jestem nowy na forum,myślę o zakupie w203 po lifcie,w benzynie.Przeglądając ogłoszenia natrafiam na dwie wersje"Sport Edition"i"Sport Pakiet"jak je rozpoznać i czym się charakteryzują
[ Dodano: 2011-06-28, 21:20 ]
jeszcze jedno pytanko.Jaki benzynowy motor polecacie w203 po lifcie 2004, 2005rok który waszym zdaniem najbardziej optymalny,koszty utrzymania-osiągi.
jak rozpoznać sport edition
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 sie 2008, o 22:15
- VIN:
- Lokalizacja: radom
jak rozpoznać sport edition
morawa
-
- VIP
- Posty: 148
- Rejestracja: 4 lut 2009, o 00:13
- VIN:
- Lokalizacja: Znikąd
Re: jak rozpoznać sport edition
morawa pisze:jestem nowy na forum,myślę o zakupie w203 po lifcie,w benzynie.Przeglądając ogłoszenia natrafiam na dwie wersje"Sport Edition"i"Sport Pakiet"jak je rozpoznać i czym się charakteryzują
pakiet sportowy (sportpaket) - kod 949 - niedostępny w wersjach 4-matic, c55 amg, łączony z linią stylizacyjną avantgarde. - element wyposażenia dodatkowego
do opisu brakuje pedałów ze stali szlachetnej, chromowanej końcówki wydechu (w benzynie owalna pojedyncza, w dieslu - podwójna okrągła), sportowego układu hamulcowego (perforowane tarcze - TYLKO Z PRZODU i sportowe zaciski)
Przyciski do sterowania biegami z kierownicy nie były seryjne w tym pakiecie, a kierownica owszem sportowa trójramienna a'la AMG.
Powyższe ma zastosowanie do w203, w sportcoupe nie wiem czy to samo będzie miała.
W wersjach sport edition i sport edition plus nie pomogę, jedyne co to miały zegary z białą krawędzią cyberblatu.
s203 2.2cdi
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 sie 2008, o 22:15
- VIN:
- Lokalizacja: radom
Dziękówka za wyczerpujące odpowiedzi na pewno się przydadzą.Ale będę drążył temat dalej,mam ochotę spróbować z automatem ale nie wiem czy warto?Co prawda jeździłem automatami ale nie MB. Moje pytanie.Jakie były rodzaje skrzyń biegów zarówno automatycznych jak i manualnych i jaki automat wybrać w autach po lifcie?
morawa
- Karol_Szczecin
- expert VIP
- Posty: 485
- Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:39
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin/Stargard
Pakiet Sport Edition obejmował:mrbraindeath pisze:W roku 2005 (modelowy 2006) wprowadzili SportEdition oraz SportEdition+. Jesli chodzi o samochod to te edycje mialy grill w kolorze brillantsilber czyli taki jak ma wersja Elegance. Dostepne kolory zewnetrze to Iridiumsilber, Cubanitsilber, Jaspisblau, Carneolrot oraz Diamantschwarz. Wersja PLUS sie rozni zawieszeniem sportowym. Wersja PLUS otrzymala felgi 6-ramienne 17" w kolorze Sterlingsilber. Przod 7,5Jx17ET36 na 225/45R17 a Tyl na 8,5Jx17ET34 na 245/40R17. Na bocznych listwach umieszczono napis SportEdition. Klamki byly w kolorze nadwozia jak w wersji Avantgarde (czyli bez chromu jak w Elegance). Do tego monotwano wydech z polerowanego metalu. W Dieslach troche inaczej, nie chce mi sie opisywac Do tego SportEdition+ dostala Styling AMG czyli zderzaki i progi.
SportEdition w srodku to zegary jak w SportPakiet, kierownica 3-ramienna, tapicerka tylko czarna - material lub skora ARTICO. Krotka galka do zmiany biegow w stylu ALU jak w SportPakiet. Pedaly rowniez jak w SportPakiet. Dywaniki czarne ze srebrna obwodka i napisem SportEdition
1) z zewnątrz:
- auta dostępne były w 4-ech kolorach: Diamantschwarz, Iridiumsilber, Cubanitsilber, Jaspisblau (oraz specjalny 5-ty kolor tylko w Sportcoupe - Carneolrot)
- 17 calowe felgi "Hoedus" 225/45/17 przód i 245/40/17 tył, lakierowane w kolorze Sterlingsilber
- chromowana, owalna końcówka rury wydechowej
- układ wydechowy o sportowym brzmieniu (tylko silniki benzynowe)
- klamki lakierowane w kolorze nadwozia (w autach na podstawie Classica oraz w Sportcoupe; w innych były seryjne zawsze)
- perforowany grill w kolorze Sterlingsilber (tylko w Sportcoupe)
- sportowy układ hamulcowy (tylko w limuzynie i kombi, w zależności od rynku)
- znaczek "Sport Edition" na listwach bocznych
2) wewnątrz:
- wykończenie wewnątrz z prawdziwego Aluminium
- pedały ze stali szlachetnej w gumowymi wypustkami
- skórzana trójramienna kierownica o sportowej stylistyce
- Radio 20 CD (każda W203 kupiona w Polsce miała seryjnie radio, ale np. w Niemczech wymagało ono dopłaty, a w SE było seryjne)
- wejście AUX-In (modele od 2006 roku)
- dźwignia zmiany biegów o skróconym skoku i drogach prowadzenia (tylko skrzynia manualna, w zależności od rynku)
- zestaw wskaźników o sportowej stylistyce (z chromowaną obwódką)
Pakiet Sport Edition+ ponadto obejmował:
- zawieszenie sportowe
- stylizacje AMG (zderzak przedni i tylny oraz progi)
rocket pisze:sportowego układu hamulcowego (perforowane tarcze - TYLKO Z PRZODU i sportowe zaciski)
Niestety właśnie ten układ hamulcowy dostępny był tylko w kombi i limuzynie. W Sportcoupe zarówno w Sport-pakiecie, jak i w obu Sport Edition występował zwykły układ hamulcowy...rocket pisze:Powyższe ma zastosowanie do w203, w sportcoupe nie wiem czy to samo będzie miała.
Co do skrzyń biegów... ja w swoim Sport Edition+ mam 6 biegową skrzynie o skróconym skoku i sprawuje się ona rewelacyjnie.
Jeśli zaś chodzi o automaty... 5 biegowy sprawuje się dość dobrze, czas zmiany biegu nie jest szczególnie szybki, ale cała reszta OK Jeśli zaś chodzi o 7G-Tronic'a, to jakoś nigdy nie byłem jego szczególnym fanem. Skrzynia czasem potrafi się pogubić i żonglować biegami, zamiast zdecydowanie ciągnąć na konretnym biegu.
Kiedys tak było... ale teraz moim zdaniem BMW montuje duuużo lepsze skrzynie niż Mercedes. 8-mio biegowy automat ZF jest poprostu rewelacyjny, zaś "nowy" 7G-Tronic plus (np. w nowej W204 po FL lub R172 SLK) to żenada. Szybkość zmiany biegów, zestopniowanie, szybkość przełaczania trybów jazdy oraz oprogramowanie - zdecydowanie na plus BMW.mrbraindeath pisze:Powinno sie tutaj dodac ze Mercedes sie naprawde dobrze zna na skrzyniach aut. tak jak BMW sie zna na manualnych.
To zalezy od silnika. W niektórych autach (np. C180 K) skrzynia jest zestopniowana w taki sposób, że de facto ma 5 biegów + nadbieg do ekonomicznej jazdy. Natomiast już w moim C200 K skrzynia to typowa 6 biegówka, choć sam osobiście uważam, że jest świetnie zestopniowana Wszystkie biegi (nie tylko jedynka i dwójka) są krótsze niż w C180 K, ale dzięki temu auto ma świetną dynamikę, a także większą V-max (osiąganą na 6 biegu, a nie na 5 - jak w C180 K). Moim zdaniem ta skrzynia wyjątkowo dobrze wyszła Mercedesowi - jak na jego standardy w manualach.mrbraindeath pisze:Do tego spotkasz sie z czyms takim. Mercedes sie sam przyznal, ze rozlozenie biegow w modelu w203 nie jest najlepsze. Pierwsze biegi sa bardzo krotkie a w zamian otrzymujemy maly moment obrotowy - czyli musimy daleko wyjezdzac biegi jesli chcemy sie rozpedzac szybko. Szybka jazda takim manualem jest niestety dosyc agresywna.
Pozdrawiam
Obecne:
'13 Jaguar F-Type V8 S Roadster
'10 NISSAN 370Z Roadster Pack 2 ||
'04 MB C220 CDI Sportcoupe
'01 MB C32K AMG T-Modell
EX:
'05 MB C200 Kompressor Sportcoupe Sport Edition+
'09 MB C63 AMG ||
'13 Jaguar F-Type V8 S Roadster
'10 NISSAN 370Z Roadster Pack 2 ||
'04 MB C220 CDI Sportcoupe
'01 MB C32K AMG T-Modell
EX:
'05 MB C200 Kompressor Sportcoupe Sport Edition+
'09 MB C63 AMG ||
-
- Użytkownik
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 sty 2022, o 17:54
- VIN: WDB2032461F94258
- Lokalizacja: Murowana Goślina
Re: jak rozpoznać sport edition
Gdzie znajdę wyjście Auxa?
MB W203 1.8 sport edition
Po mału poznaję
Po mału poznaję
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4165
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: jak rozpoznać sport edition
Wpisz numer vin tam gdzie powinien być.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP