Hej, witam wszystkich.
Mocno przymierzam się do zakupu CLC jako taniego, całkiem dynamicznego autka z automatem. Rozważam dwie wersje:
1.8K 5G-TRONIC i 2.5 V6 7G-TRONIC. Mam kilka pytań dotyczących różnic pomiędzy tymi wersjami.
1. Z tego co rozumiem wersja z kompresorem jest nieco bardziej udana i mniej awaryjna niż v6. Czy potwierdzicie tą opinie?
2. Czy dysponuje ktoś realnymi dotyczącymi spalania dla obu silników ?
3. Jak wyglada kwestia skrzyń ? Czy 5 biegowy automat jest istotnie głośniejszy przy autostradowych prędkościach ? Słyszałem coś o 3k RPM przy 140 km/h. Czy 7G zmienia biegi nieco szybciej niż 5G ?
Z góry dzięki i pozdrowienia.
CLC - 1.8K 5G-TRONIC vs 2.5 V6 7G-TRONIC
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 gru 2021, o 19:37
- VIN: brak VIN
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: CLC - 1.8K 5G-TRONIC vs 2.5 V6 7G-TRONIC
W 1.8 problematyczny rozrząd, w 7G jak się coś popsuje to osiwiejesz zanim trafisz na kogoś kto będzie miał pojęcie. Złoty środek to 2.2 CDI z ASB 5G - takie moje prywatne zdanie.
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 sty 2019, o 09:14
- VIN: WDB2093422F168899
- Lokalizacja: Dublin
Re: CLC - 1.8K 5G-TRONIC vs 2.5 V6 7G-TRONIC
Czesc
1. W M271 tak jak Kolega napisal powyzej problematyczny jest rozrzad i kola lancucha. Ja sprawdzam co roku. Reszta silnika w miare udana i jesli zmieniasz olej co 10k km i rozsadnie eksploatujesz nie powinno byc problemow.
2. Dublin przy ekonomicznej jezdzie 10-10.5l, gdy przycisniesz spokojnie 11.5-13l, po za miastem ok. 7l przy 100km i 8-8.5l przy 120-140km.
Dotyczy W209 CLK. CL202 jest lzejsze.
3. 5G przy 90km/h jest mniej wiecej 2000-2100 RPM ( o ile pamietam) przt 140km/h faktycznie 3000.
Przepraszam za brak polskich znakow.
1. W M271 tak jak Kolega napisal powyzej problematyczny jest rozrzad i kola lancucha. Ja sprawdzam co roku. Reszta silnika w miare udana i jesli zmieniasz olej co 10k km i rozsadnie eksploatujesz nie powinno byc problemow.
2. Dublin przy ekonomicznej jezdzie 10-10.5l, gdy przycisniesz spokojnie 11.5-13l, po za miastem ok. 7l przy 100km i 8-8.5l przy 120-140km.
Dotyczy W209 CLK. CL202 jest lzejsze.
3. 5G przy 90km/h jest mniej wiecej 2000-2100 RPM ( o ile pamietam) przt 140km/h faktycznie 3000.
Przepraszam za brak polskich znakow.
Pozdrawiam
Jacek
2006 CLK200 Avantagrde
Jacek
2006 CLK200 Avantagrde
-
- VIP
- Posty: 2133
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: CLC - 1.8K 5G-TRONIC vs 2.5 V6 7G-TRONIC
Koszt naprawy w UK rozrządu to pewnie wartość samochodu, nie to co u nas. A sądzę, że nikt niespodzianki w postaci nowego zestawu nie zostawi przyszłemu nabywcy. Samochód może być w dobrym stanie z niedużym przebiegiem, jedynie z niewinnie wyglądającą kontrolką check engine, a tu okaże się, że koła wytarte i łańcuch wyciągnięty. V6 s tej serii miał problem z wycierającą się zębatką wałka wyrównoważającego w pierwszych rocznikach. Wszystko jest opisane na forum. Temat jest o rozrządzie w 1,8 i wałku z serii v6.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 gru 2021, o 19:37
- VIN: brak VIN
Re: CLC - 1.8K 5G-TRONIC vs 2.5 V6 7G-TRONIC
Temat rozrządu w 1.8 w miarę rozumiem i jestem świadom potencjalnych problemów i kosztów - nie wygląda to źle moim zdaniem. Niestety odstraszają mnie wysokie obroty przy autostradowych prędkościach w skrzyni 5G.
Wychodzi na to, że albo v6 albo zupełnie inne auto …
Wychodzi na to, że albo v6 albo zupełnie inne auto …
-
- VIP
- Posty: 2133
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: CLC - 1.8K 5G-TRONIC vs 2.5 V6 7G-TRONIC
Nic z tego nie rozumiem.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853