Napęd na tył

Moderator: Dziki Mar

heniek1000
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 13 sty 2009, o 17:17
VIN:
Lokalizacja: cieszyn

Post autor: heniek1000 »

ciekawe dlaczego konie nie cisna wozu tylko go zawsze ciągna :mysli:
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Konie ciągną przyczepę tak samo jak ciągnik siodłowy naczepę, jest tak, bo jakby pchał to to byłoby nie do uprowadzenia, a sam ciągnik siodłowy, autobus i inne samochody ciężarowe mają napęd tylny.
P.S.
Koń ma napęd 4x4.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
bobik123
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 15 wrz 2008, o 15:17
VIN:
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: bobik123 »

heniek1000 pisze:ciekawe dlaczego konie nie cisna wozu tylko go zawsze ciągna :mysli:
tak ciągną - ale przyczepę lub inny wóz a koń nie ma napędu 4x4 tylko na tył - wynika to z budowy konia - zresztą jak każdego innego zwierzęcia poruszającego sie na 4 nogach łapach czy kopytach
czy widzieliście kiedyś pokazywali psa bez tylnych łap zastępował je wózek - piec co prawda poruszął sie do przodu tylko że do biegu brakowało mu "napędu na tył"

dlaczego z przodu samochodu są większe tarcze chyba każdy wie - jak nie to piszę - przy hamowaniu masa samochodu w ok 80% przypada na przód dzieje sie tak z powodu fizyki - koła hamują ale całość jeszcze gna do przodu. Przy ruszaniu cały proces jest skierowany w drugą stronę
C 200 CDI W203 T po lifcie
Automat rok 2004
WDB2032071F638505
Awatar użytkownika
bartek.iz
VIP
Posty: 750
Rejestracja: 13 mar 2008, o 00:12
VIN: WDB2030461F850320
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartek.iz »

bobik123 pisze:
heniek1000 pisze:ciekawe dlaczego konie nie cisna wozu tylko go zawsze ciągna :mysli:
tak ciągną - ale przyczepę lub inny wóz a koń nie ma napędu 4x4 tylko na tył - wynika to z budowy konia - zresztą jak każdego innego zwierzęcia poruszającego sie na 4 nogach łapach czy kopytach
czy widzieliście kiedyś pokazywali psa bez tylnych łap zastępował je wózek - piec co prawda poruszął sie do przodu tylko że do biegu brakowało mu "napędu na tył"

dlaczego z przodu samochodu są większe tarcze chyba każdy wie - jak nie to piszę - przy hamowaniu masa samochodu w ok 80% przypada na przód dzieje sie tak z powodu fizyki - koła hamują ale całość jeszcze gna do przodu. Przy ruszaniu cały proces jest skierowany w drugą stronę
dobrze gada, polać mu :ok:
C180 Kompressor, sedan - Avantgarde 2006r.
Awatar użytkownika
ddaaffiidd
Użytkownik
Posty: 144
Rejestracja: 3 maja 2008, o 16:27
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: ddaaffiidd »

Ja dolączam się oczywiście do plusów dla tylnego napędu. Mimo tego że jeżdże dopiero od paru lat, to od zawsze z tylnym napędem. Ostatnio przewiozłem się Passatem VR6 i nawet to że ma taki silnik nie zrobiło to dla mnie dużego wrażenia ze sterownością. Tylny napęd to jest to!:) Nawet zima mi w tym nie przeszkadza bo zawsze umiem sobie poradzić. Miałem przedtem W201 i z łańcuchami pięknie chodziło się przez zaspiorki hehe:)

Tutaj Mała rozrywka, zobaczcie co potrafi stare w201 z tylnym napędem: http://pl.youtube.com/watch?v=gKDy-8nza7o
C220 CDI AVANTGARDE 2000r
Awatar użytkownika
MrBrown
VIP
Posty: 628
Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
VIN:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: MrBrown »

Bierzecie pod uwagę też fakt, że moc powyżej 200 koni przy napędzie na przód zaczyna być problemem.
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
Awatar użytkownika
staszek2oo7
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 27 sie 2008, o 17:44
VIN:
Lokalizacja: okolice Lublina

Post autor: staszek2oo7 »

Moim zdaniem nie ma nic lepszego od napędu na tył:) W203 to mój pierwszy samochód :rotfl: . Przed kupnem brałem pod uwagę tylko bmw e46 320 lub w203 c220 właśnie ze względu na to, ze mają tylny napęd. Jak widać trafił się ten drugi i jestem z niego zadowolony. Jazda mb nie sprawia żadnych problemów, wręcz przeciwnie to sama przyjemność. Po wyłączeniu esp można się fajnie pobawić. Dodam jeszcze tylko, że od początku zimy jeżdżę na letnich oponach i już chyba nie opłaca mi sie zakładać zimówek :usmiech:
W203 C220 2002r
Sprinter 413 CDI 2002r
Sprinter 416 CDI 2004r
Sprinter 416 CDI 2006r

album_personal.php?user_id=926
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

staszek2oo7, granica pomiędzy dobrą zabawą a ryzykiem jest bardzo cienka...
mnie aż jeży się włos na myśl, że latasz sobie bokami na letnich oponach na drogach :boisie:
w168, w203, w123
Awatar użytkownika
ddaaffiidd
Użytkownik
Posty: 144
Rejestracja: 3 maja 2008, o 16:27
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: ddaaffiidd »

hehe no lepiej nie wjeżdżać mu w drogę:))
C220 CDI AVANTGARDE 2000r
Awatar użytkownika
staszek2oo7
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 27 sie 2008, o 17:44
VIN:
Lokalizacja: okolice Lublina

Post autor: staszek2oo7 »

hehe spokojnie jak wybieram się gdzieś dalej to biore drugi samochód, bo tym nie ma jazdy na tych oponach :dobani:
W203 C220 2002r
Sprinter 413 CDI 2002r
Sprinter 416 CDI 2004r
Sprinter 416 CDI 2006r

album_personal.php?user_id=926
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Miałem okazję się przekonać o tym , jak po zakupie jechałem nim do domu. Na tygodniu nie miałem czasu (było ładnie) w piątek wieczorem zaczął sypać śnieg. Zrobiło się bardzo fajnie, bo na osiedlowej uliczce snieg tak się zdążył ubić i tak wyślizgać. Skręcałem już w uliczkę z garażami kiedy to grupce gnoi wpadło do głowy przejść przez ulicę. Byłem troche dalego od nich (z 5-8) metrów, na liczniku było z 20km/h. Dodam tylko, że wyhamowałem z 15 cm. od nich, trochę sobie ulżyłem słownie oczywiście (teraz jak widzą tego Mercedesa to unikają przejść). Teraz mam zimówki, ale nawet ja jechałem na tych letnich to nawet nie czuć było, żeby tył jakoś diametralnie tracił przyczepność, trochę czuć było, że nie jest super, ale ograniczyłem ilość dodawanego gazu w zakrętach i cały dojechałem.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
WestIcePL
Użytkownik
Posty: 64
Rejestracja: 7 maja 2008, o 13:24
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WestIcePL »

moje pierwsze auta były z napędem na przód (Golf3,hyundai,astra), potem było A6 Quattro i nareszcie jest wymarzona gwiazda z pierwszym napedem na tył.
Rocznie robie ok 45-50k km hmm...mało... dużo,cieżko ocenić, dla mnie to dużo.Wydawało mi się zawsze że umiem jeździć ale dopiero mercedes uświadomił mi co to znaczy kontrola nad autem i naped na tył. Moge powiedzieć tak. napedem quattro i z wszystkimi włączonymi systemami nawet małpa nie wpadnie w poślizg.auto po prostu trzyma sie drogi jak żyleta,praktycznie nie trzeba zwalniać przed zakrętami.Po przesiadce z A6 na W203 moge dopiero powiedzieć że nauczyłem sie jeździć,kontrować kierownicą,wyciągać tył gdy zaczyna uciekać.reasumując mercedes z napedem na tył uczy pokory ale gdy posiadzie sie wiedze nt jak prowadzić to dostarczy niezapomnianych wrażeń z jazdy.jestem jak najbardziej za napedem na tył.
W203 C220CDI 2000 SEDAN
Ohne Sterne fahren wir nicht
album_personal.php?user_id=538
tomaszek71
VIP
Posty: 9
Rejestracja: 12 lut 2009, o 16:49
VIN:
Lokalizacja: zabrze

Post autor: tomaszek71 »

gdybym moja bryka miała napęd na przednią oś wrzyciu bym go nie kupił
przy tej klasie auta to czysta profanacja
faktycznie tylni napęd uczy pokory , ale ile jest radochy zimą jeśi wie się kiedy, można sobie na to pozwolić
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Generalnie przy włączonym ESP to wystarczy, że nie szalejesz z gazem i jest ok. Trzeba tylko nauczyć się wjeżdżać pod górę przy głębokim śniegu albo lodzie.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
homontos
Moderator VIP
Posty: 504
Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
VIN:
Lokalizacja: gdynia

Post autor: homontos »

V126 pisze:Generalnie przy włączonym ESP to wystarczy, że nie szalejesz z gazem i jest ok. Trzeba tylko nauczyć się wjeżdżać pod górę przy głębokim śniegu albo lodzie.
to może dasz lekcję bo nie mogę z garażu wyjechać :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”