Szum przy dodawaniu gazu ...
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 148
- Rejestracja: 4 lut 2009, o 00:13
- VIN:
- Lokalizacja: Znikąd
Szum przy dodawaniu gazu ...
Witam...
Dzisiaj, powrót z nad morza... i gdzieś pod koniec drogi uszłyszałem w momencie gdy wciskałem gaz - skrzynia w poz D - w trakcie jazdy taki szum jakby nawiewy dawały na maxa, a jak puszczam to przycicha i gdy znów dodaje to jest to samo. Na oko dobiega to gdzieś z podszybia - górna część deski rozdzielczej. Niezależnie od prędkości. Wystarczy, ze przekroczy ok 1,5-2 tyś/obr
Sprawdzałem na pozycji P i R dodając gaz NAWET DO 4TYS/OBR tego szumu NIE BYŁO;
Sprawdzałem przy wyłączonej klimie i tez słychać
Myślałem właśnie ze ma to jakiś związek z Thermotronic, ale to bez sensu
W pon oczywiście gdzieś na serwis, ale jakby ktoś coś podpowiedział to by było super
Pzdr.
Dzisiaj, powrót z nad morza... i gdzieś pod koniec drogi uszłyszałem w momencie gdy wciskałem gaz - skrzynia w poz D - w trakcie jazdy taki szum jakby nawiewy dawały na maxa, a jak puszczam to przycicha i gdy znów dodaje to jest to samo. Na oko dobiega to gdzieś z podszybia - górna część deski rozdzielczej. Niezależnie od prędkości. Wystarczy, ze przekroczy ok 1,5-2 tyś/obr
Sprawdzałem na pozycji P i R dodając gaz NAWET DO 4TYS/OBR tego szumu NIE BYŁO;
Sprawdzałem przy wyłączonej klimie i tez słychać
Myślałem właśnie ze ma to jakiś związek z Thermotronic, ale to bez sensu
W pon oczywiście gdzieś na serwis, ale jakby ktoś coś podpowiedział to by było super
Pzdr.
s203 2.2cdi
-
- Użytkownik
- Posty: 282
- Rejestracja: 2 maja 2008, o 00:53
- VIN:
- Lokalizacja: Opolskie
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Raczej prędzej przewody od turbo, gdyby był to kolektor miałby przy okazji tego syczenia sporo sadzy i dymu. Najprawdopodobniej jakiś przewód od turbo albo jest nieszczelny albo na którejś złączce się wypiął. Na postoju przy gwałtownym dodawaniu gazu też powinno byc słychac tylko ktoś musi stać przy otwartej masce i szukać.tomuniooo pisze:Sprawdź kolego szczelność kolektora wydechowego.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- VIP
- Posty: 148
- Rejestracja: 4 lut 2009, o 00:13
- VIN:
- Lokalizacja: Znikąd
Dziękuje za odpowiedzi.
Dziwią mnie trochę te objawy... bo występują tylko na D, na P mocno dodawałem gazu (nawet w garażu i przy otwartej masce) i nie było tego słychać.
Jutro weryfikacja, ale mam nadzieje, że nie pociągnie to za sobą większych kosztów???, bo nie ukrywam, że decydując się na ten model liczyłem z mniejszą awaryjnością niż BMW, a jest podobnie.
Pzdr.
Dziwią mnie trochę te objawy... bo występują tylko na D, na P mocno dodawałem gazu (nawet w garażu i przy otwartej masce) i nie było tego słychać.
Jutro weryfikacja, ale mam nadzieje, że nie pociągnie to za sobą większych kosztów???, bo nie ukrywam, że decydując się na ten model liczyłem z mniejszą awaryjnością niż BMW, a jest podobnie.
Pzdr.
s203 2.2cdi
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Spokojnie. Nawet jeżeli jakaś rurka jest dziurawa lub łączenie to i tak będą grosze. W czasie jazdy silnik ma znacznie większy wysiłek niż na postoju mino dodawania gazu. Gdyby była to duża nieszczelność to jechałbyś już tak jak C360, silnik w trybie awaryjnym i zmniejszone obroty więc nie jest źle skoro pracuje normalnie.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- VIP
- Posty: 148
- Rejestracja: 4 lut 2009, o 00:13
- VIN:
- Lokalizacja: Znikąd
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
trzeba zdjąć osłonę silnika i dodać gazu, kolektor będzie słychać, a przy odrobinie szczęścia nawet ciut dymku może się pojawić. Druga opcja, to dokładnie obejrzeć miejsce, gdzie jest przykręcony kolektor do bloku, jeżeli wypaliło uszczelkę, to będzie ślad z sadzy.mercfan pisze:Druga strona medalu to to o czym pisze tomuniooo, tutaj mogą być wyższe koszty, ale to mało prawdopodobne...
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- VIP
- Posty: 148
- Rejestracja: 4 lut 2009, o 00:13
- VIN:
- Lokalizacja: Znikąd
No i pacjent po badaniach.... będzie żył!
Postawiono diagnozę - pękniety przewód turbosprężarki.
Części jednak w dniu dzisiejszym brak!!! Operacja przełożona na jutro.
Koszty we właściwym dziale umieszcze dla jasności.
Jeszcze raz dziękuje za podpowiedzi, przynajmniej nie sprawiałem wrażenia kompletnie "zielonego" w rozmowie z doradcą ASO.
Pzdr.
Postawiono diagnozę - pękniety przewód turbosprężarki.
Części jednak w dniu dzisiejszym brak!!! Operacja przełożona na jutro.
Koszty we właściwym dziale umieszcze dla jasności.
Jeszcze raz dziękuje za podpowiedzi, przynajmniej nie sprawiałem wrażenia kompletnie "zielonego" w rozmowie z doradcą ASO.
Pzdr.
s203 2.2cdi