Pukanie po zmianie biegu
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 65
- Rejestracja: 12 kwie 2009, o 21:32
- VIN:
- Lokalizacja: GDA
- Kontakt:
Pukanie po zmianie biegu
Hej
Wiem, że tytuł posta jest mocno ogólny, ale nie chciałem szczegółów wpisywać w temat.
Krótko i na temat.
Słychać puknięcie przy zmianie biegów, ale tylko za pierwszym razem. Tzn zmieniam z 1 na 2 czy 2 na 3 itd. i puknie tylk przy pierwszym puszczeniu sprzęgła. Potem jak wcisnę sprzęgło ponownie, ale zostając na tym samym biegu, jest cisza. Odpuszczanie gazu i potem nagłe wciskanie do oporu nie wywołuje "puknięcia". Siedząc z na tylnej kanapie jestem wręcz pewien, że puka z okolic dyfra, choć siedząc z przodu nie jestem już taki pewny - niesie po całej budzie.
Nie jest to głośne, delikatne puknięcie, jakby się klucz metalowy walał po kole zapasowym. Nie szarpie ani nie wali budą, tylko dźwięk. Ewidentnie słychać to głośniej/mocniej na wstecznym i przy puszczeniu sprzęgła jakby chciał ruszyć sprawnie. Na wstecznym słychać to za każdym razem - ale nie dam głowy, że to jest to samo, szczególnie, że na wstecznym jest głośniejsze.
Nie jest to raczej poduszka silnika czy skrzyni, bo waliłoby za każdym razem, szczególnie przy odpuszczeniu i mocnym dodaniu gazu.
Dodam, że w skrzyni/dyfrze był wymieniany olej. Do skrzyni nalaliśmy mniej oleju niż początkowo przewidział producent - zgodnie z akcja serwisową i odlewaniem 200 czy tam 300 ml ze skrzyń manualnych. Fakt, że dwójka w 50% wchodzi ze zgrzytem od zmiany oleju. Muszę podjechać i dolać do pełna.
Auto ma oryginalny przebieg 200 tkm.
Nie pisałbym raczej na forum gdyby było ewidentne pukanie za każdym razem. Miałem podobne pukanie, ale za każdym razem w innym tylnonapędowym aucie - podpora wału i łącznik elastyczny, czyli standardowo. Tutaj jestem ciekawy.
Może to jakas powszechna przypadłość, bo szkoda dać się naciągnąć w warsztacie na wymiane kilku gum i podpory.
Wiem, że tytuł posta jest mocno ogólny, ale nie chciałem szczegółów wpisywać w temat.
Krótko i na temat.
Słychać puknięcie przy zmianie biegów, ale tylko za pierwszym razem. Tzn zmieniam z 1 na 2 czy 2 na 3 itd. i puknie tylk przy pierwszym puszczeniu sprzęgła. Potem jak wcisnę sprzęgło ponownie, ale zostając na tym samym biegu, jest cisza. Odpuszczanie gazu i potem nagłe wciskanie do oporu nie wywołuje "puknięcia". Siedząc z na tylnej kanapie jestem wręcz pewien, że puka z okolic dyfra, choć siedząc z przodu nie jestem już taki pewny - niesie po całej budzie.
Nie jest to głośne, delikatne puknięcie, jakby się klucz metalowy walał po kole zapasowym. Nie szarpie ani nie wali budą, tylko dźwięk. Ewidentnie słychać to głośniej/mocniej na wstecznym i przy puszczeniu sprzęgła jakby chciał ruszyć sprawnie. Na wstecznym słychać to za każdym razem - ale nie dam głowy, że to jest to samo, szczególnie, że na wstecznym jest głośniejsze.
Nie jest to raczej poduszka silnika czy skrzyni, bo waliłoby za każdym razem, szczególnie przy odpuszczeniu i mocnym dodaniu gazu.
Dodam, że w skrzyni/dyfrze był wymieniany olej. Do skrzyni nalaliśmy mniej oleju niż początkowo przewidział producent - zgodnie z akcja serwisową i odlewaniem 200 czy tam 300 ml ze skrzyń manualnych. Fakt, że dwójka w 50% wchodzi ze zgrzytem od zmiany oleju. Muszę podjechać i dolać do pełna.
Auto ma oryginalny przebieg 200 tkm.
Nie pisałbym raczej na forum gdyby było ewidentne pukanie za każdym razem. Miałem podobne pukanie, ale za każdym razem w innym tylnonapędowym aucie - podpora wału i łącznik elastyczny, czyli standardowo. Tutaj jestem ciekawy.
Może to jakas powszechna przypadłość, bo szkoda dać się naciągnąć w warsztacie na wymiane kilku gum i podpory.
Po prawdziwym Niemcu WDB2030461A683408
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
Re: Pukanie po zmianie biegu
Krzyżaki? Amortyzator wału ? Jak jest to łożysko podpory ? Powszechna to jest korozja w autach sprzed FL 

270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988
też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988

HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada

Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne

-
- Użytkownik
- Posty: 65
- Rejestracja: 12 kwie 2009, o 21:32
- VIN:
- Lokalizacja: GDA
- Kontakt:
Re: Pukanie po zmianie biegu
Auto poliftowe, odpukać wolne bez korozji.
Po prawdziwym Niemcu WDB2030461A683408
-
- VIP
- Posty: 44
- Rejestracja: 27 lis 2016, o 20:58
- VIN: WDB2037351A146681
Re: Pukanie po zmianie biegu
Poradziłeś sobie z tym problemem?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
CL203 C180 2001
VIN: WDB2037351A146681
VIN: WDB2037351A146681
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 maja 2017, o 19:06
- VIN: WDB2037351A129938
Re: Pukanie po zmianie biegu
I jak? To samk mam u siebie 

-
- VIP
- Posty: 44
- Rejestracja: 27 lis 2016, o 20:58
- VIN: WDB2037351A146681
Re: Pukanie po zmianie biegu
U mnie to raczej będą przeguby elastyczne wału do wymiany w przyszlym tygodniu mam zamiar zabrać się za to jak znajde wolną chwilę, odezwę się jak wymienie czy pomogło.
CL203 C180 2001
VIN: WDB2037351A146681
VIN: WDB2037351A146681
- kalvin
- VIP
- Posty: 62
- Rejestracja: 9 sty 2019, o 20:50
- VIN: WDB2030351A084713
Re: Pukanie po zmianie biegu
Witam,
podepnę się pod temat, u mnie jest wyczuwalny luz na połączeniu mostu ze skrzynią biegów. Jest luz jak ruszam mostem do przodu i do tyłu. Na boki bardzo słabo wyczuwalny luz choć trochę jest. Przy zmianie biegów z 1 na 2 i mocniejszym puszczeniu sprzęgła właśnie słychać metaliczny dźwięk. W czwartek jadę do mechanika, ma rozebrać i zobaczyć. Czy oprócz tego łącznika gumowego coś tam jeszcze mogło się uszkodzić ? Może tuleja centrująca nr: 110 może poluzowała się śruba która tam jest nakręcona ? Według rysunku poniżej nr: 20. ?
podepnę się pod temat, u mnie jest wyczuwalny luz na połączeniu mostu ze skrzynią biegów. Jest luz jak ruszam mostem do przodu i do tyłu. Na boki bardzo słabo wyczuwalny luz choć trochę jest. Przy zmianie biegów z 1 na 2 i mocniejszym puszczeniu sprzęgła właśnie słychać metaliczny dźwięk. W czwartek jadę do mechanika, ma rozebrać i zobaczyć. Czy oprócz tego łącznika gumowego coś tam jeszcze mogło się uszkodzić ? Może tuleja centrująca nr: 110 może poluzowała się śruba która tam jest nakręcona ? Według rysunku poniżej nr: 20. ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.