Problemy z odpalaniem

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
tomcior
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 6 lut 2011, o 14:43
VIN:
Lokalizacja: Łódź

Problemy z odpalaniem

Post autor: tomcior »

Witam wszystkich, od jakiegoś czasu pojawił się problem z ciężkim odpalaniem silnika (2.0 kompressor). Po podłączeniu do komputera wyskoczyło wiele błędów lecz mechanik stwierdził, że jest to czujnik położenia wału. Czujnik został wymieniony, ale problem pozostał. Nadmieniam, że bardzo często zapala się 'check' a czasami przy odpalaniu pojawia się na wyświetlaczu na czerwono akumulator (ale nie za każdym razem). Na przedostatniej wizycie u mechanika został wymieniony czujnik spalania stukowego i sonda lambda. Niestety wszystkie te zabiegi pozostały bezowocne. Doszło nawet do tego, że mechanik twierdzi, że może być wyłamany ząb na kole zamachowym lecz nie bardzo chce mi się w to wierzyć, gdyż 3 miesiące temu była wymieniana tarcza i docisk. Chciałbym dodać, że w momencie zapalania z rury wydechowej czuć paliwo a po ewentualnym uruchomieniu przez chwilę wydobywa się szary kolor spalin. Przeczytałem większość postów, które są podobne tematycznie, ale do tej pory nie wiem jaka jest przyczyna mojego problemu. Gdyby ktoś z Was mógł coś doradzić to z góry dziękuję.

Tomcior
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

tomcior pisze:coś doradzić to z góry dziękuję.
Zmianę "mechanika" w tempie natychmiastowym. Gościu losuje jak totalizator sportowy :wysmiewacz:

Sprawdź do ilu volt spada napięcie na aku podczas próby rozruchu.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
tomcior
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 6 lut 2011, o 14:43
VIN:
Lokalizacja: Łódź

Post autor: tomcior »

Dziękuję za radę, był przesunięty łańcuch rozrządu (nie wiem jakim cudem). Ale cały czas pokazuje się check i wskazuje 2 błędy: 335 i 336. Mimo wymiany czujnika położenia wału i sprawdzeniu czy to nie jest przepływomierz (były zakładane 3 a efekt się nie zmienił) w dalszym ciągu bardzo ciężko odpala. Nie mam dalszych pomysłów co może być przyczyną. Dla pewności dodam, że wymieniłem szczotki na alternatorze i rozruszniku, a prąd ładowania jest 13,4 V. Proszę o pomoc.
MateuszM
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 5 sie 2012, o 12:50
VIN:
Lokalizacja: Polska/Ldn

Post autor: MateuszM »

13.4 v to troche malo
Wciaz jest OK ale powinno byc okolo 14v.

Ile ma aku normalnie i ile przy odpalaniu
c320,2001,niebieski,automat
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

MateuszM pisze:Wciaz jest OK ale powinno byc okolo 14v.
Takie napięcie jest bardzo dalekie od "OK"
Powodem może być niedoładowany "Aku" i na próżno szukać przyczyny w alternatorze.

Nadal nie odpowiedziałeś na moje pytanie :bezradny:
tomcior pisze:Nie mam dalszych pomysłów co może być przyczyną.
No jak nie wiesz jak wszystko już jest opisane.
Oba błędy jeśli dobrze opisałeś dotyczą braku synchronizacji wału z rozrządem trzeba je opracować dlaczego się generują a nie wymieniać na pałę przepływomierz i szczotki :wysmiewacz:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”