Zbieżność a końcówka drążka
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 14 mar 2022, o 19:44
- VIN: WDB2032461F471050
Zbieżność a końcówka drążka
Cześć, mam takie trochę nietypowe pytanie. Byłem u mechanika i stwierdził uszkodzony drążek kierowniczy i końcówkę. Po wymianie tych części kazał jechać na zbieżność. Podjechałem do innego warsztatu bo on nie posiadał takiego urządzenia. Trafiłem na maszynę 3D i rozpoczął się proces ustawiania zbieżności, a ja czekałem w poczekalni. Stwierdzili nie informując mnie, że końcówki nie można odkręcić od drążka ponieważ zapiekła się(dowiedziałem się po skończonej próbie grzania tego elementu) i postanowili to podgrzać palnikiem. Szef po skończonej operacji powiedział „była tak zapieczona, że tak długo grzali, aż metal zrobił się biały, a i tak nie puściło”. Na końcu jednak dali za wygraną i kazali wymienić dobrą końcówkę, która uległa podczas grzania uszkodzeniu nic nie wspominając o drążku. Pytanie dla ekspertów tego forum brzmi, czy drążek też uległ uszkodzeniu przez takie grzanie końcówki do białości palnikiem bo jakoś im nie wierzę i chciałbym ewentualnie tą część też wymienić chyba, że nie ma to wpływu na bezpieczeństwo jazdy. Kiedyś w szkole się uczyłem, że nie można rozhartowywać takich elementów ponieważ one mają swoją twardość i może po pewnym czasie pęknąć. Jeżeli można to proszę o szybką odpowiedź bo nie chcę się rozbić tym autem, albo spowodować utratę zdrowia innych uczestników ruchu. Pozdrawiam
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 2984
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Zbieżność a końcówka drążka
Dla bezpieczeństwa wymień, drążek LMI kosztuje około 60 zeta.
Co do zapieczenia drążka w MB aż do tego stopnia że nie puścił - Twój przypadek jest pierwszy o jakim słyszałem. Kontra na drążku może iść masakrycznie ciężko ale idzie ją zluzować w 2 klucze hydrauliczne większego kalibru. Natomiast drążek w końcówkę wkręca się naprawdę lekko (powiedziałbym że aż nawet podejrzanie lekko) i nawet po latach nie ma większych problemów z ruszeniem go.
A co do grzania palnikiem do białego to już trzeba być skończonym kretynem i kompletnie nie znać się na obsłudze palnika i tej technice "odkręcania".
Co do zapieczenia drążka w MB aż do tego stopnia że nie puścił - Twój przypadek jest pierwszy o jakim słyszałem. Kontra na drążku może iść masakrycznie ciężko ale idzie ją zluzować w 2 klucze hydrauliczne większego kalibru. Natomiast drążek w końcówkę wkręca się naprawdę lekko (powiedziałbym że aż nawet podejrzanie lekko) i nawet po latach nie ma większych problemów z ruszeniem go.
A co do grzania palnikiem do białego to już trzeba być skończonym kretynem i kompletnie nie znać się na obsłudze palnika i tej technice "odkręcania".
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 14 mar 2022, o 19:44
- VIN: WDB2032461F471050
Re: Zbieżność a końcówka drążka
Dzięki za odpowiedź, tak zrobię wymienię drążek jak pisałeś i tą końcówkę.
Powodzenia i szerokiej drogi.
Powodzenia i szerokiej drogi.
-
- VIP
- Posty: 2041
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Zbieżność a końcówka drążka
Przybek ma rację. Grzanie do białego, to; albo brak dobrych kluczy u mechanika, albo brak wiedzy. Zazwyczaj do ruszenia kontry wystarczą dwa młotki, sklepanie nakrętki, potem dopiero klucz.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 14 mar 2022, o 19:44
- VIN: WDB2032461F471050
Re: Zbieżność a końcówka drążka
Stara końcówka jeszcze na aucie fot..

Parametry zbieżności po wymianie fot..
Drążek i końcówka wymienione, zbieżność zrobiona teraz to się jeździ 
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.