Bicie przy mocnym przyśpieszaniu

Moderator: Dziki Mar

sagittarius1986
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 1 kwie 2011, o 09:10
VIN:
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Bicie przy mocnym przyśpieszaniu

Post autor: sagittarius1986 »

Witam,
niedawno kupiłem kolejną gwiazdkę, przy kupnie było odczuwalne bicie przy przyśpieszaniu i hamowaniu, ale po sprawdzaniu przed kupnem na ASO Czacha w Rzeszowie powiedzieli że tarcze i klocki do wymiany, bo są skończone, końcówka drążka i uszczelka odmy, więc się bardzo tym nie przejąłem. Auto ma przejechałem odrobinę ponad 160 tyś km, było serwisowane na dwóch serwisach w Rzeszowie u Czacha i Zasady.

Wymieniłem tarcze + klocki, cały przedni, prawy wahacz uszczelkę odmy i pare innych drobiazgów.

Bicie zmalało, nie ma go już w takim stopniu jak było i przy hamowaniu się raczej nie objawia, ALE... jak mocno depnę przy około 100 km/h - kick down, i zaczyna coraz mocniej bić, jak ujmę gazu bicie maleje do prawie nie wyczuwalnego. Przy jeździe z mniejszymy prędkościami gdy utrzymuję stałą prędkość czasem tak jakby lekko go zrywało, jakby gdzieś był luz.

Nie byłem z tym na ASO jeszcze i pewnie jeżeli nie wymyślimy czegoś w kooperacji z zakładam mechaniki w którym robię auta od lat to się wybiorę do Czacha.

Podejrzewałem wał napędowy, ale zdemontowaliśmy wał i wszystko wygląda ok, podpora jest z każdej strony ok, krzyżak nie ma luzu, na wieloklinie jest bardzo delikatny luz, ledwie wyczuwalny (zakładam że to jest normalne), gumki są całe i niepopękane. Główny mechanik zasugerował że to może być któraś półoś z tyłu. Martwię się żeby to nie było coś w automacie, ale nic na to nie wskazuje, jedynie może być olej w nim do wymiany, ale to nie dawało by takich efektów moim zdaniem. Co o tym myślicie?
~było~ w208 230 kompressor 1998 r. 240 km
~jest~ w203 320 cdi Sport Edition 7g-tronic 2005 r. 270 km
Imperator
Użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: 9 lut 2011, o 11:09
VIN: wdc203208
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Imperator »

sagittarius1986, Miałem podobny objaw jaki opisujesz.Mój mechanik stwierdził że to rura wydechowa ,a dokładnie to jej sprężyste mocowanie gdzieś przy kolektorze wydechowym(chyba, bo nie widziałem gdzie to mocował).Tam jest mocowanie na sprążysty pierścień( około 120 zł!)Jeżeli to nie to, to w W 202 miałem problem z luzem w tylnym moście ,l obiawiało się to tak jak bym ruszał z pod swiateł na tarce asfaltowej, to takie drżenie przy szybkim (bardzo)ruszaniu .TO była zagwozdka dla wielu mechaników, aż jeden wsiadł do kufra i podczas jazdy próbnej wychwycił to .Podłożono jakąś podkładkę wewnątrz mostu!,ale to podobno bardzo rzadka dolegliwość.
Ostatnio zmieniony 1 kwie 2011, o 12:23 przez Imperator, łącznie zmieniany 2 razy.
220 cdi 150 KM, w 212 E 350 cdi 265 KM 2011r ,W 246 B200 cdi automat,W204 C250 cdi 4matic :mb: :hurra:
sagittarius1986
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 1 kwie 2011, o 09:10
VIN:
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: sagittarius1986 »

Imperator, dzięki za odpowiedź, układ wydechowy to nie będzie, bo nie przenosiłby takich wibracji na nadwozie, co do mostu to pewnie trzeba będzie do niego zaglądnąć, chociaż nie pojawia mi się bicie przy ruszaniu, dopiero jak depnę mu od 100 km/h i w górę, przy 170 słabnie to bicie. Pozdrawiam!
~było~ w208 230 kompressor 1998 r. 240 km
~jest~ w203 320 cdi Sport Edition 7g-tronic 2005 r. 270 km
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Sprawdź koło dwumasowe. Tutaj niestety serwis jakiś, bo samemu tego nie zrobisz.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Imperator
Użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: 9 lut 2011, o 11:09
VIN: wdc203208
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Imperator »

sagittarius1986, po pierwsze nie należy tak szybko jezdżć, po drugi sprawdziłbym czy to przypadkiem nie bije wał ?.Co prawda piszesz że sprawdzony ale może jest niewyważony?.Z tego co pamiętam wał jest doważany takimi blaszkami zgrzewanymi z wałem, może ona opadły?.Te objawy wskazują na jakieś "bicie".
V126, niewie jak to jest z tym kołem dwumasowy ,czy przy ASB jest czy go nie ma?.Choc jeżdrze ponad 20 lat z ASB to nigdy nie miałem z tym urządzeniem takiego problemy!,a w zasadzie ,odpukać jak do tej pory nie miałem żadnego problemu z ASB.
220 cdi 150 KM, w 212 E 350 cdi 265 KM 2011r ,W 246 B200 cdi automat,W204 C250 cdi 4matic :mb: :hurra:
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Koło dwumasowe to jest udoskonalone koło zamachowe. Każdy silnik ma koło zamachowe, a te nowsze dwumasowe. Jeśli często zrywasz spod świateł, to koło może paść. Co do wyważenia wału, to on zawsze się kręci, więc zawsze generowałby drgania, a tu tylko jest przy przyspieszaniu i hamowaniu, czyli wtedy gdy silnik jest obciążany.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Imperator
Użytkownik
Posty: 218
Rejestracja: 9 lut 2011, o 11:09
VIN: wdc203208
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Imperator »

V126, analogicznie bylo by przy żle wyważonych kołach ,ale tak nie jest .Mocne bicie jest przy pewnych prędkościach powiedzmy 110- 120 km/h po zwiększeniu prędkości bicie ustaje.To bicie u sagittarius1986, występuje w pewnym zakresie prędkości
220 cdi 150 KM, w 212 E 350 cdi 265 KM 2011r ,W 246 B200 cdi automat,W204 C250 cdi 4matic :mb: :hurra:
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

sagittarius1986 pisze:jak mocno depnę przy około 100 km/h - kick down, i zaczyna coraz mocniej bić, jak ujmę gazu bicie maleje do prawie nie wyczuwalnego
Nie napisał o tym, że bije tylko przy pewnych prędkościach. Koła biją też od pewnego zakresu prędkości. Nie zaszkodzi sprawdzić 3 rzeczy, ale koło dwumasowe w CDI nie jest niezniszczalne, a jakbyś poszperał na forum jak najbardziej zniszczalne. :ok:
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

V126 pisze:Sprawdź koło dwumasowe. Tutaj niestety serwis jakiś, bo samemu tego nie zrobisz.
W ASb nie ma koła dwumasowego ;)

[ Dodano: 2011-04-01, 19:02 ]
sagittarius1986 pisze:jak mocno depnę przy około 100 km/h - kick down, i zaczyna coraz mocniej bić, jak ujmę gazu bicie maleje do prawie nie wyczuwalnego

Czy mechanik sprawdził podporę wału?
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Gdyniak co w automacie kompensuje drgania silnika (w sensie te uderzenia).
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
korzen
VIP
Posty: 344
Rejestracja: 28 sty 2011, o 13:30
VIN:
Lokalizacja: B-Biala/Bedzin

Post autor: korzen »

Moze to glupie, ale zacznij od najprostszego, czyli sprawdz kola. Znajomy mial podobne objawy i okazalo sie, ze nie dokrecil pozadnie kol. Moga byc rowniez niewywazone, badz krzywe. Wtedy charakterystyczne jest bicie wlasnie przy ok 90-100km/h oraz przy przyspieszaniu.
Pozdrawiam
korzen
S203 200CDI 2004 lift 152KM&338Nm SPRZEDANY
INFINITI FX35 280KM&366Nm, BBK Akebono, Tech P/Sport P| Touring P... Buldog :) SPRZEDANY
S204 200KOMPRESSOR ELEGANCE 2008
Awatar użytkownika
Rumcajs
VIP
Posty: 1096
Rejestracja: 12 paź 2009, o 10:20
VIN:
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Rumcajs »

Gdyniak pisze: ........Czy mechanik sprawdził podporę wału?
Możliwe , że to podpora.
korzen pisze:Moze to glupie, ale zacznij od najprostszego, czyli sprawdz kola. korzen
:usmiech: korzen wcale nie takie głupie :usmiech: i zdarza się dość często przy zużytych oponach, dlatego nie kupuje się używek :hejka:
C220 CDI 2148ccm 105kW 2003 automat
:hejka: se pozdrawiam Ciebie [you]
buk-humor-dziczyzna. :oczko:
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

V126 pisze:Gdyniak co w automacie kompensuje drgania silnika (w sensie te uderzenia).

Sprzęgło hydrokinetyczne.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
marecki
VIP
Posty: 140
Rejestracja: 1 cze 2008, o 09:31
VIN: WDBRF61J92F257933
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: marecki »

Dokładnie sprawdzić opony, jeżeli któraś jest wyząbkowana to będzie bicie mocno odczuwalne powyżej prędkości 80km/h.
C240 V6 170KM, automat, 2002r, sedan, wersja USA
sagittarius1986
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 1 kwie 2011, o 09:10
VIN:
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: sagittarius1986 »

OGROMNE dzięki wszystkim za odpowiedzi! posprawdzam co zaproponowaliście i zobaczymy co dalej, Gdyniak podpora była sprawdzona, jest cała i zdrowa.

V126 Mam blisko świetny serwis, zajmują się goście tylko gwiazdkami, są to specjaliści którzy odeszli od ASO, podjadę do nich i poproszę o sprawdzenie paru rzeczy.

Martwię się tym wszystkim, bo nie wiem czy auta nie zwrócić, jeżeli to jest coś grubszego, to tak zrobię, szkoda żebym się męczył :) do W208, które sprzedałem w styczniu dołożyłem grube naście tyśków, nie chcę tego ponawiać :)

POZDRAWIAM WSZYSTKICH!
~było~ w208 230 kompressor 1998 r. 240 km
~jest~ w203 320 cdi Sport Edition 7g-tronic 2005 r. 270 km
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”