Witam wszystkich, od jakiegoś czasu pojawił się problem z ciężkim odpalaniem silnika (2.0 kompressor). Po podłączeniu do komputera wyskoczyło wiele błędów lecz mechanik stwierdził, że jest to czujnik położenia wału. Czujnik został wymieniony, ale problem pozostał. Nadmieniam, że bardzo często zapala się 'check' a czasami przy odpalaniu pojawia się na wyświetlaczu na czerwono akumulator (ale nie za każdym razem). Na przedostatniej wizycie u mechanika został wymieniony czujnik spalania stukowego i sonda lambda. Niestety wszystkie te zabiegi pozostały bezowocne. Doszło nawet do tego, że mechanik twierdzi, że może być wyłamany ząb na kole zamachowym lecz nie bardzo chce mi się w to wierzyć, gdyż 3 miesiące temu była wymieniana tarcza i docisk. Chciałbym dodać, że w momencie zapalania z rury wydechowej czuć paliwo a po ewentualnym uruchomieniu przez chwilę wydobywa się szary kolor spalin. Przeczytałem większość postów, które są podobne tematycznie, ale do tej pory nie wiem jaka jest przyczyna mojego problemu. Gdyby ktoś z Was mógł coś doradzić to z góry dziękuję.
Tomcior
Problemy z odpalaniem
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 6 lut 2011, o 14:43
- VIN:
- Lokalizacja: Łódź
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 6 lut 2011, o 14:43
- VIN:
- Lokalizacja: Łódź
Dziękuję za radę, był przesunięty łańcuch rozrządu (nie wiem jakim cudem). Ale cały czas pokazuje się check i wskazuje 2 błędy: 335 i 336. Mimo wymiany czujnika położenia wału i sprawdzeniu czy to nie jest przepływomierz (były zakładane 3 a efekt się nie zmienił) w dalszym ciągu bardzo ciężko odpala. Nie mam dalszych pomysłów co może być przyczyną. Dla pewności dodam, że wymieniłem szczotki na alternatorze i rozruszniku, a prąd ładowania jest 13,4 V. Proszę o pomoc.
-
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 5 sie 2012, o 12:50
- VIN:
- Lokalizacja: Polska/Ldn
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Takie napięcie jest bardzo dalekie od "OK"MateuszM pisze:Wciaz jest OK ale powinno byc okolo 14v.
Powodem może być niedoładowany "Aku" i na próżno szukać przyczyny w alternatorze.
Nadal nie odpowiedziałeś na moje pytanie
No jak nie wiesz jak wszystko już jest opisane.tomcior pisze:Nie mam dalszych pomysłów co może być przyczyną.
Oba błędy jeśli dobrze opisałeś dotyczą braku synchronizacji wału z rozrządem trzeba je opracować dlaczego się generują a nie wymieniać na pałę przepływomierz i szczotki
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3