Dyfer o największym przełożeniu

Moderator: Dziki Mar

genetykon
Użytkownik
Posty: 68
Rejestracja: 5 lis 2017, o 20:13
VIN: WDB2037451A127216

Dyfer o największym przełożeniu

Post autor: genetykon »

Jaki dyfer o największym przełożeniu pasuje do w203 bez czasochłonnej rzeźby?
Znalazłem 3.92, ale może są większe?
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Dyfer o największym przełożeniu

Post autor: noc »

Ja z seryjnych aut znalazłem tylko 1:3,46.Nie wiem skąd wziąłeś aż tyle. :mysli:
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
genetykon
Użytkownik
Posty: 68
Rejestracja: 5 lis 2017, o 20:13
VIN: WDB2037451A127216

Re: Dyfer o największym przełożeniu

Post autor: genetykon »

Dyfer z w202 nie pasuje do sanek w203?
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Dyfer o największym przełożeniu

Post autor: noc »

To może z W123 pasuje do W124? Żarty.
W203 ma bliżej W171, W209 niż W202.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
genetykon
Użytkownik
Posty: 68
Rejestracja: 5 lis 2017, o 20:13
VIN: WDB2037451A127216

Re: Dyfer o największym przełożeniu

Post autor: genetykon »

Dzięki. Czy przełożenia można przekładać pomiędzy obudowami dyfrów z różnych modeli? Np 3.92 samo przełożenie z dyfra w202 do dyfra w203?
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Dyfer o największym przełożeniu

Post autor: noc »

To ciekawe pytanie.Nigdy nie próbowałem.Spróbuję zaraz to zasymulować na EPC.Poinformuję o wynikach.

Wynik.
Mniej więcej w co drugim dyfrze występują analogiczne obudowy.Można wiec temat ująć krótko.Jeżeli ktoś ma szczęście, to taką operację przeprowadzi o ile nr. obudowy jest ten sam.Trzeba jednak pamiętać, że każdy dyfer nawet po złożeniu na tych samych częściach wymaga od nowa ustawienia luzu między koronką a atakiem.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
genetykon
Użytkownik
Posty: 68
Rejestracja: 5 lis 2017, o 20:13
VIN: WDB2037451A127216

Re: Dyfer o największym przełożeniu

Post autor: genetykon »

Dzięki. Możesz napisać czym się różni dyfer 202 vs 203? Przede wszystkim interesuje mnie czy obudowa pasuje do sanek. Spięcie z wałem oraz półosiami to drugorzędny temat. Kojarzysz czy są większe niż 3,92 w podobnych obudowach jak ten mój 3,64?
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Dyfer o największym przełożeniu

Post autor: noc »

System mocowania do sanek nie zmienia się.Rozstawy śrub i odległości są identyczne dla wszystkich popularnych modeli.
Wyjątki mogą być ale nie muszą np: AMG itp.
Dotyczy to modeli W124, W220, W202, W171, W210, W209, W203 i pewnie innych.Zapożyczanie gotowych podzespołów do nowszych modeli to normalna praktyka.
Twój dyfer o przełożeniu 1: 3,46 ma nr.2033504914 obudowa 1243510505 dekiel tylny 1243513708
Znalazłem dyfer A2023502314 1:3,92 pasuje.Do aut z manualną skrzynią, bez czujnika ABS z boku i bez ASD.
Niżej wykaz modeli w których był montowany.

Jest np: tu https://www.ebay.pl/sch/i.html?_from=R4 ... 4&_sacat=0
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2017, o 12:54 przez noc, łącznie zmieniany 1 raz.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
genetykon
Użytkownik
Posty: 68
Rejestracja: 5 lis 2017, o 20:13
VIN: WDB2037451A127216

Re: Dyfer o największym przełożeniu

Post autor: genetykon »

Dzięki. Mój dyfer też nie posiada czujnika ABS?
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Dyfer o największym przełożeniu

Post autor: noc »

To W203.Nie ma takiej opcji.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
genetykon
Użytkownik
Posty: 68
Rejestracja: 5 lis 2017, o 20:13
VIN: WDB2037451A127216

Re: Dyfer o największym przełożeniu

Post autor: genetykon »

OK, czyli widzę sporo tych dyfrów 3,92 za grosze z CLK200. Mam jeszcze pytanie o szpery. Kojarzysz czy w tych dyfrach można spotkać szperę?
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Dyfer o największym przełożeniu

Post autor: noc »

Znalazłem jeden : http://allegro.pl/mercedes-c-klasa-w202 ... 61967.html
Co prawda staruszek z czujnikiem ale ETS więc szpera jest.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
genetykon
Użytkownik
Posty: 68
Rejestracja: 5 lis 2017, o 20:13
VIN: WDB2037451A127216

Re: Dyfer o największym przełożeniu

Post autor: genetykon »

Też na niego już wieszałem spojrzenie, ale nie wiem jak to jest ze sterowaniem tej szpery. Możesz wyjaśnić jak to działa i jak jest sterowane? Wiem, że ma wstępne spięcie zależne od poziomu zużycia.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Dyfer o największym przełożeniu

Post autor: noc »

Tu wstępne jest pomijalne.Poniżej 5Nm pomiędzy kołami.
W przewód hydrauliczny trzeba "piardnąć" ciśnienie 53-60bar by uzyskać 100Nm pomiędzy kołami.
Pompa ASD ma zabezpieczenie na 200bar.
W systemach ETS/ASR z pompą elektryczną systemu ABS nie znam ciśnienia pracy ale zabezpieczenie ustawione jest na 160bar.
Żadnych rysunków nie dam bo na WIS słynne pomieszanie układów ASD z ADS, ASR i ETS.Od 10 lat próbują uporządkować bez skutku.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
genetykon
Użytkownik
Posty: 68
Rejestracja: 5 lis 2017, o 20:13
VIN: WDB2037451A127216

Re: Dyfer o największym przełożeniu

Post autor: genetykon »

I to jest właśnie problem z tym sterowaniem ASD, który powoduje, że średnio interesuję się tym pomysłem. Czy wersje AMG w mercach mają jakieś szpery torsen czy płytki?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”