Wymiana uszczelniacza półosi
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 paź 2014, o 16:18
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Wymiana uszczelniacza półosi
Dzień dobry,
Mam problem z moim w203 sport/coupe. Wymieniałem ostatnio łożysko w tylnym prawym kole. Przy szarpaniu się z piastą wyskoczyła półoś z dyfra. Wszystko było by ok... z łożyskiem sobie poradziłem, ale w miejscu wchodzenia półosi do dyfra po złożeniu mam wyciek. Czyżbym uszkodził simmering przy wkładaniu półosi. Czytałem coś o odpowietrzaniu dyfra, ale nie sądze żeby było to właśnie to. Jeśli to uszczelniacz półosi to jak go wymienić? po demontazu półosi trzeba jeszcze rozbierać dyfer ? spuszczac olej? czy to prostsza robota.
z góry dziękuje za wszelkie wskazówki
Mam problem z moim w203 sport/coupe. Wymieniałem ostatnio łożysko w tylnym prawym kole. Przy szarpaniu się z piastą wyskoczyła półoś z dyfra. Wszystko było by ok... z łożyskiem sobie poradziłem, ale w miejscu wchodzenia półosi do dyfra po złożeniu mam wyciek. Czyżbym uszkodził simmering przy wkładaniu półosi. Czytałem coś o odpowietrzaniu dyfra, ale nie sądze żeby było to właśnie to. Jeśli to uszczelniacz półosi to jak go wymienić? po demontazu półosi trzeba jeszcze rozbierać dyfer ? spuszczac olej? czy to prostsza robota.
z góry dziękuje za wszelkie wskazówki
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
Mnie uczono , że simeringi są jednorazowe. Raz założony po demontażu do kosza a w jego miejsce nowy ...
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Uszczelniacz powinien być wbijany od zewnątrz. Wydłubujesz stary bez dewastacji powierzchni styku uszczelniacz/obudowa, wbijasz nowy delikatnie po całym obwodzie żeby nie szedł na skos (może się skrzywić) i tyle. Ja zawsze uszczelniacze lekko zwilżam olejem. Z mostu może uciec nieco oleju, trzeba po wymianie sprawdzić i uzupełnić stan.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 paź 2014, o 16:18
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Gdzies na youtube oglałem filmik że w w210 żeby wymienić uszczelniacz trzeba rozkrecic dyfer. Czy w naszym kochanym w203 omijamy tę czynność. Po prostu po wyjęciu półosi wydłubujemy stary i nowy wbijamy bez żadnej ingerencji w dyfer?
[ Dodano: 2014-10-25, 14:59 ]
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=19570
o tutaj jest rozbierane. Fakt w210 ma trochę inną budowe półosie są przykręcane...Pytam bo jeśli to jest babranie się przy dyfrze to postawie go do magika;)
Może ktoś z Panów wie jak to jest w przypadku w203
[ Dodano: 2014-10-25, 14:59 ]
http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=19570
o tutaj jest rozbierane. Fakt w210 ma trochę inną budowe półosie są przykręcane...Pytam bo jeśli to jest babranie się przy dyfrze to postawie go do magika;)
Może ktoś z Panów wie jak to jest w przypadku w203
-
- Użytkownik
- Posty: 120
- Rejestracja: 30 paź 2014, o 08:33
- VIN:
- Lokalizacja: Trzcianka
-
- VIP
- Posty: 27
- Rejestracja: 13 lis 2011, o 16:48
- VIN:
- Lokalizacja: Ruda śląska
-
- VIP
- Posty: 116
- Rejestracja: 8 paź 2012, o 12:56
- VIN:
- Lokalizacja: Białystok
-
- VIP
- Posty: 27
- Rejestracja: 13 lis 2011, o 16:48
- VIN:
- Lokalizacja: Ruda śląska
- krzys86
- Użytkownik
- Posty: 157
- Rejestracja: 4 sie 2015, o 19:07
- VIN:
- Lokalizacja: S-rz
-
- Użytkownik
- Posty: 120
- Rejestracja: 30 paź 2014, o 08:33
- VIN:
- Lokalizacja: Trzcianka
- krzys86
- Użytkownik
- Posty: 157
- Rejestracja: 4 sie 2015, o 19:07
- VIN:
- Lokalizacja: S-rz
Tu masz numer uszczelniacza 025 997 26 47
[ Dodano: 2015-10-07, 10:32 ]
A tu masz strone z olejami możesz sobie sprawdzic www.fuchs-oil.pl/
[ Dodano: 2015-10-07, 10:32 ]
A tu masz strone z olejami możesz sobie sprawdzic www.fuchs-oil.pl/
WDB2030061A073708
- Jacon
- VIP
- Posty: 100
- Rejestracja: 4 maja 2015, o 07:04
- VIN: WDB2032451F151385
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wymiana uszczelniacza półosi
Wychodzi na to że w W203 były montowane dwa rodzaje półosi, jedne przykręcane do mostu( na 6 śrub) a drugie jak w moim przypadku tylko wciskane i ja niestety mam gorzej lub lepiej, wszystko zależy od punktu widzenia. Półośki przykręcane wystarczy odkręcić przy moście i most w dół, odkręcamy tylny dekiel i mamy zabezpieczenia na widoku reszty flanszy co siedzi w moście.
W moim przypadku wystarczy "wyszarpać lub wysunąć" półośkę z mostu i można uszczelniacz wymieniać bez rozbierania cholerstwa, ale żeby nie było za łatwo wcześniej trzeba porozkręcać połowę zawieszenia coby od strony koła odkręcić półośkę aby móc ją zwolnić, masakra
Na dniach muszę się za to zabrać
P.S. zakupiłem oryginalne uszczelniacze w aso pod mój vin i mam takie: A0229979847 koszt za oba 47zł Cena oleju 1.L mnie powaliła w serwisie 185zł Zakupiłem pewnie też oryginał tylko w innym opakowaniu FUCHS TITAN SINTOPOID FE 75W85 za 70zł z wysyłką
W moim przypadku wystarczy "wyszarpać lub wysunąć" półośkę z mostu i można uszczelniacz wymieniać bez rozbierania cholerstwa, ale żeby nie było za łatwo wcześniej trzeba porozkręcać połowę zawieszenia coby od strony koła odkręcić półośkę aby móc ją zwolnić, masakra
Na dniach muszę się za to zabrać
P.S. zakupiłem oryginalne uszczelniacze w aso pod mój vin i mam takie: A0229979847 koszt za oba 47zł Cena oleju 1.L mnie powaliła w serwisie 185zł Zakupiłem pewnie też oryginał tylko w innym opakowaniu FUCHS TITAN SINTOPOID FE 75W85 za 70zł z wysyłką
W203 2.0 Kompressor Avantgarde kombi 2001
-
- VIP
- Posty: 20
- Rejestracja: 29 gru 2020, o 17:46
- VIN: WBD2030451A065864
Re: Wymiana uszczelniacza półosi
Witam, byłaby szansa podać nr bocznego uszczelniacza półosi ? Byłbym wdzięczny
WBD2030451A065864
WBD2030451A065864
-
- VIP
- Posty: 1167
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: Wymiana uszczelniacza półosi
jwbdamian502 pisze: ↑6 lut 2021, o 19:34 Witam, byłaby szansa podać nr bocznego uszczelniacza półosi ? Byłbym wdzięczny
WBD2030451A065864