki minus):
1) montaż - można dojść do pewnej wprawy , ale i tak jest kłopotliwy, do tego trzeba mega uważać ,żeby przy zakładaniu nie porysowac auta bo uchwyty to tylko zagięty metal bez żadnej osłony (kawałek gumy jest tylko od spodu samego bagażnika, gdzie opiera się o rynienkę).
Montaż jest banalnie prosty - mi zajmuje dosłownie kilka minut. Jeżeli robi się to dokładnie - nie ma jakiejkolwiek możliwości uszkodzenia lakieru - to w końcu jest dedykowane rozwiązanie do MB :ok:

Rozumiem, że ustalasz położenie uchwytów względem znaków na nadwoziu? - jeżeli nie, to rzeczywiście może być trudno :wysmiewacz:

magico pisze:bardziej chyba rozejrzałbym się za bagażnikiem np thule albo innej firmy
Każda inna firma będzie miała podobny sposób montażu belki do nadwozia - to wynika z konstrukcji dachu.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
magico
VIP
Posty: 451
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: magico »

Gdyniak pisze:Rozumiem, że ustalasz położenie uchwytów względem znaków na nadwoziu?
a wtedy montaż jest szybszy? :rotfl:


z twojego postu wynika że samemu przerzucacz belkę bagażnika nad autem, trafiasz w wskaźniki na nadwoziu, potem jednym ruchem dokręcasz kolejno 5 śrub, aby całość trzymała się kupy, powtarzasz czynność z drugą belką a wszystko jak napisałeś zajmuje ci kilka minut :szok:

ja raczej skłaniam się ku 10 -15 minutom dla 2 osób, choć nigdy nie robiłem tego na wyścigi, a taki czas zakładania ( do tego późniejszy demontaż) trochę ogranicza jego funkcjonalność.


nie zrozum mnie źle , nie mam dokładnego porównania względem konkurencji, ale zaryzykuje stwierdzenie ,że ludzkość jest w stanie zrobić lepszy i szybszy w montażu bagażnik. co więcej, taki bagażnik jest już najprawdopodobniej wyprodukowany :tak:
c200 kompressor sedan avantgarde '01
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

magico pisze:z twojego postu wynika że samemu przerzucacz belkę bagażnika nad autem,

Dokładnie.
magico pisze: trafiasz w wskaźniki na nadwoziu,
Teraz już tak - ewentualnie drobna korekta - nie trwa więcej niż kilka sekund :)
magico pisze: potem jednym ruchem dokręcasz kolejno 5 śrub,
U mnie są dwie na każdą belkę.... Kluczem to trwa kilkanaście sekund...
magico pisze:aby całość trzymała się kupy, powtarzasz czynność z drugą belką a wszystko jak napisałeś zajmuje ci kilka minut :szok:
Razem to trwa od 5 do 7 minut - mogę przy najbli9ższej okazji to sprawdzić stoperem :hejka:
magico pisze:nie zrozum mnie źle , nie mam dokładnego porównania względem konkurencji, ale zaryzykuje stwierdzenie ,że ludzkość jest w stanie zrobić lepszy i szybszy w montażu bagażnik. co więcej, taki bagażnik jest już najprawdopodobniej wyprodukowany :tak:

Z chęcią go zobaczę - świat idzie do przodu - tego nie można wykluczyć :ok:
magico pisze:ja raczej skłaniam się ku 10 -15 minutom dla 2 osób,
W moim przypadku nie ma takiej potrzeby...

magico pisze:a taki czas zakładania ( do tego późniejszy demontaż) trochę ogranicza jego funkcjonalność.
Demontaż trwa krócej....




Powiem tak - gdy pierwszy raz montowałem belki to trwało ponad 30 minut..... Teraz naprawdę to są minuty :rotfl:
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
magico
VIP
Posty: 451
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: magico »

Gdyniak pisze:U mnie są dwie na każdą belkę.... Kluczem to trwa kilkanaście sekund...

u mnie 5 :bezradny: 1 odpowiedzialna za szerokość belki ( musisz ją najpierw odkręcić bo inaczej nie założysz belki na dach), potem 2 śruby , którymi dokręcasz same uchwyty bagażnika do auta ,a na koniec jeszcze 2 śruby od uchwytu na narty - demontaż w odwrotnej kolejności - najpierw odkręcasz uchwyt na narty ,żeby mieć dostęp do pozostałych śrub itd...
c200 kompressor sedan avantgarde '01
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

magico pisze:u mnie 5 :bezradny: 1 odpowiedzialna za szerokość belki ( musisz ją najpierw odkręcić bo inaczej nie założysz belki na dach)

Szerokość belki ustawia się tylko raz....
magico pisze: potem 2 śruby , którymi dokręcasz same uchwyty bagażnika do auta

Tak - po jednej na stronie.

magico pisze:a na koniec jeszcze 2 śruby od uchwytu na narty

Mówimy o montowaniu samych belek :) Uchwyt na narty, rowery czy trumna to już jest oddzielny temat.

Choć w moim przypadku mocowanie uchwytu na rower trwa około 3-4 minut.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
magico
VIP
Posty: 451
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: magico »

Gdyniak pisze:Szerokość belki ustawia się tylko raz....
:nie: bagażnik jest dedykowany do w203, więc jakby miało się ustawiać szerokość tylko raz to pewnie taki wyszedłby z fabryki bez żadnej regulacji :mysli: nie wiem jak u siebie zakładasz bagażnik bez ruszania tej śruby, ale chyba dawno już tego nie robiłeś :rotfl: ta regulacja to 3-4 cm i o tyle musisz rozsunąć belkę aby zaczepy po bokach weszły pod dach :ok:

mniejsza o to, w jednym się zgadzamy, od 12 lat, kiedy to inżynierowie z :mb: pękali z dumy na widok tego dzieła świat poszedł naprzód i lepsze rozwiązania bez wątpienia są już dostępne. amen :prosi:
c200 kompressor sedan avantgarde '01
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

magico pisze:nie wiem jak u siebie zakładasz bagażnik bez ruszania tej śruby

Po prostu - magia :)

magico pisze: ale chyba dawno już tego nie robiłeś

Rzeczywiście, wczoraj nie ;)

magico pisze:i o tyle musisz rozsunąć belkę aby zaczepy po bokach weszły pod dach

Mam oryginalne uchwyty do W203, zakładałem je już wielokrotnie i NIGDY nie regulowałem śrubami szerokości belki.

Jedyne co trzeba zrobić (i polecam Tobie), to mocno opuścić w dół mocowania (te blachy) do nadwozia - spróbuj koniecznie :ok:

magico pisze:świat poszedł naprzód i lepsze rozwiązania bez wątpienia są już dostępne
Cały czas czekam aż mi je pokażesz :dokuczacz:
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
kuba_kubi
Użytkownik
Posty: 82
Rejestracja: 5 kwie 2012, o 21:48
VIN: WDB2037461A409362
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kuba_kubi »

Dzięki za zainteresowanie tematem :) a co powiecie na taki oto bagażnik http://allegro.pl/bagaznik-uchwyt-na-na ... 31178.html ??
www.naprawimyzaciebie.pl <-- serwis techniczny
W203 Kompressor Sedan --> był
W203 Kompressor Coupe --> obecnie
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

kuba_kubi pisze: a co powiecie na taki oto bagażnik

Ja osobiście bym takiego rozwiązania nie zastosował w swoim samochodzie - tym bardziej, że trzeba przełożyć linkę zabezpieczającą w środku samochodu...

Trzy razy NIE :)

[ Dodano: 2012-07-03, 20:04 ]
Aktualizacja :)


Przed chwilą, instalując belki oraz bagażnik, pomierzyłem czasy montażu:

- dwie belki - 4 minuty 7 sekund,

- uchwyt na rower (jeden) - 2 minuty 3 sekundy.


Starałem się montować bez pośpiechu, nikogo do pomocy nie miałem.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
magico
VIP
Posty: 451
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: magico »

Gdyniak pisze:Cały czas czekam aż mi je pokażesz
magico ciężko pracuje i na przyjemności typu forum czasu coraz mniej :zmeczony: tym bardziej że to kuba_kubi szuka bagażnika , ja swój już mam :usmiech:

z ciekawości przed chwilą wszedłem na stronę THULE - to chyba najbardziej znany producent (nie wiem czy najlepszy) i do naszych w203 jest bagażnik o trafnej nazwie Thule Rapid System 754 :ok:

montaż można zobaczyć tutaj:

http://www.youtube.com/watch?v=SuJNVAdTFbc

... a teraz zalety względem bagażników ori :mb: :

1. szerokość belki ustawiana tylko raz przez założeniem i to na zatrzask (1 śruba mniej)
2. klamry chwytajace dach mozna odchylić na bok i dlatego nie ma potrzeby rozsuwania belki przy zakładaniu- u nas klamry schodzą tylko w dół, choć jak napisałeś - jak się je zsunie w dół na maksa to się przecisną i może rzeczywiście nie trzeba rozsuwać samej belki. niemniej jednak odchylenie na bok jest na 100% szybsze i wygodniejsze
3.uchwyty na narty/rower mogą być na stałe przykręcone do belki - u nas niestety za każdym razem trzeba je oddzielnie zakładać/usuwać bo blokują dostęp do śrub mocujących
Gdyniak pisze:Przed chwilą, instalując belki oraz bagażnik, pomierzyłem czasy montażu:

- dwie belki - 4 minuty 7 sekund,

- uchwyt na rower (jeden) - 2 minuty 3 sekundy.

:bravo: gdybyś tym sposobem montował np. ten bagażnik Thule, myślę ,że było by to ok 2 minuty na całość :ok:

kuba_kubi, śmiało wrzucaj jakieś propozycję, coś dobrego się na pewno znajdzie...tylko żadnych bagażników , które wymagają przełożenia sznurka przez kabinę :prosi: :haha:
Ostatnio zmieniony 4 lip 2012, o 08:37 przez magico, łącznie zmieniany 1 raz.
c200 kompressor sedan avantgarde '01
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

magico pisze: 1. szerokość belki ustawiana tylko raz przez założeniem i to na zatrzask (1 śruba mniej)

Nadal będę się upierał, że NIE MA POTRZEBY REGULOWANIA szerokości belki przed każdym montażem.
magico pisze:2. klamry chwytajace dach mozna odchylić na bok

Nie bardzo rozumiem o czy piszesz - oglądałem filmik dwa razy i niczego takiego nie zauważyłem.
magico pisze:dlatego nie ma potrzeby rozsuwania belki przy zakładaniu
O tym już pisałem wyżej.
magico pisze:3.uchwyty na narty/rower mogą być na stałe przykręcone do belki - u nas niestety za każdym razem trzeba je oddzielnie zakładać/usuwać bo blokują dostęp do śrub mocujących
Przy oryginalnym bagażniku też jest taka możliwość - tylko po co? Bardzo trudno by było taką "konstrukcję" założyć.

magico pisze:u nas niestety za każdym razem trzeba je oddzielnie zakładać/usuwać bo blokują dostęp do śrub mocujących
Nie wiem o jakich śrubach piszesz...

magico pisze: :bravo: gdybyś tym sposobem montował np. ten bagażnik Thule, myślę ,że było by to ok 2 minuty na całość :ok:

Trwało by to prawdopodobnie tyle samo czasu.




magico - napiszę tak - albo mówimy o zupełnie innych bagażnikach (choć podobno mój i Twój są oryginalne), albo (bez obrazy) źle zabierasz się do montowania swojego bagażnika...
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
magico
VIP
Posty: 451
Rejestracja: 13 wrz 2010, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: magico »

Gdyniak pisze:magico - napiszę tak - albo mówimy o zupełnie innych bagażnikach
chyba mówimy o różnych bagażnikach.

1)ja mam na myśli taki jak na zdjęciu poniżej, na drugim zdjęciu masz taki bagażnik razem z uchytami na narty/deskę. przy zakładaniu nie ma żadnej różnicy czy uchwyt na narty już tam jest czy go nie ma - nie wiem czemu napisałeś ,że jak ten kawałek plastiku jest tam dokręcony to trudniej byłoby założyć belkę. problem w tym ,że ten uchwyt na narty w bagażniku :mb: musi być przykręcony na krawędzi belki (inaczej go nie zamkniesz) i dlatego trzeba go oddzielnie odkręcać/przykręcać przy każdym zakładaniu bagażnika, bo na krawędzi belki są śruby mocujące bagażnik, co też widać na zdjęciu :bezradny:

nie wiem czy to jest jasno napisane, ale to że uchywt na narty na zdjęciu jest otwarty nie jest przypadkiem.

2) na filmiku zobacz 46 sek - uchwyt można odchylić na bok( czego nie można zrobić u mnie i u ciebie pewnie też bo uchwyty wychodzą tylko dół) co jest dużo wygodniejsze niż kręcenie imbusem aż wyjdzie wystarczająco w dół żeby założyć go pod dach ( tak robisz ty) ,a producent założył że rozsuwasz belkę o kilka cm.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
c200 kompressor sedan avantgarde '01
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

magico pisze:ja mam na myśli taki jak na zdjęciu poniżej

Mam dokładnie taki sam :)

magico pisze: przy zakładaniu nie ma żadnej różnicy czy uchwyt na narty już tam jest czy go nie ma - nie wiem czemu napisałeś ,że jak ten kawałek plastiku jest tam dokręcony to trudniej byłoby założyć belkę
Miałem na myśli uchwyt rowerowy - w Twoim przypadku (uchwyt na narty) rzeczywiście nie ma różnicy.
magico pisze: na filmiku zobacz 46 sek - uchwyt można odchylić na bok

Na bok to za dużo powiedziane - po prostu jest luźny.
magico pisze: co jest dużo wygodniejsze niż kręcenie imbusem aż wyjdzie wystarczająco w dół żeby założyć go pod dach

Dla mnie kilka obrotów kluczem imbusowym nie robi różnicy. Ponadto w przypadku belek f-my Thule też musisz poluzować mocowania - inaczej nie założysz uchwytów.

magico pisze: producent założył że rozsuwasz belkę o kilka cm.
Już Ci to pisałem wielokrotnie - NIE MA potrzeby rozsuwania belki.


A swoją drogą - na spokojnie obejrzałem bagażnik Thule i mogę spokojnie stwierdzić, że oryginalna konstrukcja MB jest ZDECYDOWANIE bardzie dopracowana :)



No cóż - jeden lubi blondynki a drugi brunetki :dokuczacz:



Ja zostanę przy oryginalnej konstrukcji i zdecydowanie jej nie zmienię.

Trochę się rozpisaliśmy - dla mnie temat został wyczerpany.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie, szyby, blachy”