Remont silnika czy zmiana auta
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Remont silnika czy zmiana auta
Witam szanowne grono,
proszę o pomoc. Mam co prawda Mercedesa CLK W209, ale liczę na wasze zdanie.
Przebieg auta 360 tys km. Silnik 1.8 + LPG. W aucie wszystko robione na bieżąco. Lakier wiadomo jakieś ryski, odpryski na masce i przednim zderzaku od kamieni, ale przebieg i 15 lat robi swoje. Czasami szarpnie skrzynia, ale podejrzewam LOCK-UP. Zrobiłem nowe obicie całego wnętrza. Generalnie bardzo mi się podoba auto.
Przechodząc do sedna i pomocy. Silnik bierze olej, około 1l na 1000-1500k(10W40, półsyntetyk). Sprawdzona kompresja... Od 8.2 do 9 barów( na zimnym co prawda, ale to tak o wiele za mało). Po próbie olejowej na najgorszym, drugim cylindrze kompresja wzrosła tylko o 0,3 bara. Według mnie przyczyna brania oleju w głowicy. Samochód nie dymi, odczułem delikatny spadek mocy.
Gdybym chciał robić remont auta naprawa wyjdzie około 8000 zł(Rozrząd kpl z kołami od Pawła, łańcuch pompy olejowej, remont głowicy, pierścienie i panewki). Liczę kolejne 2000tys na dopieszczenie auta czyli np zrobienie lakieru i ewentualne drobne usterki.
Drugą opcją jest zmiana na mercedesa W204 po lifcie, 2012 rok. Wersja tylko COUPE wchodzi w grę. Cena około 46-50tys zł. Problem z silnikiem, bo 1.8 jest CGI na bezpośrednim wtrysku i LPG nie ma wg. mnie sensu. Zostaje 2.2 Diesel. Osobiście nigdy nie chciałem Diesla i trochę mnie to przeraża.
O ile jestem w stanie przesiąść się na DIESLA to kwestia ceny. Czy warto w tym wypadku dopłacać w sumie około 25 tys? Za moje autko nie dostanę raczej więcej jak 15tys + 10tys remont. Z drugiej strony samochód ma już 15 lat i może zacząć się sypać...
Proszę o rady i opinie, bo nie wiem co robić w tej sytuacji...
proszę o pomoc. Mam co prawda Mercedesa CLK W209, ale liczę na wasze zdanie.
Przebieg auta 360 tys km. Silnik 1.8 + LPG. W aucie wszystko robione na bieżąco. Lakier wiadomo jakieś ryski, odpryski na masce i przednim zderzaku od kamieni, ale przebieg i 15 lat robi swoje. Czasami szarpnie skrzynia, ale podejrzewam LOCK-UP. Zrobiłem nowe obicie całego wnętrza. Generalnie bardzo mi się podoba auto.
Przechodząc do sedna i pomocy. Silnik bierze olej, około 1l na 1000-1500k(10W40, półsyntetyk). Sprawdzona kompresja... Od 8.2 do 9 barów( na zimnym co prawda, ale to tak o wiele za mało). Po próbie olejowej na najgorszym, drugim cylindrze kompresja wzrosła tylko o 0,3 bara. Według mnie przyczyna brania oleju w głowicy. Samochód nie dymi, odczułem delikatny spadek mocy.
Gdybym chciał robić remont auta naprawa wyjdzie około 8000 zł(Rozrząd kpl z kołami od Pawła, łańcuch pompy olejowej, remont głowicy, pierścienie i panewki). Liczę kolejne 2000tys na dopieszczenie auta czyli np zrobienie lakieru i ewentualne drobne usterki.
Drugą opcją jest zmiana na mercedesa W204 po lifcie, 2012 rok. Wersja tylko COUPE wchodzi w grę. Cena około 46-50tys zł. Problem z silnikiem, bo 1.8 jest CGI na bezpośrednim wtrysku i LPG nie ma wg. mnie sensu. Zostaje 2.2 Diesel. Osobiście nigdy nie chciałem Diesla i trochę mnie to przeraża.
O ile jestem w stanie przesiąść się na DIESLA to kwestia ceny. Czy warto w tym wypadku dopłacać w sumie około 25 tys? Za moje autko nie dostanę raczej więcej jak 15tys + 10tys remont. Z drugiej strony samochód ma już 15 lat i może zacząć się sypać...
Proszę o rady i opinie, bo nie wiem co robić w tej sytuacji...
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4172
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Remont silnika czy zmiana auta
Jeśli tylko silnik Ci w nim nie pasuje i jesteś przywiązany do budy, to zastanów się ile jeszcze nim pojedziesz. Jeśli planujesz, żeby dłużej z Tobą został, to zmieniaj silnik. Wyjdzie taniej niż remont obecnego. Buda w204 w coupe jakoś średnio moim zdaniem wygląda. Wydanie 50 tys na silnik 2.2 chyba mija się z celem. Poza tym zawsze będziesz musiał coś do tej kwoty dołożyć na start. Nie wiadomo jeszcze w zasadzie do czego potrzebujesz tego samochodu.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3369
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Remont silnika czy zmiana auta
A dlaczego jest 10W40? Zrób płukankę (można nawet ropą zalać cały układ), potem zalej 5W40, pojeździj trochę i potem zrób prawidłowy pomiar ciśnienia sprężania. Mogę zaryzykować że na 75% zużycie oleju spadnie i kompresja pójdzie w górę. I wtedy dopiero decyduj co robić. Jakby dalej wychodziło za mało to bym wtedy robił głowicę.
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: Remont silnika czy zmiana auta
Dziki Mar: Lubię to auto, ale boję się, że zaraz zacznie się więcej rzeczy sypać typu elektronika itd. Jeżeli zainwestuję w niego to na pewno 5 lat pojeżdzę. Codziennie robię 35 km w jedną stronę do pracy. Rocznie około 30 tys km. Czy na pewno warto zmienić silnik, zamiast remontować? Nie wiem co kupię, loteria. Jak liczyłem to wyjdzie może 1 tys. zł taniej od remontu. Kwestia czy muszę mieć dokładnie z takim oznaczeniem jak teraz 271.940 czy może być jakieś inne? Ten silnik 2.2 w W204 po lifcie jak się sprawdza?
Przybek: Płukankę robię co każde 10tys km przy zmianie oleju. Generalnie tym autem zrobiłem ponad 200tys km i sprawa wygląda tak, że zaraz po kupnie i założeniu LPG przeskoczył rozrząd. Sprzedawca stwierdził, że gazownicy nie wyczyścili kolektora z opiłków i przez to przeskoczył rozrząd. Gazownicy wzięli to na klatę i zrobili remont silnika, ale myślę, że wszystko po taniości. Od tego czasu cały czas był lany 10W40 półsyntetyk i na początku brał 1-2l na wymianę, a teraz tak jak wspomniałem 1l na 1000-1500km. Nie sądzę, że przy takim przebiegu 360tys km. i kondycji silnika syntetyk to dobry pomysł... Może się mylę..
Przybek: Płukankę robię co każde 10tys km przy zmianie oleju. Generalnie tym autem zrobiłem ponad 200tys km i sprawa wygląda tak, że zaraz po kupnie i założeniu LPG przeskoczył rozrząd. Sprzedawca stwierdził, że gazownicy nie wyczyścili kolektora z opiłków i przez to przeskoczył rozrząd. Gazownicy wzięli to na klatę i zrobili remont silnika, ale myślę, że wszystko po taniości. Od tego czasu cały czas był lany 10W40 półsyntetyk i na początku brał 1-2l na wymianę, a teraz tak jak wspomniałem 1l na 1000-1500km. Nie sądzę, że przy takim przebiegu 360tys km. i kondycji silnika syntetyk to dobry pomysł... Może się mylę..
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Remont silnika czy zmiana auta
Skontroluj rozrząd czy jest do wymiany czy nie bo to dość istotne , zalej 5w50 millersa pojeździj i zobacz, tego oleju powinien znacznie mniej brać a i nie rób płukanek bo rozrzedzasz sobie tą ropą olej , jeśli przyczyna oleju w głowicy oraz próba olejowa nic nie dała to wystarczy obróbka głowicy za 800zł i do tego uszczelki i różne potrzebne części nie licząc rozrządu około 500zł to taka najtańsza opcja która uzdrowi Ci auto
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
-
- VIP
- Posty: 2135
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Remont silnika czy zmiana auta
Matrix, jeśli nie remontujesz, to samochód jest warty może ze 3 tysiące jak dobrze sprzedasz. Żaden handlarz nie będzie chciał kupić taki samochód, gdzie silnik M271 jest najdroższy z całego samochodu. Jak jest w dobrym stanie, to remontuj, albo chociaż sprawdź co z nim jest nie tak u dobrego fachowca.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3369
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Remont silnika czy zmiana auta
@matrix95, lanie gęstszego oleju bo przebieg wysoki to stary zabobon jeszcze z czasów dużego fiata. U mnie za niecały tydzień będzie 418 tysi (realne a nie z bajki) i cały czas jest lany 5W40 a "spożycie" wynosi 0,6 litra na 10 tysięcy odkąd mam to auto.
@przecinek, sugerowałem płukanie bo pomyślałem jeszcze o zapieczonych pierścieniach a wcześniej kolega nic nie mówił że czyni to namiętnie Ten olej co pisałeś jest naprawdę dobry i warty tej kasy.
@przecinek, sugerowałem płukanie bo pomyślałem jeszcze o zapieczonych pierścieniach a wcześniej kolega nic nie mówił że czyni to namiętnie Ten olej co pisałeś jest naprawdę dobry i warty tej kasy.
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: Remont silnika czy zmiana auta
przecinek: rozrząd za jakiś czas będzie do robienia, więc ewentualny remont połączę z tym rozrządem z kołami od Pawła. Mój mechanik mówił, że z doświadczenia lepiej wymienić od razu pierścienie i sprawdzić panewki, bo jak robił samą górę to za chwilę dół był do robienia i podwójna robota... Dodatkowo chciałbym zmienić ten łańcuch z napinaczem od pompy olejowej żeby już mieć pewność, że wszystko będzie okej. Nikt nie pisze o dolnym kole, podobno jest trwałe, ale lepiej to sprawdzić...
Z drugiej strony boję się rozbierać cały silnik, bo czy dobrze będzie złożony też nie mam pewności...
Przybek: masz sprawny silnik, to nie bierze oleju syntetyka
Zapytam jeszcze raz o oznaczenie silnika. Musi być 271.940 czy np 941, 946 też będzie ok?
Wczoraj szukałem z ciekawości silników i znalazłem nawet takie coś: https://www.olx.pl/oferta/mercedes-siln ... 9105754de9
trochę tani wydaje się ten silnik, jeśli wszystko było w nim zrobione. Może się mylę.
Z drugiej strony boję się rozbierać cały silnik, bo czy dobrze będzie złożony też nie mam pewności...
Przybek: masz sprawny silnik, to nie bierze oleju syntetyka
Zapytam jeszcze raz o oznaczenie silnika. Musi być 271.940 czy np 941, 946 też będzie ok?
Wczoraj szukałem z ciekawości silników i znalazłem nawet takie coś: https://www.olx.pl/oferta/mercedes-siln ... 9105754de9
trochę tani wydaje się ten silnik, jeśli wszystko było w nim zrobione. Może się mylę.
-
- VIP
- Posty: 2135
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Remont silnika czy zmiana auta
Jak na chiński rozrząd to pewnie by się zgadzało. Po co rozbierali sprawny silnik? Żeby powąchać i złożyć z powrotem? Moim zdaniem silnik po dzwonię, zrobiona głowica, założony chiński zestaw z kołami za 700zl
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3369
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Remont silnika czy zmiana auta
@matrix95, przecinek ma trochę więcej pojęcia o silnikach benzynowych niż ja i też radzi 5W. Wydaje mi się że chyba taniej jest zaryzykować zmianę oleju za 2 stówy niż wymieniać pierścienie albo cały piec. I jak spożycie spadnie to odpowiedź prosta - był niewłaściwy olej, a jak się nie zmieni lub wzrośnie to znaczy że tam już nie bardzo jest co remontować...
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: Remont silnika czy zmiana auta
Tak myślałem, że coś nie tak.
Zapomniałem dodać, że przy poprzedniej wymianie oleju zaaplikowałem ceramizer firmy cerazmizer. W sumie 4 tubki. Jak wleje po tym syntetyka to chyba nie będzie problemu?
Wymianę oleju mam za jakieś 2500km czyli około 2 msc. Zmienię olej na 5W40 Motula 8100 x-cess i mam nadzieję, że nie rozsypie się od razu silnik. Sprawdzę później kompresję.
Pytanie ostateczne: Jeśli kompresja po próbie olejowej wzrośnie max o 0,5 bara ruszać pierścienie czy samą głowice robić? Co z łańcuchem od pompy olejowej i dolnym kołem?
Zapomniałem dodać, że przy poprzedniej wymianie oleju zaaplikowałem ceramizer firmy cerazmizer. W sumie 4 tubki. Jak wleje po tym syntetyka to chyba nie będzie problemu?
Wymianę oleju mam za jakieś 2500km czyli około 2 msc. Zmienię olej na 5W40 Motula 8100 x-cess i mam nadzieję, że nie rozsypie się od razu silnik. Sprawdzę później kompresję.
Pytanie ostateczne: Jeśli kompresja po próbie olejowej wzrośnie max o 0,5 bara ruszać pierścienie czy samą głowice robić? Co z łańcuchem od pompy olejowej i dolnym kołem?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3369
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Remont silnika czy zmiana auta
Z próbą olejową to zależy od tego jakie są dane dla tego silnika - trzeba sprawdzić w WIS. Pomiar zrób dopiero po jakichś 2 tysiącach od zmiany, jak nowy olej przepłucze silnik ze śmieci po 10W. Przy wymianie możesz pociąć filtr oleju i poszukać czy nie ma "złota" lub innego syfu - też da to jakiś obraz kondycji silnika.
Łańcuch pompy i dolne koło generalnie są trwałe ale w jakim są stanie to zobaczysz dopiero jak rozbierzesz.
Łańcuch pompy i dolne koło generalnie są trwałe ale w jakim są stanie to zobaczysz dopiero jak rozbierzesz.
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: Remont silnika czy zmiana auta
Mechanik sprawdzał i podobno od 11-15 barów w tym silniku.
Żeby wymienić łańcuch pompy z napinaczem i dolne koło trzeba wyjmować silnik?
Żeby wymienić łańcuch pompy z napinaczem i dolne koło trzeba wyjmować silnik?
-
- VIP
- Posty: 2135
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Remont silnika czy zmiana auta
Taki olej ka 10w40 nie zostawia tak od razu syfu. Jak by był nie zmieniany regularnie i stosowany przez wiele latto jakiś syf pewnie by się pojawił. Tak czy siak olej powinien być taki jak powinien.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Remont silnika czy zmiana auta
Jak była robiona kompresja ? na sztywnej metalowej rurce którą się mocno dociska czy wkręcony giętki wężyk ?
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961