Lekkie wycie, buczenie mostu / wału

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Johnnybravo
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 22 sie 2010, o 13:37
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Johnnybravo »

W samym moście też są łożyska :oczko: więc trzeba wszystko dokładnie obadać bo tutaj możemy sobie tylko gdybać
S viewtopic.php?t=16181
E viewtopic.php?t=9799
C viewtopic.php?t=8502
Pozdrawiam wszystkie dziewczyny i chłopaków wielbiących mercedesy :)
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Most najczęściej wyje jak jest obciążony tj. przyspieszanie i zwalnianie silnikiem. Naj częściej przyspieszanie. Jeżeli nie, to wówczas sprawdzić trzeba podporę walu i łożyska kol .
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

Tak jak supi napisał, często pomylić wycie mostu z podporą wału, ja mam na blacie u sibie oryginalne 256 000KM i z mostem nie mam żadnych problemów aczkolwiek miałem podobne objawy kiedy miałem zużytą podpore wału ;)

Edit@
Tylko się przyjżyj dobrze tej podporze ;) najlepiej ją zdjąć :P
Ostatnio zmieniony 11 paź 2015, o 13:42 przez ktos92, łącznie zmieniany 1 raz.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
krzys86
Użytkownik
Posty: 157
Rejestracja: 4 sie 2015, o 19:07
VIN:
Lokalizacja: S-rz

Post autor: krzys86 »

Spoko jak jestes pewny to tak, ale nie wszyscy maja taka pewnosc szczegolnie jak kupujesz samochod sprowadzony przez handlarza a wiele jest takich :hejka:
WDB2030061A073708
Awatar użytkownika
Johnnybravo
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 22 sie 2010, o 13:37
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Johnnybravo »

Ciężko opisać słowami wycie/huczenie itp. :mysli: każde może mieć różne przyczyny. U mnie np przy przebiegu ok 90000km trzeba było wymienić łożyska w moście. Demontaż/montaż, rozłożenie/złożenie, wymiana łożysk i płynu. Dlaczego to się stało przy tak małym przebiegu? można gdybać czy to wada fabryczna, materiałowa itp. Tak czy siak dwa tysiaczki i po problemie :oczko:
P.S. ASO zaproponowało wymianę mostu za bodaj 11000zł + robocizna :ok:
S viewtopic.php?t=16181
E viewtopic.php?t=9799
C viewtopic.php?t=8502
Pozdrawiam wszystkie dziewczyny i chłopaków wielbiących mercedesy :)
Kamil_xd
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 14 paź 2015, o 21:48
VIN:
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Kamil_xd »

Warto sprawdzić stan mostu. Osobiście regenerowałem swój(uszkodzone łożysko i brokat w oleju) koszt wszystkich łożysk i uszczelniaczy to ok 300-350 zł W aucie cichutko :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
malyjunak
Użytkownik
Posty: 120
Rejestracja: 30 paź 2014, o 08:33
VIN:
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: malyjunak »

Napisz coś więcej, gdzie kupiłeś łożyska, czy masz jakiś namiar kto to robił, pomoże komuś to na przyszłość.
WDB2032081f703168
Kamil_xd
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 14 paź 2015, o 21:48
VIN:
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Kamil_xd »

Łożyska i uszczelniacze kupiłem w dwóch hurtowniach

1. "Gama" Marek Małycha Wiesława Małycha
ul. Lotnicza 18
64-100 Strzyżewice

2. techmech
Karola Szymanowskiego 20, Leszno

Regenerację całkowicie wykonałem sam, mam warsztat. Zajmuje to niecały dzień pracy, wyprasowanie łożysk, demontaż, czyszczenie, malowanie, montaż na nowych łożyskach i uszczelniaczach, korekta luzów

Ciekawostką jest to że obudowa dyferencjału w środku jest pokryta białą emalią, zauważyłem to dopiero po dokładnym wymyciu specjalnym środkiem :)
W moim przypadku wystarczyła nieszczelność, było za mało oleju, a co za tym idzie uszkodzeniu uległo łożysko atakujące
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2015, o 18:26 przez Kamil_xd, łącznie zmieniany 1 raz.
malyjunak
Użytkownik
Posty: 120
Rejestracja: 30 paź 2014, o 08:33
VIN:
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: malyjunak »

Opisujesz, że były opiłki w oleju a powiedz jak objawiało się to w czasie jazdy.
WDB2032081f703168
Kamil_xd
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 14 paź 2015, o 21:48
VIN:
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Kamil_xd »

Podczas jazdy słychać było hałas w tylnej części auta, ciężko mi go opisać. Podgłaśnianie radia nie było dobrym sposobem :-D Opiłki wzięły się z łożyska ,przykładając magnes olej mienił się na różne kolory .Co tutaj mogę więcej powiedzieć , hałas przypominał lekkie tarcie bądź tzw buczenie. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: procsa »

Ładny temat odnośnie naprawy mostu powstał :)

Usterka "usunięta" w 90%, nie grzebiąc nic w moście, wale, ani przy kołach :)

Miałem do wymiany poduszki pod silnikiem, jak się okazało obydwie siadły, po wymianie silnik poszedł trochę w górę i prawdopodobnie wał teraz jest pod innym kontem i to wycie/buczenie znikło właśnie o jakieś 90%, teraz trzeba mieć naprawdę wprawne ucho aby to wychwycić :)

Żadnych wycieków nie zauważyłem na moście więc puki co odpuszczam temat z racji znikomego zjawiska w postaci buczenia/wycia.

Dzięki wszystkim za porady.
PLsmart0
VIP
Posty: 32
Rejestracja: 13 lut 2016, o 17:28
VIN: brak VIN
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Re:

Post autor: PLsmart0 »

malyjunak pisze:A jak przyspieszasz z niskich obrotów na wysokich biegach jak zachowuje się most? Buczy czy jest cisza. Napisz jaką masz skrzynie automat czy manual?
Ja mam właśnie taki objaw, że na wyższym biegu przy prędkości obrotowej silnika około 1000-1300 obr/min pojawiają się wibracje całej tapicerki i takie buczenie mega obciążonej ciężarówki. Wystarczy , że minimalnie nacisnę bardziej gaz i to znika. Zjawisko to występuje również przy hamowaniu silnikiem, ale nie jestem w stanie zauważyć przy jakich obrotach. Podpowie ktoś co to może być? Wydaje mi się, że dźwięk ten bardziej jest słyszalny z tylnej części auta. Chociaż wewnątrz klapy bagażnika coś drobnego lata ( muszę to rozebrać i wywalić).
BYŁ
:mb: C200 CDI Classic 122KM Model T; 2003; Skrzynia: ASB 722.699
VIN WDB2032071F510630
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Re: Lekkie wycie, buczenie mostu / wału

Post autor: jarod32 »

Możliwe , że to tylko podpora wału .
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
migor
Użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: 4 lut 2016, o 15:55
VIN:

Re: Lekkie wycie, buczenie mostu / wału

Post autor: migor »

Podpora jest podejrzana wowczas gdy drgania wystepuja od jakiejś predkosci i sa caly czas lub do jakiejs prędkości. Most natomiast praktycznie tylko przy obciążeniu tj. właśnie przy przyspieszaniu lub hamowaniu silnikiem. Przy wyzszych biegach lepiej to słychać. Tyle z teorii, a stan faktyczny ocenic mozna z autem w górze. Myślę, ze większość warsztatów z diagnozą da radę.
WDB2032421F340257
krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Re: Lekkie wycie, buczenie mostu / wału

Post autor: krzymech »

1000-1300 obr ja jakim biegu to masz te wibracje? Ja zauważyłem takie coś u siebie ale to jest przyczyną że jest za wysoki bieg a za niskie obroty proste 5 bieg nie jest do poruszania się z prędkością 50 czy 60 wtedy on się porostu dlawi minimalne to coś koło 1500 chyba i od tej prędkości obrotowej jest ok spalanie i kultura pracy silnika
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”