SPRYSKIWACZE!! POMOŻE KTOŚ???

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Ano właśnie. .... chodzi o spryskiwacze lamp czy też szyby? Bo jak szyby to faktycznie podejrzany jest przełącznik przy kierownicy. Jak chodzi o lampy, to podejrzewam kostkę przy silniczku.
Awatar użytkownika
Maxxximus
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 5 kwie 2014, o 11:50
VIN:
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Maxxximus »

Na wstępie dziękuje za Wasze odpowiedzi.

Chodzi o spryskiwacze szyb. Innych nie posiadam :uee:

Styki są ok, czyte i na wszelki wypadek potraktowane elektrosolem. Poza tym w kości nie ma napięcia wiec problem jest gdzieś dalej. Sprawdzę wspomniane przewody przy włączniku.
Power, Supi doradzicie jak sie do niego dobrać sprawnie? Wystarczy zdjęcie osłony kolumny pod kierownica?
CL203 220 CDI Sportcoupe '03 MT
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Ja tego nie naprawialem......ale na forum znajdziesz opisy naprawy i na co trzeba uważać.
power
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: power »

Tak jak pisze supi, na forum można znaleźć temat dotyczący tego przełącznika: LINK
Na pierwszej stronie tego tematu są zdjęcia, na 5 zdjęciu widać przewody, o które mi chodzi- niebieski, biały, czarny zakończone wtyczką. Na drugiej stronie tamtego tematu kolega łojek wkleił link do filmiku gdzie ładnie jest pokazane jak się dobrać do przełącznika.

Warto dodać, że przełącznik opisany w tamtym temacie zaczęto stosować po "małym lifcie" czyli od roku modelowego 2003. Wcześniej był inny przełącznik i oba modele nie są zamienne. Zewnętrzne łatwo je rozróżnić po innym kształcie włącznika wycieraczek.
Awatar użytkownika
Maxxximus
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 5 kwie 2014, o 11:50
VIN:
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Maxxximus »

Serdeczne dzięki. Będę walczył :)
CL203 220 CDI Sportcoupe '03 MT
Awatar użytkownika
Zostawto
Użytkownik
Posty: 61
Rejestracja: 3 lip 2015, o 18:05
VIN:
Lokalizacja: Euskirchen , Niemcy

dysze spryskiwaczy mgłowych

Post autor: Zostawto »

witam...
Pytanie moze nietypowe ale w 2007 juz zakladali spryskiwacze mgłowe do szyb i za cholere nie wiem jak to ustawic albo wyczyscic? Ma ktos o tym pojecie?
Do 6 urodzin myślałem,że tak mam na imię...


WDB2030461F915702 1
rocznik 2007 czarny sedan polift
C 180 kompressor
Falcon
VIP
Posty: 185
Rejestracja: 31 sie 2015, o 23:06
VIN: WME01MC011H122552
Lokalizacja: Józefosław

Post autor: Falcon »

Nie ustawia się , a co do czyszczenia to możesz je przedmuchać powietrzem w stronę rurki ( oczywiście po jej zdjęciu )
Smart 0,8 CDI 2002
Awatar użytkownika
Zostawto
Użytkownik
Posty: 61
Rejestracja: 3 lip 2015, o 18:05
VIN:
Lokalizacja: Euskirchen , Niemcy

Post autor: Zostawto »

Wyczytalem na innych forach, zeby usunac kamien z tych dyszy bo przytyka wylot i zmienia kąt sprysku.Trzeba zdemontowac i wlozyc na pare godzin do odkamieniacza lub octu.
I tu moje nastepne pytanie...: czy demontaz jest w miare prosty czy trzeba znac jakies tricki zeby czegos nie uszkodzic?
Odnosnie ustawiania samych spryskiwaczy-istnieje taka mozliwosc ale tylko w ASO za pomoca specjalnego narzedzia.
Do 6 urodzin myślałem,że tak mam na imię...


WDB2030461F915702 1
rocznik 2007 czarny sedan polift
C 180 kompressor
tomitko
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 22 sty 2015, o 19:33
VIN:
Lokalizacja: Turobin

Spryskiwacze przedniej szyby

Post autor: tomitko »

Witam. Mam pytanie odnośnie spryskiwaczy przedniej szyby. Teraz były temperatury minusowe i boję się ze zamarzl mi płyn do spryskiwaczy, dawno uzupelnialem ale wydawało mi się ze był to zimowy. Stąd pytanie, nawet jeśli jest zamarzniety to silniczek chyba powinien buczek czy coś a tu nic, cisza. Jak myślicie? Miał tak ktoś?
mercedes sedan 2.2 cdi 2005 r
WDB2030071A717150
tonidriver
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
VIN: WDB2032161F226567
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

a silniczek to mógł też zamarznąć więc co ma buczeć
C 270 CDI '02r
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Nalałbym denaturatu do zbiornika z płynem, żeby rozmrozić płyn i przewody i sprawdził najpierw bezpieczniki a najlepiej wstawić do kogoś na noc auto do garażu żeby odmarzł i dopiero sprawdzać, czy działa. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
Matt
Użytkownik
Posty: 36
Rejestracja: 9 gru 2015, o 22:49
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Matt »

Najpierw do cieplego pomieszczenia aby rozmarzlo, a potem dolac jakiegos koncentratu raczej. Dykta to glupi pomysl poniewaz potrafia po niej zostac przebarwienia na lakierze.
Smart Twoim zdaniem to ktory bezpiecznik odpowiada za pompke/pompki ?
Ostatnio zmieniony 8 sty 2016, o 09:38 przez Matt, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Żyjemy w XXI wieku i rodzaje dykty z bezbarwnymi włącznie od groma w każdym sklepie a dwa, nie mówię o nalaniu 5 litrów dykty, tylko około 200 gram na cały zbiornik z głową i w takim stężeniu odmraża bez stękania, i nie zostawia żadnych śladów. Robie tak od lat we wszystkich autach jak zaśpię z płynem i żaden ... nie kicha i nie kichał po kuracji. :rotfl: Ba! Jeśli ktoś nie może wstawić auta do garażu, żeby odmarzło to w warunkach takich jak obecnie przedłużacz, suszarka do włosów, trochę czasu, około pół godziny i cierpliwości oraz odrobina dykty, też załatwia sprawę odmrażani konkretnie. Potem jak rozmrozisz przepsikujesz układ oraz zalewasz już zimowym i gitarrra. :tak:

Czy jest bezpiecznik do silnika vel pompki nie wiem, bo nie mam pod ręka instrukcji a nie chce mi się szukać na forum, lecz jeśli ktoś ma i jest to sprawdzić a jeśli nie ... to nie sprawdzać i już. :haha:
Ostatnio zmieniony 8 sty 2016, o 10:57 przez Smart, łącznie zmieniany 2 razy.
CL203 WDB2037461A802397
Matt
Użytkownik
Posty: 36
Rejestracja: 9 gru 2015, o 22:49
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Matt »

No az takim znawca dykty to ze mnie nie jest ale wierze Ci na slowo. Natomiast 200g na 5l to psu na bude.
Co do bezpiecznika to widzialem juz byczy temat na forum lacznie z rozpiska, ktora tez powinna byc w aucie u Ciebie. Podpowiem ze nie ma. Zanim cos sie pisze trzeba sprawdzic aby w blad nie wprowadzac.
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Matt pisze:No az takim znawca dykty to ze mnie nie jest ale wierze Ci na slowo. Natomiast 200g na 5l to psu na bude.
Co do bezpiecznika to widzialem juz byczy temat na forum lacznie z rozpiska, ktora tez powinna byc w aucie u Ciebie. Podpowiem ze nie ma. Zanim cos sie pisze trzeba sprawdzic aby w blad nie wprowadzac.
Dziękuję za cenne uwagi, na pewno wezmę je sobie do serca natomiast po co piszesz, że 200g psu na budę skoro sam twierdzisz, że z dyktą doświadczeń nie masz ... a ja piszę, że robię tak od wielu lat. Taka logika przyczynowo skutkowa ju noł, więc zanim kolejny raz będziesz się wypowiadał, to może sprawdź aby w błąd nie wprowadzać co? :mysli: :haha: Szkodliwość mojej rady ze sprawdzeniem bezpiecznika żadna, bo nikt z bani nie szyje numerów bezpieczników i i tak wcześniej sprawdzi na rozpisce, czy jest i krwi sobie przez to nie utoczy ... nie ma to po sprawie, tak? :haha: Żadne mecyje ani szkodliwość, choć jak widzę bardzo starannie starasz się podkreślać tego typu uwagi, niemal w każdej swojej wypowiedzi tu na forum i doceniam zaangażowanie. :haha:
CL203 WDB2037461A802397
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie, szyby, blachy”