Co po w203?

Rozmowy na wszystkie inne tematy, niekoniecznie związane z tematyką forum.

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
larry.bigl
VIP
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Co po w203?

Post autor: larry.bigl »

Witam Was serdecznie,
Powoli zaczynam się rozglądać za następca mojej c klasy, która to trafi w ręce mojego ojca jako, że szkoda mi się pozbywać go ze względu na niezawodność i trwałość póki co 🙂 będę szukał czegoś nowego. Rozważałem 3 opcje w kompletnie różnych budżetach (kombi potrzebuje teraz).
1. W204 przedlift diesel.
2 W204 polift diesel albo benzyna z turbiną.
3. W211 polift diesel.

Od jakiegoś czasu mam okazję obcować więcej z 211 teścia i bardzo lubię jego auto. Jest zauważalnie ciszej i przyjemniej. Z drugiej strony 211 to starsza generacja względem 204 i co teraz ciężej z dostępnością dobrych sztuk. Boje się, że w204 będzie zauważalnie gorzej wykonana (nienawidzę trzeszczących plastików..u siebie w w203 walczyłem z nimi póki nie nastała cisza...).

Jakie Wy macie doświadczenia z tymi autami?
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Re: Co po w203?

Post autor: misha1982 »

Ja dalej mam swoje w203 ale mam też w204 i jeśli chodzi o jakość wykonania środka jest gorzej, może plastiki nie trzeszczą ale ich jakość pozostawia wiele do życzenia. A jeśli chodzi o mechanike to lepszy chyba przed lift z kompresorem a polift to diesel.
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
larry.bigl
VIP
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Co po w203?

Post autor: larry.bigl »

Właśnie tego obawiam się w 204, że zawiedzie mnie jakość wnętrza i będzie ono strasznie plastikowe. W203 ma przyjemne miękkie materiały na desce i drzwiach. Nie chciałbym to zamienić na twarde plastiki.. wnętrze polifta jest moim zdaniem znacznie ładniejsze, stąd kieruje się w tę opcję za dopłatą.

W211 zawsze był moim ideałem wnętrza. Równie przyjemnie się nim jedzie, komfortowo. Dlatego biorę pod uwagę. Liczę się jednak z tym że dostać dobry egzemplarz to dość trudne zadanie..
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Co po w203?

Post autor: Przybek »

Bierz 211 poliftową w wersji 211.208 - 2.2 CDI 170KM. Mam styczność z takim, tyle że sedan, i chodzi to naprawdę fajnie. Auto 2006 rok i nie ma żadnych problemów, normalnie serwisowane. Nie trzeszczy, cichy, jeszcze przyzwoite i trwałe materiały. Jak dobrze poszukasz to za około 30 tysi znajdziesz zdrowe auto z 2008 - Niemcy od jakiegoś czasu pozbywają się tego na potęgę bo nie lubią norm euro z niskimi cyferkami. A przebiegu rzędu 400-450 tysięcy w tym aucie nie ma się czego bać bo prawidłowo serwisowany zrobi drugie tyle.


U mnie po 203 będzie prawdopodobnie S205 w wersji 205.208 (C250) lub 205.209 (C250 4Matic) - 204KM i potężny moment obrotowy kuszą :P
larry.bigl
VIP
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Co po w203?

Post autor: larry.bigl »

A jak z silnikami 3.0 w polifice? Wiem, że mają swoje bolączki ale chyba nie ma tragedii hm?

Dorwać 211 w kombi z Wyposażeniem jakie chce (klima 4 strefy, Xenon, Parctronic, duża navi) to mały wyczyn.. Ledwo 1 strona na Otomoto :E

Jest jeszcze inna opcja, którą rozważam. Wyłożyć na W212 ale to jak mniemam 45-50k minimum..
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Co po w203?

Post autor: Przybek »

Jak iść w większy piec to osobiście bym brał 3.2 a nie 3.0 - do tego nie mam jakoś przekonania. I 3.2 będzie już na starcie miało lepszy wypas.

Co do 212 to fajnie wyposażone kombi, w miarę zadbane i bez przeszłości, do 45 koła może być problem. Auto złe nie jest ale te tańsze lubią być kapryśne - przekonało się o tym już 4 znajomych (brali auta tańsze ze "średniej" półki cenowej, przed i poliftowe, beny i diesle).

211 polift będzie najlepszym wyborem, masz popularny model za przyzwoite pieniądze, dużo części i w normalnych cenach, jak już musisz pojechać to mechanik się tego auta nie boi. Wybór powiedziałbym taki zdroworozsądkowy. A znaleźć auto w odpowiedniej kompletacji to tylko kwestia czasu i przysłowiowego farta - ja mojego trafiłem po 3 miechach 3-4 km od domu - także jest to możliwe.
larry.bigl
VIP
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Co po w203?

Post autor: larry.bigl »

Co do awarii ewentualnych się nie martwię, kuzyn mojej narzeczonej zajmuje się serwisowaniem głównie Mercedesów.

Tak też mi się wydaje że 211 da mi najwięcej frajdy w rozsądnej cenie. Co do 3.2 to mówisz o przedlifcie?
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Co po w203?

Post autor: Przybek »

W poliftach 3.2 też było wg katalogu na którym się opieram ale z katalogami to różnie bywa. Dziki Mar ma 3.0 i jest zadowolony - jego musiałbyś się dopytać o konkrety.
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: Co po w203?

Post autor: maciekolo »

Katalogi podają że w poliftach były 320Cdi - jednak to tylko oznaczenie - tak naprawdę jest to 3.0 v6 om642. W jeszcze nowszych modelach ten sam silnik ma oznaczenie 350cdi.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Co po w203?

Post autor: polofix »

Jak by coś, to znajomy ma w212 2010r kombi 2,2cdi 204KM,249tys km, dobrze wyposażony, po wymianie łańcuszka. jest do sprzedania. Cena niecałe 47, pewnie do negocjacji. Jest mechanikiem, obecnie diagnostą na SKP.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
larry.bigl
VIP
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Co po w203?

Post autor: larry.bigl »

Oferta ciekawa z opisu ale chyba nie jestem na te chwilę na decyzyjnym etapie :P najpierw research a potem decyzja w co iśc :)
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
larry.bigl
VIP
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Co po w203?

Post autor: larry.bigl »

Ktoś jeszcze się wypowie?🤗
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Co po w203?

Post autor: Dziki Mar »

Zostałem wywołany to się wypowiem.
Od 2 lat jeżdżę sobie w211 z om642 3.0 i silnikowo nie mam z nim problemu. Moim zdaniem większość problemów wynika z tego w jaki stanie samochod kupisz.
Silnik fajnie się odpycha choć zrobiłbym tu 260km. Bo waży coś koło 1930kg. Fajny moment. Skrzynia 5g jest spoko, choć czuć że to stara konstrukcja, bo reakcja na gaz taka o. W 7g jest dużo szybciej.

Pali średnio 10l bo głównie jeżdżę do pracy i na weekendzie trochę dalej. Do pracy mam 7 km. Doładowuje akumulator cetekiem bo akumulator to już padlina, a nawet nowy aku będę ładował bo krótkie trasy to dramat dla aku i takiego silnika.
Co do wyposażenia to mam to czego chcesz czyli command, 4 strefy, bixenon ILS, wentylowane siedzenia, pamięć foteli przód, airmatic, kremowa skóra, drewniane elementy kierownicy no i 4matic.
Ogólnie polecam tylko avantgarde no chyba że AMG znajdziesz.

Za tą cenę co podałeś ładnego w212 nie znajdziesz, ewentualnie biedę wersję.
To samo w204.
Wszystko ładne to wersje poliftowe. Zarówno 212 jak i 204 w przedlifcie to dla mnie dramat. Po jest już już lepiej.

Co do przyszłości, pojeżdżę pewnie z 3 lata i będę sprzedawał, szukając mocniejszej benzyny w okolicach 250-300km.






W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
larry.bigl
VIP
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Co po w203?

Post autor: larry.bigl »

Do 50k ciężko o W212 i W204 w dobrej kondycji i nie bieda wersja? Hm, myślałem że w tej cenie jak najbardziej się coś znajdzie.

Budżety jakie sobie stawiałem to 30k dla w211 i 50k w204/w212.
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Co po w203?

Post autor: Dziki Mar »

Wejdź na otomo i zobacz jakie samochody w tym przedziale cenowym są sprzedawane. Sam od czasu do czasu przeglądam rynek i jeśli miałbym szukać porównywalnego wyposażenia co teraz w w211 to przedział zaczyna się od 80 w górę.Za w211 dałem 44 tys 2 lata temu.....
Dodam, że kupiony od pierwszego właściciela, salon Polska z przebiegiem 186 tys...
Z resztą w podpisie moim masz link do albumu ze zdjęciami.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
ODPOWIEDZ

Wróć do „Off topic”