Wibracje auta/kierownicy na zimnym w zakresie 60-80 km/h
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 6 kwie 2016, o 09:38
- VIN: WDB2037451A23334
Wibracje auta/kierownicy na zimnym w zakresie 60-80 km/h
Witajcie, mam taki problem, że do momentu aż auto się nie rozgrzeje - bardziej chodzi tu o podzespoły niż silnik - mam dziwne bicie na kierownicy/aucie. Bicie jest TYLKO w zakresie prędkości od 60 do 80 km/h i tylko jak auto jest "zimne". Po przejechaniu dajmy na to 20 kilometrów bicie ustępuje. Ktoś może kojarzy problem albo ma pomysł co to może być?
Jestem pewien, że nie ma to związku z kołami czy felgami lub wyważeniem, to odrzucamy, sprawdzone.
Zakładam, że jak bicie występuje w danym zakresie prędkości to źródłem jest coś co się kręci. Wał? Potem ustaje, czyli się układa. Co może się układać i kręcić w naszych W203?
Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Pozdrawiam
Jestem pewien, że nie ma to związku z kołami czy felgami lub wyważeniem, to odrzucamy, sprawdzone.
Zakładam, że jak bicie występuje w danym zakresie prędkości to źródłem jest coś co się kręci. Wał? Potem ustaje, czyli się układa. Co może się układać i kręcić w naszych W203?
Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Pozdrawiam
Mercedes C200 Kompressor, 163KM, 2001r, Sport Coupe
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
Re: Wibracje auta/kierownicy na zimnym w zakresie 60-80 km/h
wał / łącznik na wale.
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4632
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 6 kwie 2016, o 09:38
- VIN: WDB2037451A23334
Re: Wibracje auta/kierownicy na zimnym w zakresie 60-80 km/h
Dziękuję za podpowiedzi. Wału wymieniać nie będę, łącznik wału, jak sprawdzałem, wyglądał jak nowy, zainteresuje się tą podporą. Siwix, Ty to wiesz, że takie są objawy zużycia podpory czy po prostu mam sprawdzić jej stan? Auto ma 110k pewnego oryginalnego przebiegu. Pzdr!
Mercedes C200 Kompressor, 163KM, 2001r, Sport Coupe
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4632
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Wibracje auta/kierownicy na zimnym w zakresie 60-80 km/h
Jak na razie to bardziej zgadujemy. Zajrzeć możesz to nic nie kosztuje. Tylko na zimnym szukaj.
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 6 kwie 2016, o 09:38
- VIN: WDB2037451A23334
Re: Wibracje auta/kierownicy na zimnym w zakresie 60-80 km/h
Podpora i łączniki wału sprawdzone, są w stanie fabrycznym, wał też wygląda jak nowy. Niezależnie od tego wcześniej zrobiłem około tysiąca km w trasie, której to auto chyba nigdy nie widziało i wibracje niemalże ustały.
Mercedes C200 Kompressor, 163KM, 2001r, Sport Coupe
-
- VIP
- Posty: 1175
- Rejestracja: 13 wrz 2011, o 10:32
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wibracje auta/kierownicy na zimnym w zakresie 60-80 km/h
Jak drga kierownica to pewnie albo krzywe felgi albo luzy na piastach
Adam
Mercedes W203 2002 sedan Elegance
VIN WDB2030061A360421
Mercedes W203 2002 sedan Elegance
VIN WDB2030061A360421
- iparts
- Użytkownik
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 mar 2013, o 15:01
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wibracje auta/kierownicy na zimnym w zakresie 60-80 km/h
Sprawdź całe zawieszenie czy nie jest nic wybite, i dla pewności sprawdziłbym tylny most napędowy.
Zapraszamy forumowiczów do internetowego sklepu z częściami - http://www.iparts.pl/auto/mercedes-benz,74.html
-
- VIP
- Posty: 1166
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: Wibracje auta/kierownicy na zimnym w zakresie 60-80 km/h
Auto ma 110k pewnego oryginalnego przebiegu, to znaczy, że wyjechałeś nim z salonu w 2001 roku? bo jak nie, to ten przebieg możesz między bajki włożyć
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 6 kwie 2016, o 09:38
- VIN: WDB2037451A23334
Re: Wibracje auta/kierownicy na zimnym w zakresie 60-80 km/h
Idziemy w stronę dyferencjału, za tydzień powinienem wiedzieć, na pewno napiszę.iparts pisze:Sprawdź całe zawieszenie czy nie jest nic wybite, i dla pewności sprawdziłbym tylny most napędowy.
BTW, czy jak rozpędzimy auto na podnośniku to sprawny dyferencjał może powodować wibracje auta lub/i wyć?
Od ciotki kupiłem, ona wyjechała.olafik pisze:Auto ma 110k pewnego oryginalnego przebiegu, to znaczy, że wyjechałeś nim z salonu w 2001 roku? bo jak nie, to ten przebieg możesz między bajki włożyć
Mercedes C200 Kompressor, 163KM, 2001r, Sport Coupe
- M1V1M1
- VIP
- Posty: 237
- Rejestracja: 17 mar 2016, o 16:30
- VIN: WDB2032081F725719
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Re: Wibracje auta/kierownicy na zimnym w zakresie 60-80 km/h
PANOWIE
Nie jestem fachowcem, ale jeżeli drży kierownica, to gdzie układowi kierowniczemu,
do tylnego układu napędowego, chyba nie po drodze.
Trzy m-ce wstecz, wymieniałem łącznik wału (ten przy skrzyni), który kazał diagnosta wymienić bo miał już dość duży luz, chociaż ja, jako użytkownik go nie specjalnie czułem.
Po zdemontowaniu łącznik wyglądał jak nowy, ale tylko na pierwszy rzut oka,
po poddaniu go mechanicznym naprężeniem widać było pęknięcia gumy.
Guma się tak zestarzała, że nie spełniała swego zadania a dodatkowo zaczęła kruszeć
lecz nic nie przenosiło się w żadnym stopniu na kierownicę.
Pozdr.
Nie jestem fachowcem, ale jeżeli drży kierownica, to gdzie układowi kierowniczemu,
do tylnego układu napędowego, chyba nie po drodze.
Trzy m-ce wstecz, wymieniałem łącznik wału (ten przy skrzyni), który kazał diagnosta wymienić bo miał już dość duży luz, chociaż ja, jako użytkownik go nie specjalnie czułem.
Po zdemontowaniu łącznik wyglądał jak nowy, ale tylko na pierwszy rzut oka,
po poddaniu go mechanicznym naprężeniem widać było pęknięcia gumy.
Guma się tak zestarzała, że nie spełniała swego zadania a dodatkowo zaczęła kruszeć
lecz nic nie przenosiło się w żadnym stopniu na kierownicę.
Pozdr.
Pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 6 kwie 2016, o 09:38
- VIN: WDB2037451A23334
Re: Wibracje auta/kierownicy na zimnym w zakresie 60-80 km/h
Czuć tak naprawdę na całym aucie. Przedwczoraj podniosłem auto i rozpędziłem na podnośniku. Wibracje były o wiele bardziej odczuwalne natomiast wtedy koła i półosie są w nienaturalnym położeniu, dlatego nie wiem czy jest to miarodajne.
Mercedes C200 Kompressor, 163KM, 2001r, Sport Coupe
- M1V1M1
- VIP
- Posty: 237
- Rejestracja: 17 mar 2016, o 16:30
- VIN: WDB2032081F725719
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Re: Wibracje auta/kierownicy na zimnym w zakresie 60-80 km/h
Jeśli tak, coś bije, może wał, może półosie.
Guma, tuleje gumowe, metalowo gumowe są zimne przenoszą drgania bardziej,
w miarę jazdy i bicia guma się rozgrzewa i staje się bardziej elastyczna i drgania słabną.
Może zaliczyłeś, lub inny użytkownik, krawężnik, dziurę, duży kamień etc. i coś się lekko podgięło.
pozdr.
Guma, tuleje gumowe, metalowo gumowe są zimne przenoszą drgania bardziej,
w miarę jazdy i bicia guma się rozgrzewa i staje się bardziej elastyczna i drgania słabną.
Może zaliczyłeś, lub inny użytkownik, krawężnik, dziurę, duży kamień etc. i coś się lekko podgięło.
pozdr.
Pozdrawiam
- Radish
- VIP
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 cze 2016, o 21:29
- VIN:
Re: Wibracje auta/kierownicy na zimnym w zakresie 60-80 km/h
Powinieneś wyjąć wał i sprawdzić wszystkie jego elementy.
Elementy które mogą powodować wibrację to: przednia lub tylna tuleja środkująca, luz na wielowypuście, łożysko podpory, krzyżak. Po sprawdzeniu wszystkich elementów wał należy wrzucić na wyważarkę i sprawdzić czy nie ma żadnych bić, a jeśli są wywarzyć!
Po takim zabiegu mamy pewność że wał jest ok.
pozdr.
Elementy które mogą powodować wibrację to: przednia lub tylna tuleja środkująca, luz na wielowypuście, łożysko podpory, krzyżak. Po sprawdzeniu wszystkich elementów wał należy wrzucić na wyważarkę i sprawdzić czy nie ma żadnych bić, a jeśli są wywarzyć!
Po takim zabiegu mamy pewność że wał jest ok.
pozdr.
WDB2030461A787625
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 6 kwie 2016, o 09:38
- VIN: WDB2037451A23334
Re: Wibracje auta/kierownicy na zimnym w zakresie 60-80 km/h
Oglądałem auto od dołu z mechanikiem, tam wszystko wygląda jak nowe i nie widać zużycia, jedyne do czego można było się na siłę przyczepić to minimalny luz na krzyżaku, ale no nie ma opcji żeby to mogło generować takie wibracje. Wzbraniam się też przez wyjmowaniem wału i oddawaniem do sprawdzenia kiedy bardziej prawdopodobny wydaje się dyferencjał. Zabawa z wyważeniem wału + robocizna mechanika to coś około 800 zł natomiast most z robocizną bliżej 500-600.M1V1M1 pisze:Jeśli tak, coś bije, może wał, może półosie.
Guma, tuleje gumowe, metalowo gumowe są zimne przenoszą drgania bardziej,
w miarę jazdy i bicia guma się rozgrzewa i staje się bardziej elastyczna i drgania słabną.
Może zaliczyłeś, lub inny użytkownik, krawężnik, dziurę, duży kamień etc. i coś się lekko podgięło.
pozdr.
Auto ma ten przebieg, jeździła kobieta więc wszystko mogło być natomiast felgi są prościutkie a opony były fabryczne zanim ich nie zmieniłem więc wjazd w studnię wykluczam. Mechanik twierdzi, że dyfry nie są mocną stroną MB i potrafiły się rozpadać po 80 tys.
Mercedes C200 Kompressor, 163KM, 2001r, Sport Coupe