Co po w203?
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 624
- Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
- VIN: WDB2030161F451606
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Co po w203?
No i właśnie to jest tak mega losowe że ciężko akurat mieć coś pod ręką. Musiałbym non stop jeździć z kompem :E
Czasami zrobię 300km trasy i nic. Czasami wyjadę spod domu 15km i szarpnie.
Dziś 40km w jedną stronę zero problemu, w drugą wracając dwa razy szarpnęło. Dalsza trasa zero problemu.
Czasami zrobię 300km trasy i nic. Czasami wyjadę spod domu 15km i szarpnie.
Dziś 40km w jedną stronę zero problemu, w drugą wracając dwa razy szarpnęło. Dalsza trasa zero problemu.
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
-
- VIP
- Posty: 624
- Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
- VIN: WDB2030161F451606
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Co po w203?
Udało się złapać błąd:
P2616 - Check Component B60 (exhaust back pressure sensor control variation) . Exhaust back pressure is too high
Czujnik ciśnienia spalin wymieniony był wcześniej, turbina z nastawnikiem regenerowana. Jakie sugestie poza wcześniej podrzucony mi bazując na kodzie błędu?
P2616 - Check Component B60 (exhaust back pressure sensor control variation) . Exhaust back pressure is too high
Czujnik ciśnienia spalin wymieniony był wcześniej, turbina z nastawnikiem regenerowana. Jakie sugestie poza wcześniej podrzucony mi bazując na kodzie błędu?
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Co po w203?
W końcu coś wyrzucił. Posprawdzaj wtyczki od tego całego ekobadziewia na wydechu (plus czy nie jest coś przetarte) i potraktuj preparatem do styków. A później na SD sprawdzić różnice ciśnień na DPF, stopień zapełnienia i spróbować go wypalić. Przynajmniej błąd tak sugeruje...
Czujnik ciśnienia spalin wymieniony był wcześniej z okazji samego błędu czy coś jeszcze się działo dodatkowo?
Sugestie z układem paliwowym są już nieaktualne.
Czujnik ciśnienia spalin wymieniony był wcześniej z okazji samego błędu czy coś jeszcze się działo dodatkowo?
Sugestie z układem paliwowym są już nieaktualne.
-
- VIP
- Posty: 624
- Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
- VIN: WDB2030161F451606
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Co po w203?
Czujnik był wymieniony jako pierwszy gdy zaczął szarpać, wywalał wtedy z tego co wiem błąd z nim związany.
Ten czujnik to jest ten przy turbinie czy ten od spodu samochodu (B60)?
DPF dziś sprawdzałem i miał 33%, wypalany 400km temu.
Trafiłem na filmik:
https://youtu.be/WjSy5gtDU84
Jest szansa że to kolektory wydechowe? Wygląda to na droga zabawę..
Ten czujnik to jest ten przy turbinie czy ten od spodu samochodu (B60)?
DPF dziś sprawdzałem i miał 33%, wypalany 400km temu.
Trafiłem na filmik:
https://youtu.be/WjSy5gtDU84
Jest szansa że to kolektory wydechowe? Wygląda to na droga zabawę..
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Co po w203?
B60 to ten przy turbo, ale jak ECU będzie widział niepoprawny odczyt z dalszego czujnika ciśnienia (za DPFem - dlatego trzeba tam zajrzeć do wtyczek i okablowania) to też może wariować.
Szansa jakaś na kolektory jest zawsze, niestety lubią się rozszczelniać - znaleźć nie trudno bo jest czarne okopcenie.
Kluczem jest prawidłowa diagnoza bo tak tylko siana wydasz na części a auto nie będzie chodzić.
Przykład z mojego podwórka - kolega kupił żonie fabie 2 - okresowo nie działał przełącznik szyb w drzwiach kierowcy, mówię zobacz wiązkę między drzwiami a budą, to łatwiej było kupić 2 nowe przełączniki w przeciągu miesiąca. Jutro będzie łatał wiązkę bo są 3 przewody przełamane praktycznie do końca i cud że się to jeszcze nie zapaliło...
Szansa jakaś na kolektory jest zawsze, niestety lubią się rozszczelniać - znaleźć nie trudno bo jest czarne okopcenie.
Kluczem jest prawidłowa diagnoza bo tak tylko siana wydasz na części a auto nie będzie chodzić.
Przykład z mojego podwórka - kolega kupił żonie fabie 2 - okresowo nie działał przełącznik szyb w drzwiach kierowcy, mówię zobacz wiązkę między drzwiami a budą, to łatwiej było kupić 2 nowe przełączniki w przeciągu miesiąca. Jutro będzie łatał wiązkę bo są 3 przewody przełamane praktycznie do końca i cud że się to jeszcze nie zapaliło...
-
- VIP
- Posty: 624
- Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
- VIN: WDB2030161F451606
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Co po w203?
Dzięki Przybek.
Będę sprawdzał ale pewnie diagnoza nie szybciej niż za 2-3 tygodnie bo najbliższy czas mam w rozjazdach służbowych
Mam tylko nadzieję że to nie turbo bo przecież było dopiero co robione z nastawnikiem. Chyba że źle zrobili w co wątpię bo w C klasie chodzi elegancko a też u nich robiłem.
Będę sprawdzał ale pewnie diagnoza nie szybciej niż za 2-3 tygodnie bo najbliższy czas mam w rozjazdach służbowych
Mam tylko nadzieję że to nie turbo bo przecież było dopiero co robione z nastawnikiem. Chyba że źle zrobili w co wątpię bo w C klasie chodzi elegancko a też u nich robiłem.
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
-
- VIP
- Posty: 624
- Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
- VIN: WDB2030161F451606
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Co po w203?
Wymontowałem dziś na szybko czujnik B60 ten koło turbiny. Był zasyfiona sądzą. Przeczyscilem go i wysuszyłem. Po włożeniu check engine i brak mocy. Dojechałem do domu z działki kulajac się. Odczekalem jakieś 2h i poszedłem na przejażdżkę. Moc wróciła ale check się nadal pali. Niestety najprędzej w piątek go podłącze bo jutro wyjazd służbowy.
Wydaje mi się że nie wysechł do końca nim go włożyłem i stąd złapał jakieś zwarcie czy coś...
Wydaje mi się że nie wysechł do końca nim go włożyłem i stąd złapał jakieś zwarcie czy coś...
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Co po w203?
Albo jak prysnąłeś zmywaczem w czujnik (zakładam że tym czyściłeś) to sadza poszła głębiej i go przytkała...
-
- VIP
- Posty: 624
- Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
- VIN: WDB2030161F451606
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Co po w203?
Też jest taka możliwość. Później już zbierał się dobrze ale check jak był tak jest.
Dojdzie do mnie iCar Pro to się dowiem co za błąd.
Dojdzie do mnie iCar Pro to się dowiem co za błąd.
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
-
- VIP
- Posty: 624
- Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
- VIN: WDB2030161F451606
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Co po w203?
Czujnik na próbę wymieniony na inny. Nadal szarpie. Najczęściej gdy stanę rozgrzanym silnikiem gdzieś na chwilę i włączę ponownie. Błąd ten sam p2616.
Czyżby turbo źle zregenerowane?
Czyżby turbo źle zregenerowane?
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Co po w203?
Nie wiem czy źle złożony nastawnik (ustawienie sztangi od geometrii) też by przypadkiem nie dawał takiego błędu. Ale to łatwo ustalić po wskazaniach ciśnienia w kolektorze, jak rosną i ile turbo pompuje przy określonych obrotach.
-
- VIP
- Posty: 624
- Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
- VIN: WDB2030161F451606
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Co po w203?
ICar pokaże mi te wartości? Jak tam to mogę jeździć z nim i sprawdzać.
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Co po w203?
W OM646 pokazuje,, u siebie sprawdź - parametr "ciśnienie w kolektorze" czy jakoś tak.
-
- VIP
- Posty: 624
- Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
- VIN: WDB2030161F451606
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Co po w203?
Dzięki Przybek, sprawdzę. Kurcze biorę pod uwagę że to może być źle zrobiona regeneracja ale z drugiej strony coś mi się nie chce wierzyć..
Turbiniarz nawet nalegał żebym wysłał kompletn turbo z nastawnikiem więc to już sugeruje jakiś poziom usługi.
Turbiniarz nawet nalegał żebym wysłał kompletn turbo z nastawnikiem więc to już sugeruje jakiś poziom usługi.
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
-
- VIP
- Posty: 624
- Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
- VIN: WDB2030161F451606
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Co po w203?
ICar z Car Scanner pokazał mi dziś dwa błędy
P2510 i P2616. Czyli nastawnik.... Zostaje mi dzwonić do turbiniarza.
P2510 i P2616. Czyli nastawnik.... Zostaje mi dzwonić do turbiniarza.
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022