Co po w203?

Rozmowy na wszystkie inne tematy, niekoniecznie związane z tematyką forum.

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
larry.bigl
VIP
Posty: 624
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Co po w203?

Post autor: larry.bigl »

No i właśnie to jest tak mega losowe że ciężko akurat mieć coś pod ręką. Musiałbym non stop jeździć z kompem :E
Czasami zrobię 300km trasy i nic. Czasami wyjadę spod domu 15km i szarpnie.

Dziś 40km w jedną stronę zero problemu, w drugą wracając dwa razy szarpnęło. Dalsza trasa zero problemu.
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
larry.bigl
VIP
Posty: 624
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Co po w203?

Post autor: larry.bigl »

Udało się złapać błąd:
P2616 - Check Component B60 (exhaust back pressure sensor control variation) . Exhaust back pressure is too high

Czujnik ciśnienia spalin wymieniony był wcześniej, turbina z nastawnikiem regenerowana. Jakie sugestie poza wcześniej podrzucony mi bazując na kodzie błędu?
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Co po w203?

Post autor: Przybek »

W końcu coś wyrzucił. Posprawdzaj wtyczki od tego całego ekobadziewia na wydechu (plus czy nie jest coś przetarte) i potraktuj preparatem do styków. A później na SD sprawdzić różnice ciśnień na DPF, stopień zapełnienia i spróbować go wypalić. Przynajmniej błąd tak sugeruje...
Czujnik ciśnienia spalin wymieniony był wcześniej z okazji samego błędu czy coś jeszcze się działo dodatkowo?

Sugestie z układem paliwowym są już nieaktualne.
larry.bigl
VIP
Posty: 624
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Co po w203?

Post autor: larry.bigl »

Czujnik był wymieniony jako pierwszy gdy zaczął szarpać, wywalał wtedy z tego co wiem błąd z nim związany.

Ten czujnik to jest ten przy turbinie czy ten od spodu samochodu (B60)?

DPF dziś sprawdzałem i miał 33%, wypalany 400km temu.

Trafiłem na filmik:
https://youtu.be/WjSy5gtDU84

Jest szansa że to kolektory wydechowe? Wygląda to na droga zabawę..
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Co po w203?

Post autor: Przybek »

B60 to ten przy turbo, ale jak ECU będzie widział niepoprawny odczyt z dalszego czujnika ciśnienia (za DPFem - dlatego trzeba tam zajrzeć do wtyczek i okablowania) to też może wariować.
Szansa jakaś na kolektory jest zawsze, niestety lubią się rozszczelniać - znaleźć nie trudno bo jest czarne okopcenie.

Kluczem jest prawidłowa diagnoza bo tak tylko siana wydasz na części a auto nie będzie chodzić.

Przykład z mojego podwórka - kolega kupił żonie fabie 2 - okresowo nie działał przełącznik szyb w drzwiach kierowcy, mówię zobacz wiązkę między drzwiami a budą, to łatwiej było kupić 2 nowe przełączniki w przeciągu miesiąca. Jutro będzie łatał wiązkę bo są 3 przewody przełamane praktycznie do końca i cud że się to jeszcze nie zapaliło...
larry.bigl
VIP
Posty: 624
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Co po w203?

Post autor: larry.bigl »

Dzięki Przybek.
Będę sprawdzał ale pewnie diagnoza nie szybciej niż za 2-3 tygodnie bo najbliższy czas mam w rozjazdach służbowych :/
Mam tylko nadzieję że to nie turbo bo przecież było dopiero co robione z nastawnikiem. Chyba że źle zrobili w co wątpię bo w C klasie chodzi elegancko a też u nich robiłem.
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
larry.bigl
VIP
Posty: 624
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Co po w203?

Post autor: larry.bigl »

Wymontowałem dziś na szybko czujnik B60 ten koło turbiny. Był zasyfiona sądzą. Przeczyscilem go i wysuszyłem. Po włożeniu check engine i brak mocy. Dojechałem do domu z działki kulajac się. Odczekalem jakieś 2h i poszedłem na przejażdżkę. Moc wróciła ale check się nadal pali. Niestety najprędzej w piątek go podłącze bo jutro wyjazd służbowy.

Wydaje mi się że nie wysechł do końca nim go włożyłem i stąd złapał jakieś zwarcie czy coś...
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Co po w203?

Post autor: Przybek »

Albo jak prysnąłeś zmywaczem w czujnik (zakładam że tym czyściłeś) to sadza poszła głębiej i go przytkała...
larry.bigl
VIP
Posty: 624
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Co po w203?

Post autor: larry.bigl »

Też jest taka możliwość. Później już zbierał się dobrze ale check jak był tak jest.
Dojdzie do mnie iCar Pro to się dowiem co za błąd.
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
larry.bigl
VIP
Posty: 624
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Co po w203?

Post autor: larry.bigl »

Czujnik na próbę wymieniony na inny. Nadal szarpie. Najczęściej gdy stanę rozgrzanym silnikiem gdzieś na chwilę i włączę ponownie. Błąd ten sam p2616.
Czyżby turbo źle zregenerowane?
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Co po w203?

Post autor: Przybek »

Nie wiem czy źle złożony nastawnik (ustawienie sztangi od geometrii) też by przypadkiem nie dawał takiego błędu. Ale to łatwo ustalić po wskazaniach ciśnienia w kolektorze, jak rosną i ile turbo pompuje przy określonych obrotach.
larry.bigl
VIP
Posty: 624
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Co po w203?

Post autor: larry.bigl »

ICar pokaże mi te wartości? Jak tam to mogę jeździć z nim i sprawdzać.
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Co po w203?

Post autor: Przybek »

W OM646 pokazuje,, u siebie sprawdź - parametr "ciśnienie w kolektorze" czy jakoś tak.
larry.bigl
VIP
Posty: 624
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Co po w203?

Post autor: larry.bigl »

Dzięki Przybek, sprawdzę. Kurcze biorę pod uwagę że to może być źle zrobiona regeneracja ale z drugiej strony coś mi się nie chce wierzyć..
Turbiniarz nawet nalegał żebym wysłał kompletn turbo z nastawnikiem więc to już sugeruje jakiś poziom usługi.
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
larry.bigl
VIP
Posty: 624
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Co po w203?

Post autor: larry.bigl »

ICar z Car Scanner pokazał mi dziś dwa błędy
P2510 i P2616. Czyli nastawnik.... Zostaje mi dzwonić do turbiniarza.
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
ODPOWIEDZ

Wróć do „Off topic”