W203 CDI220 Dyferencjal

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
der kawa
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 28 sty 2012, o 20:04
VIN:
Lokalizacja: z nienacka

W203 CDI220 Dyferencjal

Post autor: der kawa »

Witam
Posiadam Mercedesa w203 cdi220 classic 2001r. w ktorym wyje dyferencjal.
vin - 2030062R029799

Szukalem na necie i znalazlem pare uzywanych z nr. A2103507062 - przelozenie 2.87 oraz A2033610205 - nie mam pojecia jakie przelozenie.
Chcialbym sie dowiedziec jakie przelozenie posiada dyfer w tym modelu oraz czy ktorys ze znalezionych bedzie pasowal?

ps. wybaczcie brak polskich liter :oops:
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

mrbraindeath pisze:Ten VIN to sobie gleboko wsadz bo jest do niczego
Może Angol :wysmiewacz: WDC.................

Co oczywiście nie zmienia faktu, że kolega poleciał w kulki :rotfl:
i należy mu się reprymenda wzrokowa :kijemgo: :hyhy:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
krzysiek1986
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 31 sty 2012, o 15:35
VIN:
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Dyfer do wymiany

Post autor: krzysiek1986 »

Witam
Jako, że temat postu jest na bieżąco, postanowiłem się dołączyć, napisać o swoim problemie i prosić o poradę.

Jak widać w stopce, posiadam C200 Kompressor z 2001r. nr VIN: WDB2030451A169454. Podczas redukcji biegów (ASB) a w szczególności wysprzęgleniu, zmianie pozycji z P na R oraz P na D wydobywa się niepokojący i denerwujący stuk. Moje podejrzenie padło na dyfer, co zresztą potwierdził mechanik Mercedesa specjalizujący się w skrzyniach i przeniesieniu napędu. Są duże luzy na wale i polecił wymienić most. Szukam dyfra o numerze: A 203 350 50 14 ale nie mogę takiego znaleźć. Stąd pytanie...
Czy mogę jako zamiennik użyć innego mostu dla C200Kompressor o innym numerze katalogowym?
Albo ewentualnie z C180?
Chyba, że jest szansa zlikwidowania luzów na wale bez konieczności wymiany dyfra?
Dodam, że z tyłu auta przy prędkości 80-100km/h buczy.

Będę dźwięczny za pomoc:)
MB W203 C200 Kompressor 2001
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

krzysiek1986 pisze:Są duże luzy na wale i polecił wymienić most.

Ciekawa diagnoza - równie dobrze mógłby powiedzieć, że skoro żarówka jest przepalona, to trzeba całą lampę wymienić.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
krzysiek1986
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 31 sty 2012, o 15:35
VIN:
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: krzysiek1986 »

Gdyniak pisze:Ciekawa diagnoza - równie dobrze mógłby powiedzieć, że skoro żarówka jest przepalona, to trzeba całą lampę wymienić.
Od czego w takim razie trzeba zacząć? Zlikwidowanie luzów jakimiś tulejkami czy jak?
MB W203 C200 Kompressor 2001
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Łożyska panie kolego, łożyska trzeba wymienić. Podkładek to Ty tam nie pchaj, bo pozmieniasz luzy między zębami w dyfrze i wtedy będziesz musiał go wymieniać, bo go zmielisz.

Swoją drogą samemu Ty tych łożysk też nie wymienisz, bo po wymianie to wszystko trzeba regulować i jeśli źle wyregulujesz, to zmielisz dyfer...
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
krzysiek1986
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 31 sty 2012, o 15:35
VIN:
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: krzysiek1986 »

V126 pisze:Łożyska panie kolego, łożyska trzeba wymienić
Szczerze mówiąc to nie bardzo jestem w temacie jeśli chodzi o budowę dyferencjału więc przyjmuje informacje bez dyskusji. Czyli jeżeli zaproponował bym mechanikowi taki zabieg będzie w stanie to bez problemu zrobić i co najważniejsze znaleźć części? Czyli te łożyska?
MB W203 C200 Kompressor 2001
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

krzysiek1986 pisze:Szczerze mówiąc to nie bardzo jestem w temacie jeśli chodzi o budowę dyferencjału
Dla twojego numeru VIN jest przypisany taki dyferencjał- A 203 350 49 14 .
Poniżej wklejam rysunki dyfra.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Jeśli mechanik zaleca wymianę drfra, a nie łożysk, to najprawdopodobniej nie umie tego zrobić. Same łożyska jak widać z rysunków zamieszczonych przez plebana występują jako osobne części, więc najprawdopodobniej nie będzie problemu z ich dostaniem w serwisie, a już napewno w innych sklepach z łożyskami. Pamiętaj, żeby szukać mechanika, który ma pojęcie o wymianie łożysk w dyfrze, a nie podchodzi z założenia, że "a co to za problem jakieś łożyska wymienić".
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
kudłaty
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 22 lip 2011, o 23:17
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kudłaty »

V126 pisze:..."po wymianie to wszystko trzeba regulować i jeśli źle wyregulujesz, to zmielisz dyfer...
Wiem że odgrzewam temat ale i u mnie zaczyna coś być z tyłu słychać więc zaczynam się interesować.

Napisałeś o tej regulacji zastanawiam się na czym ona miała by polegać skoro EPC (korzystałem tylko z RUSKIEGO ONLINE) nie pokazuje żeby podkładki te 160 były różnych grubości, a pomiędzy nimi jest tylko ta zgniatalna podkładka?... Czy regulacja polega na dokręceniu odpowiednim momentem?

Może ktoś się orientuje jak to wygląda?

Dzięki z góry.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”