Tylna wycieraczka nie działa poprawnie
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 7 gru 2011, o 12:43
- VIN:
- Lokalizacja: Ww
tylna wycieraczka przeciera co 3 sek, a po chwili non-stop
Witam, tez pozwole podczepic sie pod ten temat ale z innym objawem.
Model auta to W203 C180 Kompressor, kombi z 2004
Normalnie tylna wycieraczka robi przetarcie szyby co ok 3 sekundy, jednak od paru dni zachowuje mi sie
dziwnie, otoz po jej wlaczeniu dziala jak nalezy, ale gdzies tak po minucie zaczyna wycierac szybe caly czas bez zadnych przerw. W dodatku nie reaguje zupelnie na wylaczenie jej przyciskiem. Musze calkiem wylaczyc zaplon i wtedy dopiero zatrzymuje sie i zostaje w tej pozycji po wlaczeniu zaplonu.
No ale jak znow w trasie wlacze wycieraczke tylna problem sie powtarza (czyli na poczatku OK, a po chwili wyciera non-stop).
Czy ktos z Was mial podobny problem i orientuje sie co jest przyczyna?
Pozdrawiam
Mariusz
Model auta to W203 C180 Kompressor, kombi z 2004
Normalnie tylna wycieraczka robi przetarcie szyby co ok 3 sekundy, jednak od paru dni zachowuje mi sie
dziwnie, otoz po jej wlaczeniu dziala jak nalezy, ale gdzies tak po minucie zaczyna wycierac szybe caly czas bez zadnych przerw. W dodatku nie reaguje zupelnie na wylaczenie jej przyciskiem. Musze calkiem wylaczyc zaplon i wtedy dopiero zatrzymuje sie i zostaje w tej pozycji po wlaczeniu zaplonu.
No ale jak znow w trasie wlacze wycieraczke tylna problem sie powtarza (czyli na poczatku OK, a po chwili wyciera non-stop).
Czy ktos z Was mial podobny problem i orientuje sie co jest przyczyna?
Pozdrawiam
Mariusz
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
-
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 7 gru 2011, o 12:43
- VIN:
- Lokalizacja: Ww
kSmuk, a jakieś dokładniejsze namiary...
Bo skoro wycieraczka chodzi na początku dobrze to raczej nie jest to bezpiecznik, czy szczotki silnika, bardziej wydaje mi się że może być problem z układem czasowym (np kondensator ma przebicie) ale nie spodziewam się aby np układ mikroprocesorowy w komputerze zaczął źle mierzyć czas.
Nie wiem jak jest zorganizowana elektryka i elektronika + sterowanie więc po prostu gdybam. Ale jeśli Ktoś z Was to wie to może podpowie chociaż czy to przekaźnik, wyłącznik, elektronika itd
Mariusz
Bo skoro wycieraczka chodzi na początku dobrze to raczej nie jest to bezpiecznik, czy szczotki silnika, bardziej wydaje mi się że może być problem z układem czasowym (np kondensator ma przebicie) ale nie spodziewam się aby np układ mikroprocesorowy w komputerze zaczął źle mierzyć czas.
Nie wiem jak jest zorganizowana elektryka i elektronika + sterowanie więc po prostu gdybam. Ale jeśli Ktoś z Was to wie to może podpowie chociaż czy to przekaźnik, wyłącznik, elektronika itd
Mariusz
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
Moze tak: Czy po wlaczeniu wycieraczki i po probie jej wylaczenia gasnie kontrolka informujaca o tym, ze wycieraczki sa wlaczone? Jezeli nie, to gorny panel obslugi jest do sprawdzenia. Mozna to latwo sprawdzic, jezeli to gorny panel obslugi jest winny, to po odpieciu tylnego modulu SAM od lini CAN-B kontrolka bedzie nadal tak samo sie zachowywac jak sie zachowuje.
Jezeli jednak kontrolka gasnie, a wycieraczka nadal pracuje, to mozna obstawiac ze winny jest temu tylny modul SAM. Wtedy aby to sprawdzic, nalezalo by podmienic modul SAM, moze wystarczy ponowne kodowanie wariantowe tego modulu.
Tylny modul SAM znjadziesz w bagazniku po jego lewej stronie.
Gorny panel obslugi to ten, na ktorym znajduje sie przycisk wlaczania wycieraczek, ESP, swiatel awaryjnych, kontrolka AIRBAG OFF, etc.
Jezeli jednak kontrolka gasnie, a wycieraczka nadal pracuje, to mozna obstawiac ze winny jest temu tylny modul SAM. Wtedy aby to sprawdzic, nalezalo by podmienic modul SAM, moze wystarczy ponowne kodowanie wariantowe tego modulu.
Tylny modul SAM znjadziesz w bagazniku po jego lewej stronie.
Gorny panel obslugi to ten, na ktorym znajduje sie przycisk wlaczania wycieraczek, ESP, swiatel awaryjnych, kontrolka AIRBAG OFF, etc.
Pozdrawiam.
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Re: problem z tylną wycieraczką
Silnik wycieraczki do wymiany.pablo7710 pisze:Koledzy, przestała mi działać tylna wycieraczka. Spryskiwacz działa. Włączam wycieraczki i na wyświetlaczy pojawia się znak że są włączone, ale nie działają, silnik nie wydaje żadnych dźwięków. Rozebrałem tylną osłonę w bagażniku i dostałem się do silniczka. Jest tam kostka z trzema kablami i jak ją wyciągam i wkładam to cos cyka, ale wycieraczka dalej stoi i nic się nie dzieje. Podpowiedzcie mi proszę jak mam dokładnie zdiagnozować czy spalił się silnik. Znalazłem taki na aledrogo, kosztuje 300 zł, ale nie chcę go kupować w ciemno jeśli nie jestem pewien czy mój jest spalony. Jak mam to sprawdzić ???
z góry dziękuję za pomoc
[ Dodano: 2011-12-14, 21:48 ]
Tu trzeba SD.MariuszC pisze:Witam, tez pozwole podczepic sie pod ten temat ale z innym objawem.
Model auta to W203 C180 Kompressor, kombi z 2004
Normalnie tylna wycieraczka robi przetarcie szyby co ok 3 sekundy, jednak od paru dni zachowuje mi sie
dziwnie, otoz po jej wlaczeniu dziala jak nalezy, ale gdzies tak po minucie zaczyna wycierac szybe caly czas bez zadnych przerw. W dodatku nie reaguje zupelnie na wylaczenie jej przyciskiem. Musze calkiem wylaczyc zaplon i wtedy dopiero zatrzymuje sie i zostaje w tej pozycji po wlaczeniu zaplonu.
No ale jak znow w trasie wlacze wycieraczke tylna problem sie powtarza (czyli na poczatku OK, a po chwili wyciera non-stop).
Czy ktos z Was mial podobny problem i orientuje sie co jest przyczyna?
Pozdrawiam
Mariusz
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 29 sty 2012, o 17:58
- VIN:
- Lokalizacja: Zabrze
-
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 7 gru 2011, o 12:43
- VIN:
- Lokalizacja: Ww
cd tylna wycieraczka przeciera co 3 sek,a po chwili non-stop
witam,
chciałbym podzielić się informacją dotyczącą problemów z tylną wycieraczką. Zaczęło mi się to prawie rok temu, po kilkunastu minutach od włączenia wycieraczka z trybu przerywanego (przetarcie co 5-6sek) zaczynała przecieranie non-stop i zupełnie nie reagowała na wyłącznik na panelu, trzeba było zgasić silnik i odczekać parę minut. Natomiast teraz przez ostatnie dni zaczęła mi wchodzić w tryb non-stop już po 3ch przetarciach. Akurat miałem pogodę w niedzielę i stwierdziłem że wezmę się za ten problem. Przysłuchałem się dokładniej i w momencie załączania przetarcia słychać z mechanizmu "prztyknięcie", a gdy chodziła non-stop już tego dźwięku nie było, wywnioskowałem, że zapewne jest tam przekaźnik.
Zdjęcie tej tapicerki z tyłu zajęło trochę czasu, musiałem się z nią pomocować, czasem nawet trochę na siłę (jeszcze nie oglądałem dokładnie jakie uszkodzenia zrobiłem przy okazji). Podłączyłem woltomierz do gniazda z 3ma bolcami, aby zorientować się jak jest zasilany ten mechanizm. Sterowanie jest proste, skrajne bolce to zasilanie, środkowy dostaje krótki impuls +12V który startuje silnik (kabel żółto/czarny +12V, szaro/czarny impulsy, brązowy Masa). Generalnie nie wiedziałem jak to jest skonstruowane i wziąłem się na rozkręcanie i czyszczenie wszystkiego. W mechaniźmie to generalnie miałem niezłe błotko. Zdemontowanie 8mio letniego mechanizmu to już ryzyko, bez WD40 się nie obędzie a i tak musiałem to zrobić na siłę. Najgorzej to zdjąć metalową pokrywkę, bo do środka wchodzi miedziana rurka doprowadzająca płyn do spryskiwaczy, w sumie nie wiem czy tę rurkę to ukręciłem sam czy już tak była bo samej końcówki spryskiwacza nie udało mi się wyjąć, jak stwierdzę że mi płyn wycieka pomyślę jak to rozwiązać. Z drugiej strony mechanizmu jest plastikowa pokrywka, po jej zdjęciu jest dostęp do płytki drukowanej z elektroniką do załączenia przekaźniczka. Niestety aby dostać się do elementów na tej płytce, trzeba ją wylutować. Są tam 3 metalowe wpusty przechodzące na drugą stronę tego mechanizmu i to je trzeba podgrzać (najlepiej opalarką na gorące powietrze lub w 2 osoby i 3 lutownice, robiąc to samemu lekko odkleiły mi się ścieżki od przegrzania, ale elektrycznie są ok). Nie ma potrzeby wylutowywać trzech blaszek do gniazda połączeniowego z instalacją auta!! Wtedy jak miałem już elementy tej płytki na widoku, pod lupą dojrzałem że na jednym styku przekaźnika jest "naspawany dziubek" który powstał z łuku elektrycznego podczas rozłączania dopływu prądu do silnika (patrz czerwona strzałka na fotce). Jak ręką pchnęłem mechanizm tego przekaźnika to zostawał w tym położeniu, a powinien wrócić do stanu spoczynku. No i w ruch poszedł najdrobniejszy papier ścierny jaki miałem (chyba nr 1000), poczyściłem te styki, nasmarowałem mechanizm, złożyłem, sprawdziłem na prostowniku czy dalej działa i dziś założyłem spowrotem do auta. Po sprawdzeniu na sucho przez 5 minut działa jak należy, test ostateczny będzie dopiero w porze deszczu. Jednak po tych doświadczeniach stwierdziłem, że zaproponuję na tym forum bardziej wymianę tego mechanizmu, bo grzebanie się z nim zajęło mi bagatela jakieś 6 godzin (chociaż oczywiście już następny raz byłoby krócej). Możliwe że np tę płytkę z przekaźnikiem można kupić w serwisie MB i niewykluczone, że następnym razem zdecyduję się na to - zależy jak długo po tym spiłowaniu "spawu" mi to podziała...
Także Panowie diagnostycy, na ten problem nie pomoże żadne tam SD, wymiana modułu SAM itp
chciałbym podzielić się informacją dotyczącą problemów z tylną wycieraczką. Zaczęło mi się to prawie rok temu, po kilkunastu minutach od włączenia wycieraczka z trybu przerywanego (przetarcie co 5-6sek) zaczynała przecieranie non-stop i zupełnie nie reagowała na wyłącznik na panelu, trzeba było zgasić silnik i odczekać parę minut. Natomiast teraz przez ostatnie dni zaczęła mi wchodzić w tryb non-stop już po 3ch przetarciach. Akurat miałem pogodę w niedzielę i stwierdziłem że wezmę się za ten problem. Przysłuchałem się dokładniej i w momencie załączania przetarcia słychać z mechanizmu "prztyknięcie", a gdy chodziła non-stop już tego dźwięku nie było, wywnioskowałem, że zapewne jest tam przekaźnik.
Zdjęcie tej tapicerki z tyłu zajęło trochę czasu, musiałem się z nią pomocować, czasem nawet trochę na siłę (jeszcze nie oglądałem dokładnie jakie uszkodzenia zrobiłem przy okazji). Podłączyłem woltomierz do gniazda z 3ma bolcami, aby zorientować się jak jest zasilany ten mechanizm. Sterowanie jest proste, skrajne bolce to zasilanie, środkowy dostaje krótki impuls +12V który startuje silnik (kabel żółto/czarny +12V, szaro/czarny impulsy, brązowy Masa). Generalnie nie wiedziałem jak to jest skonstruowane i wziąłem się na rozkręcanie i czyszczenie wszystkiego. W mechaniźmie to generalnie miałem niezłe błotko. Zdemontowanie 8mio letniego mechanizmu to już ryzyko, bez WD40 się nie obędzie a i tak musiałem to zrobić na siłę. Najgorzej to zdjąć metalową pokrywkę, bo do środka wchodzi miedziana rurka doprowadzająca płyn do spryskiwaczy, w sumie nie wiem czy tę rurkę to ukręciłem sam czy już tak była bo samej końcówki spryskiwacza nie udało mi się wyjąć, jak stwierdzę że mi płyn wycieka pomyślę jak to rozwiązać. Z drugiej strony mechanizmu jest plastikowa pokrywka, po jej zdjęciu jest dostęp do płytki drukowanej z elektroniką do załączenia przekaźniczka. Niestety aby dostać się do elementów na tej płytce, trzeba ją wylutować. Są tam 3 metalowe wpusty przechodzące na drugą stronę tego mechanizmu i to je trzeba podgrzać (najlepiej opalarką na gorące powietrze lub w 2 osoby i 3 lutownice, robiąc to samemu lekko odkleiły mi się ścieżki od przegrzania, ale elektrycznie są ok). Nie ma potrzeby wylutowywać trzech blaszek do gniazda połączeniowego z instalacją auta!! Wtedy jak miałem już elementy tej płytki na widoku, pod lupą dojrzałem że na jednym styku przekaźnika jest "naspawany dziubek" który powstał z łuku elektrycznego podczas rozłączania dopływu prądu do silnika (patrz czerwona strzałka na fotce). Jak ręką pchnęłem mechanizm tego przekaźnika to zostawał w tym położeniu, a powinien wrócić do stanu spoczynku. No i w ruch poszedł najdrobniejszy papier ścierny jaki miałem (chyba nr 1000), poczyściłem te styki, nasmarowałem mechanizm, złożyłem, sprawdziłem na prostowniku czy dalej działa i dziś założyłem spowrotem do auta. Po sprawdzeniu na sucho przez 5 minut działa jak należy, test ostateczny będzie dopiero w porze deszczu. Jednak po tych doświadczeniach stwierdziłem, że zaproponuję na tym forum bardziej wymianę tego mechanizmu, bo grzebanie się z nim zajęło mi bagatela jakieś 6 godzin (chociaż oczywiście już następny raz byłoby krócej). Możliwe że np tę płytkę z przekaźnikiem można kupić w serwisie MB i niewykluczone, że następnym razem zdecyduję się na to - zależy jak długo po tym spiłowaniu "spawu" mi to podziała...
Także Panowie diagnostycy, na ten problem nie pomoże żadne tam SD, wymiana modułu SAM itp
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 9 paź 2012, o 07:24 przez MariuszC, łącznie zmieniany 8 razy.
- pozmir
- VIP
- Posty: 93
- Rejestracja: 3 cze 2009, o 09:40
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
Wycieraczka tył sama się włącza
witam wszystkich ,mam problem z tylną wycieraczką , sama się włącza podczas jazdy. Problem się powiększył, na początku włączała co jakiś czas teraz potrafi włączyć się i działa cały czas. Naturalnie nie jest ona włączona na na kokpicie . przełącznik w kierownicy jest w pozycji off. Bardzo proszę o poradę pozdrawiam.
Pozdrawiam Mirek
WDB2032081F460180
220CDI ELEGANCE KOMBI 2003 R.P.
WDB2032081F460180
220CDI ELEGANCE KOMBI 2003 R.P.
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
przełącznik w kierownicy? Czyżby zwarcie w wiazce w przełączniku?
[ Dodano: 2014-02-01, 17:27 ]
Gdzieś był opis naprawy przełącznika. Jak nie to wymiana.
[ Dodano: 2014-02-01, 17:27 ]
Gdzieś był opis naprawy przełącznika. Jak nie to wymiana.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
- pozmir
- VIP
- Posty: 93
- Rejestracja: 3 cze 2009, o 09:40
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
Ale gdzieś musi być zwarcie. przeważnie jak są problemy z wycieraczkami itp. to jest kwestia przetarcia się wiązki
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
- pozmir
- VIP
- Posty: 93
- Rejestracja: 3 cze 2009, o 09:40
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
Wlasnie otrzymalem maila od naszego kolegi forumowicza napiasl:
poradziłem sobie tak jak ty na początek wyjąłem bezpiecznik, następnie wymontowałem silniczek i naprawiłem metalową rurkę która przeciekała i płyn w silniczku robił zwarcie co było przyczyną samoczynnego uruchamiania silniczka. metalową rurkę można wymienić na inną wkład od długopisu gruby może pasować, albo naciągnąć gumowy wężyk na rurkę ja tak zrobiłem i do dziś nie włączam spryskiwacza tylnej szyby . mechanizm trzeba wyczyścić z syfu osuszyć i nasmarować.
Sprawdze jak sie troche ociepli dziekuje.
poradziłem sobie tak jak ty na początek wyjąłem bezpiecznik, następnie wymontowałem silniczek i naprawiłem metalową rurkę która przeciekała i płyn w silniczku robił zwarcie co było przyczyną samoczynnego uruchamiania silniczka. metalową rurkę można wymienić na inną wkład od długopisu gruby może pasować, albo naciągnąć gumowy wężyk na rurkę ja tak zrobiłem i do dziś nie włączam spryskiwacza tylnej szyby . mechanizm trzeba wyczyścić z syfu osuszyć i nasmarować.
Sprawdze jak sie troche ociepli dziekuje.
Pozdrawiam Mirek
WDB2032081F460180
220CDI ELEGANCE KOMBI 2003 R.P.
WDB2032081F460180
220CDI ELEGANCE KOMBI 2003 R.P.
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
- keczup3kubicz
- VIP
- Posty: 101
- Rejestracja: 9 sty 2013, o 16:36
- VIN:
- Lokalizacja: BYTOM
Mam ten sam problem ale jeżeli cieknie Ci płyn i woda do silniczka jak u mnie to masz tam już gnój nie wart twej ingerencji. Dasz śmieszny wkład długopisa i po trzech miesiącach padnie...
Masz trzy wyjścia:
1. Kupić nowy silnik w fajnej promocji 334zł (ja go kupiłem i jutro powinien przyjść) normalne ceny silnika nawet do 700zł
http://www.arwit.pl/TDZamow.aspx?a=5796 ... kod=&tab=1
2. Babrać się w naprawę starego samemu.
3. Firma za 100zł regeneruje silniki wycieraczki tylnej od W 203, ale teraz nie mogę znaleźć linka, musisz poszukać w necie to chyba na allegro było. Wysyłasz im silnik a po dwóch dniach Ci odsyłają zregenerowany.
Ja zaraz będę miał nówkę jak będę dbał (czyli używał) myślę, że posłuży kilka lat...
Masz trzy wyjścia:
1. Kupić nowy silnik w fajnej promocji 334zł (ja go kupiłem i jutro powinien przyjść) normalne ceny silnika nawet do 700zł
http://www.arwit.pl/TDZamow.aspx?a=5796 ... kod=&tab=1
2. Babrać się w naprawę starego samemu.
3. Firma za 100zł regeneruje silniki wycieraczki tylnej od W 203, ale teraz nie mogę znaleźć linka, musisz poszukać w necie to chyba na allegro było. Wysyłasz im silnik a po dwóch dniach Ci odsyłają zregenerowany.
Ja zaraz będę miał nówkę jak będę dbał (czyli używał) myślę, że posłuży kilka lat...
Mercedes T203 (kombi) 2,2 CDI, 143km, przedlift, 140000tys, automat
Vin: WDB2032061F434775
------------------------------------------------------------
ARBEIT MACHT FREI
Vin: WDB2032061F434775
------------------------------------------------------------
ARBEIT MACHT FREI
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
Przyznam, ze mnie nie przekonuje to , że na silniku jest zwarcie dlatego się sama włącza. Tu bym szukał po wlaczniku..... przekaźniku.... Natomiast jak rurka pęka przy mechaniźmie silnika to szybko jest tak, ze spryskiwacz czesto nie działa lub działa slabi i wycieraczka dość szybko po tym potrafi się zatrzymywać w dowolnym miejscu na obwodzie, a nie przy dolnym krańcu szyby.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html